Živjo!
Zdej avto imaš star 4 leta in upam, da je bilo v tem času tudi kaj več pomenjano, kot bi moralo biti na enem servisu (govora je o filtrih, olju in podobnih zadevah). Če te preveč skrbi, lahko daš komu priklopit avto na VAG.com pa pogledaš, če javlja kakšno napako. Poraba tvojega avtomobila se po mojem skromnem mnenju v tvojem načinu vožnje in gromozanskih gumah na avtomobilu, podobno kot so rekli že ostali. Moja stara ima Tourana s 1.9 TDI motorjem, le da je 105 KM in poraba s 17" pri vožnji 110 na AC po tempomatu se giblje okoli 6.4 litra / 100 km. Pozimi ima gor 15" in sem dvakrat ob enaki vožnji nameril 5.5 litra. Nekaj je na račun klime, večina pa na račun gum. Razlika v odzivnosti Tourana z manjšimi gumami je opazna, Ferrari pa to še vedno ni.
Zame so 17" ke na mlinčku s 90 KM eno samo metanje denarja skozi planke, saj plačuješ višjo porabo, strašno drage gume. Osebno tudi nebi kupil dimenzije 16", ampak 15", katero imaš tudi homologirano. Pač odvisno za kaj imaš avto - za kazat, ali za vozit z čim manjšimi stroški. Odkar sam služim denar je slednje

. Glede porabe pa mogoče še to: 1.9 TDI mlinčka (90 in 105 KM) za moje pojme nista namenjena nekim pospeškom pa tudi 130 na avtocesti je za enega in drugega že napor - motor je preko oz. na 3.000 rpm, kar je za dizla precej. Nekje med 110 in 120 še nekako gre, več pa je matranje motorja, podvozje pa se drži tam do ene 150 (razen če maš športno), potem pa tudi to ni več to. In jasno, ko dizla zvrtiš tako visoko začne tudi poraba strmo rasti (zračni upor pa tudi raste s kvadratom hitrosti in tako tudi poraba skače). Drugače pa če ti navedem porabo svojega Leona, ki je z Golfom povsem primerljiv: avtocesta 110 - okoli 5.2 do 5.4, drkanje Celje-Žalec (1.5 km mesta, 7.5 km regionalke med 60 in 80 na uro) zelo varčno (5.6 do 5.9) normalno (6 litrov), varčna mesta vožnja 6.4 do 6.7. Teranje po avtocesti 150-170 na uro 7.5 do 8.5 litra. Kar se tiče teranja so to enkratni podatki, ker imam sam povprečno porabo zadnjih 45.000 km odkar pišem porabo 5.6 L / 100 km, samo letos ko načrtno vozim maximalno precej varčno pa 5.3. Pod 5 litrov avtomobila ne spravim, pa naj bo klima prižgana ali ne, četudi vozim ves čas 110 po avtocesti z izključeno klimo. Edinokrat ko mi je uspelo, je bilo cel tank za kamijon 80-90 po AC (poraba 4.72 litra / 100km).
Tako pač je, da čim TDI prtisneš, tudi pa pije, penzinistična vožnja in vožnja s predvidevanjem pa lahko porabo naredi res ugodno. Na avtocesti vozi okoli 110 na uro, izogibaj se prometnih konic, v mestu in relacijah zaviraj z motorjem, , izključi klimo kadar res ni potrebno (kroženje zraka sicer zmanjša obremenitev klime ko se ta enkrat sledi v notranjosti), v gumah malo povečaj tlak, preglej ali so filtri uredu in pospešuj nežno in poraba bo zelo upadla. Meni je z uporabo vseh teh dejavnikov lansko 5.77 (zima naredi svoje) uspelo zbiti na 5.41, skupno povprečne pa je 5.6. Torej če daš gor manjša kolesa in voziš varčno ter maš porabo med 5 in 6 litri je to povsem OK. Za primerjavo dam še Peugeota 206 1.4 HDI z 68 KM (manjši, lažji, šibkejši, gume 14"). Poraba se giblje med 4.3 in 4.77, celotno povprečje je 4.54. Če taka mala prdalica, ki ne vidi nikoli na AC več kot 105 KM / H pije slab liter manj od večjega, težjega in močnejšega Leona (primerjava morda zaradi napredka tehnologije ni povsem realna, a vendar) je poraba tvoja in mojega avtomobila na mestu. Če Peugeota vozim na kratke relacije (npr. Celje-Žalec je poraba 5L+). Tiste zgodbice o eco super duper porabah s 3.5 litra so sicer mogoče v najnovejših TDIjih (1.2 TDI s 75 KM), vendar le dokler si v avtu sam, maš gor 14", klima večioma na off, voziš pa penzija way. Čim začneš vozit varčno, a normalno pridemop na pričakovanih 4 do 5 litrov, kolikor se porabe gibljejo že vrsto let v tem razredu, za nagrado pa ob nakupu te ECO variante daš še jurja zraven
