Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a lisko So jun 02, 2012 9:38 pm

TrijoAdijo je napisal/-a:Malo razmišljam...
Torej, polosovina je tesnjena s semeringom. Ko je semering nov in ko je olje v menjalniku novo, se tesnilna ustnica semeringa maže z oljem,ki je v menjalniku. Ko se olje stara, nastanejo usedline, katere pritisk olja porine do tesnilne ustnice semeringa. Takrat semering še tesni oz. tesnijo usedline okoli ustnice semeringa, ampak semering nima mazanja zato se hitreje obrabi. Ko se olje v menjalniku zamenja, se s tem izperejo usedline, ki so se nabrale okoli tesnilne ustnice in zaradi obrabljene tesnilne ustnice semeringa in pritiska olja, začne semering spuščati.
Ali se morda motim?


Ne motiš se....In točno to se zgodi....Zelo znan tudi primer menjave antifriza....prej vse ok...po menjavi šprica na vsaki šelni...
Iz tega razloga obstajajo servisna navodila kdaj in kako je potrebno kaj menjat....Ampak 99.99% ni tako servisiranih....in potem je sranje ko hočeš nardit kaj dobrega.

@Fan: 4 semeringi so spustili ne samo eden....Kaj pa je največja fora....spustili so vsi tako, da so puščali okrog 1dcl na 10 tisoč km....potem vedno manj....in sedaj po 40 tisoč km še tu pa tam kter malo zmasti....olje pa redno kontroliram in dolivam, če je potrebno. Menjam jih ne (oz. še vsaj ne takoj če le ne spusti tako da bi špricalo ven), ker se mi ne splača menjat samo en semering in čez mesec dni še drugega....Počasi zbiram material in , ko se bo nabral ves material kaj potrebujem bom menjal v kompletu od ležajev do semeringov. Jbg avto bo pač dočakal smrt pri meni :D
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Fan
Konstruktiven svetovalec
 
Prispevkov: 6396
Pridružen: So avg 16, 2008 9:36 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a Fan So jun 02, 2012 9:45 pm

Pozdravljeni

Pametno razmišljanje, menja se v kompletu, bolje kasneje pa dobro, kot pa raskopavati vsak mesec. V koliko imate dimenzijo semeringov, mi jo napišite v ZS, je kar nekaj tega, ki bo verjetno ostalo ( moji otroci bodo vse vrgli na odpad ).
No ja, imava pač vozilce, ki se naveže na lastnika in se postara z njim :D

Lep pozdrav
Vse je lepo, če vidijo prave oči.
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a lisko So jun 02, 2012 9:58 pm

@Fan: Bom vzel na misel:) Ampak dokler se dobijo pri maroltu v mozirju za 8-10 eur/kom, bom vzel original :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
kotk
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: To avg 30, 2011 1:02 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a kotk Ne jun 03, 2012 12:25 pm

@zztop Glede nivoja olja: V Autodati naj bi pisalo, da je napolnjen do robu. V TIS(Technical information system od Forda) pa piše da naj bi bil nivo olja 5-10mm od robu (enako trdi TrijoAdijo). Avto je ob gledanju nivoja res bil pod izredno majhnim naklonom naprej. Ob zamenjavi bi pazil, da je v popolnoma vodoravnem položaju.

Super debata. Očitno so glavni faktor pri moji dilemi (menjati/ne menjati olja) semeringi. Vkolikor so ti v dobrem stanju in bi zamenjal olje, ni s tem nobenih problemov.

Problemi pa se pojavijo, če tesnijo samo še usedline, katere bi z novim oljem lahko odplaknilo in pojavilo bi se puščanje (puščanje pa se lahko, kot opaža Lisko, počasi zmanjšuje z nabiranjem usedlin na teh mestih.)
Vendar; vkolikor ne zamenjam olja, zamazane usedline ovirajo mazanje (ugotavlja TrijoAdijo). Sam pa sklepam, da če mazanja ni, potem bodo semeringi tako ali tako začeli puščati in potrebna bo njihova zamenjava. Z zamenjavo olja v menjalniku, pa bi se slučajna obraba semeringov pokazala že sedaj. Se strinjate z mano? Je puščanje na teh mestih pogost pojav?

Ker druga možnost pa je, da usedline, ki tesnijo in preprečujejo puščanje, z leti nimajo pretiranega vpliva in ne bi privedle do puščanja, če se menjalnik pusti zaprt. Olje pa v tem primeru ostane staro (kar Fordove inženirje očitno ne moti).

Torej sem po vaše še ujel zadnji trenutek za menjavo olja v menjalniku, brez, da bi si ustvaril nepotrebne stroške (semeringi)? Zanima me tudi, kako zahtevna in koliko € zahteva njihova menjava?
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a zzitop Ne jun 03, 2012 5:58 pm

Semeringi so smešno poceni, tako da se ne sekiraj za strošek. Pomembna je samo dimenzija pa po možnosti še tip ustnice in smer vrtenja(če ima na ustnici še manjše zarezice). Recimo 10 EUR so najdražji.


Nič ni narobe, če jih menjaš preventivno, vsaj tista dva na polosovinah se da enostavno zamenjat. Samo snameš polosovine in že jih lahko ven iztakneš. Nove namažeš po zunanjem obodu z oljem, po ustnicah malo masti in jih montiraš (narahlo in z občutkom ter enakomerno porineš v ležišče).

Pri semeringih seveda je problem nesnaga, kot so že omenili, če se ne menja olja. Vendar pri tvojih kilometrih je še ni toliko, če ne boš zamenjal, bi pa kmalu lahko ratal problem.
drugi problem je seveda starost (guma s časom razpoka/preperi, sploh če je izpostavljena hudemu nihanju temperature). Tukaj se ne da ničesar narediti, Tudi usedline ne bodo tega ravno trajno zadihtale. Ampak ker je letnik 2004 to tudi še ne bi smel bit problem.

Olje zamenjaj v dobro menjalnika kot tudi semeringov. Ali mora biti do vijaka ali 5 do 10 mm manj pa se moraš nekje 100 % prepričat. Jaz bi bolj verjel v TIS, je le tovarniška zadeva očitno. Ampak res še enkrat dobro preveri. Semeringe pa po moji logiki še ni treba menjat. Ko in če ti bo pa en spustil, takrat pa razmisli o menjavi vseh.


LP
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a zzitop Ne jun 03, 2012 6:36 pm

Sicer pa Haynes navodilo za menjavo olja pri AX-u:

2 Manual transmission -
draining and refilling ||
Note: A suitable square-section wrench may
be required to undo the transmission filler/level
and drain plugs on some models. These
wrenches can be obtained from most motor
factors, or from your Citroen dealer.
1 This operation is much quicker and
more effective if the car is first taken on a
journey of sufficient length to warm the
engine/transmission up to normal operating
temperature.
2 Park the car on level ground, switch off the
engine, and apply the handbrake firmly. For
improved access, jack up the front of the car
and support it securely on axle stands. Note
that the car must be lowered to the ground,
and level, to ensure accuracy, when refilling
and checking the oil level.
3 Wipe clean the area around the filler/level
plug, which is situated on the left-hand end of
the transmission, next to the end cover.
Unscrew the filler/level plug from the
transmission, and recover the sealing washer
(see illustration).
4 Position a suitable container under the drain
plug, situated on the left-hand side of the
differential housing, and unscrew the plug
from the transmission (see illustration).
5 Allow the oil to drain completely into the
container. If the oil is hot, take precautions
against scalding. Clean both the filler/level and
the drain plugs, being especially careful to
wipe any metallic particles off the magnetic
inserts. Discard the original sealing washers;
they should be renewed whenever they are
disturbed.
6 When the oil has finished draining, clean the
drain plug threads in the transmission casing.
Fit a new sealing washer and refit the drain
plug, tightening it to the specified torque
wrench setting. It the car was raised for the
draining operation, now lower it to the ground.
7 Refilling the transmission is an extremely
awkward operation. Above all, allow plenty of
time for the oil level to settle properly before
checking the level. Note that the car must be
parked on flat level ground when checking the
oil level.
8 Refill the transmission with the exact
amount of the specified type of oil, then check
the oil level as described in Chapter 1. If the
correct amount was poured into the
transmission, and a large amount flows out on
checking the level, refit the filler/level plug and
take the car on a short journey. When the new
oil is distributed fully around the transmission
components, check the level again on your
return, and top-up if necessary.

Kot vidiš, se vsaj za ta avto zahteva, da stoji na ravnih tleh (in ne dvignjen na dvigalu) za izpust olja in za preverjanje nivoja. Tudi, da se eventuelno priporoča kratka vožnja nato ponovno preverjanje nivoja, ko stoji na ravnih tleh(možno celo, da ne sme biti obtežen s prtljago ali potniki :) ).


Če pa samo preverjaš nivo, so pa tale navodila za isti avto:

Manual transmission oil
level check I
Note: A suitable square-section wrench may
be required to undo the transmission filler/level
plug on some models. These wrenches can be
obtained from most motor factors, or from
your Citroen dealer.
1 Park the car on a level surface.
2 Wipe clean the area around the filler/level
plug, which is situated on the left-hand end of
the transmission (see illustration). Unscrew
the plug and clean it; discard the sealing
washer.
3 The oil level should reach the lower edge of
the filler/level hole. A certain amount of oil will
have gathered behind the filler/level plug, and
will trickle out when it is removed; this does
not necessarily indicate that the level is
correct.
4 Filling the transmission with oil is an
extremely awkward operation; above all, allow
plenty of time for the oil level to settle properly
before checking it.
5 If the transmission has been overfilled so
that oil flows out as soon as the filler/level plug
is removed, check that the car is completely
level (front-to-rear and side-to-side), and allow
the surplus to drain off into a suitable
container.
6 When the level is correct, fit a new sealing
washer to the filler/level plug. Refit the plug,
tightening it to the specified torque wrench
setting. Wash off any spilt oil.


To ensure that a true level is
established, wait until the initial trickle
has stopped, then add oil as necessary
until a trickle of new oil can be seen
emerging. The level will be correct when
the flow ceases; use only good-quality
oil of the specified type.


LP
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a TrijoAdijo Ne jun 03, 2012 10:40 pm

Morda ti bo v pomoč informacija, da sem pred leti imel fordovo kanto z B5/IB5 menjalnikom. No, ta kanta je imela za sabo 225kkm, ko se je 1. menjala sklopka in z njo tudi olje v menjalniku. Res, da je kanta imela po števu 250kkm, ko se je prodala, ampak ni na semeringih menjalnika po menjavi olja nič spuščala olja.

Če pa slučajno semeringi spustijo, pa samo olje spustiš ven, polosovine potegneš ven, semeringe zamenjaš (priporočam original), olje naliješ in voziš dalje :)

In ja...v fordovem lastnikovem priročniku piše, da mora biti nivo olja 5-10mm pod robom odprtine za dolivanje, medtem ko zraven piše, da gre v menjalnik 2,3l olja. Kulk se spomnem, je glih 2,3l olja v menjalniku točno do roba odprtine.Samo ne sme nivo pasti pod 10mm od roba odprtine.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
kotk
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: To avg 30, 2011 1:02 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a kotk Ne jun 03, 2012 11:06 pm

Hvala za vse vaše odgovore in napotke. Mi bodo prav prišli. Olje sem se odločil zamenjati. Poročam, o rezultatih in morebitnih puščanjih.

@TrijoAdijo Hvala za opis svoje izkušnje s tem menjalnikom. Sem mislil, da sem sam dolgo čakal z menjanjem olja pri svojih 100kkm, ampak je to v primerjavi z 250kkm še malo.
Razmišljal sem tudi, da bi olje menjal takrat , ko bom sklopko, da ne bo nepotrebnih storškov. A preprosto ne vem kdaj bo potrebno zamenjati sklopko. Sklopka se obnaša po mojem mnenju obnaša kot se je, ko sem avto kupil (pri 60.000). Edina stvar, ki jo opazim je, da občasno ob sunkovitih speljevanjih malo zacvili, če gasa navijem preveč in na hitro spustim sklopko, tako da se morajo obrati na silo hitro znižati (npr. iz 4500 na 3000). Vendar je tudi ta pojav prisoten že odkar imam avto. Je to normalno ali je to kakšen znak, da bi znala s časom drseti itd. Sam se na te stvari kot sem omenil ne spoznam in le ugibam.
Zadnjič spremenil kotk, dne Ne jun 03, 2012 11:09 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a Daedalus Ne jun 03, 2012 11:09 pm

Hm, morda malo "noobovsko" vprašanje, ampak...kako pa vidiš, če je 5, 10 ali več mm pod robom luknje za dolivanje?
 
Uporabniški avatar
kotk
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: To avg 30, 2011 1:02 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a kotk Ne jun 03, 2012 11:11 pm

Daedalus je napisal/-a:Hm, morda malo "noobovsko" vprašanje, ampak...kako pa vidiš, če je 5, 10 ali več mm pod robom luknje za dolivanje?


Sam bi nivo ocenil "na oko". Lahko pa z zunanje strani prisloniš meter in oceniš do kam bi segala gladina. Pomagaš pa si z ogledalcem in svetilko.
 
zzitop
Uporabnik
 
Prispevkov: 911
Pridružen: Sr apr 01, 2009 11:46 am

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a zzitop Ne jun 03, 2012 11:40 pm

Daedalus je napisal/-a:Hm, morda malo "noobovsko" vprašanje, ampak...kako pa vidiš, če je 5, 10 ali več mm pod robom luknje za dolivanje?



z manjšim imbus ključem ali čem drugim v L obliki, toliko da gre v luknjo
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a Energetik81 Po jun 04, 2012 8:24 am

Daedalus je napisal/-a:Hm, morda malo "noobovsko" vprašanje, ampak...kako pa vidiš, če je 5, 10 ali več mm pod robom luknje za dolivanje?

Jst sem kar s prstom potipal, kje je gladina olja. Itak pa se pri mojem doliva do roba in sem počakal, da je začelo kapljati ven.
Aja glede dolivanja - jaz sem uporabil prozorno cev in lijak na vrhu. Dobro je, da sta za delo 2 - eden zgoraj počasi naliva olje, drugi drži cevko v luknjo in opazuje kdaj bo dovolj.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
crxdelsol
aka Technologic aka dejcc
 
Prispevkov: 2330
Pridružen: Ne okt 17, 2010 10:13 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a crxdelsol Po jun 04, 2012 9:21 am

A je lahko kaj narobe za tistega pol cm olja več v menjalniku ?
 
Uporabniški avatar
Daedalus
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1951
Pridružen: To sep 02, 2008 6:00 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a Daedalus Po jun 04, 2012 10:47 am

crxdelsol je napisal/-a:A je lahko kaj narobe za tistega pol cm olja več v menjalniku ?


Edini problem pri preveliki količini olja v menjalniku, ki mi pade na pamet, je ta, da bi tlak preveč narasel. Čeprav sem skoraj 100%, da 0,5cm tega ne bi povzročilo. Tista luknja za dolivanje je tam zato, da več kot do tiste luknje ni šans da doliješ, tko da pomojem ne more škoditi. Razen, če je avto na klancu, in je potem dejanski nivo precej višji. :D

PS: Hvala vsem za moje zgornje vprašanje! ;)
 
Uporabniški avatar
kotk
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: To avg 30, 2011 1:02 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a kotk Če jun 07, 2012 8:46 pm

Kot obljubjeno sledi poročilo za vse prihodnje bralce te teme.

Preden sem se lotil menjave olja, sem preveril, da je olje zares dobro ogreto (pomeril sem z laserskim merilcem-temperatura je bila 57,3 stopinj celzija). Nato sem odstranil čep za preverjanje nivoja olja, ki se skriva za plastičnim pokrovom, ki sem ga predhodno odstranil. Na moje presenečenje, sem pod prvim čepom za nivo, zagledal še čep za izpust olja. Nato sem ga odvil in izpustil vse olje v menjalniku. Počakal sem še na zadnje kaplje in spodnji čep ponovno privil nazaj. Sledilo je dolivanje novega olja, ki je bil jasno originalen. To sem opravil s pomočjo prozorne cevke in 50ml brizgalke. Po 2l novega olja, sem dosegel zahtevan nivo 5-10mm pod robom. Nivo sem preveril prek ogledalca, za vsak slučaj pa tudi s pomočjo imbus ključa. Po uradnih podatkih naj bi šlo v menjalnik 2,3l olja, tako da predvidevam, da je nekaj starega olja še ostalo v menjalniku.
Star olje je bilo na pogled veliko veliko temnejše. Razlika med starim in novim oljem se občuti. Prestavljanje v prvo in vzvratno prestavo je lepše in povsem gladko( prej se je prestavljalo z blagim odporom na ročki).
Za mogoča puščanja bom po nekaj 100km pogledal pod avto, ter hkrati tudi preveril nivo olja.

Hvala za vašo pomoč.
 
zoranv12
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 59
Pridružen: Pe feb 17, 2012 2:14 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a zoranv12 Če jun 14, 2012 5:38 pm

Olje v menjalniku se ne rabi menjat nikoli, razen če se menjalnik razdira. Podobno, kot v volanskem mehanizmu, z menjavo navadno kaj "zaserjemo" po nepotrebnem.
Če ni predpisano, je prej minus, kot plus. Sistem je popolnoma zaprt, karkoli je umazanije, je znak poškodbe menjalnika. Oziroma šaltanja brez sklopke ipd.;
Če vse dela BP, preventivno ni potrebe po zamenjavi. Seveda pa to ne velja za zavorno in motorno olje.
 
Uporabniški avatar
crxdelsol
aka Technologic aka dejcc
 
Prispevkov: 2330
Pridružen: Ne okt 17, 2010 10:13 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a crxdelsol Če jun 14, 2012 6:10 pm

To ni res.
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a zlica22 Če jun 14, 2012 8:00 pm

zoranv12 je napisal/-a:Olje v menjalniku se ne rabi menjat nikoli, razen če se menjalnik razdira. Podobno, kot v volanskem mehanizmu, z menjavo navadno kaj "zaserjemo" po nepotrebnem.
Če ni predpisano, je prej minus, kot plus. Sistem je popolnoma zaprt, karkoli je umazanije, je znak poškodbe menjalnika. Oziroma šaltanja brez sklopke ipd.;
Če vse dela BP, preventivno ni potrebe po zamenjavi. Seveda pa to ne velja za zavorno in motorno olje.


HAHAHA! Mislim, da bi potreboval nekaj tehnične teorije, ne pa traparij iz za šanka.
Pa brez zamere

LP
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a TrijoAdijo Če jun 14, 2012 8:10 pm

x2.

Pa prakse tudi.
Le zakaj odpove ležaj servo črpalke, če pa je vedno mazan z oljem? ;)
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
kotk
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: To avg 30, 2011 1:02 pm

Re: Olje v menjalniku

Napisal/-a kotk Če jun 14, 2012 8:40 pm

Sedaj sem z zamenjanim oljem naredil blizu 1kkm in moram priznati, da je občutek med pretikanjem drugačen. "Nesigurnega" občutka ob pretikanju prestave sedaj ni več. Nasploh so občutki veliko boljši še posebaj pa to opazim pri prestavljanju v prvo ali vzvratno prestavo, ko je avto še hladen. :)
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 72 gostov