Stran 1 od 1

Pregrevanje oz. "kuhanje" Seat Cordoba 1,4 MPI

Objavljeno: Če sep 15, 2011 3:13 pm
Napisal/-a acom
Pozdravljeni imam sledeč problem:

Avto Seat Cordoba, letnik 1999 ("stari" model) 1,4 MPI bencinar 44kW
Avto mi je napol zakuhal, to pomeni, da je kazalec temperature prišel v rdeče polje, potem sem preklopil gretje do konca (tudi ventilator) in kazalec se je v dvesto metrih že vrnil pod rdeče.
Ko sem preveril temperature pod pokrovom je bila zgornja cev do hladilnika vroča, spodnja cev pa popolnoma hladna. Ventilatorja se seveda nista prižgala.
Spral sem hladilni sistem, zamenjal termostat (z originalnim, kot priporočate tule na forumu), nalil hladilno tekočino (cca 3l je šlo noter) in zagnal motor (prosti tek). Očitno se motor ni ogrel toliko, da bi odprlo termostat, ker se to pač ni zgodilo. Grem na krajšo vožno, kazalec se dvigne skoraj do rdeče in zadevo sem spet reševal s tem da sem gretje odprl do konca.
Pridem domov, počakam, da se motor ohladi in dolijem hladilno tekočino (cca 1,5l), očitno je termostat odprl in hladilna tekočina je "stekla navzdol" jaz sem pa dopolnil kar je še manjkalo. Preveril sem odzračevanje in tale 1,4 mlinček že ima povezavo (odzračevanje) - direktno nad termostatom je cevka, ki gre na ekspanzijsko posodo.
Naj povem, da gretje je delalo, torej upam da hladilne tekočine ni bilo tako malo, da bi motor pregrel; ali se pač motim?
Trenutno obnašanje motorja je tako, kot da je termostat zanič. Motor se segreje na delavno temperaturo (kazalec na sredini) dokaj hitro (cca 2km easy vožnje), tam vztraja še kakšen kilometer ali dva, potem se začne gibati naprej proti rdeči. Če preverim stanje pod pokrovom je zgornja cev do hladilnika vroča, spodnja pa hladna, ravno tako hladen je hladilnik. Če odstranim termostat je motor hladen (kazalec se minimalno premakne – ostane spodaj). Vgradnjo/odstranitev termostata sem ponovil 3x pa je rezultat vedno enak.
Da ne bom motorja prekuril sem termostat vzel ven in se vozim brez. Voda kroži (obe cevi na hladilniku sta topli). Ko se počasi cijazim po Celovški, stojim pred semaforji... se motor kljub temu segreje do delavne temperature (kazalec na sredini). Ko zapeljem na avtocesto, ali se peljem normalno (60km/h) začne temperatura (kazalec) takoj padati in se ustavi skoraj na dnu (cevi so seveda na otip tople).

Kaj je sedaj lahko narobe?:
- zanič termostat, čeprav je nov?
- ali je možno da sem termostat uničil na prvi vožnji, ko je bilo v sistemu premalo hladilne tekočine?
- prešibka črpalka, ki vode ne požene skozi sistem, če je v njem termostat?
- slabo odzračevanje sistema?
- ...

Al sem se razpisal. Upamm da bo dovolj za rešitev problema.

Re: Pregrevanje oz. "kuhanje" Seat Cordoba 1,4 MPI

Objavljeno: Če sep 15, 2011 3:21 pm
Napisal/-a WMB
Najprej odzrači sistem, da ne bo zračnih mehurjev....v kolikor se bo zadeva še grela potem spet zamenjaj termostat...tudi se zgodi da nov ne deluje okt mora...

Re: Pregrevanje oz. "kuhanje" Seat Cordoba 1,4 MPI

Objavljeno: Če sep 15, 2011 4:10 pm
Napisal/-a myster
-lahko so ti dali zanič termostat...preveri doma v vroči vodi


preveri ohišje termostata - če je celo...vem da so eni poloti imeli pri teh zadevah probleme.

Re: Pregrevanje oz. "kuhanje" Seat Cordoba 1,4 MPI

Objavljeno: Če sep 15, 2011 6:33 pm
Napisal/-a zlica22
Morda neumno vprašanje, ali pač ne. Si pravilno obrnil termostat? Možno je, da so ti prodali okvarjenega- nebi se zgodilo prvič.
V posodo nalij vodo, not daj termostat in vse skupaj na štedilnik. Če je termostat brezhiben bi se moral odpreti. Pri cca 85C°...

Re: Pregrevanje oz. "kuhanje" Seat Cordoba 1,4 MPI

Objavljeno: Če sep 15, 2011 8:07 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

Menja se termostat in ohišje..........................vozilo pa se pred vožnjo odzrači, če je v hladilnem sistemu zračni mehur hladilna tekočina ne kroži.
V koliko se preverja termostat z ognjem ali vročo vodo ( prekuhavanje ) se ga delno ali v celoti uniči.

Razlaga:

Črpalka hladilne tekočine na motorju ne ustvari pritiska ( vodo ne stiska naprej ) temveč hladilno tekočino drži v gibanju ( kinetična energija, ki nastane zaradi razlike hitrosti delovne snovi od začetka do konca lopatice, se spremeni v mehansko delo ), ko se hladilna tekočina segreje in termostat odpre je za gibanje hladilne tekočine skozi hladilnik poskrbela fizika ( prvi zakon termodinamike ali natančneje z načelom Bernoullijeva )

V termostatu je od 3 do 8 različnih smol ( vosek ), zaradi termičnih sprememb se te smole širijo in krčijo - na različnih temperaturah se različno topijo - zamenjajo agregatno stanje ob tem pa se spremeni volumen, kar posledično zapira in odpira termostat. Pri domačem preverjanju z ognjem ali prekuhavanjem se vrstni red ( ki je bil mišljen v tovarni ) gretja teh smol podre, kar privede do poškodovanja.

Lep pozdrav

Re: Pregrevanje oz. "kuhanje" Seat Cordoba 1,4 MPI

Objavljeno: Če sep 15, 2011 9:29 pm
Napisal/-a acom
Termostat je obrnjen pravilno, sem dodatno preveril, pa se ga narobe sploh ne da vgraditi - na prirobnici cevi je luknjica v katero gre palčka termostata. Narobe obrnjeno ne gre skupaj.

Glede odzračevanja mislim da deluje cevka, ki gre na ekspanzijsko posodo direktno z mesta nad termostatom. Kakšnega čepa ali vijaka na tem mestu nisem našel.

@ Fan: kaj misliš s tem, da se menja termostat in ohišje? Tisto, kar sem jaz kupil kot termostat je medeninast cilinder z jekleno palčko, plastična "puša" v kateri se nahaja medeninasti del, vzmet in drugi plastični del, ki je nataknjen na prvega, vmes pa je stisnjena vzmet. Bi moral menjati še plastični del, ki je pritrjen na blok motorja, v katerega potem sede termostat?

PS: Mi pa ni jasno kako tale zadeva mehansko deluje, odpiral naj bi namreč cilinder, na katerega pa vzmet sploh ne deluje?

Re: Pregrevanje oz. "kuhanje" Seat Cordoba 1,4 MPI

Objavljeno: Če sep 15, 2011 9:37 pm
Napisal/-a abbe
verjetno je misljeno da se menja termostat skupaj z ohisjem(prirobnico).vag grupa ma tak sistem da se sam odzrači...poglej da ni slucajno cevka katero opisujes zamasena,poglej ce dejansko voda tece v ekspanzijsko posodo.
drgic k bos menjal hladilno tekocino,pa pust avto na mestu da laufa pa spremljaj nivo hladilne tekocni pa dolivaj po potrebi ne pa da se vozis pa poj dolijes 1.5 litra vode...

Re: Pregrevanje oz. "kuhanje" Seat Cordoba 1,4 MPI

Objavljeno: Če sep 15, 2011 10:31 pm
Napisal/-a Fan
X2

Ja mislil sem tisto plastično prirobnico

Re: Pregrevanje oz. "kuhanje" Seat Cordoba 1,4 MPI

Objavljeno: Pe sep 16, 2011 5:30 am
Napisal/-a zlica22
acom je napisal/-a:PS: Mi pa ni jasno kako tale zadeva mehansko deluje, odpiral naj bi namreč cilinder, na katerega pa vzmet sploh ne deluje?


Vzmet se uporablja za zapiranje, odpira pa ga "vosek"... Se pravi, vzmet mora delovati ob odprtem termostatu.

Re: Pregrevanje oz. "kuhanje" Seat Cordoba 1,4 MPI

Objavljeno: Pe sep 16, 2011 8:15 pm
Napisal/-a lisko
Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

..
Razlaga:

Črpalka hladilne tekočine na motorju ne ustvari pritiska ( vodo ne stiska naprej ) temveč hladilno tekočino drži v gibanju.....

...

Lep pozdrav


In zakaj sem potem jaz imel ob snetju cevi iz črpalke vodomet v garaži? :) Brizgnilo je pa do stropa (cca. 2m). Motor je bil mrzel v sistemu pa ni bilo pritiska ...Dejansko mi črpalka ni hotla potegnit vode in sem ob mirojočem motorju snel odvodno cev in zaštartal motor.....

Re: Pregrevanje oz. "kuhanje" Seat Cordoba 1,4 MPI

Objavljeno: Po sep 19, 2011 9:19 am
Napisal/-a acom
Popravljeno!

Sledil sem zgornji nasvet da se poleg termostata zamenja tudi prirobnica (eni pravijo ohišje, kar me je zmedlo) in takoj ko sem jo videl z zadnje strani mi je tudi postalo jasno kako deluje tale termostat (ostali, ki sem jih videl do sedaj so bili drugačni).
Glej ga zlomka, ko vzamem ven staro prirobnico vidim, da z zadnje strani, tam kjer sede plačka termostata manjka košček plastike in namesto slepe luknje je tam skoznja luknja. Torej se je termostat lahko raztegnil, odprl pa ni, ker se palčka prosto premakne, namesto da se bi naslonila na dno luknje. Prirobnica zamenjana, motor testiran in deluje tako kot mora.