Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
marjan novak
Novinec
 
Prispevkov: 434
Pridružen: Sr okt 25, 2006 6:24 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a marjan novak To avg 10, 2010 4:39 pm

Moja marea JTD ji ima za sabo 322.000 km in mi ne pride na pamet, da bi dal kako drugo olje kot selenio TD. Olja nikoli nisem dolival, ker za to ni bilo potrebe, pod havbo pa doslej ni bilo menjano prav nič.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard To avg 10, 2010 4:58 pm

Nasty če boš vlil pravo olje, ki je boljše od Selenie, ne pa nek ološ, bi v najslabšem primeru poraba olja mogla biti enaka, jaz v svojega bencinarja točim Mobil 1, pred tem sem točil predpisano polsintetiko Selenio 20K, potem sintetiko Selenio Star, ampak je Mobil 1 klasa zase proti obema. Na uradnem servisu je 2L Stara prišlo čez 30 €. Če bi to bilo res vrhunsko olje bi ga točil z veseljem, vendar če lahko dobim precej boljše olje, ki stane na internentu 10€/L, pa sploh ni debate kaj gre v moj motor.


Zanivio da si točil Racinga v svoj avto, to olje ima gradacijo 10W-60. Kar pomeni, da je namenjeni res voznikom ki vozijo dostikrat na visokih obratih, saj zaradi večje viskoznosti pri segretem olju, vzdrži večje obremenitve. Sicer ti verjetno tudi ob normalni uporabi ne bo nič kaj dosti škodilo, bo pa poraba bencina sigurno večja, ker se bati težje premikajo ko je viskoznost večja. Pravtako ga je treba menjavati na 7000 km.


Kakorkoli že, ne pravim, da bo motor ribnil zaradi Selenie, sploh ne, ampak če imam boljšo opcijo bom boljšo opcijo izbral, tudi če je dražja, v tem primeru pa je celo čenejša. O Seleniji pove vse že to, da HTHS idenksa sploh ne upajo dati v javnost, ker je verjetno preslab, dobre firme pa se z njim hvalijo.
 
Nasty
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Pe sep 03, 2004 1:25 pm

Napisal/-a Nasty To avg 10, 2010 5:28 pm

lenivec;
ti imaš glede tega svoje prepričanje, jaz pa pač svojega. Nihče nikogar
ne sili. Žal, ali pa na srečo, po tvojem nisem med tistih 95%. Kar je za tebe
traparija, za meni ni. In obratno. Tako je.
Da razčistiva: upam, da se pogovarjava in ne kregava.

lizard;
nima me smisla prepričevati. Kot sem rekel, plačujem 9 EUR/liter Selenie TD.
Mareo 2,0 sem kar tiščal. Priznam. No, res je bilo vse skupaj pred 12 leti.
Še danes delam servise na 8-10.000km. Na motorju pa na 5.000km.

Vsak lahko izbira. Nikjer nisem napisal, da nekdo nekaj mora.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard To avg 10, 2010 5:51 pm

Saj te nič ne prepričujem, moje mnenje je zgolj to, da zakaj ne bi vlival v avto boljše olje, če ga lahko, povrhu pa še stane manj.


Mi pa ni jasno kako ne razumeš tega kar ti pravi lenivec? Tudi lisko... Namreč če tovarna prediše neko X olje, še ne pomeni, da je smao to olje dobro za nek motor. Dokaz za to je ravno to kar pravi lenivec, v enak motor Opel predpisuje drugo olje. Pravtako je lepo pokazal tudi lisko, pri katerem so predpisane skoraj vse tovarne olje... enako bi lahko pisali pri tvojem motorju, le da zaradi pogodbe Fiat predpisuje določeno olje, ki pa na žalost ne spada v sam vrh. To je žal dejstvo. Seveda v večini primerov ne bo nič narobe če točiš Selenio. Ampak tudi jaz raje pijem tisto vodo ki je čistejša, čeprav bom verjetno podobno dobro deloval če bom pil nekoliko slabšo vodo, ampak če imam izbiro seveda spijem boljšo.
 
denis,mag.
aka Fiatfan
 
Prispevkov: 166
Pridružen: To jul 13, 2010 6:45 pm

Napisal/-a denis,mag. To avg 10, 2010 6:43 pm

lenivec je napisal/-a:ja ampak zakaj potem ne piše pri oplu selenia pri fiatu pa. če je to tako pomembno.

nalivanje tega kar piše na nalepki na motorju je bedarija. za 95% folka je važno da gledajo na viskoznost in standarde ki jih olje dosega/presega. to je pa tudi vse


95% folku je pomembn, da je olje čim ceneje, zato vlivajo skoraj vodo v mašino.
Na območju Velenja, mi je prodajalec povedal, da sem edini, ki sem kupil selenina wr, ostali dajejo v mašino najcenejša nesintetična olja stare zasnove in to v avte vw passat itd, ki so stari po 2 leti.
Zato se pa ljudje čudijo, ja zakaj je turbina in vse ostali v k....
Varčujte pri alkoholu ne pa pri olju.
 
denis,mag.
aka Fiatfan
 
Prispevkov: 166
Pridružen: To jul 13, 2010 6:45 pm

Napisal/-a denis,mag. To avg 10, 2010 6:48 pm

lizard je napisal/-a:Saj te nič ne prepričujem, moje mnenje je zgolj to, da zakaj ne bi vlival v avto boljše olje, če ga lahko, povrhu pa še stane manj.


Mi pa ni jasno kako ne razumeš tega kar ti pravi lenivec? Tudi lisko... Namreč če tovarna prediše neko X olje, še ne pomeni, da je smao to olje dobro za nek motor. Dokaz za to je ravno to kar pravi lenivec, v enak motor Opel predpisuje drugo olje. Pravtako je lepo pokazal tudi lisko, pri katerem so predpisane skoraj vse tovarne olje... enako bi lahko pisali pri tvojem motorju, le da zaradi pogodbe Fiat predpisuje določeno olje, ki pa na žalost ne spada v sam vrh. To je žal dejstvo. Seveda v večini primerov ne bo nič narobe če točiš Selenio. Ampak tudi jaz raje pijem tisto vodo ki je čistejša, čeprav bom verjetno podobno dobro deloval če bom pil nekoliko slabšo vodo, ampak če imam izbiro seveda spijem boljšo.


Če bi vedel, kje polnejo razna olja, ki jih naročiš po spletu in tudi drugje ne bi tega govoril.
Tudi Castrol si lahko nekaj časa dobil iz bosne po sumljivo ugodni ceni.
Selenia tako slabo, da si ne upajo napisat na deklaracijo? Daj pojdi na kakšno dirko v Italijo, pa poglej kaj dajejo v mašino.
Seveda, tvoja teorija je, da boljše je, bolj kakovostno, boljše sestavine, cenejše je.
Mislim, da si poišči kakšno strokovno literaturo pa poglej kaj pomeni: Osnovni ekonomski problem.
lp
 
a33
Novinec
 
Prispevkov: 256
Pridružen: Sr maj 11, 2005 9:37 am

Re: A je tole olje v redu?

Napisal/-a a33 To avg 10, 2010 7:07 pm

Tečko je napisal/-a:Torej v avto bi dal tole olje:

http://www.olma.si/files/documents/pds/ ... -40_tl.pdf

A je v redu al ne. Aha avto je pa Lancia Lybra 2.4jtd 136KM


poplnima ok je 10w 40 za diesla od olme... če pa skrbiš pa pač daj selenio... dost dražja vprašanje če kaj boljša.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard To avg 10, 2010 7:25 pm

Danis povedal si nič. Še enrkat - preberi temo ki sem ti jo priporočil, potem govoriva dalje.
 
Uporabniški avatar
nevermind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2836
Pridružen: To jun 16, 2009 2:49 pm

Napisal/-a nevermind To avg 10, 2010 9:09 pm

Jaz sem nedolgo nazaj skoraj ''doktoriral'' pri oljih, tako da so mi sedaj stvari dosti bolj jasne :) (google, forumi, itd. ...)
Bolj pomemben podatek, kot ime firme je HTHS - kaj to pomeni je bilo razloženo v prejšnjih postih.

To sem kopiral z drugega foruma. Podatki HTHS za nekatera olja:

Mobil 1 0W40 HTHS 3.6
Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7
Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7
Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07
Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19
Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51
Redline 5w40 HTHS 4.6
Redline 10W40 HTHS 4.7
Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11
Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11
Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23
Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33
Redline 15W50 HTHS 5.8

Sicer številke niso direktno primerljive... Ampak v osnovi je vse kar je nad 2.9 "OK" po standardu. Nad 4 pa se začnejo kolikor toliko spodobna olja.

Drugače Selenija ima HTHS ''zadovoljiv'', ni pa pri ''spodobnih oljih''.

Drugače jaz v mojo klaclakico točim 10W40 Shell, prej sem samo enkrat Castrol ampak mi avto boljše laufa na Shell. Naslednji interval bo pa Mobil ali Motul.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard To avg 10, 2010 9:29 pm

No le da dopolnim, sicer si že omenil, da med različnimi gradacijami HTHS ni najbolj primerljiv. Razlog za to je v tem, da bodo olja ki imajo manjše razlike med viskoznostjo med hladnim in vročim oljem bolj vzdržljiva, saj vsebujejo manj modifikatorjev, ki se uporabljajo za doseganje večjih razlik med viskoznostjo.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a joztom To avg 10, 2010 10:01 pm

Mobilu 1 je VAG odvzel priporočljivostno oznako. Zakaj, stroka kaj več ve. Spet so morebiti lagali o podaljšanem intervalu menjave in znatnem šparanju goriva.

Elf Excellium NF 5w40 (a Porsche "Approved" oil)
ELF Excellium NF 5W40 Synthetic motor oil (previously called Excellium LDX) is a high performance fully synthetic oil designed for high RPM use and protection at extended change intervals. Meets the following ratings:
Porsche
VW/Audi 502.00/505.00
BMW LL-98
Daimler/Chrysler 229.3
Opel/GM LL-B-025
ACEA A3/B3/B4
API SL/CF
What is more important to me about the above approval letter is the fine print - that Porsche's approval of this oil can be pulled at any time if the formulation is changed. As we know that Mobil 1 0w40 hasn't been recertified or tested AND it's been reformulated, why is it still approved AND the factory fill. I'll let you speculate on that one, it should be obvious as to why. There's lots of money at stake.
Elf Excellium DID 5w40 (a VW 505.01 "Approved" oil)
ELF Excellium DID 5W40 Synthetic motor oil - A high performance fully synthetic motor oil specifically developed for the VW TDI turbo diesel engines with pump nozzle injection, suitable for all older TDI and non-TDI diesel engines as well. Meets the following ratings:
VW/Audi 505.01
VW/Audi 502.00/505.00/500.00
ACEA A3/B3
API SJ/CF
If you compare both the DID and NF Elf 5w40s, they share the VW 502.00 and 505.00 approvals, but differ in that the 505.01 approved oil is API SJ and has higher levels of Zn and P. Additionally, the 505.01 spec oil is intended only for fixed drain intervals, not variable or long life intervals exceeding 20,000 and even 30,000 miles required by some manufacturers.
I still rest my case that for fixed, shorter drain intervals, a VW 505.01 spec oil will probably result in longer engine life and less wear than their Porsche approved brethren.
I also find it interesting that the Mobil 1 0w40 carries a 503.01 VW approval, which is for long-drain intervals for European market VWs with a requirement that the oil be what the API labels "Energy Conserving" to reduce fuel consumption. In my opinion, oils that are energy conserving and for long or extended drain intervals are typically not the best on wear and are mutually exclusive.


Tako da je Elf 100% sintetika za manj denarja po specifikacijah boljši. Še ena stvar me je zelo zmotila, kako je lahko Motul tako poceni, 5l po komaj 38€, to bo kaj ponarejenega ali kaj?
 
Uporabniški avatar
adis
Uporabnik
 
Prispevkov: 8095
Pridružen: To jan 30, 2007 1:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a adis To avg 10, 2010 10:05 pm

olje se menja na vsakih 15.000km oz. 1x letno.
 
Uporabniški avatar
hp6715s
Novinec
 
Prispevkov: 405
Pridružen: Pe jun 27, 2008 4:50 pm

Napisal/-a hp6715s To avg 10, 2010 10:35 pm

denis,mag. je napisal/-a:
lenivec je napisal/-a:ja ampak zakaj potem ne piše pri oplu selenia pri fiatu pa. če je to tako pomembno.

nalivanje tega kar piše na nalepki na motorju je bedarija. za 95% folka je važno da gledajo na viskoznost in standarde ki jih olje dosega/presega. to je pa tudi vse


95% folku je pomembn, da je olje čim ceneje, zato vlivajo skoraj vodo v mašino.
Na območju Velenja, mi je prodajalec povedal, da sem edini, ki sem kupil selenina wr, ostali dajejo v mašino najcenejša nesintetična olja stare zasnove in to v avte vw passat itd, ki so stari po 2 leti.
Zato se pa ljudje čudijo, ja zakaj je turbina in vse ostali v k....
Varčujte pri alkoholu ne pa pri olju.


Seveda, na Področju Velenja živi množica "tujerodnih" ljudi (iz bivših republik), ki (itak) vozijo zlasti passate in golfe,... (sam da je Nemc). Če že za avto našparajo, pol notr šrot vlivajo.

Sicer pa se popolnoma strinjam z lizardom.
 
Tečko
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 89
Pridružen: Sr sep 20, 2006 5:43 pm

Napisal/-a Tečko To avg 10, 2010 10:58 pm

Sedaj sem še jaz malo poguglal zadeve in našel tole:

http://www.atiel.org/members/pdf_files/ACEA%20Stow.pdf

Tole naj bi bile evropske oznake olja za osebna vozila z bencinskimi in dieselskimi motorji, tako, da če tle gledaš potem zadostujejo standardom vsa olja.
 
Nasty
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: Pe sep 03, 2004 1:25 pm

Napisal/-a Nasty Sr avg 11, 2010 8:27 am

lizard je napisal/-a:Saj te nič ne prepričujem, moje mnenje je zgolj to, da zakaj ne bi vlival v avto boljše olje, če ga lahko, povrhu pa še stane manj.


Mi pa ni jasno kako ne razumeš tega kar ti pravi lenivec? Tudi lisko... Namreč če tovarna prediše neko X olje, še ne pomeni, da je smao to olje dobro za nek motor. Dokaz za to je ravno to kar pravi lenivec, v enak motor Opel predpisuje drugo olje. Pravtako je lepo pokazal tudi lisko, pri katerem so predpisane skoraj vse tovarne olje... enako bi lahko pisali pri tvojem motorju, le da zaradi pogodbe Fiat predpisuje določeno olje, ki pa na žalost ne spada v sam vrh. To je žal dejstvo. Seveda v večini primerov ne bo nič narobe če točiš Selenio. Ampak tudi jaz raje pijem tisto vodo ki je čistejša, čeprav bom verjetno podobno dobro deloval če bom pil nekoliko slabšo vodo, ampak če imam izbiro seveda spijem boljšo.


Sem prepričanja, da tovarna pri razvijanju daje največ poudarka na samo življensko dobo nekega agregata. Išče najbolj optimalno rešitev. Posledično tudi predlaga za ta motor najbolj optimalno olje. Nihče ne ukazuje kaj se mora vlivati v motor. Lahko samo predlaga. Pač, jaz sem eden tistih, ki se tega drži. Nikoli nisem imel problemov zaradi Selenie s Fiatom (ali Alfo). In tudi ne s Shellom pri motorju (Ducati). So pa cene olj odvisne od tega od kje "pridejo" ta olja. Prav tako kvaliteta le-tega.
 
Uporabniški avatar
lizard
Moderator foruma
 
Prispevkov: 2569
Pridružen: Po maj 14, 2007 11:34 pm

Napisal/-a lizard Sr avg 11, 2010 12:47 pm

Nasty če bi to bilo res, potem bi tovarna v vsakem motorju sporabala 10 različnih olj, in izbrala tistega s katerim motor najbolje dela in s katerim je najbolj vzrdžljiv se pravi kot praviš ti najbolj optimalno olje, kar pa seveda ne počne in vsem po vrsti priporoča Selenio. Zdaj ti že tretjič ponavljal. Selenia je za navadne uporabnike oz. v večini primerov dobro olje, sploh če se ga menjava kot je predpisano ali še prej, verjetno ne bo poplonoma nič narobe. Če pa hočeš za svoj motor kaj boljšega pa pogledaš k firmam, ki delajo boljša olja, in ker je Selenia nekje na sredi, je teh boljših firm kar nekaj. Stvar odločitve pač. Večini je kot kaže to jasno.

Drugo pa je ko Shell gre razvijat olje samo za Ferrarija, Selenia namreč ne razvija olja za Fiat, ampak ima neko svojo ponudbo iz katere potem Fiat izbira v kateri motor bo kaj uprabljenega. Če bi Selenia zdaj izdelala neko novo olje, bi le to bilo po novem priporočeno za vse nove Fiate/Alfe, čeprav za časa razvoja motorja to olje še sploh ni obstajalo (primer je Alfa 159, starejše imajo prporočeno samo Selenio WR, malce novejše pa Selenio WR PE, ki je precej boljše/čistejše olje saj je namenjeno avtom z DPF). Upam, da je zdaj jasno. Pravtako tudi Opel in Saab, ki uporabljata določene Fiatove dizle NE priporočata Selenie, to pa zato ker imajo pogodbo spisano z drugimi firmami.

Tovarna predpiše kakšno olje mora biti (katerim predpisom mora ustrezati, kakšna gradacija,...), priporoča pa Selenio, kar pomeni, da lahko kupiš boljše ali pa slabše olje od priporočila.

V moji knjigi priporočajo avtokozmeitko Arexons, upam, da ne boš trdil, da so razvili lak, steklo, plastiko, interie, katerega se najbolj optimalno čisti z Arexons čistili, ali pač? :D
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr avg 11, 2010 4:30 pm

Nasty je napisal/-a:
lizard je napisal/-a:Saj te nič ne prepričujem, moje mnenje je zgolj to, da zakaj ne bi vlival v avto boljše olje, če ga lahko, povrhu pa še stane manj.


Mi pa ni jasno kako ne razumeš tega kar ti pravi lenivec? Tudi lisko... Namreč če tovarna prediše neko X olje, še ne pomeni, da je smao to olje dobro za nek motor. Dokaz za to je ravno to kar pravi lenivec, v enak motor Opel predpisuje drugo olje. Pravtako je lepo pokazal tudi lisko, pri katerem so predpisane skoraj vse tovarne olje... enako bi lahko pisali pri tvojem motorju, le da zaradi pogodbe Fiat predpisuje določeno olje, ki pa na žalost ne spada v sam vrh. To je žal dejstvo. Seveda v večini primerov ne bo nič narobe če točiš Selenio. Ampak tudi jaz raje pijem tisto vodo ki je čistejša, čeprav bom verjetno podobno dobro deloval če bom pil nekoliko slabšo vodo, ampak če imam izbiro seveda spijem boljšo.


Sem prepričanja, da tovarna pri razvijanju daje največ poudarka na samo življensko dobo nekega agregata. Išče najbolj optimalno rešitev. Posledično tudi predlaga za ta motor najbolj optimalno olje. Nihče ne ukazuje kaj se mora vlivati v motor. Lahko samo predlaga. Pač, jaz sem eden tistih, ki se tega drži. Nikoli nisem imel problemov zaradi Selenie s Fiatom (ali Alfo). In tudi ne s Shellom pri motorju (Ducati). So pa cene olj odvisne od tega od kje "pridejo" ta olja. Prav tako kvaliteta le-tega.


Ravno zato sem izpisal iz moje knjige vsa olja....Kajti, če bi bilo tole res kar praviš , da pri vsakem razvoju motorja sodeluje tudi tovarna olja, potem po vsej verjetnosti ne bi pisalo za mojga toliko različnih olj, ki pa so različna kot noč in dan....
Pred leti ko sem na moji rdečki nardil komplet generalko motorja sem mu hotel privoščit res najbolše.....in ker vsi vemo da Renault in ELF zelo lepo pašeta skupaj sem mu privoščil ORIGINAL predpisano olje gradacije 20w50....Čudež...na novo sestavjen motor je naenkrat začel pit po liter in več olja na 1000 kilometrov....Pred generalko sem tankal Castrol in poraba je bila minimalna ( 15kkm in liter olja....iz tega tudi razlog za generalko). Prvo sem se ustrašil , da sem sesatvil nekaj narobe...a avtek je šel bolše kot nov, le olje je rabil....Potem sem mislil , da morajo pač obročki in vsi sklopi kaj tesnijo olje se prilagodit....tako sem nardil 25kkm in u mes 3x menjal olje...vedno ELF 20w50...Potem mi je ratal sumljivo ( očitno sestavljen vse prav, če je nardil že 25kkm brez najmanše napakice...prav tako bi se poraba olja že morala zmanšat ..) No in za brez veze sem v šparu kupil Castrol 15w40 ( tudi dovoljena gradacija), lej ga zlomka....po prvi kontroli (2kkm) je bilo olje na enakem nivoju....po 15kkm ( servis) je bilo malo pod max....torej poraba olja identična nuli....Od takrat sem zelo skeptičen, da kaka tovarna olja sploh ve kaj je to motor v katerega se bo vlivalo njihovo olje....
Vse je v denarju...od tod so priporočena olja....Ker pa ozadja ne vemo se nima smisla pogovarjat o tem
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: A je tole olje v redu?

Napisal/-a Mazda2 Pe jan 27, 2017 9:31 pm

Tako, to olje sem kupil tudi sam, Olmaline Supreme 5W-40, čez kakšen mesec in pol imam servis, če se bom spomnil bom poročal, če bo avto kaj drugače lavfal.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7523
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: A je tole olje v redu?

Napisal/-a pskoda Pe jan 27, 2017 10:00 pm

To je sicer +7 let stara tema

Če v motor vlivaš pri vsakem servisu drugo olje oz drugo znamko to tudi ni preveč dobro
Lp
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Bing [Bot], Google [Bot] in 74 gostov