Stran 1 od 1
Ogreto olje
Objavljeno: Sr okt 20, 2010 9:28 pm
Napisal/-a AVX
No danes je padla debata na tišanje avtomobilov. Predvsem je biu poudarek na ogretem olju oz ne ogretem.
Olje se segreje na delovno temperaturo. In pač takat si privoščiš in pohodiš gas. Obraba motorja bo manjša kot pri olju, ki se še ni segrel. Dobro
Sedaj pa se jaz ustavim in pustim stati avto 5 minut. Bo olje še zmeri imelo isto temperaturo kot takrat preden sem motor ugasnil ali ne?
Meni pri vsem takem je tukaj čista logika in obnašanje kot pri vodi. Takoj ko vzameš ogenj se voda ohladi pod vrelišče.
Objavljeno: Sr okt 20, 2010 9:36 pm
Napisal/-a black
Veš da se ohladi.

Najbolj se pa hladi po klancu navzdol brez gasa...
Objavljeno: Sr okt 20, 2010 10:17 pm
Napisal/-a xalfist
Res je da voda neha vreti na plinu, če si kdaj kuhal vodo na steklokeramični plošči ali navadnem električnem, ga vgasni ampak voda bo vrela še lep čas, saj je plošča toliko ogreta. In mislim, da je tako tudi z oljem v motorju, da mu sama ogreta kovina drži in daje temperaturo.
Mislim da tut motor ni tako mala zadeva, in kovina dobro drži temperaturo, in če se ustaviš za 5min in če po 5min spet prizgeš motor, in se temperatura dvigne na polovico npr70- 90stopinj, mislim da olje ne more biti kaj dosti hladnejše kot sam motor. Pač razmišlanje.
Objavljeno: Sr okt 20, 2010 10:29 pm
Napisal/-a lancia hf
Jaz sem na Delti zaradi tišanja (čeprav ima oljni hladilnik) olje segrel tudi že čez 100 stopinj, pa se je v približno 15 min ohladil malo pod 100 stopinj
Objavljeno: Sr okt 20, 2010 10:31 pm
Napisal/-a =ZiAn=
Po 5ih minutah bo na precej podobni temperaturi, razen če je bilo res razgreto, potem se hitreje ohladi nazaj proti 90, 100... Če je pa ko se ustaviš samo na 90 itd. potem pa v petih minutah ne pade kaj dosti. Vsaj moj cager za olje tako kaže zadnjih 50kkm
Lp
Objavljeno: Če okt 21, 2010 5:04 am
Napisal/-a Firediver
Ker je blok motorja zajeten kos kovine, potrebuje čas, da se segreje oz. da se segreje motorno olje. Ravno ta "vztrajnost" potem drži toploto tudi, ko je motor ugasnjen.
Je že res, da se motor najmanj obrablja pri segretem olju in da je segreto olje bistvenega pomena za motor pri tiščanju..ampak..a imate res tak ekstremen način vožnje, da morate pazit na to, da je olje ogreto???
Mogoče je dobro, da si vgradite (če nimate že vgrajeno) merilnik temperature olja, pa magari z akustičnim signalom, da popiska, ko je olje ogreto, da začnete takoj tiščat..
Kot zanimivost: pri motociklu sem imel zraven temperature hladilne tekočine serijsko še indikator (pri 60°C), ki je sporočal, da se lahko začne tiščat..sicer je le posredna zveza med temp. hladilne tekočine in temp. olja, ampak verjamem, da je za marsikaterega tiščača to glavni indikator na vozilu.
Objavljeno: Če okt 21, 2010 7:04 am
Napisal/-a joztom
Olje gre brez težav do 150°C, ker poleti je vroče in okoli karterja ni nobenega vodnega hlajenja. Zlato pravilo je, da ne pohodiš prekomerno vsaj do 2 črtic pri temperaturi vode.
Objavljeno: Če okt 21, 2010 12:01 pm
Napisal/-a tristan01
joztom je napisal/-a:Olje gre brez težav do 150°C, ker poleti je vroče in okoli karterja ni nobenega vodnega hlajenja. Zlato pravilo je, da ne pohodiš prekomerno vsaj do 2 črtic pri temperaturi vode.
Joztom, če ni boljšega indikatorja temperature olja je tudi to dobro, vendar predvsem pri novejših vozilih bolje počakati da voda doseže delovno temperaturo. Pri moji Octaviji npr. Je voda že ne delovni temperaturi, pa olje še ni doseglo niti 50 stopinj. Nato naredim še kakšne 3 ali 4 km na AC preden olje doseže vsaj dobrih 50 stopinj, kar pa je šele dobre pol poti do delovne temperature okrog 90 stopinj.
Lp Tristan01