Trd/zatikajoč/nenatančen menjalnik
Objavljeno: So okt 01, 2011 12:17 pm
O ja, situacija je takšna (gre se za Seat Toledo Mk.2, l.99, 1.6 8V AKL, 5 prestav ročni):
Prvi čuden pojav je bil par let nazaj ta, da se je enkrat na avtocesti menjalnik odločil za skoraj pol minute ostati v 5. prestavi. Enostavno ni šlo nazaj v 4. Po malo manj kot pol minute je kar na lepem šlo normalno v 4, in potem brez problema 1 leto. To se je zgodilo še enkrat kasneje mojemu očetu, ravno tako na avtocesti na izvozu, in spet problema čez nekaj sekund ni bilo več, in drugih težav tudi ne. Splošen vtis je bil kot da sklopke ni odvedlo takoj.
Nato se je enkrat zgodilo to, da je sklopka ostala v podu, ko sem jo vzdignil nazaj, pa je bila trda v PM. Avtovleka k mehaniku, ta je najprej zamenjal olje v menjalniku (?), menjal sklopko (nevem kaj točno vse...nisem bil zraven, ker sem imel študijske obveznosti, pa tudi oče ni poizvedoval nič), in ker je problem ostal, so nato ugotovili, da je počila neka "tačka" sklopke, in po menjavi je bilo vse OK. Po mojem ta pojav nima veze z ostalimi problemi, ampak sem ga vseeno omenil...nikoli se ne ve.
Konec junija letos je menjalnik po vožnji kakšnih 80 kilometrov v precejšnji vročini v približno 10-15 minutah postal trd, zatikajoč, nenatančen. To se je kazalo tako, da je bilo menjavanje iz prve v drugo in obratno bolj zatikajoče, v tretjo je bilo trše in nenatančno (prej je šlo "samo" v tretjo, potem pa si moral kar poiskat), v 5. je šlo težko predvsem ob horizontalnem premiku v desno, in nasploh premikanje ročice v leru levo in desno je bilo zatikajoče (če si ji potisnil skrajno desno je dobesedno malo zaškrtalo). Nato smo obiskali istega mehanika ki nam je zrihtal problem s sklopko (potrebno je sicer omeniti, da se na menjalnike ne spozna najbolje, pa vendar - opozorilo: tu NE mislim tebe, fan!
da ne bo nesporazumov), pregledali smo nivo olja v menjalniku, če je kje luft v mehanizmu ročice, mehanik se je peljal, in njegov sklep je bil ta, da se mu ne zdi nič grozno narobe, in da naj se pač peljemo, in če bo kdaj ribnilo, naj ga pokličemo, saj je avtovleka zastonj. OK, potem gremo s tem avtom na morje in se vozimo še lep čas, menjalnik je bil še naprej tak "neroden", čvrst itd. (morda se je čez čas MALO vnesel...majhne razlike je težko opaziti) kot prej. PS: enkrat sva z bratom poslušala od kje prihaja rahlo škrtanje ob pomiku levo-desno v leru: meni se je zdelo, da prihaja iz prostora, kjer mehanizem pride v menjalnik (nevem kako se mu reče), vendar se mi je zdelo da bi to lahko bila posledica "razštelanega" mehanizma (torej, da pošilja rahlo napačne premike v menjalnik). Nasplošno je bil vtis tak, da je najverjetneje nekaj narobe z mehanizmom.
Enkrat v juliju sem se ustavil pri fan-u v Ljubljani. Takoj je opazil, da je ročica premaknjena preveč nazaj in (mislim da) v levo. Torej da je potrebno naštimat mehanizem ročice menjalnika, in ga nastavit tako, da bo ročica v leru stala čim bolj navpično navzgor. Vendar je bilo vse le na "oko", ker nisva niti havbe odpirala. Sicer pa se mi je zdela smiselna diagnoza (sicer nimam pojma o teh rečeh, pa vendar...
). Sledil je obisk tretjega mehanika (to je bilo cca. 4 tedne nazaj). Njemu se tako kot prvemu mehaniku tudi ni zdelo da bi bilo z menjalnikom nekaj grozno narobe, pregledala sva vse člene mehanizma ročice RAZEN tistega tik pod ročico (ker je potrebno ali razdreti sredinski del konzole, ali pa sneti avspuh in toplotno zaščito), in ni opazil nepravilnosti. Odprl je tudi tisti prostor, kjer mehanizem pride v menjalnik...posumil je, da ni dovolj mazan, kar bi bila posledica premalo olja v menjalniku, vendar ko sem mu omenil da je bilo to preverjeno, je to misel opustil. Vseeno je izdatno namazal ta prostorček, vijak nazaj privijačil, in potem IZDATNO podmazal vse člene (razen tistega tik pod ročico) z WD40. Po tem "posegu" se mi je zdel menjalnik povsem normalen - nekako na nivoju kot je bil PRED tistim "incidentom"...torej popravljen nazaj na prvostno stanje (vsaj po občutku...če ne drugega je bila pa občutna izboljšava). In tako je avto fural normalno, preživel varno vožnjo na Vranskem brez težav itd.
Danes pa ponovno...najprej se je zgodil isti pojav kot v prvem odstavku: ni hotel iz 5. v 4., AMPAK tokrat so v "šusu" sledili še vsi simptomi iz 3. odstavka...zatikajoč, čvrst, nenatančen menjalnik, baje še bolj kot takrat (vozil je tako prvič kot drugič moj brat, tako da natančno ne morem poročati), do te mere, da je skoraj ostal na enem klancu, ker sploh NI šlo iz 2. v 1., in je nato moral nekako speljati v 2. Čez manj kot kilometer je menjalnik po njegovih besedah postal malce bolj "ubogljiv", in ko sem potem še jaz sprobal, se mi je zdel popolnoma normalen in brez zatikanja, torej isti kot včeraj.
@fan (če boš to temo odprl in prebral) in drugim v vednost: k mehaniku razdirat avta še ne bi šel, ker očitno je problem res "čuden". Če slučajno tu ne bo pravih odgovorov, potem mi verjetno ne preostane drugega, ampak ker sem do zdaj naletel na 2 mehanika, ki se jima ni sanjalo zakaj se tako obnaša in sta bila mnenja, da menjalnik sploh ni tako slab (zatikajoč itd.), pač nimam neke želje po čimprejšnjem slepem razdiranju in iskanju problemov.
Z bratom sva nekako začela razmišljat, da je v mehanizmu nek tujek. Najverjetneje v tistem prostorčku, kjer mehanizem pride v menjalnik. Zaenkrat se mi to zdi še najbolj smiselna razlaga za to naključno pojavnost dveh problemov, ki sta bila najprej popolnoma ločena oz. neodvisna en od drugega, zdaj pa sta se pojavila hkrati.
Torej, mehaniki, poznavalci, morebitni sotrpini, ki so takšne probleme že imeli, na plano z nasveti/diagnozami itd.!
Pa hvala vsem, ki se jim bo ljubilo celo mineštro besed prebrati, in morda celo odgovoriti. 
Če bom ugotovil da sem kaj pozabil omeniti, bom dodal kasneje, tako da imejte na očeh ta prvi post.
Prvi čuden pojav je bil par let nazaj ta, da se je enkrat na avtocesti menjalnik odločil za skoraj pol minute ostati v 5. prestavi. Enostavno ni šlo nazaj v 4. Po malo manj kot pol minute je kar na lepem šlo normalno v 4, in potem brez problema 1 leto. To se je zgodilo še enkrat kasneje mojemu očetu, ravno tako na avtocesti na izvozu, in spet problema čez nekaj sekund ni bilo več, in drugih težav tudi ne. Splošen vtis je bil kot da sklopke ni odvedlo takoj.
Nato se je enkrat zgodilo to, da je sklopka ostala v podu, ko sem jo vzdignil nazaj, pa je bila trda v PM. Avtovleka k mehaniku, ta je najprej zamenjal olje v menjalniku (?), menjal sklopko (nevem kaj točno vse...nisem bil zraven, ker sem imel študijske obveznosti, pa tudi oče ni poizvedoval nič), in ker je problem ostal, so nato ugotovili, da je počila neka "tačka" sklopke, in po menjavi je bilo vse OK. Po mojem ta pojav nima veze z ostalimi problemi, ampak sem ga vseeno omenil...nikoli se ne ve.
Konec junija letos je menjalnik po vožnji kakšnih 80 kilometrov v precejšnji vročini v približno 10-15 minutah postal trd, zatikajoč, nenatančen. To se je kazalo tako, da je bilo menjavanje iz prve v drugo in obratno bolj zatikajoče, v tretjo je bilo trše in nenatančno (prej je šlo "samo" v tretjo, potem pa si moral kar poiskat), v 5. je šlo težko predvsem ob horizontalnem premiku v desno, in nasploh premikanje ročice v leru levo in desno je bilo zatikajoče (če si ji potisnil skrajno desno je dobesedno malo zaškrtalo). Nato smo obiskali istega mehanika ki nam je zrihtal problem s sklopko (potrebno je sicer omeniti, da se na menjalnike ne spozna najbolje, pa vendar - opozorilo: tu NE mislim tebe, fan!

Enkrat v juliju sem se ustavil pri fan-u v Ljubljani. Takoj je opazil, da je ročica premaknjena preveč nazaj in (mislim da) v levo. Torej da je potrebno naštimat mehanizem ročice menjalnika, in ga nastavit tako, da bo ročica v leru stala čim bolj navpično navzgor. Vendar je bilo vse le na "oko", ker nisva niti havbe odpirala. Sicer pa se mi je zdela smiselna diagnoza (sicer nimam pojma o teh rečeh, pa vendar...

Danes pa ponovno...najprej se je zgodil isti pojav kot v prvem odstavku: ni hotel iz 5. v 4., AMPAK tokrat so v "šusu" sledili še vsi simptomi iz 3. odstavka...zatikajoč, čvrst, nenatančen menjalnik, baje še bolj kot takrat (vozil je tako prvič kot drugič moj brat, tako da natančno ne morem poročati), do te mere, da je skoraj ostal na enem klancu, ker sploh NI šlo iz 2. v 1., in je nato moral nekako speljati v 2. Čez manj kot kilometer je menjalnik po njegovih besedah postal malce bolj "ubogljiv", in ko sem potem še jaz sprobal, se mi je zdel popolnoma normalen in brez zatikanja, torej isti kot včeraj.
@fan (če boš to temo odprl in prebral) in drugim v vednost: k mehaniku razdirat avta še ne bi šel, ker očitno je problem res "čuden". Če slučajno tu ne bo pravih odgovorov, potem mi verjetno ne preostane drugega, ampak ker sem do zdaj naletel na 2 mehanika, ki se jima ni sanjalo zakaj se tako obnaša in sta bila mnenja, da menjalnik sploh ni tako slab (zatikajoč itd.), pač nimam neke želje po čimprejšnjem slepem razdiranju in iskanju problemov.

Z bratom sva nekako začela razmišljat, da je v mehanizmu nek tujek. Najverjetneje v tistem prostorčku, kjer mehanizem pride v menjalnik. Zaenkrat se mi to zdi še najbolj smiselna razlaga za to naključno pojavnost dveh problemov, ki sta bila najprej popolnoma ločena oz. neodvisna en od drugega, zdaj pa sta se pojavila hkrati.
Torej, mehaniki, poznavalci, morebitni sotrpini, ki so takšne probleme že imeli, na plano z nasveti/diagnozami itd.!


Če bom ugotovil da sem kaj pozabil omeniti, bom dodal kasneje, tako da imejte na očeh ta prvi post.