Stran 1 od 2

problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 3:20 pm
Napisal/-a lil indian
Pozdravljeni. Že nekaj časa imam probleme z doseganjem delovne temperature in sicer je stvar sledeča - pred nekaj meseci se mi je pokvaril termostat in po menjavi je 2 meseca delal normalno, potem pa sem nekajkrat opazila, da je temperatura s treh črtic (toliko je delovna temperatura, imam digitalni display) padla na 2 in to med vožnjo, enkrat celo med vožnjo po avtocesti. Potem pa se je zopet začela ista zgodba kot pred menjavo termostata in sicer se je avto zelo počasi ogreval - prva črtica se je pojavila šele po 10, 15 km, na delovno temperaturo večinoma sploh ni prišlo, enkrat je temperatura celo po 40 prevoženih kilometrih ostala tam nekje 50 stopinj ... Mislila sem, da je, glede na simptome, spet kriv termostat in mehanik mi ga je zamenjal, čeprav je sicer rekel, da ni bilo videti kakšne napake ... Ampak še naprej se je dogajalo isto. Ta isti mehanik mi je nekaj bluzil da pa saj je normalno, da se dizel počasi zagreje (čeprav sem mu povedala, da pride na delovno temperaturo po cca 80 kilometrih, pismo) in da tudi včasih temperatura pade ... Ampak kljub svoji laičnosti seveda vem, da to NIKAKOR ni normalno. Šla sem k drugem mehaniku, ki je preveril delovanje termostata in naraščanje temperature ter rekel, da termostat v redu deluje in vse, ampak da temperatura ni pravilno prikazana. Rekel je, da sta 2 opciji - prva je pokvarjeno tipalo, druga pa neka "napeljava med motorjem in armaturko" - kar nimam pojma, kaj naj bi bilo, nisem prav dobro razumela, predlagal pa je, da zamenja tipalo, saj da je čisto poceni. To je tudi storil in po menjavi ni nič boljše. Opazujem pa to - kadar je zunaj zelo toplo, črtice kar hitro naraščajo (relativno normalno, ampak še vedno ne popolnoma), ko pa je hladno, recimo zgodaj zjutraj, pa se po 10 prevoženih kilometrih ne pojavi niti ena. Malo sem skeptična, če avto v resnici res v vsakem primeru doseže temperaturo 90 stopinj ... ker mi ni jasno, zakaj enkrat dokaj točno prikazuje temperaturo (kadar je topleje), drugič pa ne. Ni logično. Saj jutri nameravam poklicati mehanika, ampak ne bi rada, da spet nekaj "na blef" menjuje, ker sem že vrgla stran 40€ za menjavo tipala, zato me zanima še kakšno mnenje. Na živce mi gre, da se moram s tako relativno malenkostjo toliko ubadati, saj pa vendar to ni neka raketna znanost?!

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 3:55 pm
Napisal/-a Fan
O katerem vozilu je ta tema??

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 4:12 pm
Napisal/-a lil indian
Avto je Citroen C4 1.6 HDi.

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 6:56 pm
Napisal/-a robert11
Kaj pa, če avto laufa na mestu ?
Kako hitro doseže del. temp. ?

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 8:05 pm
Napisal/-a zlica22
Dobro bi bilo, če bi pomerili dejansko temperaturo motorja... (ir merilnik) Ko je izmerjena vsaj veš v katerem grmu tiči zajec- ali je to neka mehanska okvara in motor res ni segret, ali pa nagaja elektronika (senzor, računalnik, napeljava)

LP

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 8:28 pm
Napisal/-a Atrox
Imam enak avto in se mi enako dogaja. Pač, če ga vozim kot po jajcih ostane temperatura na dveh črticah, če pa malo bolj "športno" pa kamot tri črtice. Na koliko obratih pa ga ponavadi voziš?

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: Ne maj 29, 2011 8:33 pm
Napisal/-a Fan
zlica22 je napisal/-a:Dobro bi bilo, če bi pomerili dejansko temperaturo motorja... (ir merilnik) Ko je izmerjena vsaj veš v katerem grmu tiči zajec- ali je to neka mehanska okvara in motor res ni segret, ali pa nagaja elektronika (senzor, računalnik, napeljava)

LP


X2

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: Po maj 30, 2011 6:46 am
Napisal/-a lil indian
zlica22 je napisal/-a:Dobro bi bilo, če bi pomerili dejansko temperaturo motorja... (ir merilnik) Ko je izmerjena vsaj veš v katerem grmu tiči zajec- ali je to neka mehanska okvara in motor res ni segret, ali pa nagaja elektronika (senzor, računalnik, napeljava)

LP


Ja saj ravno to je mehanik naredil in mi zatrdil, da se motor segreje normalno, samo kaže ne prav. No, danes pa, ko ga kličem in povem, da je še vedno isto in da včasih se prva črtica pojavi šele po desetih km, on meni nazaj "ja prej se ti pa tako ne bo avto segrel na 50 stopinj". Mislim??? A si predstavljate?! Po 10km bi moralo biti že na delovni temperaturi, pa čeprav je dizel! Saj pa nisem neumna no. Sem menjala termostat februarja, ko je bilo dosti bolj hladno zunaj, pa se mi je v 10km avto normalno segrel na delovno temperaturo, tule mi pa en mehanik pribije, da se mi na 50 ne bo segrel prej kot v toliko kilometrih?! In to v tem letnem času? Ne morem verjeti, res. Tako da njegove besede, da se avto sicer normalno segreva, le kaže ne prav, mi sedaj prav nič več ne pomenijo, ker vidim, da ali je popolnoma nesposoben, ali pa se dela norce iz mene. Sicer mi je rekel, naj jutri pridem in se bova skupaj peljala in bo meril temperaturo s tistim merilnikom, pa bova opazovala naraščanje, samo kaj mi to koristi, ko mi pa govori take neumnosti, in bo tako ali tako za njega vse normalno?! Pa saj nisem butasta, večkrat vozim očetov avto, ki je tudi dizel in se v tem letnem času na delovno temperaturo segreje po petih km, mamin, ki je bencinar, pa že po dveh kilometrih. Res ne vem kaj naj naredim. Ampak ne morem pa več takole eksperimentirati z mehaniki in kar metati denar stran, še posebej se mi zdi neumno, ker pa res ni tako težko ugotoviti, če se avto normalno segreva ali ne, no. Jao!
Nisem pa še preverjala, kako je s segrevanjem na mestu. Bom naredila to.
Atrox, vozim ga pa tam nekje na 2000-2500 obratih. Ampak povrhu vsega je tukaj pri nas tudi nekaj hribov, tako da bi se moral avto še prej segreti.

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: Po maj 30, 2011 6:58 am
Napisal/-a zlica22
Nevem, mogoče sem površno bral, ampak nisem zasledil, da bi ga kdo priklopil na tester??? Če ti mehanik ni všeč ga pač menjaj...
Če se motor res segreje-(upam, da se ni zlagal) je zagotovo napaka na elektroniki. Tester bi povedal marsikaj, menjavanje delov in ugibanje pa ni ravno primerna pot, če to ni neka "standardna" napaka. Je pa včasih potrebno kar nekaj časa in živcev, da se napaka ugotovi. Ni vse tako preprosto kot se sliši. Se je preverjalo s testerjem?

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: Po maj 30, 2011 1:34 pm
Napisal/-a lil indian
Hja rekel mi je da ga je priklopil na tester, ne vem pa zagotovo, ker sem mu avto pustila za 2 uri in potem prišla po njega. Drugače pa se jaz nikoli ne bi strinjala, da zamenja kar nekaj na blef, tako kot sedaj tipalo, če sploh ne bi vedeli, a se motor dejansko segreje ali ne. Ampak on mi je zatrdil, da se segreje normalno, sedaj ko pa vidim, kaj je za njega "normalno", pa mu seveda popolnoma nič več ne verjamem. Saj jutri grem drugam, da mi ga priklopijo na tester in izmerijo temperaturo, in če se slučajno izkaže, da se motor ne segreva pravilno, bom res znorela. Tega mehanika bom logično zamenjala, ampak imam že počasi dovolj tega, da plačujem nesposobneže za nič in moram potem zaradi istih stvari plačevati spet nekomu drugemu oz. v mojem primeru že tretjemu zaradi iste stvari.

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: Po maj 30, 2011 7:28 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

Kakor so že predhodniki napisali, vozilo na tester ( po možnosti hladno ) in preveriti kako se segreva motor in kakšne podatke pošiljajo senzorji.

V koliko se motor pravilno segreje, je lahko napaka:
- na senzorju
- na konektorju senzorja stik/kontakt ( oksidi )
- na sami napeljavi senzor/ECU/števec

V koliko pa motor ostaja mlačen/hladen, je lahko napaka:
- termostat

Res pa je, da vsako takšno menjavanje mehanika/mojstra/popoldanca, zahteva svoj davek - dodatno plačevanje.................... kakor sem razumel iz opisa prvega posta, je to stara napaka, ki se je že odpravila in nato pojavila v enaki obliki nazaj............................. ali ste pomislili na uveljavljanje garancije, na opravljeno storitev in vgradnjo rezervnih delov, predvidevam, da so vam izdali račun.

Za nekatera vozila/sklope ni dobro vgrajevati ponaredke - ne delujejo dolgo ali pa nikakor ne delujejo. Kar je pa še večja ironija, je med ponaredkom in originalom včasih samo 5 do 10 evrov razlike, ali pa še toliko ne.

Lep pozdrav

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: Po maj 30, 2011 8:37 pm
Napisal/-a lil indian
Hja saj jaz sem najprej avto odpeljala k mehaniku, ki mi je pred nekaj meseci zamenjal termostat, ker sem najprej pomislila, da spet v tem grmu tiči zajec, no in mehanik mi je (vsaj po njegovih besedah) zopet zamenjal termostat in zagotovil, da je original in vse (prvič sem plačala se mi zdi 50€ - termostat + ohišje, brez dela, drugič nič), težave pa so se nadaljevale in ko sem ga zopet poklicala, mi je nekaj mutil, da je normalno, da se avto ne segreje tako hitro (čeprav sem mu lepo povedala, da včasih tudi po 30km ostane komaj na prvi črtici), zato sem potem šla k tem drugem, ki mi je kao avto priklopil na tester (vprašanje če res) in z merjenjem temperature ugotovil, da se motor normalno segreva in da termostat normalno deluje. Danes pa, ko sem ga vprašala, če je 100%, da se motor normalno segreva, mi je pribil "saj si itak rekla, da je bil termostat že 2x menjan". In po tej njegovi izjavi sklepam, da se on sploh ni preveč posvetil temu, da bi preveril delovanje termostata, ampak je enostavno sklepal da le-ta deluje in je kar zaključil, da samo temperaturo kaže napačno. Bomo videli, kaj bom izvedela jutri, zaenkrat bi rada samo odgovor na vprašanje, če se motor normalno segreva in termostat deluje kot je treba, ker se res nočem voziti naokoli s hladnim motorjem in ga tako uničevati. :? Upam, da se ne bo na koncu izkazalo, da imam kakšen ponarejen termostat v avtu.

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: To maj 31, 2011 9:18 am
Napisal/-a lil indian
Jaz bom resnično znorela. Bila sem pri mehaniku, ki mi je rekel, da je kriv termostat in da najbolje da grem nazaj k tistem, ki mi ga je zamenjal. Grem nazaj, in on meni bluzi da je to vse normalno bla bla bla ... kako je lahko normalno, da avto pri 20+ stopinjah zunaj potrebuje 30km, da se segreje na delovno temperaturo?! In zakaj je potem 2 meseca v redu delalo in se je avto normalno segrel po prib. 10km, kljub temu da je bilo 20 stopinj manj?! On meni ves čas, da to je normalno, da pri Citroenih je pač tako, da recimo pri VW-jih se prej segreje ... Saj ne vem kaj naj! Očitno mi ne preostane drugega, kot da grem k nekomu drugemu in spet plačam termostat, pa seveda delo. Za znoret!

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: To maj 31, 2011 9:24 am
Napisal/-a SašoP
Si mogoče pomislna da bi kupila na Citroenu ORIGINAL termostat in pol tega neseš da ti ga zamenja, dostkrat se dogaja da neoriginal termostat odpove oz. ne dela pravilno, čeprov je nov.

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: To maj 31, 2011 10:37 am
Napisal/-a lil indian
Hja mehanik trdi, da mi je dal original termostat, "po šasiji" ali nekaj takega mi je zbluzil no, sem pa zdaj vsaj "izsilila", da mi ga bo še enkrat menjal, ampak res ne vem no ... Itak se mu ne bom pustila kar tako odpraviti, ker nisem neumna, da ne bi vedela da to ni normalno, in ker ne gre za neko okvaro, katere vzrok bi lahko bilo tisoč različnih stvari in bi res bilo težko ugotoviti za kaj točno gre, bom zahtevala, da mi to uredi. Najbolj me pa jezi, ker me je tisti drugi praktično popolnoma "nasral" s svojo diagnozo, da samo temperature na kaže prav in z menjavo tipala. S temi mehaniki je res sama "štala" - pa brez zamere tistim, ki opravljajo to delo, ampak res sem totalno razočarana, da se moram s tako malenkostjo ukvarjati že toliko časa in še kar ni rešitve, pa samo mečem denar stran. Pa naj povem, da to nisem bila pri nekih popoldancih, od katerih bi človek tako ali tako lahko pričakoval neko mero nestrokovnosti in površnosti.

Sicer pa - a je 50€ realna cena za original termostat + ohišje? Toliko sem namreč plačala za to zadevo, in me zanima, če ni to kaj sumljivo malo ali kaj takega, da bi lahko sklepala, da je ponaredek. Čeprav kolikor vem, so termostati dokaj poceni tako ali tako ...

Pa še to - kakšna je že fora v tem, da če avto, ko na mestu laufa, hitro doseže delovno temperaturo, med vožnjo pa ne, je definitivno kriv termostat? Zakaj to dela? Ker sem danes poskusila in točno tako je - ko je avto laufal na mestu, se je temperatura zelo hitro dvignila na delovno, med vožnjo pa je potem padla in tudi sicer se med vožnjo veeeeliko počasneje segreje.

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: To maj 31, 2011 11:34 am
Napisal/-a nebivedu
Na mestu ni pretoka zraka skozi ladilnik in se voda ogreje na normalno temperaturo, takoj pa ko se voziš, pa se spremeni tok zraka skozi hladilnik in ti vodo hladi, tako da je stalno pod normalno temperaturo. To pomeni, da je termostat stalno odprt in da spušča vodo skozi. Vsekakor bolje ,da ostane odprt, kot pa da se nebi odprl, ker bi v tem primeru motor zakuhal.

Pojdi na uradni servis in naj ti tam zamenjajo termostat z originalnim. Reskiraj tistih 50 evrov, pa boš imela mir. Račun pa vzami in če bo še enkrat enako, potem uveljavljaj garancijo in garancijski rok, pa naj se oni zabavajo s tem.

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: To maj 31, 2011 12:56 pm
Napisal/-a Fan
X2

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: To maj 31, 2011 1:33 pm
Napisal/-a joztom
Original je enak kot od Potokarja (Vernet)

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: To maj 31, 2011 2:21 pm
Napisal/-a tomazpog
glej, Lil indian, upam, da tole ne bo zvenelo kot kaj "negativnega", ampak vseeno.. Ne razumem nečesa: forum berem že preeecej časa, vmes sem zamenjal že par avtomobilov, zdaj sem pristal na Citroenu.. Z vsemi sem imel , hvalabogu, malo ali skoraj nič težav. Vsi po vrsti so bili oz. so rabljeni.. Ta zadnji ima 104000 kilometrčkov, je iz Francije, 2.0Hdi..( ja, so realni kilometri :-) , sem poznal zgodovino ) ..

Kaj hočem povedat.. Tudi sam imam "svojega" garažnega mehanika. Ampak še za čisto vsak servis sem poklical tudi pooblaščence, da mi "svetujejo" in povejo, kaj in koliko je z avtom narobe.. Nazadnje sem imel problem, ko mi je "spustil" dušo zadnji levi zračni amortizer...( tovarniška napaka .. :-) ) Glej, niti pomislil nisem na "svojega" garažnega mehanika, čeprav mi osnovni servis vedno dela on.. To pa preprosto zato, ker mi je v mojem primeru fant na servisu na pamet zdrdral, kaj je narobe, v kolkem času mi lahko popravijo in koliko bo koštalo... "moj" serviser tega ni vedel, bi pa res bil verjetno "par evrov" cenejši.. ALI NA KONCU PAČ NE !??

Poanta: Če nimaš blizu človeka kot je npr forumaš FAN, potem najprej pokliči na pooblaščeni servis, se pozanimaj, preveri ceno in pogoje.. Veš, res so zlatarji, ampak ne vedno.. Se mi je že zgodilo, da sem na koncu plačal skoraj toliko ali več za "modrovanje in ugotavljanje" napake in menjavo raznoraznoh drobnarij.. Ko sem pa avto zapeljal na PRAVI tester, so mi povedali, kaj je narobe, koliko stane in koliko ima GARANCIJE.. Presneto, čez 10 dni sem celo dobil SMS od Citroen Slovenija, če sem zadovoljen s storitvijo, ki so mi jo nudili na tempatem servisu.. Če ne bi bil, sem imel na voljo telefonsko številko, kamor bi se lahko "zlajal"...

Pa še to: včasih mi je res kar malo hecno, o berem prispevke od določenih "mojstrov", ki ugotavljajo, kaj je narobe, kaj ni narobe, menjajo to in ono, vsaka stvar pa košta "samo" par deset evrčkov.. Ja, hudiča ,saj to tudi ni zastonj.. Se sprašujem, če ne bi bilo cenejš zapeljat avto in preverit, če ni servis ( ja, tudi pri kakem pooblaščencu) cenejši, kot pa "modrovanje" doma s še štirimi pivskimi priajtelji o tem, kaj in kako komu ropota pod pokrovom..

evo, ko že glih pisarim, pa še drugi "problem", ki sem ga imel.. Takoj, ko sem avto kupil , mi je ob nežnem speljevanju prav grdo pocukal.. Če si speljal mal bolj robato, pa je zadeva speljala ko šus. Tudi prestavljal je krasno.. Naj še enkrat omenim, da je robotiziran, da ne bo pomote.. Seveda sem ga takoj peljal na ogled k mojemu mehaniku, ki mi je sicer takoj povedal, da izkušenj ravno nima s temi menjalniki, me je pa ravno prav "ustrašil" z raznimi dvomasnimi vztrajniki, sklopko, blablabla, da sem kar malo "počepnil" z nakupom avta.. Seveda takrat še pomisli nisem na pooblaščen servis, saj ti so šele zlatarji...
Jah, nič, pa sem pač vseeno poklical še na tak servis.. In glej ga zlomka, takoj mi je že po telefonu povedal, kaj je narobe, kolk časa rabi, kakšna je cena.. Seveda mi je svetoval, da pripeljem voz, da se prepriča.. In, ja točno to je bilo: software.. Priklop na tester, posodobitev.. Pičlih 40 evrov, pa račun in garancija..

To ne pišem zato, da bi propagiral pooblaščene servise, pišem preprosto zato, ker imam dostikrat občutek, da se nas drži "geslo", da so vsi pooblaščenci zlatarji, naši garažni majstri pa vse obvladajo napol zastonj..
In, dlje ko berem tale forum, bolj vem, komu od res peščice pravih mojstrov forumašev bi avto zaupal , komu ga pa niti od daleč ne pokažem, hehe

Re: problemi z doseganjem delovne temperature

Objavljeno: To maj 31, 2011 7:00 pm
Napisal/-a robert11
Pa še to - kakšna je že fora v tem, da če avto, ko na mestu laufa, hitro doseže delovno temperaturo, med vožnjo pa ne, je definitivno kriv termostat? Zakaj to dela? Ker sem danes poskusila in točno tako je - ko je avto laufal na mestu, se je temperatura zelo hitro dvignila na delovno, med vožnjo pa je potem padla in tudi sicer se med vožnjo veeeeliko počasneje segreje.

Ja.
Zato sem vprašal, kako se obnaša, če laufa na mestu.

Saj me je zanimalo, če je kriv termostat ali pa temp. tipalo oz. števec.

Če avto laufa na mestu, ni pretoka zraka skozi hladilnik, zato se segreje na del. temp. ne glede na to, če je termostat ves čas odprt ali pa ne.
Seveda pa termostat ne sme odpreti pretoka vode skozi hladilnik, dokler motor ni ogret na delovno temperaturo. Saj tako vzdržuje delovno temp. motorja, da regulira pretok vode skozi hladilnik.

Če je kriv termostat, je možno preveriti tudi tako, da avto laufa na mestu in se pretipa cev, ki gre na hladilnik. Saj se tako otipa ali je termostat pri nizkih teperaturah zaprt ali pa ne. Oziroma, če voda kroži skozi haldilnik ali pa ne.