Stran 1 od 1

Menjava olja - oldtimer

Objavljeno: Če apr 29, 2010 11:15 am
Napisal/-a xbox
Zanima me na koliko časa ali km je priporočena menjava olja in filtra na oldtimerju? Imam Mercedes Benz bencin l.75 in na leto naredim nekje 1000-2000km. Nazadnje sem menjal olje lani junija in do sedaj naredil nekje 1000km. Ali je že potrebna menjava letos ali lahko počakam na drugo leto spomladi takoj ob začetku sezone? (olje v avtu je polsintetika 10w40 )

Objavljeno: Če apr 29, 2010 11:26 am
Napisal/-a Energetik81
Na tvojem mestu bi ga menjal letno. Razen če ga imaš lepo parkiranega kje na toplem in ga redno voziš (recimo vsak teden 1x), da se mašina ogreje. V takem primeru po mojem tudi menjava na 2 leti ne bi bla problematična.

Objavljeno: Če apr 29, 2010 11:33 am
Napisal/-a need 4 speed
Menjaj vsako leto..ziher je ziher.
Olje+filter niti ni tak hud strošek, kot pa če pride do kakšne okvare zaradi starega olja.

Objavljeno: Če apr 29, 2010 11:47 am
Napisal/-a tristan01
Olje pri toliko km še ni iztrošeno, le rahlo postarano, vendar ne kritično. Ker pa motor dosti stoji, vseeno priporočam redno menjavo vsako leto. Lepo negovan in skrbno servisiran oldtimer je ponos vsakega lasnika. Škoda zaradi prihranka 50EUR- predvidevam da kot ljubitelj servisiraš avtomobil sam, tvegaš predčasno okvaro na motorju. Pri izbiri olja bodi pozoren, da bo olje mineralno in prave viskoznosti. Na daleč pa se izogibaj sintetike ali celo longlife olja.

Lp Tristan01

Objavljeno: Če apr 29, 2010 12:14 pm
Napisal/-a cruiser1
Tudi jaz bi ga menjal 1x letno, negelede na majhno kilometrino. Boljši občutek ;)

Objavljeno: Če apr 29, 2010 1:21 pm
Napisal/-a juhica
ne vem kaj bi se lahko zgodilo olju ce eno leto stoji v motorju...

Objavljeno: Če apr 29, 2010 1:47 pm
Napisal/-a xsara
menjaj vsako leto, sicer ne narediš veliko kilomterov, vendar olje tudi malo zastara in je premajhen strošek, da bi na njem šparal...........

Objavljeno: Če apr 29, 2010 2:13 pm
Napisal/-a _BANDIT_
Jest po samo 1000 km nebi menjal, sej olje se ne pokvari kar tako.

Bi pa vsekakor delal na tem, da bi naredil malo več km na leto....

Objavljeno: Če apr 29, 2010 3:12 pm
Napisal/-a cruiser1
_BANDIT_ je napisal/-a:
Bi pa vsekakor delal na tem, da bi naredil malo več km na leto....


Predvsem bi bilo to res še najbolje.

Objavljeno: Če apr 29, 2010 6:00 pm
Napisal/-a baroax
Za takšno kilometrino lahko komot menjavaš na 2 leti, več pa ne.

lp Baro

Objavljeno: Če apr 29, 2010 7:21 pm
Napisal/-a mlacar
Sam v Mercedezu menjam olje 1x na leto na načetku sezone. Letno naredim v povprečju 3000km in je olje še kot novo ob menjavi, a je boljši očutek :) Vsekakor pa notri mineralo različico...

lp

Objavljeno: Če apr 29, 2010 9:45 pm
Napisal/-a Fan
mlacar je napisal/-a:Sam v Mercedezu menjam olje 1x na leto na načetku sezone. Letno naredim v povprečju 3000km in je olje še kot novo ob menjavi, a je boljši očutek :) Vsekakor pa notri mineralo različico...

lp


Pozdravljeni

x2

Lep pozdrav

Objavljeno: Če apr 29, 2010 9:47 pm
Napisal/-a Energetik81
xsara je napisal/-a:menjaj vsako leto, sicer ne narediš veliko kilomterov, vendar olje tudi malo zastara in je premajhen strošek, da bi na njem šparal...........

Olje v štacunah mislim da ima uporabno dobo kar nekaj let. Če mirno počiva v karterju, je stvar podobna, ne vem zakaj bi bila potreba po menjavi vsako leto. Mogoče je dobro le, da se mašino zalaufa in ogreje na kak teden ali dva, in se osušijo morebitni kondenzi.

Objavljeno: Če apr 29, 2010 10:32 pm
Napisal/-a need 4 speed
Mene pa še nekaj drugega zanima, glede na to, da odsvetujete sintetiko.
Se uporablja za oldije mineralno zato, ker je gostejše?Da je potem oljni film dovolj debel, ker predvidevam, da ima motor večje tolerance.
Al je kakšna drug vzrok za uporabo tega olja?

Objavljeno: Pe apr 30, 2010 6:02 am
Napisal/-a realman
Sicer nisem mehanik, samo vzrok je v uporabljenih materialih v starih motorjih. Tesnila in semeringi znajo biti občutljivi na sintetiko in ti raztopi počasi. Kaj to pomeni, da bo motor začel puščat na vseh možnih mestih.
Jaz sem enkrat nalil za pozimi ker sem imel avto skozi zunaj v preizkušen 1.9D od VWja, čisto sintetiko. Pa je na pomlad se prav videlo da je motor postal masten. Čeprv potem začudo ko sem šel nazaj na polsintetiko in mineralca je izginilo maščenje. Mi je pa čudno, ker castrol priporoča za ta motor tudi 5w30. Kar danes postaja standard v vseh novih motorjih. Za oldije pa vsekakor mineralno 1x letno, saj je to enega dobrega dvajsetaka z filtrom vred.

Objavljeno: Pe apr 30, 2010 6:12 am
Napisal/-a xsara
tudi jest imam enega takega že v 19 letu starosti, z njim naredim cca. 3000 kilometrov letno za kar seveda tudi ni še potrebna menjava, vendar to vseeno naredim, je veliko boljši občutek, ko veš da imaš letno sveže olje in nov oljni filter notr, edino, kar pa nebi zamenjaval tako pogosto pri taki mali kilometrini je pa zračni filter.............tega pa mogoče na 2-3 leta............

Objavljeno: Pe apr 30, 2010 9:24 am
Napisal/-a AgitatoR
Sam dam vseeno polsintetiko notri. Ravto zdej enkrat bom menjal olje. Pa sem lani manj kot 3000 km naredil. Tut v kardanu ga menjam letno, čeprav ni nobene prave potrebe po tem.
Motorno olje je že črno kot da ima vsaj 10K za sabo. Bi bilo dobro karter dol vzet in počistit vsedline ?

Objavljeno: So maj 01, 2010 4:07 pm
Napisal/-a tristan01
need 4 speed je napisal/-a:Mene pa še nekaj drugega zanima, glede na to, da odsvetujete sintetiko.
Se uporablja za oldije mineralno zato, ker je gostejše?Da je potem oljni film dovolj debel, ker predvidevam, da ima motor večje tolerance.
Al je kakšna drug vzrok za uporabo tega olja?


Razlog je povsem preprost. Tvoj motor ne potrebuje sintetike. Sintetika je namenjena bolj obremenjenim motorjem. Poleg tega "boljša" olja vsebujejo več detergentov, ki iz motorja čistijo usedline in drugo nesnago ki se nabira z leti. Zadnja stvar ki si jo želiš je da v tvojem oldiju, ki že nekaj desetletij deluje na mineralno olje očisti notranjost "kakovostno" olje. Nesnaga ki se zdaj drži bloka bo končala v glavnem ležaju in zamašila pot olju. Kaj sledi je vsem jasno.

LP Tristan01

Objavljeno: So maj 01, 2010 5:38 pm
Napisal/-a Energetik81
Točno zaradi detergentov v sintetičnem se tega odsvetuje za oldije. Ampak če imaš narejeno generalko, zamenjane teflone in spucane vse usedline pa komot naliješ notr sintetiko. Zginja pa sintetika v steranih mašinah zaradi tega, ker zapečena umazanija še tesni vse nastale reže. Potem pa to svinjarijo detergetni spucajo in začne žreti olje.