Stran 1 od 2

Problem s klimo - rosenje šipe

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 3:28 pm
Napisal/-a sandis
Občasno se mi pojavlja problem med delovanjem klime (ne vedno) - na vetrobranskem steklu se mi (tam, kjer piha ventilator - pihanje imam vedno nastavljeno na vetrobransko steklo), začnejo delati pikice rose in nastajajo vedno večji krogi. Klimo imam nastavljeno na 21-22 stopinj. Imam renault laguno letnik 2000 z avtomatsko klimo. Zamenjal sem že mikrofilter kabine, pa ni nič pomagalo. Mogoče kdo ve, kaj bi bilo krivo, ker je to res moteče. Hvala za vsak nasvet in lep dan vsem.

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 3:58 pm
Napisal/-a Black_Racer®
Na začetku normalno da se zarosi ko zalaufaš ;)
Odvisno pa tudi če je zunaj 30 stopinj ti jo boš pa naštimal na 21 stopinj to dela na polno pol se pa lohk začne rositi pomojem vedno gled da imaš temperaturno razliko zunaj in pol klima največ 3-4 stopinje probaj pa boš videl če bo kaj boljše če ne druga zaradi zdravja :)

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 4:27 pm
Napisal/-a marko21
Si bom kar malo sposodil temo in vprašal,če mogoče kdo ve.
Zakaj se mi začne rositi(prižgana klima) vetrobransko steklo in to od zunaj(ob sončnem vremenu). To ''roso'' lahko odstranim na ta način da vklopim brisalce, kateri jo odstranijo, vendar se mi po parjih minutah ponovno naredi isto. Tako da moram praktično v lepem vremeno nonstop prižigat brisalce.

Bo pomagalo kaj če menjam filter klime ?

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 4:34 pm
Napisal/-a sandis
Prej s tem nisem imel nobenih problemov, pa sem vedno imel nastavljeno enako. Včeraj na primer je bilo zunaj 32 stopinj in sem postopno zniževal na 22 stopinj, pa se ni nič rosilo, zvečer, ko je bilo zunaj 24 stopinj, pa sem imel zaradi otroka isto nastavljeno na 22 stopinj, pa se je rosilo in to vedno bolj (v pol ure vožnje je spodaj na sredini šipe nastala iz dveh malih pikic na začetku cca 10x15-centimeterska packa). Ponavadi je vse ok, samo včasih se mi delajo ti krogi po šipi, pa vedno večji (takrat, ko se začnejo delati, ne vedno). Pa gledam na to, da avto pred vožnjo ohladim in ni prevelika razlika v temperaturi, tudi klimo nekaj minut pred koncem vožnje ugasnem, tako da zaenkrat še ni bilo nobenih težav z zdravjem zaradi klime. Ali bi bilo možno, da bi mi kje kaj puščalo pri klimi? Če se kdo na to spozna, bom res hvaležen za nasvet.

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 4:36 pm
Napisal/-a sandis
Pa tudi pri meni se ta rosa pojavlja na zunanji strani stekla, ne v kabini. Filter klime sem zamenjal, pa ni pomagalo.

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 4:41 pm
Napisal/-a jay
morem rečt, da jaz pri meni tega ne opažam.. pa sem že testiral klimo pri 30 stopinjah in nastavljeno na 16-17 stopinj.

probaj obiskat kakšnega dobrega klima serviserja.

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 4:44 pm
Napisal/-a hrošč
V neki sosednji temi se je omenjalo slabo odvajanje kondenza oz. zamasen odtok, voda zastaja in ti vlago potem piha v kabino..just a thought.

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 4:59 pm
Napisal/-a Misak
Seveda se ti na zunanji strani nabira rosa - ohladiš šipo in na zunanji strani se začne zaradi temperaturne razlike pojavljati kondenz. Pomagaš si tako, da del ventiacije usmeriš v nog in zračnike, da se ti šipa ne hladi tako drastično.

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 8:39 pm
Napisal/-a joztom
Če si opazil je na AUTO klima odprta na srednji del spredaj in zadaj, vetrobran pa ne. Klima se nastavlja na max 4-6 stopinj manj kot je zunaj. Zobozdravstvo vabi!! Lahko tudi senzor kvalitete zraka kaj nagaja (Renault) in zaradi prenizke nastavljene temperature sistem zapre na notranje kroženje, ki je namenjeno samo vstopanju v avtomobil. Najprej si pa preberi navodilo za klimo.

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 8:54 pm
Napisal/-a Strokovnjak
@joztom
A če je zunaj 35 stopinj, naj si klimo nastavim na 31 stopinj? Dejmo no ...

Nastaviš si jo tako da se dobro počutiš, kar je pri 31 stopinjah nemogoče, nekaj minut pred koncem vožnje se jo pa ugasne, da te kap ne zadane, to je pa vse.

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 8:59 pm
Napisal/-a jay
@strokovnjak: ravno to sem imel na tipkovnici v delu ;)

ta računica se pri meni ne izide.. zato pri meni laufa skozi na 21 22 stopinj. Ker 28 stopinj ni ravno osvežujoča temperaura za dolgo furo.

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 9:08 pm
Napisal/-a Sigor
Za vse, ki ob rošenju šipe na zunanji strani pametujete o filtru klime:
to je normalen pojav, če je hladen zrak usmerjen na vetrobransko steklo, takrat se steklo zelo ohladi in ko je v zunanjem zraku veliko vlage, se ta kondenzira na ohlajenem steklu.

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 9:23 pm
Napisal/-a simimedi
Stvar je čisto normalna in nima nikakršne veze z vlago v avtu kot je nekdo prej omenil. Kondenz se naredi na zunanji strani šipe, ker je le ta bistbeno hladnejša od okolice. Zdaj zakaj ne nastane vedno je pa razlog to, da ni vedno enaka vlažnost v zraku. Večja je vlažnost, večja je možnost kondenza na zunanji strani šipi. Če se ga želiš znebiti spremeni smer pihanja klime (zrak, ki prihaja iz zračnika ima le nekaj stopinj in če ga usmeriš direktno na steklo, si lahko predstavljaš da boš tudi steklo ohladil le na nekaj stopinj in to postopoma čedalje večji kos). Sicer pa, tudi kozarec hladnega piva se ti zarosi, mar ne?

LP
Simimedi

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 9:23 pm
Napisal/-a martk
jay je napisal/-a:@strokovnjak: ravno to sem imel na tipkovnici v delu ;)

ta računica se pri meni ne izide.. zato pri meni laufa skozi na 21 22 stopinj. Ker 28 stopinj ni ravno osvežujoča temperaura za dolgo furo.

Za dolge ture <30min naj ti bo.

Za manj pa ne. Kolegu poštarju so se zagnojile dlesni in je bil skoraj ob zobe zaradi tega. Tisto o 3-4 stopinjah kar drži.


Me pa moti da vse te avtomatske vsepodročne klime (še zdaj mi gre na smeh, ker za izdatno doplačilo obljubljajo 4 temperaturne cone v 2mˇ3 zraka) nimajo možnosti nastavitve razlike med zunanjo temperaturo in temperaturo v vozilu (npr od zimskega mraza do 24°C bi držalo na 20°C, potem bi pa termostat sledil zunanji temperaturi z nastavljeno razliko recimo 4°C.)
Klima, kjer moram še zmeraj skoz nekaj šariti po gumbih, da ne zbolim, zame NI avtomatska klima. Pa smo v 21. stoletju, adijo pamet.

LP
Martin

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 10:13 pm
Napisal/-a belkaena
martk je napisal/-a:Klima, kjer moram še zmeraj skoz nekaj šariti po gumbih, da ne zbolim, zame NI avtomatska klima.


Jah po moje pa kar je je, saj ti avtomatsko vzdržuje izbrano temperaturo. Ko bo pa na ceniku pisalo avtomatsko uravnavanje temperature zraka in prilagajanje zunanji, takrat se bomo pa drugače pogovarjali. :)

Drugače pa samo eno res logično vprašanje, ki bi si ga morala postaviti avtorja v tej temi. Kaj ima lahko bilokakšno vezo vajina klima, filtri, odvodi kondenza, ipd., z dogajanjem IZVEN vozila?

Lp.

Objavljeno: Ne jul 04, 2010 10:37 pm
Napisal/-a north789
To pač tko je tut pr ns na berilngotu se to rosi pač če te tok mot pa obršeš is brisalci sam da prej še pošpricaš drgač ti grejo na pov šipe na suho ...

Objavljeno: Po jul 05, 2010 4:31 am
Napisal/-a myster
sj temperatura ni tako pomemben dejavnik...zadnje časa je večja vlaga, zato pa zarad zunanje in notranje vlage bolj rosi. drgač si pa daj eno elektronski termometer in vlagometer in boš vidu, da temperatura v klimi zelo malo oz. zelo počasi pada, vlaga pa dost hitreje pade. ko imaš avto na soncu se ti zagreje v notranjosti na 40°C in 55% vlage. po 15 minuth boš imel verjetno 37°C in 25% vlage. občutek boš pa imel, da se je ohladilo na 22°C.

Objavljeno: Po jul 05, 2010 6:31 am
Napisal/-a Kael
To se pri nas dogaja na vseh treh avtomobilih, ki jih imamo v familiji in enako je bilo tudi pri vseh prejšnjih. Če si nastavil klimo, da piha skozi reže pod sprednjo šipo, se je naredil kondenz. Nižja kot je bila temparatura, več je bilo tega sranja - npr. moja stara se vednop fura s klimo na minimum ali maximalno na 18 stopinj. Kondenza za izvoz.

Kar se tiče pa klime in zobozdravstva in zdravstva je pa tako: js če je zunaj 25 ali 35 stopinj, imam nastavljeno na 22 stopinj. Vendar pa je klima vedno usmerjena stran od mene ali pa v vetrobransko steklo - najpogsteje. Na teh temparaturah vozima od rojstva sedaj enoletno lumpo in zaradi tega nobeden od nas ni imel nobenih težav. Se pa držimo tega, da se klimo, v primeru, da je taka temapraturna razlika 22 na 35 prej ugasne, preden se gre iz avta. Je pa tudi res, kadar je sončno vreme in 35 stopinj, klima tako ali tako ne shladi avta niti pod razno na 22 stopinj, ampak nam je ponavadi še vedno vroče, ker klima ni dost močna.

Objavljeno: Po jul 05, 2010 7:01 am
Napisal/-a Sigor
Kael je napisal/-a:Je pa tudi res, kadar je sončno vreme in 35 stopinj, klima tako ali tako ne shladi avta niti pod razno na 22 stopinj.


Tudi to je razlog, da je bolje nastavit v takem primeru na recimo 25 stopinj in se sistem ne bo na polno trudil dosečt nekaj, česar ne more. Konči rezultat, to je temperatura v avtu, bo pa verjetno približno enka pri nastavljenih 22 ali pa 25 stopinj (ko je zunaj 30 in več stopinj seveda).

Sicer je pa potrebno klimo v avtu uporabljati zelo z občutkom. Tudi pri 25 ali 26-ih stopinjha se da lepo vozit, bistvo vsega je, da je zrak mnogo bolj suh.

Objavljeno: Po jul 05, 2010 7:37 am
Napisal/-a ban
Bistvo klime je tudi to, da suši zrak, tako da tudi če je v avtu 26° in je zrak suh, je to mnogo prijetneje kot če je vlažnost večja. Naj bi pa bila klina nastavljena od 5-8° manj kot je zunaj.