Stran 1 od 1
Zatikanje menjalnika pri prestavljanju
Objavljeno: To maj 18, 2010 4:45 pm
Napisal/-a flammable
Lep pozdrav! Nevem če mi boste znali pomagat, vendar vsak nasvet mi je dobrodošel.
Imam problem pri menjanju. Z vgasnjenim avtom na mestu, ko ga prižgem in imam pritisnjeno sklopko se menja gladko v vse prestave. Ko pa enkrat prestavim v ler, ali speljem in se nato ustavim se mi pojavi problem. Ko menjam med prestavami gre v vsako prestavo več ali manj na trdo, če premenam zelo počasi tako da imam ročko med lerom in prvo(tudi druge prestave) se sliši kako se zobniki med seboj vrtijo/dotikajo in škrta.
Če prestavim v rikverc mi vedno kar močno zaškrta (redkokdaj se zgodi da ne)
Tudi ko nekaj časa menjaš na mestu in ko daš v prestavo avto 'cukne'.. Na oko neopazno, vendar ko sediš v avtu se to zelo malo čuti.
Med samo vožnjo se prestavlja bistveno lažje.. vendar še vseeno ne normalno. Čuti se kako se kdaj kaj zatakne.. na momente (predvsem med višjimi obrati) se zna zgodit da rado zaškrta.
Vse skupaj se je začelo postopoma..najprej skoraj nič..potem pa čedalje več zatikanja medtem ko avto stoji na mestu.
Za vse nasvete se vam iskreno zahvaljujem. Avto ki pa ga vozim je:
Ford Fiesta 1.25 (75KM), 2006 letnik, bencinar. 22.000km prevoženih

Objavljeno: To maj 18, 2010 4:59 pm
Napisal/-a esem
99,9 % je, da sklopka prepozno prijemlje oz ne odmakne dovolj. Dokaz - malo cukanje in vsi ostali simptomi. Kdaj je celo premalo pritisnjena (z nogo) ali pa je spodaj kak debel tepih/guma, ki preprečuje, da bi pedal pritisnil do kraja. Možno, da se jo da še nastavit (ne vem, kako ima fiesta), če je tako, je torej minimalen strošek.
Objavljeno: To maj 18, 2010 5:10 pm
Napisal/-a flammable
esem je napisal/-a:99,9 % je, da sklopka prepozno prijemlje oz ne odmakne dovolj. Dokaz - malo cukanje in vsi ostali simptomi. Kdaj je celo premalo pritisnjena (z nogo) ali pa je spodaj kak debel tepih/guma, ki preprečuje, da bi pedal pritisnil do kraja. Možno, da se jo da še nastavit (ne vem, kako ima fiesta), če je tako, je torej minimalen strošek.
Pod pedalom ni nič in sklopko pritisnem do konca. To mi je taprvo padlo na pamet, da je verjetno kriva sklopka.
Nisem ravno ekspert za te zadeve kako kaj deluje.. a vseeno.. Saj če avto stoji na mestu in pritisneš sklopko se v menjalniku nič ne vrti? je tako? Po tem takem sklepam, da nebi smelo nič škrati če postaviš menjalnikovo ročico med brzino in lerom?
Objavljeno: To maj 18, 2010 6:06 pm
Napisal/-a Scorp84
Če je sklopka hidravlična so ziher težave z hidravliko, oziroma pomožni cilinder ki odvaja sklopko. Verjetno se ne odvaja toliko kot bi moglo in zato imaš tudi te težave. Lahko je samo zrak v sistem prišel, kar bi tudi moral čutiti na zavorah da se je mal posedla. Vsekakor takoj iti pogledat nivo tekočine za zavoro, ker si tekočino delita z sklopko.
Mi smo imeli tudi podobne težave z prestavljanjem, po menjavi cilindra je vse ok delovalo in zavora je tudi čudežno začela na vrhu prijemat. Čeprav je tudi prej delovalo vse ok. Sicer nam je po menjavi ostalo nekaj zraka v sistemu in je spet menjalnik blokiralo, ampak v dveh, treh dneh se pelje nazaj mehanikarju da se odzrači. V našem primeru se je samostojno odzračilo in ni bilo potrebe iti mehanikarju. Zdej pa menjalnik lepo prestavlja kot nov. Ti pa priporočam da čim manj voziš, da ne boš še sinhrone uničil, drugače boš moral v drugo prestavo dat, nato pa šele v prvo. Kar učasih zna biti zamudno.
Objavljeno: To maj 18, 2010 8:23 pm
Napisal/-a cd_rw
Kot so že napisali, ti verjetno sklopka ne odvaja dovolj. Ko daš v prestavi in čim malo popustiš pedal sklopke ti avto že hoče vlečt, je tako?
LP!
Objavljeno: To maj 18, 2010 10:01 pm
Napisal/-a flammable
Hvala za nasvet.
Danes sem bil pri mehaniku in je rekel da je 99% da je cilinder sklopke na pedalu fuč.. in da ga bo potrebno zamenjat. Se pa bojim da nebom plačal nov cilinder in menjavo, na koncu pa nebo nič bolše =/
Je možnost da je samo zrak v sistemu in nič drugega?
Tekočine je dovolj.. na Max.
Sklopka pa mi prime na sredini..dokaj normalno že od zmeraj..vsaj tako se mi zdi. nisem opazil nobene razlike.
Objavljeno: Sr maj 19, 2010 8:13 am
Napisal/-a Energetik81
flammable je napisal/-a:Nisem ravno ekspert za te zadeve kako kaj deluje.. a vseeno.. Saj če avto stoji na mestu in pritisneš sklopko se v menjalniku nič ne vrti? je tako? Po tem takem sklepam, da nebi smelo nič škrati če postaviš menjalnikovo ročico med brzino in lerom?
Če stojiš na mestu, je res vse na miru, ko pritisneš sklopko. Takrat nima kaj škrtat. Če pa sklopka še vedno drsa (se premalo odvaja), se pa vrti 1 gred in takrat bi lahko škrtalo. Čeprav če sinhroni dobro opravljajo svoje delo, tudi v tem primeru ne bi smelo kaj dosti škrtati.
Na tvojem mestu bi najprej malo prezračil hidravlični sistem sklopke. Na cilindru, ki premika sklopko bi moral imeti odračevalni ventil - prtisni in zadrži pedal sklopke, takrat naj ti pa nekdo drug odšraufa ventil - če bo ven pihnil zrak, potem postopek ponavljaj, dokler ga ne bo več.
Vsekakor takoj iti pogledat nivo tekočine za zavoro, ker si tekočino delita z sklopko.
To pa prvič slišim, a je tako pri Fordih? Pri Accentu ima sklopka povsem ločen hidravlični sistem, s svojim rezervoarjem in cilindroma.
Objavljeno: Sr maj 19, 2010 7:56 pm
Napisal/-a sebaveh
Energetik81 je napisal/-a:Vsekakor takoj iti pogledat nivo tekočine za zavoro, ker si tekočino delita z sklopko.
To pa prvič slišim, a je tako pri Fordih? Pri Accentu ima sklopka povsem ločen hidravlični sistem, s svojim rezervoarjem in cilindroma.
Enako je tudi pri Volvo S40 in V40. Oba sistema si delita isto posodo in isto olje. Le da je zajem olja za sklopko narejen višje kot za zavoro. Tako da če ti spusti cev za sklopko, bo nekaj malega olja izteklo, a za zavore ga bo še dovolj.
Objavljeno: Sr maj 19, 2010 8:43 pm
Napisal/-a Scorp84
Če je cilinder na pedalu, se mu drugače reče glavni cilinder, bi lahko že pri pedalu videl da pušča. Žal koliko sem bral na forumu, ta redko kdaj gre v okvaro, ker nima nobene obremenitve. Bolj je kriv tisti pomožni cilinder, ki nosi največe breme. Pojdi še kakemu mehanikarju, pa nej ti avto dvignejo in bojo pri menjalniku videli če slučajno pušča. Ne pa da ti nekaj na pamet govorijo. Jst tudi več mehanikov pokličem ali obiščem, se zmenim kateri mi bo avto dvignil, da sem 100% za kaj se gre.
Objavljeno: Če maj 20, 2010 12:25 pm
Napisal/-a joztom
Tukaj izgleda ni nobenega pomožnega cilindra in vilic ampak centralni cilinder z vgrajenim ležajem, katerega lahko vidiš le pri menjavi sklopke. Se tudi obvezno menja ob menjavi sklopke.
Objavljeno: Če maj 20, 2010 10:39 pm
Napisal/-a flammable
Verjetno imam zrak v sistemu. Saj tudi zavoro ko pritisnem nedeluje takoj..vendar nekaj centimetrov po pritisku.
V ponedeljek obiščem mehanika da pregleda celotno zadevo.
Re: Zatikanje menjalnika pri prestavljanju
Objavljeno: To dec 04, 2018 9:23 am
Napisal/-a čara
Še ena v klubu. Malo tipam teren, predno avto peljem na servis. C3 Picasso 1.4 VTI. Ni nekega pravila kdaj, ampak kar pogosto se menjalnik zatakne. Najbolj pogosto v rikvercu, 1. in 2. Včasih pomaga, da 1x popustiš sklopko, toliko da avto še ne ugasne in potem gre normalno prestavit. Včasih je potrebno to storiti večkrat. Zdaj si pa zamislite to veselje v križišču, ko se preklopi na zeleno luč, ti pa se z menjalnikom ubadaš. Pa mislim, da ni razlike med poletjem in sedaj. Verjetno je nekaj narobe na relaciji sklopka-menjalnik?
Re: Zatikanje menjalnika pri prestavljanju
Objavljeno: To dec 04, 2018 10:13 am
Napisal/-a Fan
Najprej preverite povezave menjalna ročica/menjalnik, predvsem končnice žic - obrabljeni/poškodovani priklopi.
Re: Zatikanje menjalnika pri prestavljanju
Objavljeno: To dec 04, 2018 10:23 am
Napisal/-a joztom
Čas je za preverjanje in menjavo vseh nosilcev motorja in mazanje vzvodov. Ga pa skoraj ni avta, ki ne bi kdaj potrmaril.
Re: Zatikanje menjalnika pri prestavljanju
Objavljeno: To dec 04, 2018 11:37 am
Napisal/-a čara
Hvala. Ma seveda, vsak avto kdaj kaj pojamra. In tanjša denarnico.
Re: Zatikanje menjalnika pri prestavljanju
Objavljeno: To dec 04, 2018 2:01 pm
Napisal/-a DePalmo
Pri meni je v večini primerov pomagala menjava olja v menjalniku, enkrat sem menjal zajle, enkrat pa sklopko. Lamela je bila odlomljena in me je isto jebalo, nisem mogel lepo prestavit v prvo ali drugo, ampak kot pri tebi se mi je to dogajalo samo občasno. Nosilcev motorja pa nisem nikoli menjal zaradi tega ...