Stran 1 od 1
Sonda lambda & katalizator
Objavljeno: Če apr 07, 2011 8:00 am
Napisal/-a Evan1
Živjo,
Pri Mitsubishiju mi sveti rumena lučka, zato peljem na servis. ugotovijo problem na sondi. Zamenjam (original, ne univerzalno). Po treh dneh lučka spet sveti. Zanima me čisto tehnično: ali senzor (lučka) zazna:
a) samo okvaro sonde IN katalizatorja
b) samo okvaro sonde, ne pa katalizatorja
V primeru a bi torej bila možen vzrok da imam zanič tut kat, pod b) pa to ne bi bilo pomembno, ker mi v nobenem primeru lučka ne bi svetila.
Vem sicer, da lučka lahko sveti tudi iz drugih razlogov, ampak omejim se samo na to možnost.
Hvala.
Re: Sonda lambda & katalizator
Objavljeno: Če apr 07, 2011 8:26 am
Napisal/-a auspuhar
Zdravo,ce imas 2 sondi,ti 2.zazna da je katalizator istrosen in javi napako,tako da lahko gori katera opozorilna lucka.Pojdi na meritev plinov pa bos videl.Pri prostem teku mora biti 0,500, pri povisanih obratih 0,300 ,lambda vrednost mora biti med 0,970 in 1,030,ce lambda vrednost nebo v mejah normale,bo tudi vsebnost CO vecja.Torej,ce bo lambda vrednost ok in bo vsebnost CO vecja je velika moznost,da je kat istrosen ali prazen,ni pa nujno,lahko je zapacana loputa in drugi deli v sesalnem delu.Upam,da nisem prevec zakompliciral
lp
www.dr-izpuh.si
Re: Sonda lambda & katalizator
Objavljeno: Če apr 07, 2011 10:11 am
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
Vozilo priklopite na tester, tako boste vedeli zakaj sveti MIL lučka in kaj je narobe na vozilu. Kot vam je bilo že napisano se vidi ali je katalizator zanič ali ne, kakor tudi v kakšnem stanju je kisikova sonda.
Lep pozdrav
Re: Sonda lambda & katalizator
Objavljeno: Če apr 07, 2011 11:38 am
Napisal/-a Evan1
Hvala za odgovor.
Ja, avto ima tudi drugo sondo, ki je ZA katalizatorjem. Merjenja so bila že opravljena in je bilo vse v mejah normale. Tudi na tehničnem pregledu. Tako, da ne vem več v čem je fora. Katalizator ne grem menjat kar tako: nov je ohooooooo evrov, univerzalnega NI, v obnovitev pa bi šel, če bi res vedel, da je to to.
Re: Sonda lambda & katalizator
Objavljeno: Če apr 07, 2011 6:10 pm
Napisal/-a punto05
Kako univerzalnega ni ?
Na vsak avto se da namontirati univerzalni kat.
LP
Re: Sonda lambda & katalizator
Objavljeno: Če apr 07, 2011 7:06 pm
Napisal/-a zlica22
Evan1 je napisal/-a: univerzalnega NI,
Tu se motiš...
Re: Sonda lambda & katalizator
Objavljeno: Pe apr 08, 2011 3:56 pm
Napisal/-a Evan1
Če se motim, bom zelo vesel.
Torej, avto je Mitsubishi Outlander 2.0 16V (bencin) 100 kw (136 KM), 4x4. Katalizator ima takoj ko pridejo cevi oz. izpuh ven iz motorja, torej takoj za kolektorjem oz. je celo del njega. Kat. je torej med motorjem in hladilnikom in je postavljen vertikalno. Kjerkoli sem spraševal, za to varianto ni opcije. Nov pride čez 800 E brez DDV. Torej če kdo ima info, kje ga lahko dobim se zelo priporočam.
Hvala.
Re: Sonda lambda & katalizator
Objavljeno: Pe apr 08, 2011 4:04 pm
Napisal/-a R 34 GT-R
http://cgi.ebay.co.uk/CATALYTIC-CONVERT ... 5ada199002tale je sicer od 2.4 motorja, ampak definitivno je cenejša alternativa kot 960€
Re: Sonda lambda & katalizator
Objavljeno: Pe apr 08, 2011 4:05 pm
Napisal/-a Evan1
Fan je napisal/-a:Pozdravljeni
Vozilo priklopite na tester, tako boste vedeli zakaj sveti MIL lučka in kaj je narobe na vozilu. Kot vam je bilo že napisano se vidi ali je katalizator zanič ali ne, kakor tudi v kakšnem stanju je kisikova sonda.
Lep pozdrav
Tester ne zna pokazat kje je problem: Sonda1, kat ali sonda2. Bil pri pooblaščenem in lahko samo ugiba. Ker imam novo sondo1 in ker sklepam, da sonda2 ni toliko istrošena (ker v končni fazi prejema "manj" plinov), sklepam, da je lahko samo kat. Čudno mi je ker gre čez vse teste, tudi tehnični. V bistvu mi na dveh servisih ne znajo explicitno odgovori kaj točno je in so mi v bistvu priznli da pri takoh primerih ponavadi probavajo na slepo po sistemu sonada1, kat, sonda2. Kr neki...
Lučka pa sigurno sveti iz naslova izpušnih plinov; to se na testerjih menda lahko odčita...
Avto drugače dela popolnoma BP, opaam samo povečano porabo goriva. Bom šel še enkrat na merjenje, pa da vidimo.
Hvala.
Re: Sonda lambda & katalizator
Objavljeno: Pe apr 08, 2011 4:06 pm
Napisal/-a Evan1
R 34 GT-R je napisal/-a:http://cgi.ebay.co.uk/CATALYTIC-CONVERTER-MITSUBISHI-OUTLANDER-2-4-03-on-/390206164994?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5ada199002
tale je sicer od 2.4 motorja, ampak definitivno je cenejša alternativa kot 960€
Hvala za info, ampak 2.4 ne pride v poštev. Samo 2.0, ki je sicer v dveh variantah, z in brez turbo.
Hvala ponovno.
Re: Sonda lambda & katalizator
Objavljeno: So apr 09, 2011 12:23 am
Napisal/-a Fan
Evan1 je napisal/-a:Fan je napisal/-a:Pozdravljeni
Vozilo priklopite na tester, tako boste vedeli zakaj sveti MIL lučka in kaj je narobe na vozilu. Kot vam je bilo že napisano se vidi ali je katalizator zanič ali ne, kakor tudi v kakšnem stanju je kisikova sonda.
Lep pozdrav
Tester ne zna pokazat kje je problem: Sonda1, kat ali sonda2. Bil pri pooblaščenem in lahko samo ugiba. Ker imam novo sondo1 in ker sklepam, da sonda2 ni toliko istrošena (ker v končni fazi prejema "manj" plinov), sklepam, da je lahko samo kat. Čudno mi je ker gre čez vse teste, tudi tehnični. V bistvu mi na dveh servisih ne znajo explicitno odgovori kaj točno je in so mi v bistvu priznli da pri takoh primerih ponavadi probavajo na slepo po sistemu sonada1, kat, sonda2. Kr neki...
Lučka pa sigurno sveti iz naslova izpušnih plinov; to se na testerjih menda lahko odčita...
Avto drugače dela popolnoma BP, opaam samo povečano porabo goriva. Bom šel še enkrat na merjenje, pa da vidimo.
Hvala.
Pozdravljeni

Zamenjajte mehanika.
MERITEV LAMBDE
Testiranje s testerjem:
S pregledovanjem in merjenjem odzivnega časa lambda sonde ( kisikova sonda ) lahko vidimo, koliko časa potrebuje signal za prehod iz nizke do visoke napetosti in obratno. Če je ta čas večji od 100ms pri pretkatalizatorski kisikovi sondi, je le ta slaba in primerna za zamenjavo. Pri meritvah dobimo tudi o količini prehodov signala v časovni enoti preko srednje vrednosti 0,45V, kar nam ravno tako govori o delovanju kisikove sonde. Pri merjenju izhodne napetosti kisikovega senzorja se morata največja in najmanjša napetost signala gibati znotraj delovnih omejitev ( 0-1 V - cirkonijeva sonda, 0-5 V titanova sonda ). Tester preverja tudi dolgoročno gibanje signala sonde, ki mora veš čas fluktuirati od 0,1 V do 0,8 V. Če se to ne zgodi vsaj enkrat v dveh sekundah pri normalnih obratovalnih pogojih v daljšem časovnem obdobju, potem dobimo napako zaradi vrednosti napetosti na kisikovi sondi izven delovnih omejitev. Vzrok za to ne tiči vedno v delovanju kisikove sonde, ampak se velikokrat nahaja v delovanju samega motorja. Sonda samo meri rezultate delovanje motorja, medtem ko krmilni sistem ni več zmožen odpravljati napak v krmiljenju goriva in ostalih komponentah za pravilno delovanje.
Merjenje doma v garaži:
Delovanje sonde lahko preverimo z navadnim voltmetrom, ko ugotavljamo vrednosti, ki prihajajo na signalno povezavo med delovanjem vozila. Te vrednosti se morajo gibati od 0,1 do 0,8 V. Merimo na tretjem in četrtem priključku. Na prvem in drugem priključku pa merimo upornost ogrevalnega sistema na sondi, ki se za različna vozila ( tip motorja ) giblje od 3 do 6 OHM in se največkrat poškoduje pri poškodbah telesa kisikove sonde. Preveriti je potrebno tudi napajalno napetost ogrevanja sonde, ki mora biti enak 12V ( prvi in drugi priključek na konektorju ki je na napeljavi vozila ). Naslednji korak je odzivnost sonde pri obremenilnem testu. Tu pohodimo pedal plina dvakrat. pri tem v sistem dovedemo veliko količino goriva in s tem pomanjkanje kisika. Sonda mora takoj skočiti na maksimum in po največ petih sekundah mora preiti v svoje normalno alterrnirajoče delovanje. Pregledamo pa jo lahko tudi fizično - sondo odvijačimo in pregledamo onesnaženost senzorskega dela, stanje električnih povezav in njeno telo.
Velikokrat se zgodi, da je telo sonde poškodovano tako, da je potreben tlak v sondi pretrgan in sonda meri povsem napačne količine kisika. Zadnje čase se pojavlja vse več poškodb merilnih keramičnih konic ( ceneni ponaredki ), ki zaradi pregretosti počijo in skačejo v zaščitnem inox ovoju. Poškodbe nastanejo tudi pri žicah na konektorjih, saj so ti senzorji najbolj toplotno obremenjeni in žične povezave dostikrat zaradi starosti otrdijo in počijo ter na konci prekinejo stik z računalnikom vozila
Pa tudi katalizator se da naročiti, za bolj normalno ceno.
Lep pozdrav
Re: Sonda lambda & katalizator
Objavljeno: So apr 09, 2011 2:13 pm
Napisal/-a Evan1
Hvala za izčrpen odgovor. Bom šel najprej ponovno izmerit pline, potem pa naprej.
Priporočam pa se za informacijo kje naročiti cenejši kat.
Še 1x Hvala.