Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2184
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Olje v menjalniku

Napisal/-a RedBaron To maj 17, 2011 8:19 pm

Pozdravljeni!

Pred časom sem na FORD S-max zamenjal vztrajnik (ter celotno sklopko + potisni ležaj) in zdaj je zadeva, kar se tega tiče, OK.
Sem pa opazil, da se sedaj težje šalta ko je avto neogret, v 2. in 1. prestavo (prestavljanje navzdol, navzgor ni problem), ko se segreje je boljše. Pri tem posegu je bilo tudi menjano olje v menjalniku, kupil sem MOBIL1 olje, gradacije kot bi naj bila predpisana (ne vem točno katera je, ampak trgovc je pogledal v katalog).

Zdaj pa me zanima, ali je krivec za to napačna gradacija olja, ali pa temu menjalniku ne paše MOBIL1?? Ali pa so (Bog ne daj) sinhroni slabi??

Menjalnik je ročni, 6 prestav.
 
noj
Novinec
 
Prispevkov: 216
Pridružen: To feb 03, 2009 11:09 pm
Kraj: Arja Vas

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a noj To maj 17, 2011 8:24 pm

Mislim, da bo težava kar v olju. Tudi sam imam isti problem na focusu, olje motul gear 300, res dobro olje, pa enaki problemi. Ima pa kar nekaj fordovcev te težave, baje da ko daš nazaj original, je spet vse ok. Tako da jaz grem naslednji mesec nazaj na original. Ti pa poročaj, če boš tudi šel na original, če je boljše ;)
Ford Mondeo Wagon Titanium 1.6 SCTi Ecoboost (118KW)
 
need 4 speed
Novinec
 
Prispevkov: 403
Pridružen: Ne sep 06, 2009 9:17 am

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a need 4 speed To maj 17, 2011 8:43 pm

Rahlo OT: Za lepše prestavljanje navzdol dodaj malo gasa v tistem trenutku, k je avto v prostem teku-obrati se ujamejo, sinhroni imajo manj "dela"
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6396
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a Fan To maj 17, 2011 10:20 pm

Pozdravljeni

Krivo je olje

lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
kotk
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: To avg 30, 2011 1:02 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a kotk Pe jun 01, 2012 5:40 pm

Pozdravljeni!

Sem lastnik Ford Fieste 1.3 2004 letnik.
Avto ima sedaj prevoženih 101.000 kilometrov, zato sem prišel na idejo, da bi bilo pametno zamenjati olje v menjalniku. Le to, še nikoli ni bilo menjano. Uradno, naj bi avto imel "sealed for life" menjalnik in naj olja ne bi bilo potrebno menjavati. A olje po mojem mnenju vseeno izgublja svoje lastnosti. Pozimi, se prestavlja v prvo prestavo malce bolj na grobo.

Zato imam vprašanje: Je olje pametno zamenjati?
Poklical sem nekaj mehanikov; nekateri trdijo, da je olje pametno zamenjati, drugi pravijo, naj si ne delam nepotrebnega dela. Po prebiranju na forumih sem izvedel podobno. Ponekod celo odsvetujejo menjavo olja. Staro olje naj bi izgbuljalo detergent in druge lastnosti skupaj z menjalnikom in ob zamenjavi olja z novim, naj bi se te usedline sprale in lahko povzročajo probleme. Usedline naj bi prav tako padle s tesnil in ko nalijemo novo olje(redkejše) lahko začne puščati. Če povzamem; pravijo, da se lahko z menjavo olja stvari še poslabšajo.

Sam na tem področju nimam izkušenj ali veliko znanja, zato bi rad slišal, kaj na to menite vi.
Že vnaprej hvala za odgovore.
 
Uporabniški avatar
fare
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2085
Pridružen: Po feb 07, 2005 8:10 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a fare Pe jun 01, 2012 6:38 pm

kotk je napisal/-a:Pozdravljeni!

Sem lastnik Ford Fieste 1.3 2004 letnik.
Avto ima sedaj prevoženih 101.000 kilometrov, zato sem prišel na idejo, da bi bilo pametno zamenjati olje v menjalniku. Le to, še nikoli ni bilo menjano. Uradno, naj bi avto imel "sealed for life" menjalnik in naj olja ne bi bilo potrebno menjavati. A olje po mojem mnenju vseeno izgublja svoje lastnosti. Pozimi, se prestavlja v prvo prestavo malce bolj na grobo.

Zato imam vprašanje: Je olje pametno zamenjati?
Poklical sem nekaj mehanikov; nekateri trdijo, da je olje pametno zamenjati, drugi pravijo, naj si ne delam nepotrebnega dela. Po prebiranju na forumih sem izvedel podobno. Ponekod celo odsvetujejo menjavo olja. Staro olje naj bi izgbuljalo detergent in druge lastnosti skupaj z menjalnikom in ob zamenjavi olja z novim, naj bi se te usedline sprale in lahko povzročajo probleme. Usedline naj bi prav tako padle s tesnil in ko nalijemo novo olje(redkejše) lahko začne puščati. Če povzamem; pravijo, da se lahko z menjavo olja stvari še poslabšajo.

Sam na tem področju nimam izkušenj ali veliko znanja, zato bi rad slišal, kaj na to menite vi.
Že vnaprej hvala za odgovore.

Ja,je priporočljivo. lp.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2184
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a RedBaron Pe jun 01, 2012 6:46 pm

Če opažaš da se težje šalta, potem menjaj, amapk daj noter original olje, da ne boš potem še enkrat menjaval.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a Energetik81 Pe jun 01, 2012 6:51 pm

kotk je napisal/-a:Zato imam vprašanje: Je olje pametno zamenjati?
Pri Accentu niso na nobenem rednem servisu hoteli menjati olja v menjalniku, so rekli, da se ne menja.
No, potem sem ga sam zamenjal zaradi firbca pri 10 letih@90.000km. Olje je bilo ko novo, rumeno, na čepu nobenega opilka. Potem ko sem nalil novega, se je šaltalo povsem enako kot prej. Skratka menjava je bila očitno brez smisla.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
kotk
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: To avg 30, 2011 1:02 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a kotk Pe jun 01, 2012 8:00 pm

Naj dodam še to:
Čep za pregled nivoja sem že odvil in preveril nivo olja. Količina starega olja je zadostna; sega točno do spodnjega robu čepa tako, da je ven steklo nekaj kapljic.
Barva olja je bila temno rjava. Ko sem olje pogledal na prstu, je to imelo malo umazanije v sebi (res pa je, da sem imel prste umazane, tako da nisem 100% od kje tista umazanija- iz olja ali prstov).

Kljub iskanju čepa za izpust, tega nisem našel. Po prebiranju na internetu sem svojo ugodovitev potrdil- čepa za izpust na menjalniku ni. Pri menjavi olja bi tako staro olje moral z injekcijo in cevko izčrpati skozi luknjo za preverjanje nivoja olja. Nekaj osedlin in starega olja bi verjetno na dnu ostalo. Očitno menjalnika ne bom mogel popolnoma očistiti starega olja in svinjarije, ki se je nabrala.

Kakšna so vaša mnenja ob tem?
Hvala
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a TrijoAdijo Pe jun 01, 2012 10:19 pm

Se spomnem, da je nekje na tem menjalniku (B5/IB5) nekje neki vijak na spodnji strani menjalnika, katerega je bilo treba odviti, da je olje steklo ven. Samo se ne spomnem več, kateri je to... oops In kulk se spomenm, je menjalnik moral obvezno biti v leru...
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6396
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a Fan Pe jun 01, 2012 10:32 pm

fare je napisal/-a:
kotk je napisal/-a:Pozdravljeni!

Sem lastnik Ford Fieste 1.3 2004 letnik.
Avto ima sedaj prevoženih 101.000 kilometrov, zato sem prišel na idejo, da bi bilo pametno zamenjati olje v menjalniku. Le to, še nikoli ni bilo menjano. Uradno, naj bi avto imel "sealed for life" menjalnik in naj olja ne bi bilo potrebno menjavati. A olje po mojem mnenju vseeno izgublja svoje lastnosti. Pozimi, se prestavlja v prvo prestavo malce bolj na grobo.

Zato imam vprašanje: Je olje pametno zamenjati?
Poklical sem nekaj mehanikov; nekateri trdijo, da je olje pametno zamenjati, drugi pravijo, naj si ne delam nepotrebnega dela. Po prebiranju na forumih sem izvedel podobno. Ponekod celo odsvetujejo menjavo olja. Staro olje naj bi izgbuljalo detergent in druge lastnosti skupaj z menjalnikom in ob zamenjavi olja z novim, naj bi se te usedline sprale in lahko povzročajo probleme. Usedline naj bi prav tako padle s tesnil in ko nalijemo novo olje(redkejše) lahko začne puščati. Če povzamem; pravijo, da se lahko z menjavo olja stvari še poslabšajo.

Sam na tem področju nimam izkušenj ali veliko znanja, zato bi rad slišal, kaj na to menite vi.
Že vnaprej hvala za odgovore.

Ja,je priporočljivo. lp.


Pozdravljeni

S strani na spodnji strani je vijak pri katerem se spusti olje..................ja v nevtralnem položaju mora biti...................olje obvezno originalno.
Olje v menjalniku se enako obrabi kot v motorju. Problem nastane zaradi pomanjkanje znanja tistega ki ga menja.
Ne glede koliko bi gdo rad prihranil ali zaslužil, je potrebno upoštevati par malenkosti:
- vedno originalno olje
- nekateri menjalniki/tipi vozil imajo določen postopek menjave
- pri avtomatiki, brez testerja nimate kaj delati

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a TrijoAdijo Pe jun 01, 2012 10:37 pm

Točno tako....olje mora biti originalno. Vse ostale fore ala mobil ipd. ti pri tem menjalniku odpadejo...je pa res, da je cena okoli 20€ za liter...
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
kotk
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: To avg 30, 2011 1:02 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a kotk Pe jun 01, 2012 11:11 pm

Najlepša hvala za odgovore.

Tip menjalnika je B5/IB5 in je ročni. V njega gre 2.3 litra olja.

@Fan Olje, ki bi ga vliv v menjalnik bi bilo novo originalno gradacije 75W90. Po prebiranju foruma, sem dobil občutek, da ste človek z veliko izkušnjami, zato bi vas rad prosil za kakšen nasvet ali opozorilo ob menjavi olja.

Stvari, katerih se moram držati in upoštevati:
1. Pred samo menjavo bom menjalnik ogrel, da bo olje toplo, ter da se umazanija malo premeša.
2. Vijak s strani na spodnji strani bom poskusil poiskati, uporabil ga bom za izpust olja.
3. Pozoren bom na to da bo menjalnik ob menjavi vseskozi v nevtralnem položaju.
4. Pri vlivanju novega olja bom uporabil originalno Ford olje.


Še enkrat hvala za vse nasvete. Zaradi takih ljudi kot ste vi, forum pridobiva na kvaliteti in ga je pravo veselje spremljati. :)
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a zzitop So jun 02, 2012 10:18 am

kotk je napisal/-a:Najlepša hvala za odgovore.

Tip menjalnika je B5/IB5 in je ročni. V njega gre 2.3 litra olja.

@Fan Olje, ki bi ga vliv v menjalnik bi bilo novo originalno gradacije 75W90. Po prebiranju foruma, sem dobil občutek, da ste človek z veliko izkušnjami, zato bi vas rad prosil za kakšen nasvet ali opozorilo ob menjavi olja.

Stvari, katerih se moram držati in upoštevati:
1. Pred samo menjavo bom menjalnik ogrel, da bo olje toplo, ter da se umazanija malo premeša.
2. Vijak s strani na spodnji strani bom poskusil poiskati, uporabil ga bom za izpust olja.
3. Pozoren bom na to da bo menjalnik ob menjavi vseskozi v nevtralnem položaju.
4. Pri vlivanju novega olja bom uporabil originalno Ford olje.


Še enkrat hvala za vse nasvete. Zaradi takih ljudi kot ste vi, forum pridobiva na kvaliteti in ga je pravo veselje spremljati. :)



Če lahko jaz napišem svoje mnenje v obliki dodatka:

Ko vse to narediš in napolniš menjalnik do nivoja vijaka(ko je avto na popolnoma ravni podlagi), potem skoči na eno vožnjo kakih 20 km, da se olje res razporedi po menjalniku in nato še enkrat dolij/prekontroliraj nivo. Mislim pa, da ne bi bilo nič narobe, če bi ga lahko na začetku nalil malo več in nato po kratki vožnji odvečnega spustil ven skozi čep.


LP
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a joztom So jun 02, 2012 10:25 am

Vsi avti nimajo nalivanja do vijaka, nekateri imajo merilno palici in oznake, ker je identični menjalnik v več modelih, npr. Renault PK06. Je pa malo štorasto snemanje avta iz dvigala, vožnja in nazaj vse odpiranje po vašem predlogu za preverjanje.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a zzitop So jun 02, 2012 10:34 am

joztom je napisal/-a:Vsi avti nimajo nalivanja do vijaka, nekateri imajo merilno palici in oznake, ker je identični menjalnik v več modelih, npr. Renault PK06. Je pa malo štorasto snemanje avta iz dvigala, vožnja in nazaj vse odpiranje po vašem predlogu za preverjanje.



Predvidevam, da njegov ima do vijaka, ker je v začetku posta napisal, da je bil nivo točno do vijaka. To seveda bi bilo dobro, da se pozanima za 100 %.

Res je moj predlog malo štorast. Ampak ker je želel narediti natančno, mislim da se ne bo sekiral če bo ponovno dvignil avtomobil in preveril nivo. Saj toliko časa pa to spet ne vzame...
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a TrijoAdijo So jun 02, 2012 1:28 pm

Pri tem menjalniku (B5/IB5) mora biti nivo olja med 5mm in 10mm pod robom čepa za dolivanje olja.
V sam menjalnik gre točno 2,3L olja.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a lisko So jun 02, 2012 4:42 pm

kotk je napisal/-a:Pozdravljeni!



Zato imam vprašanje: Je olje pametno zamenjati?
Poklical sem nekaj mehanikov; nekateri trdijo, da je olje pametno zamenjati, drugi pravijo, naj si ne delam nepotrebnega dela. Po prebiranju na forumih sem izvedel podobno. Ponekod celo odsvetujejo menjavo olja. Staro olje naj bi izgbuljalo detergent in druge lastnosti skupaj z menjalnikom in ob zamenjavi olja z novim, naj bi se te usedline sprale in lahko povzročajo probleme. Usedline naj bi prav tako padle s tesnil in ko nalijemo novo olje(redkejše) lahko začne puščati. Če povzamem; pravijo, da se lahko z menjavo olja stvari še poslabšajo.

Sam na tem področju nimam izkušenj ali veliko znanja, zato bi rad slišal, kaj na to menite vi.
Že vnaprej hvala za odgovore.


Preidimo k konstruktivni debati podkrepljenimi z dokazi.

Moja izkušnja je točno taka kot jo opisuješ ti oz. to kar si slišal. Ko sem jeepa sestavil nazaj sem povsod menjal olje za original. Pred obnovo so bili popolnoma vsi semeringi na pogonih suhi.Kaj pa se je zgodilo ko sem nalil sveža olja? Spustil je semering na izbiri pogona (reduktor), spustil je semering na diferincijalu zadaj(vhod kardana), spustila sta oba semeringa na sprednjih poloseh....Naključje? Ne verjamem , da lahko štirje semeringi spustijo istočasno pri točno 365 tisoč kilometrih....
Drugač izkušnje z menjalniki so pa lih take kot jih je opisal energetik....Kaj druga je avtomatika....tam pa je potrebna menjava olja.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6396
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a Fan So jun 02, 2012 4:52 pm

lisko je napisal/-a:Naključje? Ne verjamem , da lahko štirje semeringi spustijo istočasno pri točno 365 tisoč kilometrih....


Pozdravljeni

No pri tej kilometraži ni nič nenavadnega če spusti semering - obraba. Je pa lahko že prej tesnila samo svinarija - usedlina. Skratka, pri teh prevoženih kilometrih bi bilo potrebno najmanj trikrat že menjati olja ............................... kaj bi pa potem rekli semeringi...............tega žal ne bomo nikoli vedeli. Je pa vsekakor ceneje zamenjati olje in semering, kot pa menjalnik/reduktor/difrencial.................

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a TrijoAdijo So jun 02, 2012 9:28 pm

Malo razmišljam...
Torej, polosovina je tesnjena s semeringom. Ko je semering nov in ko je olje v menjalniku novo, se tesnilna ustnica semeringa maže z oljem,ki je v menjalniku. Ko se olje stara, nastanejo usedline, katere pritisk olja porine do tesnilne ustnice semeringa. Takrat semering še tesni oz. tesnijo usedline okoli ustnice semeringa, ampak semering nima mazanja zato se hitreje obrabi. Ko se olje v menjalniku zamenja, se s tem izperejo usedline, ki so se nabrale okoli tesnilne ustnice in zaradi obrabljene tesnilne ustnice semeringa in pritiska olja, začne semering spuščati.
Ali se morda motim?
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 56 gostov