Stran 1 od 1

Planeti in sateliti...

Objavljeno: Če dec 11, 2003 7:06 pm
Napisal/-a tj
Včeraj mi je avto začel nekaj hecno ropotat (ko sem zaviral z mašino, ali ko sem imel v prostem teku - med vožnjo, je delalo tktktktktktktktktktktkttkkt, odvisno od hitrosti), danes zjutraj pelem na servis in ugotovijo, da je nekaj z menjalnikom (kak zobnik ali kaj podobnega), avto jim pustim, da ga razdrejo in pogledajo in se dogovorim, da jih pokličem popoldan.
Pokličem in mi pove, da so crknili neki planeti in sateliti (mogoče tud: planetniki in sateliti, planeti in satelitniki - pač nekaj takega), in da zadeva ne bo hudo draga, avto pa bo popravljen v petek (jutri), ko dobi robo...

Vse lepo in prav, mehaniku zaupam, sam zelo rad bi vedu kako vezo ima astronomija (planeti...) z menjalnikom - če mi kdo pojasni kot 5 letnemu frocu...


(Avto je P206)


lp

Objavljeno: Če dec 11, 2003 8:27 pm
Napisal/-a Pugi
O fak!!!

Pomoje vem kva je ... Ležaj od diferenciala.

Samo se mi čudno zdi, da ti je v leru delal in je z menjalnikam povezan.

Vsaka stvar pa ki je povezana z menjalnikom je draga ko žafran, oziroma relativno pocen proti temu koliko je dela...

Ti še pišem!

Objavljeno: Če dec 11, 2003 8:48 pm
Napisal/-a tj
hja, ceno mi je reku od 40.000 do 400.000 sit :(

lp

Objavljeno: Če dec 11, 2003 8:53 pm
Napisal/-a tj
Ja, pa to me še zanima: kako bi do te napake lahko prišlo?
Avto je star mal čez 2 leti, ga načeloma ne teram in mučim, redno je servisiran, v bistvu ga za vsako ko se mi zdi, da sem nekej slišu/občutu/vidu nenavadnega pelem k mehaniku (vedno istemu), sploh od lanske zime, ko mi je pol mašine sesulo, sem rahlo paranoičen, edino kilometrov pa kr velik nardim (74000 trenutno)...

lp

Objavljeno: Če dec 11, 2003 8:58 pm
Napisal/-a _BANDIT_
V diferencialu maš 3 zobnike, enga velikega - planet in 2 mala - satelita. Ti prenašajo moč na polosovine, ki potem vrtijo kolesa. Planet se vrti stalno in ga poganja menjalnik. Satelita pa se vrtita v odvisnosti od vožnje.

Oglej si tukaj: http://auto.howstuffworks.com/differential2.htm

Po temle ti bo vse jasno.


@Pugi: Ti zobniki se vrtijo stalno, ko se avto premika, neglede ali imaš v leru ali v prestavi. Če niso dobro nastavljene distance med njimi ali če so deformirani potem zna diferencial bit fino glasen.

Objavljeno: Če dec 11, 2003 9:18 pm
Napisal/-a tj
OK, princip v osnovi zdej kapiram, sam povejte mi prosim, zakaj je do tega prišlo... Juter grem po avto, pa bi rad čim več vedu o zadevi, da mi slučajno ne bo kdo kakih buč prodajal...


lp

Objavljeno: Če dec 11, 2003 9:37 pm
Napisal/-a _BANDIT_
tj je napisal/-a:OK, princip v osnovi zdej kapiram, sam povejte mi prosim, zakaj je do tega prišlo... Juter grem po avto, pa bi rad čim več vedu o zadevi, da mi slučajno ne bo kdo kakih buč prodajal...


lp


Lahko je napaka v materialu.
Če je bil avto zaleten, je možno, da ni dobro poravnan in kaj špona menjalnik ali polosovine.
Možno je tudi, da bi bil diferencial preobremenjen (če maš široke feltne).
Lahko tudi zarad kurjenja gum ali hitrega speljevanja in podobnih stvari - preobremenjen.
Lahko pa je blo tud premalo olja v diferencialu.

Možnih je veliko razlogov.

Objavljeno: Če dec 11, 2003 10:22 pm
Napisal/-a tj
__PAJSAR__ je napisal/-a:Če je bil avto zaleten, je možno, da ni dobro poravnan in kaj špona menjalnik ali polosovine.
Možno je tudi, da bi bil diferencial preobremenjen (če maš široke feltne).
Lahko tudi zarad kurjenja gum ali hitrega speljevanja in podobnih stvari - preobremenjen.

Možnih je veliko razlogov.


Hmm, avto JE bil zaleten.
Namesto originalnih 175, sem letos poleti mel 195.
Hitro speljujem.


Je torej to (pretežno) moja krivda?



lp

Objavljeno: Pe dec 12, 2003 7:53 am
Napisal/-a jky
Kje je bil zaleten, če je blo karkol premaknjeno in ni blo natačno popravljeno (kleparji so talenti za to) je možno da je točno to kar je napisal _PAJSAR_!

Iz 175 na 195 gume dvomim, da je problem. Še manj pa hitro speljevanje, ker bi drugače jaz moral menjati en kup avtov.

Objavljeno: Pe dec 12, 2003 7:58 am
Napisal/-a JohnyR
tj je napisal/-a:Hmm, avto JE bil zaleten.
Namesto originalnih 175, sem letos poleti mel 195.
Hitro speljujem.


Je torej to (pretežno) moja krivda?


Težko je rečt čigava je krivda, vendar če računamo, da je večina komponent v celem pogonskem sklopu predimenzionirana, bi najprej reku, da je bila napaka na materijalu.

Objavljeno: Pe dec 12, 2003 2:47 pm
Napisal/-a Pugi
A veliko daješ gas do konca pri nizkih obratih (pod 2000)?

Objavljeno: Pe dec 12, 2003 6:07 pm
Napisal/-a tj
niti ne...

Objavljeno: Pe dec 12, 2003 6:39 pm
Napisal/-a jky
Pugi je napisal/-a:A veliko daješ gas do konca pri nizkih obratih (pod 2000)?


Teško da je kaj takega krivo.
Pri seriski pa to nebi smelo tko hitro jit, možno je da je bil material (zelo dvomim).
Je pa tudi možno če je bil zaleten na sprednji gumi in je polosovina malo zamaknjena not al pa ni tekla lepo, ipd.