Stran 1 od 1

1,3L SOHC bencinar in klepanje dročnikov

Objavljeno: Če avg 12, 2010 9:13 am
Napisal/-a Energetik81
Torej omenjeni motor (Accent L97, 100tkm) je zadnje čase začel malce klepat. In sicer samo v področju med 1500-1900rpm in to samo ko malce dodajam/spuščam gas. Če bolj pritisnem gas (pospeševanje) klepanje popolnoma preneha, kakor tudi v vseh primerih nad 1900rpm. Tudi pod štandgasom je tih. To se dogaja vedno, ko je mrzel in ko je popolnoma segret.
Zdej skoraj sigurn sem, da se sliši klepanje ventilov. Sicer so hidravlični dročniki, ampak očitno jih nekaj matra.
Olje je bilo vedno točeno mineralno Shell Helix Super 10W-40, spomladi sem pa poizkusil z sintetiko Shell Helix Ultra 5W-40, če bo kaj bolje, vendar je bilo še malce slabše.
Zato sem trenutno spet na mineralcu 15W-40, ki je malce stišal mašino pri mrzlem zagonu, pri ogretem je seveda stvar enaka, saj ima pri 100°C enako viskoznost SAE40. Olja sicer skoraj ne žre, mogoče 1/3L na 12.000km.

Torej ima kdo idejo, kaj bi lahko še bilo narobe? Je možno, da bi s kakšnim še gostejšim oljem lahko stišal zadevo? Ali bo potrebno menjati dročnike (mi zelo neustreza, ker avto je vreden ~500€)? Mi je pa čudno, ker je to samo v določenem obratovalnem režimu, kot sem opisal.

Objavljeno: Če avg 12, 2010 10:21 am
Napisal/-a _furby_
jaz sem imel accenta isti letnik, samo 1.5 16V motor. pri meni se je isto slisalo, ampak tam nekje pri 160.000 km. sem si reku bv ga neki popravljat kr je bil tko in tko zarjavel (podvozje) in sem se odlocu da ga vozim kolko gre in ga pol dam proc za male solde. tko da sem ga pol vozu vse do 190.000 km (brez kaj servisirat). ko sem ga na koncu le dal stran je se vedno isto delal kot pri 160.000. neunicljivo kaj ces. :tomidelej:

Objavljeno: Če avg 12, 2010 11:33 am
Napisal/-a Pero
Star avto imaš... 100 tkm po mestu ni isto kot po avtocesti. Tudi če je Hyundai ni neuničljiv.

Vse eno preglej količino olja, včasih pomaga.

Glede na to da imaš probleme pri spremembi obremenitve bi bili lahko tudi ležaji na gredi ali ojnici. Preveri tudi pritisk olja (regulator pritiska)

Objavljeno: Če avg 12, 2010 11:47 am
Napisal/-a Energetik81
Pero je napisal/-a:Star avto imaš... 100 tkm po mestu ni isto kot po avtocesti. Tudi če je Hyundai ni neuničljiv.

Vse eno preglej količino olja, včasih pomaga.

Glede na to da imaš probleme pri spremembi obremenitve bi bili lahko tudi ležaji na gredi ali ojnici. Preveri tudi pritisk olja (regulator pritiska)

Jah, res je vsaj 1/3 kilometrine narejene v čisti mestni vožnji, 3km v eno smer 3km nazaj. Vendar nikoli gonjen, še posebno ne mrzel. Samo vseeno ne verjamem, da bi kar ojnični ležaji šli pri 100tkm.

Hm, a regulator pritiska olja obstaja? Sem mislil, da obstaja samo bypass, ki spusti olje mimo filtra, če se zapaca. Ja, nekaj takega bi moralo biti, klepa ob malih spremembah obremenitve. Kaj pa zapacane luknje v hidravličnih dročnikih, da se ne morejo tako hitro napolniti/sprazniti?

Objavljeno: Če avg 12, 2010 1:04 pm
Napisal/-a drmocar
Res znajo bit ležaji na glavni gredi ali ojnicah. Pri dročnikih nebi bilo spremembe glede na obremenitev, temveč na ogretost olja ali pa bi "klepali" ves čas, neglede na ogretost olja.

Teh motorjev ne poznam, sigurno pa se bo kdo oglasil ki se spozna. ;)

Objavljeno: Če avg 12, 2010 1:15 pm
Napisal/-a Energetik81
Hm upam, da se motite glede ležajev na gredi... V takem primeru bi mi preostalo samo da ga vozim, dokler bo šel. Več kot 2-3 leti (~35000km) ga verjetno ne bomo več imeli.

No, bom poskusil še posneti zvok, mogoče bo kdo tako lažje prepoznal napako.

Objavljeno: Če avg 12, 2010 3:59 pm
Napisal/-a lisko
Ležaji bi se najbolj slišali pod obremenitvijo ne pa samo pri določenih obratih. Če še pomnite kako so včasih ružli ventili na jugecih in to točno tako kot opisuješ...določeni obrati brez nekega matranja mašine....zelo znan cvenkajoč zvok....
Ležaji na glavni gredi ne crknejo kr tako, če že potem ojnični, ki pa ji ni neki problem mennjat. Ampak vseeno mislim , da tole ležaji niso in je motor še daleč od tega...
Je pa tole zelo zanimivo....ravno paše v to temo...
az sem ravnokar (pred 300km) prečistil motor z mešanico nafta / olje = 5 / 2. Za to početje sem se odločil, ker se je vsakokrat po cca. 50 km vožnje pričel oglašati en hidravlični lifter. Vakum pumpo sem po metodi stetoskopa izključil kot možni izvor zvoka.

Poznavalci LT-jev v tem primeru svetujejo vse lifterje odmontirat (ne menjat med seboj) in oprat z nafto, da se prečistijo ležišča ventilčkov v telesu lifterja. S takim posegom sem eno staro mašino že lepo rešil. Problem pa je v tem, da mi nič kaj ne diši "šraufanje" po mrazu, pa še mašina je tako lepo suha na pokrovu ventilov...

Prvo sem še pri starem olju vgradil manometer za tlak olja in pomeril normalne tlake pri različnih obratih in temperaturah olja. Pri mešanici olje / nafta sem bil prijetno presenečen, da se pri hladnem motorju tlaki sploh niso kaj dosti zmanjšali. Izvedel sem kakih 10 zagonov motorja za cca. 1 minuto, v terminu 12 ur. Važno je, da nafta deluje dlje časa.... kot pri ročnem pranju, najprej namočiš, pa ščetkaš, pa odmakaš....

Po izpuščanju naftne mešanice sem pustil motor par ur, da se je nafta izcedila, iztočil sem jo tudi iz oljnega filtra, pa ga vrnil v motor - seveda napolnjenega s svežim oljem.

Sledi prav tako nevarna faza čiščenja: V motor sem vlil enega od cenenih veletrgovskih olj in se ležerno peljal kakih 15 km. Tako so se še zadnji ostanki nafte pomešali z oljem.

Sledi faza končne menjave olja in filtra. Mašina sedaj laufa kot urca.

Zadeva je smiselna pri starih motorjih, ki se ne počutijo dobro s sodobnimi sintetičnimi olji. Ta olja imajo že sama po sebi veliko detergentov in sproti čistijo motor. Pa tudi, ko ne veš katera olja je prejšnji lastnik točil v motor.

Pa še enkrat hvala za vse vaše nasvete.

Vir: Nivaoffroadteam

Objavljeno: Če avg 12, 2010 5:11 pm
Napisal/-a LinuxFuter
Kaj pa poceni olje za turbodizla? ti naj bi imeli močnejše detergente :D

Objavljeno: Če avg 12, 2010 8:00 pm
Napisal/-a Energetik81
lisko tako je, takoj ko se motor malo obremeni, cinglanje poneha, tudi pri polnem gasu in visokih obratih ga ni. Samo ko v prostem teku malo drezam po stopalki. Po mojm me en dročnik zafrkava. Zato sm pa tud mislil, da jih bo čista sintetika spucala. Mogoče sem prehitro obupal in bi moral dalj časa vozit s sintetiko (po 2 mesecih je bilo olje že čisto črno...)

EDIT: posnel zvok, ampak na posnetku se sliši zelo pretirano...
http://dl.dropbox.com/u/520470/Motor_Accent.wav

Objavljeno: Če avg 12, 2010 11:44 pm
Napisal/-a tedybisa
Koliko se sliši je to en ležaj na ojnici zaribaval, sem mel isti problem na vw polotu, pod prostim tekom se ni slišal nič ko sem pa dodal plin kot ti pa se je slišal ne preveč glasen ropot v motorju pa če sem motor obremenil se tud ni nič slišal. Najbolj se je slišal nekje 2500 do 3500 obratov.
Z tem motorjem sem še prevozil 70 000 km pa je še zmeraj laufal ampak sem mel možnost menjave motorja pa sem ga raje menjal.
Za olje probaj dolivat SAE15W 40 + dodatek za še malenkost večjo gostoto olja vendar v mejah normale, da ne boš imel pregosto ker, so lahko hude posledice z motorjem...
če imaš možnost, preveri oljni pritisk.

Objavljeno: Pe avg 13, 2010 6:47 am
Napisal/-a tristan01
tedybisa je napisal/-a:Koliko se sliši je to en ležaj na ojnici zaribaval, sem mel isti problem na vw polotu, pod prostim tekom se ni slišal nič ko sem pa dodal plin kot ti pa se je slišal ne preveč glasen ropot v motorju pa če sem motor obremenil se tud ni nič slišal. Najbolj se je slišal nekje 2500 do 3500 obratov.
Z tem motorjem sem še prevozil 70 000 km pa je še zmeraj laufal ampak sem mel možnost menjave motorja pa sem ga raje menjal.
Za olje probaj dolivat SAE15W 40 + dodatek za še malenkost večjo gostoto olja vendar v mejah normale, da ne boš imel pregosto ker, so lahko hude posledice z motorjem...
če imaš možnost, preveri oljni pritisk.


Z zaribanim ležajem nebi naredil niti 700km, kaj šele 70.000. Tale je malo huda. Ko začne ležaj ropotati te čaka zelo kmalu avtovleka. Pred leti nam je na Z101 zaribal ležaj. Od takrat ko je začela povečano piti olje in do takrat ko je dokončno obstala pa ni bilo niti 500km (vzrok zariban ležaj). Nekaj let kasneje sem podobno zadevo naredil na Golfu. V nedeljo zvečer sem ležaj rahlo slišal nabijati. Naslednje jutro sem se iz CE odvlekel še do MB - posledica menjava motorja.

Po zvoku motorja sodeč je to prej dročnik, je pa res da se grdo sliši. Glede na vrednost avtomobila poskusi še s kakšnim drugim oljem, drugače pa vozi dokler ne obstane. Bo verjetno ceneje kot pa delati kakšna večja popravila.

Lp Tristan01

Objavljeno: Pe avg 13, 2010 8:12 am
Napisal/-a Energetik81
tristan01 je napisal/-a:Po zvoku motorja sodeč je to prej dročnik, je pa res da se grdo sliši. Glede na vrednost avtomobila poskusi še s kakšnim drugim oljem, drugače pa vozi dokler ne obstane. Bo verjetno ceneje kot pa delati kakšna večja popravila.

Lp Tristan01

Jah, na posnetku se veliko bolj grdo sliši, kot je v resnici. Samo kolikor se spomnim šklepetanja nenaštelanih ventilov pri Yugotu45, je zvok podoben.

Kako je pa z menjavo hidravličnih dročnikov? Je treba sneti glavo ali bi šlo samo z odstranitvijo odmične gredi oz. samo nihajnih vzvodov (na sliki)?
SlikaMenjava tesnila pokrova vent.

Ker sami dročniki so verjetno poceni. Če bi sam zamenjal, ne bi bil tak strošek.

Objavljeno: Pe avg 13, 2010 8:15 am
Napisal/-a drmocar
Ojnični ležaji se pravtako slišijo le ob majhnih obremenitvah in le pri manjših vrtljajih, ker višje je frekvenca že tako visoka da se ne sliši več tistega "klok-klok-klok".
Jest tud upam da so dričniki, čeprav, če so fuč, je večinoma veliko večji strošek kot pa ojnični ležaji.

Objavljeno: Pe avg 13, 2010 8:43 am
Napisal/-a tedybisa
Tristan verjemi ni tako kot si ti misliš. Ko končam delo ti lahko slikam kako je to vn zgledalo ker sem ležaje sam hotel menjati vendar je na glavni gredi bilo že preveč odstopanja pri meritvah. Ležaj ni popolnoma zaribal, imel je zrak ( to je bilo to pokanje v motorju )
olje je moralo teči skoz ker drugače bi ležaj zapikal in pol vprašanje kaj bi bilo.

Sem pa pri nissan primera 2.0 SLX imel iste težave ampak tam je oz. ni bilo več ojničnega ležaja ker ga je dokonca pobralo se je ribalo železo na železo ampak avto je še šel 150 km/h komot je pa definitivno veliko bolj ropotalo kot pri polotu.

Pa kot je že napisal drmocar dročniki skoraj ne morejo biti težava.

Pa še en link kako to ropota če je en ležaj fuč:

http://www.youtube.com/watch?v=ws2jjcSM ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=OwN3e_H_ ... re=related

tale tadrugi je zlo podoben zvok mojemu bivšemu nissanu
:)

Malo poslušaj od kje prihaja to ropotanje, pri posodi za olje ali pri glavi, če pri glavi potem so res mogoče samo dročniki ampak dvomim.

Objavljeno: So avg 14, 2010 1:44 am
Napisal/-a xyxyxy
Ko vzvode odviješ, lahko dročnike potegneš ven. Obrneš jih na glavo in jih obremeniš (npr. z ročajem manjšega kladiva), če so nekateri vidno mehkejši se zamenjajo. dobro preglej tudi luknjice za olje če so s čim zamašene

Objavljeno: So avg 14, 2010 9:41 am
Napisal/-a Energetik81
tedybisa je napisal/-a:Pa še en link kako to ropota če je en ležaj fuč:

http://www.youtube.com/watch?v=ws2jjcSM ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=OwN3e_H_ ... re=related


Hm, takle zvok ni, tole na posnetkih se sliš grozno. Tole pri mojem je bolj nežen zvok, bolj tik-tik-tik, ne tako grob.

xyxyxy: hvala za opis, bomo vidl kako bo. Najprej morm ugotovit, če so sploh dročniki.

Evo, tako nekak se sliši, ampak ne pod štandgasom:
http://www.youtube.com/watch?v=k0FmQq5LhQ0&feature=related

Objavljeno: So avg 14, 2010 11:26 am
Napisal/-a drmocar
Lahko je tud bolj nežen, ker tole na posnetkih od tedybisa je res hudo. Lahko se počasi izrabijo.
Sej ni nobeno delo, da se da karter dol in odvije eno ojnico pa pregleda in premeri zračnost.