Stran 1 od 2

Ključ za odtegovanje oljnega filtra

Objavljeno: Po avg 30, 2010 11:16 am
Napisal/-a tristan01
Pozdravljeni,

Ponavadi v tej rubriki prispevam kak nasvet, tokrat pa ga rabim sam. Težavi sta dve:
Doma je R Clio z 1.5 DCI motorjem - letnik 2003.
Ta vikend sem menjal olje in filtre. Pri tem seveda ni šlo brez težav. Oljni filter je postavljen tako, da klasični ključi za odtegovanje oljnega filtra (verižni ali z jermenom) ni uporaben - beri premalo prostora.

Pred menjavo sem se odpravil v nekaj trgovin za domače mojstre (Merkur, Inpos, OBI) vendar vsi ponujajo le klasičen ključ (katerega imam pa ni uporaben). Kje torej nabaviti primerno orodje. Ključ se mora natakniti z zadnje (zgornje) strani na filter in omogočati odvijanje, nekaj v stilu ključa za svečke vendar precej večjih dimenzij.

Ker filtra nisem mogel drugače sneti, sem z bloka odvil podnožje filtra. Pri tem sem opazil, da vijak ki ga drži in po njem teče olje rahlo pušča (masten blok). Potreboval bi nasvet katero tesnilo zamenjati da bo motor ostal suh.

LP Tristan01

Objavljeno: Po avg 30, 2010 11:34 am
Napisal/-a AU
Ne vem koliko ti bom pomagal ampak vseeno:

Sam sem pri cliotu dCi100km (ne vem če ima enako nameščen filter) uporabljal kar cevne klešče (vodovodarske). Sicer filter malo zmečkaš ampak je tako ali tako za v smeti, novega pa priviješ samo z roko in to je to.
Lp

Objavljeno: Po avg 30, 2010 11:43 am
Napisal/-a Firediver

Objavljeno: Po avg 30, 2010 11:54 am
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

Ja malo prostora je, potrebovali boste nekaj v tej smeri:

Slika

Takšne komplete imajo v vseh bolje založenih trgovinah z orodjem.

Lep pozdrav

Objavljeno: Po avg 30, 2010 12:01 pm
Napisal/-a splash
jaz sem jih zamenjal že 100, pa vse z rorcangami, oziroma vodovodarskimi kleščami

Objavljeno: Po avg 30, 2010 12:02 pm
Napisal/-a Jeaka
Firediver je napisal/-a:Ti rabiš tole:

http://www.bolha.com/oglas382715145/roc ... ilter-olja


Takle ključ imajo v FD-Avtodeli, za bežigradom za 20€

Objavljeno: Po avg 30, 2010 12:29 pm
Napisal/-a ^^[LuKa]^^
Sicer ne vem kako zgleda pri tem motorju. Mogoce pa ti bo moja izkušnja vseeno pomagala. Ko sem na svojem avtomobilu menjaval oljni filter, sem ga preprosto preluknjal z izvijačen in ga tako odtegnil.


LP Luka

Objavljeno: Po avg 30, 2010 12:40 pm
Napisal/-a cruiser1
^^[LuKa]^^ je napisal/-a:Sicer ne vem kako zgleda pri tem motorju. Mogoce pa ti bo moja izkušnja vseeno pomagala. Ko sem na svojem avtomobilu menjaval oljni filter, sem ga preprosto preluknjal z izvijačen in ga tako odtegnil.


LP Luka


To je varijanta, če nimaš orodja in je dovolj prostora za tak poseg.

Objavljeno: Po avg 30, 2010 1:37 pm
Napisal/-a M_S
^^[LuKa]^^ je napisal/-a:Sicer ne vem kako zgleda pri tem motorju. Mogoce pa ti bo moja izkušnja vseeno pomagala. Ko sem na svojem avtomobilu menjaval oljni filter, sem ga preprosto preluknjal z izvijačen in ga tako odtegnil.


LP Luka


Enako. Seveda pa tega ne počnem v nedeljski srajci, spodaj pa obvezno kakšen karton. :lol:

Objavljeno: Po avg 30, 2010 1:52 pm
Napisal/-a tristan01
^^[LuKa]^^ je napisal/-a:Sicer ne vem kako zgleda pri tem motorju. Mogoce pa ti bo moja izkušnja vseeno pomagala. Ko sem na svojem avtomobilu menjaval oljni filter, sem ga preprosto preluknjal z izvijačen in ga tako odtegnil.


LP Luka


Hvala za nasvete. Vse to že poznam. Malce umazana ampak uporabna rešitev ko vse druga odpove. Ampak zahvaljujoč odličnemu mehaniku na servisu tudi tako nisem odtegnil foltra, saj sem ga raztrgal in ne zavrtel (še enkrat hvala mehaniku ki ne ve da se filter ne zategne do konca). Težava pa je v tem da okrog ni prostora več kot 10 cm. filter se nahaja pred motorjem ob alternatorju in je stisnjen med blok in hladilnik. Prostora vmes pa za 4 morda 5 prstov kjer lahko vrtiš ključ. Zato tudi nisem mogel uporabiti klasičnega ključa z jermenom.

Zadeva ki jo je predlagal Fan je sicer videti najbolj korektna, vendar rabim orodje le občasno (1x letno) zato bom poiskal kakšno univerzalno zadevo ki paše na filtre različnih dimenzij.

Bolj kot orodje me skrbi kako zatesniti podnožje filtra, ki sem ga snel. Drži ga vijak skozi katerega teče olje v filter. Ima dve okrogli tesnili podobni vodovodnim. Že v zadnjem intervalu sem opazil da je nivo olja padal hitreje kot običajno, vendar pa na to nisem bil pozoren (pravzaprav sem prvič odkar imam avtomobil moral doliti olje pred servisem). Sedaj pa sem opazil da je tu okrog blok masten in da se občasno pojavi kakšna kapljica olja. Zadeva ni kritična če na leto dni doliješ pol litra olja, bolj me moti masten motor in madež v garaži. Ima že kdo izkušnje s puščanjem olja na tem mestu?

LP Tristan01

Objavljeno: Po avg 30, 2010 1:57 pm
Napisal/-a Zodd
zabij skozi izvijač :P

Objavljeno: Po avg 30, 2010 2:03 pm
Napisal/-a primozek68
Čaki, 2003 letnik dCi kaplja olje po tleh?

Objavljeno: Po avg 30, 2010 2:08 pm
Napisal/-a splash
včasih se lahko tisti vsadek (navoj ) odšraufa ven iz bloka, zato lahko pušča.

filter se z rorcangami vodovodnimi kleščami lahko normalno odtegne. samo moraš iti od spodaj ne od zgoraj. najbolj da avto zapeleš na kak jašek, itd...

Objavljeno: Po avg 30, 2010 2:59 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

Na vijaku so tesnila iz gume ( oringi ) ali iz bakra ( podloške ) ??
V koliko vam nisem predaleč Lj/Vič, se oglasite pri meni in vam bom dal te dve tesnili ( s seboj imejte vijak in stara tesnila, "za muštr" ).

Lep pozdrav

Objavljeno: Po avg 30, 2010 3:03 pm
Napisal/-a tristan01
Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Na vijaku so tesnila iz gume ( oringi ) ali iz bakra ( podloške ) ??
V koliko vam nisem predaleč Lj/Vič, se oglasite pri meni in vam bom dal te dve tesnili ( s seboj imejte vijak in stara tesnila, "za muštr" ).

Lep pozdrav


Pozdravljen Fan,

Tesnila so gumijasta O ringi. Edino z muštrom/vzorcem bo težava. Avto je vsak dan v pogonu in v CE. Sam sem sicer v PO in po poti do avtomobila mi ni težko ustaviti še v LJ. Vendar nebi rad za cel teden ustavil avtomobil da dobim dva O ringa.

Če se najde kdo ki pozna točne dimenzije teh ringov, pa se z veseljem oglasim pri vas po material.

LP Tristan01

Objavljeno: Po avg 30, 2010 3:16 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

Preden sestavite, s kljunastim merilom ( "šublarjem" ) izmerite vijak - notranji premer tesnila in debelino tesnila, tako boste dobili dimenzijo o-ringa.

Lep pozdrav

Objavljeno: Po avg 30, 2010 6:34 pm
Napisal/-a tristan01
Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Preden sestavite, s kljunastim merilom ( "šublarjem" ) izmerite vijak - notranji premer tesnila in debelino tesnila, tako boste dobili dimenzijo o-ringa.

Lep pozdrav


Avtomobil se že vozi z novim filtrom in oljem, ker sem delel servis v soboto. Sedaj pa bi rad saniral še tisto puščanje olja. No saj če se bo v naslednjih dneh pokazalo da pušča minimalno bom to naredil šele pri naslednjem servisu. Ampak kot sem že dejal - celo leto imeti oljni madež v garaži nebi rad imel. Se bom obrnil še na servis, če morda ta tesnila obstajajo kot rezervni del in kakšna je cena...

LP Tristan01

Objavljeno: Po avg 30, 2010 8:26 pm
Napisal/-a joztom
Pojdi v trgovino in izmeri to dihtungo pri novem filtru. Kolikor vem, so te dihtunge kvadratne oblike v preseku in niso O-ringi. Vedno so dobavljene zraven filtra in jih je treba ob montaži namazati z oljem, da jih ne zagoniš. Votla cev z navojem se v primeru odvitja zategne najprej nosilec-podnožje filtra. Za odvijanje filtrov se uporablja komplet, ki ga je navedel @fan, jermenski tip odvijalca ali na šelno z zategovanjem od spodaj ali na ketno za težje primere. Za oni trirog je potreben prostor. Tisti, ki propagirajo srbsko mehaniko na zabijanje šraufencigarjev in majzeljne pa naj že nehajo, tukaj je strokovna debata zaželena.

Objavljeno: Po avg 30, 2010 8:30 pm
Napisal/-a _YUGO-GVX_
včasih filter tako zapeče, da ga jermen čisto deformira in ne preostane drugega, kot šraufencigar ;)