Pravilna uporaba MULTIMETRA
Objavljeno: Ne jul 24, 2011 7:14 am
Napisal/-a RENAULTx
Ob nakupu Multimetra bom rabil kratek napotek
KAKO PRAVILNO IZMERIM A ,V in Ohm in
NASTAVIM IGLI da vidim če je aku še uporaben.
TO ŽE VEM je napisal/-a: Ko alternator ne deluje pravilno, se lahko vidi če ti luči rahlo utripajo. Včasih se sploh ne vidi. Drugače voltmeter priklopiš gor in ti na štandgasu more vsaj 14V polniti. Eni sicer malo manj, ampak okvrino more 14V polniti. Če ti pa kaže 12V pri polnjenu in ko dodajaš gas se ta številka dviguje proti tja do 14,4V, takrat je alternator zdrav za menjavo.
Kako veš če je sedanji akumulator fuč? Se da isto z voltmetrom meriti, napolnjen more imeti vsaj bliz 13V. Če mu v eni uri, do dve izgublja hitro napetost, je fuč. V kolikor ni kakšnega večjega porabnika. Prav tako pri vžigu motorja naj nebi padala napetost pod 10V, lahko tudi 9V. Če bo pa kazalo tudi 8V je akumulator že zdrav za menjavo, ne glede na to motor vžge.
KAKO IN KAM NASTAVIM IGLI KI STA PRILOŽENI MULTIMETRU? MULTIMETER LAUFA PRI PRIŽGANEM AVTU,OB DODAJANJU GASA POKAZUJE NIHANJE kot razumem,napetosti ne smejo nekako biti pod ali nad opisanimi podatki zgoraj. Rabim pa zdaj 2dva napotka.
Multimeter na AKU: Igli predvidevam da nastavim na pola (+-) na akumulatorju da izmerita tok in napetost.Ne vem kako bosta stali,če noben ne drži to,jaz pa v avtu pritiskam gas,da vidimo kako vrednost niha/pada... ali so kakšne ščipalke zraven?
Multimeter na ALTERNATOR: Kako in kam nastaviti nanj igle? (prvo moram seveda malo pogooglati da vidim kakšna zgleda sploh ta zadeva in kje se nahaja točno)NAKUP: Od Low varijant multimetrov gledam 2 in se ne morem odločit... upam da se bo z njimi dalo zmerit v kakšnem je stanju akumulator.

Re: Pravilna uporaba MULTIMETRA
Objavljeno: Ne jul 24, 2011 9:46 am
Napisal/-a lisko
Re: Pravilna uporaba MULTIMETRA
Objavljeno: Po jul 25, 2011 1:46 pm
Napisal/-a Sasqa
Pozdravljeni
Najprej, je potrebno ločiti med AC in DC meritvami. Kot vidim, ste začetnik in za začetek je to prvi podatek. Se pravi, da je potrebno najprej vedeti katere veličine želite spremljati, so to izmenične ali enosmerne. Konkretno, ker gre za meritev napetosti na sponkah akumulatorja, gre za enosmerno komponento (DC napetostno področje). Če bi želeli spremljati napetost v vtičnici (HIŠA), pa v ta namen uporabite AC napetostno področje. Kod drugo je potrebno vedeti v katerem merilnem območju boste spremljali opazovano veličino. V kolikor gre za merjenje napetosti na sponkah akumulatorja, vam bo za te potrebe dovolj merilno področje DC do 20V. V kolikor boste ponovno kaj merili v hiši fazna napetost (AC, do 250V), v kolikor boste na trofaznem priključku želeli meriti medfazno napetost pa območje AC do 400+V (odvisno od merilnih območij instrumenta).
Za pravilno delovanje inštrumenta, njegovo in vašo varnost, so torej to osnovni podatki za vas. Na sponkah enostavno izmerite napetost (V - Volts, Voltage) tako, da izberete DC merilno območje do 20V, v kolikor ima multimeter več vtičev za priključne sponke izberete tiste, kjer so označbe za merjenje napetosti. Če merite napetost v mirovanju (avtomobil in porabniki ugasnjeni) lahko meritev opravite sami. V nasprotnem primeru, potrebujete še koga, da bo opravljal vaše zahteve v avtomobilu.
Meritev napetosti je dokaj enostavna. Za meritev toka (A - Amper), pa je ponovno potrebno najprej poiskati ustrezno tokovno območje, AC (izmenične veličine), DC (enosmerne - vaš primer). Sam ne poznam velikosti tokov, zato vam v tem primeru ne morem svetovati primernega tokovnega področja (bo svetoval kdo drug). Kot drugo pa je potrebno priključni sponki amper-metra vezati v sam tokokrog, nasprotno od voltmetra, ki je bil v prejšnjem primeru vezan vzporedno z virom. Za takšne podvige bi vam najraje svetoval multimeter z vgrajenimi tokovnimi kleščami s katere sklenete okrog opazovanega voda, in spremljate veličino toka, ki se pretaka po opazovanem vodu, vodniku itd.
Če pa želite izmeriti ohmsko upornost, pa v primeru večih sponk na multimetru, izberete ustrezne, kjer je zraven oznaka Ohm, ponovno izberete ustrezno merilno področje (ohm, kilo-ohm, mega-ohm itd). Če gre za meritev upora, eno sponko merilnega instrumenta s krokodilčkom pripnete na en pol upora, drugo na drugi pol, in upornost bo prikazana na zaslonu multimetra. Krokodilčke se uporablja zaradi natančnejše meritve, da se izognete dodatni impedanci vašega telesa, katero bi prispevali, če bi sponke držali na priključke upora.
še enkrat DC področje: enosmerne veličine
AC področje: izmenične veličine
Toliko na kratko. Upam da vam kaj pomaga.
Lp
Saša
Re: Pravilna uporaba MULTIMETRA
Objavljeno: Po jul 25, 2011 8:11 pm
Napisal/-a RENAULTx
Vse LOW ali MEDIUM varijante so večinoma na igle,vsekakor pa bi bilo verjetno res bolje da so na klešče... samo en primer sem našel
pa še to piše da je od 3-48V na unih z iglami pa do 250V in klešča so samo ena...

Najlepša hvala Saša za tako obsežen in lepo ter strokovno razložen odgovor.

Pozdrav v Maribor.
Re: Pravilna uporaba MULTIMETRA
Objavljeno: To jul 26, 2011 7:58 am
Napisal/-a Sasqa
Pozdravljeni
Malenkost. Aha, šele sedaj vidim, da ste gledali instrumentacijo nižjega cenovnega ranga. Jaz sem imel v mislih kaj takšnega:
http://media.conrad.com/xl/1000_1999/1200/1220/1229/122918_BB_01_FB.EPS.jpgV tem primeru gre za kombinacijo multimetra (merjenje napetosti, toka in upornosti), res pa je, da se cena teh naprav prične okrog 30€, morda se dobijo tudi kje ceneje. Tukaj gre predvsem za enostavnejše merjenje električnega toka, kot v primeru vezave amper-metra z iglami v sam tokokrog. Se pravi, da bi hoteli izmeriti velikost toka, s katerim alternator polni akumulator, bi tokovne klešče enostavno oklenili npr. okrog ustreznega vodnika, ki je temu namenjen, rezultat pa se enostavno izpiše na zaslon, ob predpogoju izbire ustreznega merilnega območja in merilne veličine. V primeru multimetra z iglami, pa je potrebno npr. sponko snet iz akumulatorja, ter eno iglo prisloniti na sponko akumulatorja, drugo iglo pa priključiti na odklopljen vodnik (ki je prej bil vezan npr. na (+) sponko akumulatorja. S tem ste postavili amper-meter v sam tokokrog, in le tako lahko izmerite tok.
Lp
Saša
Re: Pravilna uporaba MULTIMETRA
Objavljeno: To jul 26, 2011 11:39 am
Napisal/-a RENAULTx
Ta multimeter je res boljši ker ima LCD in KLEŠČA.Je pa tudi dražji,pa magar enkrat kasneje,zaenkrat bom prejšnjega vzel,ta mesec sem nakupil kar ogromno opreme za avto...
a sem vesel da vlagam vanj,ni kaj... lep pozdrav
Re: Pravilna uporaba MULTIMETRA
Objavljeno: To jul 26, 2011 12:01 pm
Napisal/-a virtuoso89
S kleščami se lahko meri le izmenične tokove!
Re: Pravilna uporaba MULTIMETRA
Objavljeno: To jul 26, 2011 1:10 pm
Napisal/-a Sasqa
Re: Pravilna uporaba MULTIMETRA
Objavljeno: Če jul 28, 2011 3:26 pm
Napisal/-a Modelar
Nekaj nasvetov še z moje strani....
Ne kupuj cenenih inštrumentov z LCD-ekrani, ker na njih številke bezljajo tako da bog pomaga...in še počasni so. Včasih je treba 5 sekund čakat, da se številke umirijo. Svetujem, da kupiš dober analogni inštrument.
Dalje....
Z inštrumentom boš težko izmeril neke resne tokove, ker so pri avtomobilskih napetostih ti tokovi večinoma preveliki, da bi jih inštrument preživel. Za ta namen moraš kupiti tokovne klešče.
Je pa potrebno biti pozoren, ker se v trenutku nepazljivosti zelo hitro rado zgodi, da se inštrument, ki je nastavljen na ohme, "prisloni" na nek napetostni vir... Rezultata mislim da mi ni potrebno opisovati....
