Stran 1 od 2

Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Ne avg 14, 2011 1:12 pm
Napisal/-a reber
Pred približno 2 meseci sem kupil nove letne gume Bridgestone EP150 205/55/16 s katerimi sem le na pol zadovoljen, saj trese že od vsega začetka. Gume naj bi bile pravilno centrirane, saj sem bil pri centriranju prisoten in je stroj pokazal na koncu, da je v redu. Med centriranjem sem opazil, da sta bili vsaj 2 gumi nekako elipsaste oblike (jajčasta) in ne lepo okrogle oblike. Izgledalo je tako, kot bi vpel nek obdelovanec v stružnico, ki ni popolnoma okrogel, to postane šele po struženju. Po mojem mnenju bi tudi tekalna površina gume pri vrtenju na centrirnem stroju ali pa na svojem mestu na avtomobilu, teči popolnoma enako, kot sveže postružen obdelovanec. Centrirne uteži so dosegle tudi 70g, kar se mi zdi zelo veliko, za brezhibna alu platišča. Predvidevam, da je tako velika utež potrebna zaradi ne-okrogle oblike gume, seveda pa se obtežena guma na avtomobilu obnaša drugače, kot neobremenjena na stroju za centriranje.

Preden grem težit vulkanizerju, oziroma mehaniku, ki je dobavil in montiral gume, prosim za odgovore in mnenja. Stare gume so bile tudi po večletni uporabi še vedno popolnoma okrogle, to sem videl na lastne oči na centrirnem stroju. Opletanje za več kot 1mm se zelo hitro opazi.

Tresenje in vibracije pa prav gotovo precej škodljivo vplivajo na vse gibljive dele na podvozju: končniki, roke, ležaji, amortizer, ... vsako tresenje in vibracije, je popolnoma nezaželjeno in po mojem mnenju škodljivo... no, vožnja sama tudi povzroča vse te neželjene okoliščine, ampak zakaj ne bi neželjenih okoliščin odpravil, če je le možno.

Če menite, da je opletanje gume znak za gume z napako, potem bom seveda zahteval reklamacijo. Zakaj sem čakal toliko časa? ker sem mislil, da bo po nekaj 100 kilometrih in nekaj časa, guma postala uležana na platišče in bo bolje, ampak ni nič bolje.

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Ne avg 14, 2011 8:55 pm
Napisal/-a zlica22
70g je kar "huda" teža... Če so feltne res brezhibne je vzrok lahko v pnevmatiki... S starimi teh težav ni bilo?

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Ne avg 14, 2011 11:11 pm
Napisal/-a lisko
Mislim celi roman , da na koncu sam ugotoviš da okroglo more bit pač okroglo....Ni mi jasno kako mnenje pričakuješ , če sam poveš da imaš jajčaste gume?
Reklamiraj gume ali pa kupi nove.

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Ne avg 14, 2011 11:14 pm
Napisal/-a abbe
gume so zanic,verjetno niso ble prou skladiscene al pa je cela serija deformirana,cim prej reklamiraj da nabo nakonc reku da si kaki robnik pojahal in si jih sam unicil...

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Ne avg 14, 2011 11:26 pm
Napisal/-a monster_d
70g uteži na felgo ni tak dosti, tudi na novih avtomobilih če boš pogledal boš videl da je na nekaterih toliko uteži, torej še je v mejah normale.
Če je res guma ¨jajčasta¨ kot praviš, jih probaj reklamirat, kot so ti že pred mano povedali.
lp

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Po avg 15, 2011 8:02 am
Napisal/-a zlica22
To dokazuje površno montažo, zanič pnevmatiko ali pa ukrivljeno feltno (pri taki dimenziji kolesa) Sam dam tako težo gor edino takrat, ko je feltna že rahlo kriva...
Če je to kolo tovornjaka ipd. je seveda druga pesem :)

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Po avg 15, 2011 8:40 am
Napisal/-a Matko37
Vzrok so gume. Imel enak problem na sicer drugih gumah. Bil celo pri vulkanizerju, ki ti lasersko premeri gumo in opletanje pa nič ugotovil. Ko sem dal druge gume gor, je pa bilo OK. Kar je pa več kot 40g uteži na eni strani je pa za moje pojme veliko in absolutno preveč. Očitno ni nekaj potem vredu ali z gumo ali felno. Kdor trdi drugače, se moti. Slabša ko je guma že na pogled pri vrtenju, več moraš obesiti gor.

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Po avg 15, 2011 10:33 am
Napisal/-a MaRko81
...kolega meu isti problem na 17col bridgestonkah...sledila je reklamacija gume, čeprav ni šlo zlahkiga :!: ;)

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Po avg 15, 2011 10:45 am
Napisal/-a abbe
pr ns je taka praksa da ce je gor vec k 50 g utezi se gumo obrne za kakh 90 stopinj ce gledamo gumo iz cela..poj je ponavad manj tezi treba gor dat...

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Po avg 15, 2011 11:02 am
Napisal/-a reber
Že pri montaži sem rekel mehaniku, ki mi je to montiral, da se mi to ne zdi v redu, pa je rekel, da to ni nič, da je ok. No, ker ga osebno poznam, sem mu verjel na besedo, čeprav sem še vedno dvomil. Želel sem se prepričati, želel sem dati možnost času, če se bo kaj spremenilo, pa se očitno ni.
Poskusil sem z bolj nafilanimi gumami, poskusil sem z manj nafilanimi gumami in rezultati so taki, da pri bolj nafilanih trese še bolj, kar je logično, saj je guma bolj trda in bolj drži svojo nepravilno obliko.

Vprašanje sem postavil, da se prepričam, da vidim mnenja drugih, čeprav po moji logiki je tako, kot pravi večina, ampak ziher je ziher, preden grem težit in zahtevam druge gume.

Pri montaži je bil en vajenc, ki je delal pri mehaniku, pa je možno, da je kaj narobe naredil. Menda so na gumi ene oznake, eni zeleni krogci, ki naj bi označevali, da naj bi bilo to v bližini ventila. No, teh oznak ni upošteval... Ali je vajenc naredil kaj narobe ne vem, bil sem zraven in se videl, da je delal enako kot vsi, ni bilo videti, kot da bi delal prvič ali da ne bi znal, težko rečem. Centriranje je opravil mehanik sam, ne vajenc, ker je rekel, da naj bi centriral postopno levo in desno bočnico, če gre za več uteži, npr več kot 30 ali 40 g

Platišča so nepoškodovana in brez udarcev, samo eno platišče je imelo eno prasko, tako da platišča ne bi smela biti kriva, ampak tudi to bomo preverili, recimo, da poberemo gume dol in preverimo platišča, v kakšnem stanju so.

Starost avta je dobrih 9 let, platišča so original Škoda octavia RS, šlo pa je za prvo menjavo gum, prej so bile gor še tovarniško vgrajene Michelin pilot sport istih dimenzij in niso bile jajčaste niti malo, za razliko od zimskih 15" na jeklenih platiščih, kjer je ena res postala malce jajčasta, ampak po 7 letih... kakšna pa bo. Ja, pozno sem menjal gume, pač niso bile obrabljene in ne delam veliko kilometrov. Na starih pnevmatikah Michelin, je bila največja utež 25g.

Zaenkrat hvala za dosedanja mnenja, če bi kdo še kaj napisal, bom zelo vesel, kako pa bo po obisku monterja in pregledu gum in kakšna bo rešitev, pa bom tudi napisal.

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Po avg 15, 2011 11:25 am
Napisal/-a pskoda
Še enkrat jo naj da na centrirko in ti grem stavit, da ne bo v redu :!: Uteži ti je dajal skupaj recimo na zunanji strani ali jih je dal nekje nekaj malo stran spet nekaj :?:

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Po avg 15, 2011 1:31 pm
Napisal/-a gogy7
Js mam isti priblem, vendar mi trese samo pri 100km/h potem pa je vredu. Sedaj pa me zanima ali so gume slabo centrirane ali so slabe gume?

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Po avg 15, 2011 3:10 pm
Napisal/-a Matko37
Okoli teh gum lahko diplomiraš in okrog centriranja tudi kot sem jaz skoraj na mojem avtu. V glavnem vem pa zagoto:
- če je guma jajčasta ali slabo obuta se čuti že pri 50km/h in sicer če ne drugače, spusti volan in narahlo podrsaj z roko po zgornjem delu volana. Takrat se čutijo vibracije
- če guma ni jajčasta in je samo slabo uravnotežena, potem trese pri hitrosti med 100 in 130 najbolj, pri večji in manjši pa ne
- če trese med vožnjo si lahko vulkanizerji vtakne nevem kakšno dobro centrirako nekam, ko ti dokazuje, da je z gumo vse OK. Naj dotično gumo zavrti na 130 km/h in bo videl, kak je fajn scentriral, ne pa na cenrirki, ko centrira na bistveno nižji hitrosti
- in še četrto pravilo: ko vzameš kolo s centrirake enkrat dol in je centrirana na 0-0 in jo daš nazaj gor bo zagotovo odstopanje vsaj za 005 ai 010, sem pa videl že 020 tudi. Odličen izgovor da ti pove, da nimaš vredu scentrirano in te po ponovnem centriranju odpošlje. Drugače pa nekje do 010 ali 015 še ne trese volana pri nobeni hitrosti, če je avto vredu in seveda guma le slabo centrirana.

Vstrajaj pri novih gumah! Še pred tem pa poskusi menjati prednje z zadnjimi, običajno niso vse enako jajčaste. Boljše gume daj spredaj, že ko ti jih centrira bodi pozoren kako se katera vrti.

Imel pa sem tudi primer, da so gume potrebovale kar nekaj tisoč km, da so pričele "leteti" ravno. Kot da bi se vlegle.

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Po avg 15, 2011 4:20 pm
Napisal/-a ales66
reber je napisal/-a:Menda so na gumi ene oznake, eni zeleni krogci, ki naj bi označevali, da naj bi bilo to v bližini ventila. No, teh oznak ni upošteval...


Nobena pnevmatika in nobeno platišče nista popolnoma okrogla. Nekatere firme označujejo pnevmatike z oznakami kje je guma najvišja in kje je guma najlažja. Proizvajalci uporabljajo različne barve za te krogce. Pri Brdgestone Turanza sta zeleni in modri. Pnevmatika naj bi se namestila s točko kjer je najvišja, na platišče, kjer je najnižje. To se imenuje "Uniformity" metoda - metoda, da bo kombinacija platišče - pnevmatika čim bolj okrogla. Druga metoda pa je "Weight" metoda - kombinacija čim boljše uravnoteženosti, da se doda čim manj uteži.

Glede na tvojo težavo se potem išče optimum. Jaz ti predlagam, da si zadevo malo pogledaš in potem oborožen s tem znanjem greš do vulkanizerja in poskusite najti rešitev. Če pa to ne bo dalo rešitve pa reklamirat pnevmatike.

Nisem še opazil, da bi se vulkanizerji kaj dosti ukvarjali s tem. Verjetno pa so izjeme.

Še link:

http://www.motor.com/magazine/pdfs/042008_09.pdf

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Po avg 15, 2011 6:35 pm
Napisal/-a zuzek
lisko je napisal/-a:Mislim celi roman , da na koncu sam ugotoviš da okroglo more bit pač okroglo....Ni mi jasno kako mnenje pričakuješ , če sam poveš da imaš jajčaste gume?
Reklamiraj gume ali pa kupi nove.



točno tako, se strinjam!


kaj nekaj opisuješ cel roman, če je vidno da gume niso čisto okrogle in kompliciraš

pejdi v trgovino pa zahtevej druge

lp!

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: To avg 16, 2011 10:12 am
Napisal/-a Energetik81
Dober vulkanizer, ki ima čas, ti bo še pred uteženjem gumo namestil tako, da bo čimmanj opletala gor dol.
Seveda v večini primerov vulkanizer vrže gumo na feltno, po možnosti še pomanjkljivo namaže, in vrže gor uteži. Hitro in po liniji najmanjšega odpora. In potem se sklicuje, da mašina kaže nulo, čeprav ti med vožnjo trese in čeprav prejšnje gume na ISTIH feltnah niso niti malo tresle. Take so moje izkušnje.

Sem pa enkrat takole pripeljal sredi poletja (vse prazno) k Španu centrirat in si je možak vzel čas, ter jih sukal za 90°po feltni. Potem niso tresle niti malo. :idea:

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: To avg 16, 2011 10:46 am
Napisal/-a radar
... madonca... zaradi malo tresenja....

pojdi nazaj k vulkanizerju in mu povej, da ti trese..
vzrokov je več, meddrugim je lahko na mašini lepo tekla, pa si ti kmalu po montaži kje speljal na "orng"... ne vem... ugibam...
v glavnem, greš k vulkanizerju, mu poveš problem in ti bo zadevo rešil...
verjetno, bo pobral uteži dol, gumo obračal, da se bo ponovno vsedla na pravo mesto in jo nato še enkrat centriral..

Na nekaterih nalitih gumam lahko 100g + brez večjega problema nabiješ gor...

Če pa hočeš, da ti bo guma res lepo laufala, pa obvezno michelin nabavi....

lp

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: To avg 16, 2011 2:38 pm
Napisal/-a nebivedu
monster_d je napisal/-a:70g uteži na felgo ni tak dosti, tudi na novih avtomobilih če boš pogledal boš videl da je na nekaterih toliko uteži, torej še je v mejah normale.
Če je res guma ¨jajčasta¨ kot praviš, jih probaj reklamirat, kot so ti že pred mano povedali.
lp


Na take stvari sem pa alergičen. Tole ni pravilno, pa če rečeš karkoli. Guma, ki jo kupiš novo, če je res kvalitetna, ne sme imeti več kot 10g uteži. Na mojem avtu pri 350.000km in dosti vožnje po makadamu, čez robnike in podobno imam na eni feltni uteži 20g, na ostalih pa 5 ali 10g, s tem da so gume all terrain (malo bolj grob profil). Če mora imeti guma 70g uteži, je nekaj narobe z gumo


reber,
nazaj k vulkanizerju in povej da to ni to in da naj popravi ali pa zamenja gume, ker niso v redu.


radar,
70g sem imel na offroad gumah, ki so bile nalite, pa še to samo na eni, ker je bila tudi feltna že popravljana (švasana), ostale so imele dosti manj. Nalite gume nimajo kaj iskat na trgu, če jih je treba s tako težo centrirat.

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Sr avg 17, 2011 6:55 am
Napisal/-a radar
@nebivedu...
strinjam se s tabo, da nalite gume nimajo kaj iskati na trgu, kakor tudi ne poceni kitajske gume... Velikost uteži pa ni povezana s samo obliko profila...
Ti imaš lahko nalito gumo, ki jo boš obtežil s petdesetimi grami (kaj dost manj jih zelo teško dobiš, so pa tudi primeri, ko je gre z 0 g), lahko pa kljub obračanju jo ne spraviš na manj kot 100. Res, da ima tudi feltna nekaj zraven,...
Moraš pa tudi vedeti, da nekateri vulkanizerji sploh ne spucajo feltne z notranje strani, če je gor recimo večja količina peska. Potem se pa avto temeljito opere - posledica je pa tresenje, ker so uteži na napačnih mestih ali pa jih je premalo..
Lastniki vozil dostkrat gledajo samo profil in nič drugega. Rekorder je privleku 14 (štirinajst) let stare gume :huh: in je hotel, da se mu jih montira (pa smo ga lepo zavrnili, z obrazložitvijo zakaj...čez en teden je potek kupil nove....)..

@ gogy7..
še enkrat centriraj...

lp

Re: Tresenje koles: slabo centriranje ali deformirana guma

Objavljeno: Sr avg 17, 2011 7:27 am
Napisal/-a Matko37
Po mojem mnenju je tudi obračanje gume na platišču brezvezno početje. Če je guma kvalitetna, je vseeno kako jo gor počiš, ne sme tresit in neglede kako jo obrneš, mora iti gor minimalno uteži, jaz osebno toleriram do maksimalno 40g, pa že to je dosti. Ko pa enkrat nekaj obračaš, da dosežeš optimum pa veš, da si tik na meji in da je vprašanje časa, kdaj bo spet začela opletati, ker pač ni kvalitetno tovarniško uravnotežena.

Zgoraj si dobil nasvet, da kupi Michelinke. Tudi Michelin ima lahko napake. Sam sem imel gume Michelin, ki so pri 20.000 km postale tako glasne, da nisi slišal niti motorja avtomobila že pri 20 km/h, nad 90 pa so tresle kot nore. Do 20.000 km pa so šle kot urica. In moral sem jih menjati za nove, pa čeprav so imele še 7 mm profila, ampak gume so bile praktično nevozne!