tiguan je napisal/-a:Zakaj tlačijo skoraj v vsak avto zobati jermen in vsak lastnik vozila mora jermen menjavat na 90.000km ali 120.000km, nekateri naredijo v 2-3 letih toliko kilometrov in 500 evrov je takoj za menjavo teh jermenov.
Čeprav si odprl zanimivo temo ( za strojnike) drugi pa se lahko marsikaj naučijo....
Ampak minuta google-nja ti postreže s temi podatki...
Jermenska gonila z ozobljenim jermenom:
Prednosti:
-ni zdrsa )točen in
enakomeren tek
-Majhna sila prednapetja (kar včasih ne drži in se tako poveča sile na ležaje)
POMEMBNO ZA AVTO INDUSTRIJO
ugodna porazdelitev napetostimajhna teža gonilamajhen hrupenostavna montaža <- mišljeno kot montaža samega jermena.....da je potrebno razdret pol avta je druga zgodba...
dober izkoristek
Slabosti:
Temparaturno območje uporabe <80 stopinj
občutljivost na večje upogibe (se prelomi)
občutljivost na agresivne medije (kisline,olja....)
večji stroški zaradi izdelave ozobljenja jermenic
večja občutljivost na preobremenitvevir:
http://lace.uni-mb.si/Strojni_elementi_ ... gonila.pdfverižni prenos:
Pri veriznem prenosu se prenasa moc - podobno kot pri zobatem jermenu z obliko. Verizni prenos se uporablja tam, kjer je jermenski prenos nemogoc zaradi majhne medosne razdalje, prostorskih ali drugih nevsecnosti. Verizni prenos z majhno medosno razdaljo in majhnim objemnim kotom prenasa znatno vecje sile kot jermenski prenos. Ker veriga ne potrebuje takega zatezanja, kot jermen, je sama konstrukcija bolj enostavna.
Velika slabost veriznih prenosov je, da le ti ne delujejo elasticno, pac pa so povsem togi.<- zamisli ko se zgodi explozija v cilindru....nekaj tega prevzame vstrajnik ostalo se presene po motorju....plastični prenos (veriga) pa ne dopušča dušenja vibracij, ker se ne poda niti malo....torej enak sunek kot glavna gred čuti tudi odmična gred....
Verizni prenosi zahtevajo podmazovanje, velikokrat pa jih je potrebno tudi zascititi proti vdoru prahu na tekalne povrsine. <- potrebno je nardit mazanje in zagotovit tudi ustrezno zaščito.....jermen lahko leti tudi prosto in je zaščiten samo pred vdorom večjih tujkov.
Njegovo gibanje je proti ketni skoraj neslišno....
vir:http://www.lecad.fs.uni-lj.si/vaje/resitve/11.7/index.html
Obstaja tudi zobniški prenos.....Katerega se proizvajalci izogibajo....
Zakaj?
Naš Sonček naj nardi domačo nalogo in podobno kot zgoraj opiše še prenos skonstruiran z zobniki.