Stran 1 od 2

čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: So sep 03, 2011 11:18 am
Napisal/-a Prezioso
hej, spraznu se je očitno akumulator (Topla energy 50Ah), ker sem mel preveč časa muziko včeraj v avtu.

dal sem polniti(navaden polnilec za avto akumulatorje) akumulator na 12v in sedaj me zanima koliko časa se polni? ker en je reku pol ure, en je reku 1 uro, en pa cel dan! jaoo

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: So sep 03, 2011 11:41 am
Napisal/-a LinuxFuter
12 ur je nekje normalen čas. Tut če ga maš cel dan (24 ur) gor, še ne boš naredil tolikšne škode, kot s tem da si ga spraznil do kraja. Pa vodo preveri med polnjenjem.

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: So sep 03, 2011 12:56 pm
Napisal/-a zuzek
mah avto upali na kable, no3 mej ta akumulator

10 min vožnje pa se bo nafilal, pa potem par voženj pa bo že poln

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: Ne sep 04, 2011 12:44 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

Ja mehaniki polnimo akumulator 12 ur ali več ( nam primanjkuje električarskega znanja ).
Ker pa je na tem forumu dosti elektrikarjev, ne bi bilo slabo, če bi kateri napisal, kako se tej stvari streže.

Splošno znano je, da za polnenje akumulatorja ( čas polnjenja do max ) določa veliko faktorjev:

- moč akumulatorja
- pravilno delovanje akumulatorja ( zvita celica............................ )
- moč polnilca

Lep pozdrav

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: Po sep 05, 2011 10:24 am
Napisal/-a Prezioso
uf, sploh ni kriva baterija na mojem meganu 96" 1.6 , ker sem probal dati tudi novo baterijo od kolega v moj avto in isto noče vžgati avto!

očitno sploh ni prazna moja baterija, ker dela vse v avtu, AMPAK avto NE VŽGE in je tiho ko obrnem ključ. Kaj bi lahko blo? Prej se to ni nikoli zgodilo, avto je normalen ni predelav, vse original...?

niti zaganjač ne ropota, nič se ne zgodi, ko obrnem ključ. joooj

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: Po sep 05, 2011 12:20 pm
Napisal/-a zlica22
Si preveril, če pride napetost do zaganjača? Če nisi, ti priporočam... Če je napetost, je okvara verjetno v zaganjaču, če je ni potem preglej vodnike in varovalke...

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: Po sep 05, 2011 2:36 pm
Napisal/-a zuzek
Prezioso je napisal/-a:uf, sploh ni kriva baterija na mojem meganu 96" 1.6 , ker sem probal dati tudi novo baterijo od kolega v moj avto in isto noče vžgati avto!

očitno sploh ni prazna moja baterija, ker dela vse v avtu, AMPAK avto NE VŽGE in je tiho ko obrnem ključ. Kaj bi lahko blo? Prej se to ni nikoli zgodilo, avto je normalen ni predelav, vse original...?

niti zaganjač ne ropota, nič se ne zgodi, ko obrnem ključ. joooj



se pravi ko daš ti v avto baterijo gorijo lučke, elektrika lawfa samo avto ti ne obrne?


potem je kriw avtomat!

na štarterju imaš zraven avtomat, ta obrne štarter ko ti obrneš kluč, tebi pa ne

ponavadi avtomat preden crkne, vsake tolko noče obrnit, probaj dat v 5 brzino pa avto malo porini naprej da malo obrne šterter-avtomat in probaj upalit

lp

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: Po sep 05, 2011 5:36 pm
Napisal/-a lisko
Eni avti pa imajo še posebej varovalko za avtomat....Preglej če so kje kake močne varovalke.

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: Po sep 05, 2011 6:20 pm
Napisal/-a zlica22
zuzek je napisal/-a:
Prezioso je napisal/-a:uf, sploh ni kriva baterija na mojem meganu 96" 1.6 , ker sem probal dati tudi novo baterijo od kolega v moj avto in isto noče vžgati avto!

očitno sploh ni prazna moja baterija, ker dela vse v avtu, AMPAK avto NE VŽGE in je tiho ko obrnem ključ. Kaj bi lahko blo? Prej se to ni nikoli zgodilo, avto je normalen ni predelav, vse original...?

niti zaganjač ne ropota, nič se ne zgodi, ko obrnem ključ. joooj



se pravi ko daš ti v avto baterijo gorijo lučke, elektrika lawfa samo avto ti ne obrne?


potem je kriw avtomat!

na štarterju imaš zraven avtomat, ta obrne štarter ko ti obrneš kluč, tebi pa ne

ponavadi avtomat preden crkne, vsake tolko noče obrnit, probaj dat v 5 brzino pa avto malo porini naprej da malo obrne šterter-avtomat in probaj upalit

lp


Malo popravka... zaganjača ne obrača avtomat, niti ne obrača rotorja... Ta "avtomat" je v bistvu magnetno stikalo, ki ob obrnjenem ključu porine vzvod, le ta vzvod pa porine pastorek k vztrajniku. Hkrati pa ta vzvod odmakne zaskočko na releju, da se vklopi vzbujevalno navitje, nato pa zaganjač (oz. rotor) doseže zadosten vrtilni moment, da obrne motor...

Na kratko... Nočem bit tečen, ampak ne smemo učit "krive vere" :)

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: Po sep 05, 2011 10:39 pm
Napisal/-a Prezioso
ja vse gori ko dam kontakt, ampak, ko obrnem ključ normalno, se ne vžge avto in nič ne zaropota mašina, da bi se vsaj matrala.

avtomat? huh, je možno še kaj drugega? kaj pa ključavnični vložek, ampak kjuč se normalno tekoče obrne, kot prej.?

kaj ta avtomat, če res dam v 5 prestavo in potiskamo avto naprej 10m, se malček premakne in ga probam potem vžgati avto?

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: To sep 06, 2011 12:01 am
Napisal/-a zuzek
1m bo dovolj, samo to je bl tko, aja, js sm z kladivom udaril

po avtomatu (k se je "zataknu") pa je potem avto užgal, probaj oboje no


možno je tud da je kaj drugega, probaj uglavnem, testiraj

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: To sep 06, 2011 9:07 am
Napisal/-a zlica22
Dokler neboš preveril, če pride napetost do zaganjača je brezveze kaj študirat...

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: To sep 06, 2011 9:38 am
Napisal/-a myster
a si preveril, da je plus kabel na plus polu in za minus enako.
napisal si, da imaš od kolega akumulator...akumulatorji imajo + na levi ali desni strani...

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: To sep 06, 2011 11:15 pm
Napisal/-a zzitop
Morda nevmesna, vendar pa naj služi kot odgovor Fan-u. Nekako se čutim dolžnega napisati svoje mnenje, glede na to, kako dobre komentarje on tu piše in koliko znanja ima.



Kot elektrotehnik pa Vam povem, da imamo mi (elektrotehniki) na splošno zelo pomanjkljivo znanje iz kemije, akumulator pa seveda je kemija. Zato tudi nekako ne srečaš dobrega komentarja oz. napotkov glede polnjenja akumulatorja na forumu.

Par stvari, ki jih jaz vem:

Čas polnjenja akumulatorja je seveda odvisen od:

1.) Njegove kapacitete (Ah) in koliko je izpraznjen (koliko Ah je še v njem).

2.) Električnega toka, s katerim ga polnimo

Pravilo je, da je električni tok lahko največ kapaciteta/10. Seveda pa je tok polnjenja komot lahko tudi manjši. Primer: 55Ah akumulator lahko polnimo največ s tokom 5,5A. Sicer se da tudi hitreje, vendar akumulator s tem počasi, a vztrajno uničujemo (manj kvalitetna reakcija) in obstaja nevarnost, da temperatura elektrolita (kisline) preseže 55 stopinj, kjer se začne razkroj elektrolita.

Torej, po izračunu naj bi popolnoma PRAZEN 55 Ah akumulator polnili 10 ur (5,5A x 10 h =55Ah). Vendar tu se gre seveda za izkoristek, ker akumulator ne absorbira vsega električnega naboja. Zato se čas podaljša za 40 %, torej na 14 ur, pod pogojem da polnimo enakomerno s tokom 5,5 A. Problem ki se pojavi, pa je vrsta polnilca. Tukaj namreč ni tako enostavno, kot pri NI-MH baterijah, kjer se jih polni s konstantnim tokom. Namreč, akumulator se praviloma polni s konstantno napetostjo, tok pa, bolj kot je akumulator poln, bolj pada.


In sedaj odgovor na vprašanje, kdaj bo akumulator poln?

Ko bo dosegel napetost 14,5 V, če je to navaden svinčeni akumulator. (Tisti VRLA so polni pri nekoliko nižji napetosti)

Napolniti ga seveda moramo do polnega, saj vsak trenutek, ko ni poln, izgublja kapaciteto. Namreč, če ni čisto poln, delci niso vezani na plošče, pač pa so v elektrolitu in tisti s časom sulfatizirajo. Bolj kot je prazen, prej ga je treba polnit. Če je popolnoma prazen 1 dan, je že trajno poškodovan, težko bo še kaj od njega. Če je spraznjen 50 %, je dovoljeno, da je prazen največ 2 dneva, sicer je poškodovan. Dobi tudi notranjo upornost, zaradi katere kljub temu, da je poln, ne more dat od sebe zadovoljivega električnega toka, posebej pozimi, ko je mrzlo.


Torej, koliko časa ga polnimo?
Če je polnilnik cenen in nima pravilne tokovne obremenitve, potem z tokom kapaciteta/10 polnimo 14 ur. Vendar seveda to polnjenje ni točno, lahko ga še vedno napolnimo premalo in kar je še huje, preveč. Zato ni odveč, če to spremljamo z merilcem in odključimo polnjenje, ko je na njemu 14,5 V. Če je izpraznjen samo 50 %, potem polnimo 7 ur.


Predvidevam pa, da imate v avtomehaničnih delavnicah boljše polnilnike, ki imajo napetosto omejitev (polnijo samo do napetosti 14,5V), naprej pa več ne in imajo možnost izbire polnilnega toka (da nastavimo kapaciteta/10). V tem primeru je najbolje, da je priključen čim dlje, čeprav je že poln, saj s tem ohranjamo polnega, kar je pri svinčenih akumulatorjih dobro. Namreč kot se da razbrati iz prej napisanega, je za svinčeni akumulator idealno, da je stalno poln, da se ga čim manj izprazni, tisti delež, ki pa se izprazni, je dobro da čim prej dopolnimo.


Če avtomehaniki polnite s tokom kapaciteta/10, potem bo 12 ur dovolj, če ni globoko izpraznjen. Če je, potem pa je treba polniti nad 14 ur. Vseeno pa imajo taki polnilci tudi kak indikator, ki signalizira kdaj je akumulator poln.


Kadar polnilnik nima nastavljivega toka, potem izračunamo čas polnjenja praznega akumulatorja po načinu: (Kapaciteta(Ah)/ Tok polnjenja(A))*1,4.



LP

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: Sr sep 07, 2011 10:20 am
Napisal/-a Prezioso
ok, včeraj prišel majster pogledat avto in je mal poknil z ključem nekam po zaganjaču zadaj za motorjem kjer je skrit in avto je užgal v prvo, reku je da verjetno slabe ščetke al pa kaj druzga...svašta. če bi to vedel prej bi kar sam pokal po zaganjaču vedno, ko ne vžge avto :)

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: Sr sep 07, 2011 8:33 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

@zzitop: HVALA za pojasnilo

@ Prezioso: to, da udarite po zaganjaču so vam že svetovali, hja, ni kaj zaganjač demontirajte in ga odnesite do avtoelektrikarja da ga uredi/obnovi ( zamenja obrabljene dele ) pa bo spet kod nov.

Lep pozdrav

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: To mar 20, 2012 1:47 pm
Napisal/-a modrina
zzitop je napisal/-a:Morda nevmesna, vendar pa naj služi kot odgovor Fan-u. Nekako se čutim dolžnega napisati svoje mnenje, glede na to, kako dobre komentarje on tu piše in koliko znanja ima.



Kot elektrotehnik pa Vam povem, da imamo mi (elektrotehniki) na splošno zelo pomanjkljivo znanje iz kemije, akumulator pa seveda je kemija. Zato tudi nekako ne srečaš dobrega komentarja oz. napotkov glede polnjenja akumulatorja na forumu.

Par stvari, ki jih jaz vem:

Čas polnjenja akumulatorja je seveda odvisen od:

1.) Njegove kapacitete (Ah) in koliko je izpraznjen (koliko Ah je še v njem).

2.) Električnega toka, s katerim ga polnimo

Pravilo je, da je električni tok lahko največ kapaciteta/10. Seveda pa je tok polnjenja komot lahko tudi manjši. Primer: 55Ah akumulator lahko polnimo največ s tokom 5,5A. Sicer se da tudi hitreje, vendar akumulator s tem počasi, a vztrajno uničujemo (manj kvalitetna reakcija) in obstaja nevarnost, da temperatura elektrolita (kisline) preseže 55 stopinj, kjer se začne razkroj elektrolita.

Torej, po izračunu naj bi popolnoma PRAZEN 55 Ah akumulator polnili 10 ur (5,5A x 10 h =55Ah). Vendar tu se gre seveda za izkoristek, ker akumulator ne absorbira vsega električnega naboja. Zato se čas podaljša za 40 %, torej na 14 ur, pod pogojem da polnimo enakomerno s tokom 5,5 A. Problem ki se pojavi, pa je vrsta polnilca. Tukaj namreč ni tako enostavno, kot pri NI-MH baterijah, kjer se jih polni s konstantnim tokom. Namreč, akumulator se praviloma polni s konstantno napetostjo, tok pa, bolj kot je akumulator poln, bolj pada.


In sedaj odgovor na vprašanje, kdaj bo akumulator poln?

Ko bo dosegel napetost 14,5 V, če je to navaden svinčeni akumulator. (Tisti VRLA so polni pri nekoliko nižji napetosti)

Napolniti ga seveda moramo do polnega, saj vsak trenutek, ko ni poln, izgublja kapaciteto. Namreč, če ni čisto poln, delci niso vezani na plošče, pač pa so v elektrolitu in tisti s časom sulfatizirajo. Bolj kot je prazen, prej ga je treba polnit. Če je popolnoma prazen 1 dan, je že trajno poškodovan, težko bo še kaj od njega. Če je spraznjen 50 %, je dovoljeno, da je prazen največ 2 dneva, sicer je poškodovan. Dobi tudi notranjo upornost, zaradi katere kljub temu, da je poln, ne more dat od sebe zadovoljivega električnega toka, posebej pozimi, ko je mrzlo.


Torej, koliko časa ga polnimo?
Če je polnilnik cenen in nima pravilne tokovne obremenitve, potem z tokom kapaciteta/10 polnimo 14 ur. Vendar seveda to polnjenje ni točno, lahko ga še vedno napolnimo premalo in kar je še huje, preveč. Zato ni odveč, če to spremljamo z merilcem in odključimo polnjenje, ko je na njemu 14,5 V. Če je izpraznjen samo 50 %, potem polnimo 7 ur.


Predvidevam pa, da imate v avtomehaničnih delavnicah boljše polnilnike, ki imajo napetosto omejitev (polnijo samo do napetosti 14,5V), naprej pa več ne in imajo možnost izbire polnilnega toka (da nastavimo kapaciteta/10). V tem primeru je najbolje, da je priključen čim dlje, čeprav je že poln, saj s tem ohranjamo polnega, kar je pri svinčenih akumulatorjih dobro. Namreč kot se da razbrati iz prej napisanega, je za svinčeni akumulator idealno, da je stalno poln, da se ga čim manj izprazni, tisti delež, ki pa se izprazni, je dobro da čim prej dopolnimo.


Če avtomehaniki polnite s tokom kapaciteta/10, potem bo 12 ur dovolj, če ni globoko izpraznjen. Če je, potem pa je treba polniti nad 14 ur. Vseeno pa imajo taki polnilci tudi kak indikator, ki signalizira kdaj je akumulator poln.


Kadar polnilnik nima nastavljivega toka, potem izračunamo čas polnjenja praznega akumulatorja po načinu: (Kapaciteta(Ah)/ Tok polnjenja(A))*1,4.



LP





Prebral sem tvoj članek ker imam tudi problem z akumulatorjem in bi te prosil kot strokovnjaka, da mi svetuješ oziroma pomagaš.
V avtu, ki bo star kmalu 2 leti (golf plus) je vgrajen akumulator BANNER 12V 61Ah 330A DIN 540A EN/SAE. Ta akumulator mislim, da so mi na servisu delno uničili ko so preverjali pred letom dni kaj je vzrok, da se na določen trenutek avto noče odzivat. Vzrok je bil krmilnik elektrike. Avto so vsakiš razkopavali ko sem bil zraven pri prižganih lučeh in AKUMULATORJA niso polnili.
Od takrat se mi akumulator ne napolni tudi ne na dolge relacije. Napetost pride včasih do max. 12,35V . Drugače je pa največkrat izmerjena od 12 do 12,25V.
Včeraj sem bil pri prodajalcu akumulatorjev in je rekel da ima še 70%. Rekel mi je, da pa neve zakaj je napetost samo 12,18V in da naj ga dam za en dan polnit, ker alternator to ga nemore napolnit . Alternator je polnil 14,5V.
Glede na to da je avto še v garanciji kaj mi svetujete?
Ali moram akomulator odklopiti in koliko časa ga moram potem polniti? (napetost lahko pomerim sam)
Ali obstaja možnost, da mi ga zamenjajo z novim.
Hvala za odgovor in nasvet!
LP Jože

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: To mar 20, 2012 3:16 pm
Napisal/-a zzitop
Spoštovani!



Žal takole ne znam podati informacije kaj je razlog. Glede na to, da se nikakor ne napolni čez dobrih 12 V, bi lahko bil razlog tudi, da je kaka celica v kratkem stiku. Ker pa to avto polni s svojimi 14,5 volti, bi to pomenilo tudi, da vsa ta napetost pride na ostalih 5 celic, posledično bi vam morala hitro zmanjkovati kislina v akumulatorju. Zato prosim, če pogledate, koliko jo je še v celicah in če je morda v eni od 6ih celic bistveno višja gladina.

In tistih 14,5 V mora biti med polnjenjem, ko se akumulator odključi, seveda pade napetost na njemu. Kolikor imam v spominu, naj bi bilo potem pri odključenem okrog 12,8. Ampak to če smo ga polnili s polnilnikom, avto ga namreč nikoli ne napolni prav do konca.


Tudi sam bi Vam svetoval, da ga odključite iz avtomobila in z enim kvalitetnim polnilnikom (CTEK) napolnite do konca, polnite ga recimo 16 ur. Ko odkljčite polnilnik, čez kako minuto poglejte, kolikšna je napetost na njemu. Če bo malo pod 13 V je z akumulatorjem vse v redu.


Se pravi je napaka na avtomobilu, v nasprotnem primeru je akumulator potrebno zamenjati. Možno pa, da Vam toliko pade napetost zaradi kakega porabnika, ki je vključen tudi ko je avto ugasnjen. Vsekakor pa morate ugotoviti, kaj je narobe, saj boste akumulator pri tej napetosti zelo kmalu popolnoma pokvarili, saj je pri 12,28 samo še do polovice napolnjen.


LP

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: To mar 20, 2012 4:40 pm
Napisal/-a modrina
Hvala za hiter odgovor!
Akumulator je zaprtega tipa tako, da ne morem kontrolirati tekočine. Ima samo prozorno kontrolno stekelce, ki naj bi se obarvalo.
Zanima me ali alternator po daljši vožnji lahko sam napolni akumulator. Namreč ko sem se vrnil s triurne linijske vožnje (250KM) je bila izmerjena napetost samo 12,28V.
AIi se akumulator, če je bil prekomerno izpraznjen se sam med vožnjo nikoli več ne more napolni do kraja. Kako je s tem? Bi prosil za pojasnilo, ker imam različne informacije od mehanikov.
LP

Re: čas polnenja akumulatorja?

Objavljeno: To mar 20, 2012 4:47 pm
Napisal/-a LinuxFuter
Na dovolj dolgi vožnji se bo napolnil, razen če mu kaj manjka. Si povsem prepričan da je neprodušno zaprt? Ker večini "zaprtih" akumulatorjev se da odstranit nalepko ter pokrov nad pokrovčki celic.