Stran 1 od 3

Xsara 1.6 pregrevanje motorja!

Objavljeno: Ne nov 21, 2010 11:42 am
Napisal/-a stipex
Imam manjše težave s pregrevanjem motorja s svojim citroenom xsaro (1.6i, 1998).

Preden nadaljujem naj povem da je v roku enega leta bilo menjano:
-hladilnik
-cevi do pečke v armaturi
-termostat in stikalo za ventilator
-vodna črpalka

Ventilator se vklopi in je vse ok, pri zmerni vožnji je temperatura konstantno 90°C.
Težava pa nastane ko se peljem na AC in v breg, torej ob večjih obremenitvah, takrat temperatura zraste na dobrih 100°C.
V sistem sem ob menjavi hladilnika nalil kar vodo, ker je bilo poletje in se mi ni luštalo v trgovino po antifriz...

Kolega mi je svetoval čiščenje hladilnega sistema, ker naj ne bi bilo dobrega pretoka tekočine zaradi vodnega kamna.
Zanima me kaj lahko uporabim za čiščenje sistema? Slišal sem da pomaga če naliješ notri jabolčni kis (50/50 z vodo) ali pa čistilo za vodni kamen narediš nekaj km in spustiš umazano vodo ven. Ali je namensko čistilo za čiščenje hladilnega sistema boljša izbira?

LP

Re: Pregrevanje - čiščenje hladilnega sistema?

Objavljeno: Ne nov 21, 2010 11:59 am
Napisal/-a punto05
Da ne bi res kakšnih kislin nalival v sistem.

- preveri delovanje ventilatorja v vseh režimih
- menjaj vodno črpalko.

LP

Re: Pregrevanje - čiščenje hladilnega sistema?

Objavljeno: Ne nov 21, 2010 12:27 pm
Napisal/-a stipex
ps: vodna črpalka je bla tud menjana. Prav tako sem izpustil zrak iz sistema....
Ventilator se vklopi in hladi tako da temperature pade, to sem probal na mestu, med vožnjo pa nimam pojma kak to probat...
Zakaj pa ne bi spucal vodni sistem? Pomoje je precej umazanije že notr, sploh vodni kamen.

Re: Pregrevanje - čiščenje hladilnega sistema?

Objavljeno: Ne nov 21, 2010 12:46 pm
Napisal/-a ales66
Vodnega kamna v ca 6 litrih ni toliko, da bi ga moral čistit. A si prepričan, da si dobro odzračil sistem. Za PSA motorje naj bi hladilni sistem dolival s pomočjo nastavka-lijaka na ekspanzijski posodi, tako da dobiš višji nivo kot je potem, ravno za to, da se lahko pravilno odzrači. Namesto tega nastavka, se včasih, da sneti ekspanzijsko in se jo dvigne v višji položaj. Nekateri PSA motorji imajo odzračevalni ventil tudi pri termostatu in ne samo na cevi, ki gre do pečke.

V primeru, da boš pretiraval s čiščenjem s kakšnimi kislinami, lahko poškoduješ kakšna tesnila, v najslabšem primeru tesnilo glave. Pa po mojih izkušnjah so PSA motoji občutljivi na preveč agresiven antifriz.

Re: Pregrevanje - čiščenje hladilnega sistema?

Objavljeno: Ne nov 21, 2010 12:55 pm
Napisal/-a punto05
No sedaj pričakuj napad 'znalcev', ki so iz hladilnega sistema ob pranju izvlekli za dobro samokolnico nesnage .... pa vendar.

Hladilni sistem se ne zapaca toliko, da bi bil pretok moten, razen v hladilniku, katerega si pa že menjal.
Pretok lahko zmanjša slaba črpalka, žračni žep, pokvarjen pretočni termostat ali žep na cevi (bula na notranji strani gumi cevi).
Ker si menjal hladilnik, pretočni termostat in črpalko, bi sistem moral delovati BP.

Če že hočeš čistiti, spiraj samo z vodo.

Kakršna koli čistila (kisline, lugi, ...) so agresivni do kovin in gume.
Če ju boš uporabil, bo kmalu začelo teči ali kapljati na mestih, kjer sedaj ne.

Če boš pral ali ne je tvoja odločitev, pričakuj pa, da se bo usulo kup neargumentiranih nasvetov, da je prati nujno potrebno, po možnosti s pomočjo 'čistil'.

Jaz še na nobenem avtu nisem pral hladilnega sistema, vsi pa so ob prodaji imeli krepko preko 300.000 km.

LP

Re: Pregrevanje - čiščenje hladilnega sistema?

Objavljeno: Ne nov 21, 2010 12:59 pm
Napisal/-a stipex
Še dodatn info: nivo tekočine je skoz enak, torej ne pušča...

@Aleš
Odzračeval sem tako, da sem v ekspanzijsko posodo nalil vodo do vrha, nato pa odzračil prvo na hladilniku, nato tam pri termostatu in nato še zgoraj v cevi, ki gre v armaturo za pečko...

Zadeva se je začela (mislim da) pojavljati po menjavi tistih dveh cevi (ena je počila, spustila tekočino in sem se prešlepal k mehaniku), ki grejo v pečko v notranjosti.
Pečka-gretje v armaturi deluje brez problema na polno, tako da so te nove cevi ok. Prvo sem sumil, da je krivec zamašena pečka, pa sem snel tiste cevi, porinil notr vrtno cev za zalivanje in pod manjšim pritiskom v obe cevi spustil vodo, da je šlo nekaj umazanije ven. Sem pa s prstom šel notri in je ogromno vodnega kamna tam notri, skoraj do polovice premera cevi.

Prav tako sem testiral termostat. Dal v lonec vrele vode + termometer in se je odprl na dobrih 88 stopinjah se pravi da je ok.
Hladilnik je skoraj nov, tako da je brezhiben.
Termostikalo, ventilator in črpalka tudi delajo brezhibno.

Kaj drugega kot čiščenje sistema mi res več ne pride na misel, razen če je notri nekje ujet zrak pa ga nikakor ne spravim ven...

Re: Pregrevanje - čiščenje hladilnega sistema?

Objavljeno: Ne nov 21, 2010 1:07 pm
Napisal/-a lancia hf
In kje si našel sedaj problem, če se ti motor segreje pri obremenitvi na 100 stopinj, saj je to normalno za marsi kasen motor. Pregreješ ga šele pri 120-130 stopinjah. Lahko pa to rešiš tudi tako, da zamenjaš termostat, z tistim, ki odpre že pri cca 75-80 stopinjah, seveda če obstaja za ta avto.

Re: Pregrevanje - čiščenje hladilnega sistema?

Objavljeno: Ne nov 21, 2010 1:21 pm
Napisal/-a ales66
Če si odzračeval samo pri dolivanju je to premalo. Odzračiti je potrebno tudi potem, ko zaženeš motor in počakaš, da se odpre termostat. Pri vseh navodilih za menjavo hladilne tekočine, ki sem jih do sedaj videl za PSA motorje, omenjajo ta nastavek za na ekspanzijsko, ali, da se dvigne ekspanzijska, odvisno od izvedbe. Morda je pomembno imeti malo višji nivo, da se res iztisne vse zračne žepe.

Res je, da je normalno, da se segreje v klanec nad 100 st C, samo na AC pa se meni še ni zgodilo, na podobnih motorjih (P306, P206 in P307).

Re: Pregrevanje - čiščenje hladilnega sistema?

Objavljeno: Ne nov 21, 2010 1:25 pm
Napisal/-a LinuxFuter
Nekaj resnice je le na tem, ampak če on to odčitava preko termometra na armaturi je treba upoštevat, da je tist kazalc "zadušen" (pri bmw-ju je v pokončni legi takrat ko je temperatura motorja od 75°C do 115°C) in se ne odziva na vsako spremembo temperature in če se kazalec začne premikat izven normalne lege pri dokaj normalni vožnji, potem ti to pove, da nekaj ni normalno (ali hlajenje ali pa obremenitev motorja)

PS: moj glas gre v to, da imaš zračni žep v mašini,

Re: Pregrevanje - čiščenje hladilnega sistema?

Objavljeno: Ne nov 21, 2010 1:29 pm
Napisal/-a punto05
Citroeni teh letnikov nimajo zadušenega kazalca in kažejo trenutno realno stanje temperature, z vsemi trenutnimi nihanji.

LP

Re: Pregrevanje - čiščenje hladilnega sistema?

Objavljeno: Po nov 22, 2010 8:02 am
Napisal/-a joztom
Še enkrat si kupi termostat in naj bo tokrat Vernet (Potokar) ali Behr (AutoCommerce). Običajno je vsak znanstvenik, ki je probaval termostat, tega tudi uničil. Notri je mešanica voskov in ko ga mrcvariš na šporgetu ali s fajercajgom, ga dosledno uničiš. Pa še prav ga obrni, feder v smeri glave in ne cevi! Nič tudi ne vemo ali je to tvoj avto od novega in ali je že kdo Projo ali papriko dodajal proti puščanju. Tukaj bi potem pomagalo čiščenje, seveda pa samo s pravimi namenskimi sredstvi in ne z bolanimi šlaufi z mrzlo vodo v razbeljen blok ali glavo, da ti kaj poči.

Re: Pregrevanje - čiščenje hladilnega sistema?

Objavljeno: Po nov 22, 2010 8:03 am
Napisal/-a Romzis
@Stipex: probaj si sposodit merilec temperature (pištolo) in preveri, kako natančen je dejansko kazalec temperature v avtu (da ne boš zastonj odkrival tople vode - dobesedno :D )

Re: Pregrevanje - čiščenje hladilnega sistema?

Objavljeno: So nov 27, 2010 4:57 pm
Napisal/-a stipex
Spet se javljam po parih dneh z novimi idejami (in težavami)...

MIslim da imam težave z zračnim čepom, se prav da je nekje v sistemu zrak in ga ne morem nikakor spravit ven.
Danes sem ponovno odzračil vse skupi na vse možne načine, pa se mi zdi da je sedaj še slabše... na 105°C se ogreje že pri 80km/h.... več si nisem upal.
Zagnal sem avto počakal do 90, potem pa odzračil na hladilniku, nato na bloku pa pol spet gor pri ceveh za pečko. Potem sem probal tudi ugasnit vroč avto, tako da je termostat odprt, odprl vijak na bloku pri termostatu in v eksp. posodo nalival antifriz, tako da je pri termostatu ven brizgala voda in zrak.
Rezulat: še slabše kot prej.

Naj omenim da se je težava pojavila po menjavi cevi in tekočine, takrat je verjetno v sistem prišel zrak in se ga ne morem znebit.

A obstaja še kak drug način da odzračim sistem ali kako se naj rešim te težave?
(klical sem mehanika, ampak on bi pač rad zaslužil in spet vse menjal od termostata do hladilnika, pa čeprav so vsi deli brezhibni)

PS: Pred menjavo cevi je stara cev počila in izgubil sem hladilno tekočino, motor pa je segrelo do STOP 120°C pa sem ga potem takoj ustavil in ugasnil, je mogoče da je kej prepihalo pa je to krivo?

Re: Xsara 1.6 pregrevanje motorja!

Objavljeno: So nov 27, 2010 5:13 pm
Napisal/-a čare
Ma mogoče 2-stopenjski ventilatopr in druge stopnje ne vklopi??Pred kratkim sem mel primer na P106 ko so nalivali antifriz in ga nalili do čepa se je zadeva pregrevala,ko sem nekaj vode spustil ven zadeva špila kot mora.

Re: Xsara 1.6 pregrevanje motorja!

Objavljeno: So nov 27, 2010 6:02 pm
Napisal/-a monster_d
tesnilo glave že blo kdaj menjano?

Re: Xsara 1.6 pregrevanje motorja!

Objavljeno: So nov 27, 2010 6:45 pm
Napisal/-a kretenček
Potrebno ravnanje glave+nova tesnila=problem rešen
Lp :shock:

Re: Pregrevanje - čiščenje hladilnega sistema?

Objavljeno: So nov 27, 2010 6:58 pm
Napisal/-a lisko
stipex je napisal/-a:.....

PS: Pred menjavo cevi je stara cev počila in izgubil sem hladilno tekočino, motor pa je segrelo do STOP 120°C pa sem ga potem takoj ustavil in ugasnil, je mogoče da je kej prepihalo pa je to krivo?


Vsi , ki smo motor že kdaj pregreli brez hladilne tekočine, ti bomo znali povedat , da motor potem konstantno dela težave....

Re: Xsara 1.6 pregrevanje motorja!

Objavljeno: So nov 27, 2010 7:27 pm
Napisal/-a stipex
Znakov prebitega tesnila sicer ne kaže... Tesnilo je drugač še prvo.
Še eno vprašanje:
Ima pokrovček na ekspanzijski posodi kakšno pomembnejšo funkcijo? Ker je že bolj švoh in ne tesni dobr....

Re: Xsara 1.6 pregrevanje motorja!

Objavljeno: So nov 27, 2010 7:36 pm
Napisal/-a pixie
mislim da expanzijska posoda skrbi za pritisk v sistemu. torej če ni pritiska ti voda nebo tako hitro krožila in posledično tudi hladila avta

Re: Xsara 1.6 pregrevanje motorja!

Objavljeno: So nov 27, 2010 7:45 pm
Napisal/-a corrado92
poglej da se ti ventilator vrti v pravo smer da ni narobe priključen!Če to ni to mislim da ti pušča tesnilo glave in če je to to boš rabil nekaj 100e ali kupil nov motor.