Stran 1 od 2
Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: Pe nov 04, 2011 10:16 pm
Napisal/-a /////ALPINE
LP VSEM: Imam vprašanje glede menjave zadnjih zavornih oblog (pakne) in cilindrov, in sicer imam megana coupe letnik 96
Zanima pa me če je treba paziti na kaj posebnega ali preprosto zamenjam obloge in cilindre, nekaj sem slišal da je treba po tem še prezračevati in ponovno nastaviti ročno.? Če je kdo to že počel bi prosil za pomoč. Zahvaljujem se v naprej.
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: Pe nov 04, 2011 10:25 pm
Napisal/-a matija245
prezračit je nujno, ker je v novem cilinderčku zrak...ročno zavoro pa tudi treba nastaviti ker so nove pakne (samo približaš pakne k bobnu(ki jih moraš) in je ročna avtomatsko nastavljena)
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: Pe nov 04, 2011 10:39 pm
Napisal/-a čare
Tega še nisi počel??Ne počenjaj niti sedaj.Prvi problem bo že boben dol dobit,drugi pa če ne poznaš sistema jih ne boš znal nastavit.
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: Pe nov 04, 2011 10:49 pm
Napisal/-a abbe
poj se zna zataknt se pri losanju zavorne cevke na cilindru gor,zna se vijak odlomt,po pa smo tm.pa se kaksen trik zna bit,aja pa tut tko enostavno ni nastavt rocno pa pakne priblizat kot je par postou visje napisano...
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: Pe nov 04, 2011 11:00 pm
Napisal/-a /////ALPINE
Ja sm že enkrat menju pakne cilindra pa ne. Doma sm velik stvari sam naredu sam tega še nism, tko da js upam da bom znou, razn a mi lah kdo pove kako se prezrač to, a je isto kot spredaj al drugače?
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: Pe nov 04, 2011 11:28 pm
Napisal/-a abbe
isto
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: Pe nov 04, 2011 11:31 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
Sicer menjava zavornih oblog ni kakšen tabu, pa vendar je potrebno poznati nekaj trikov in zaželjeno je, da imate nekaj specialnega orodja.
Dvignete vozilo, snamete kolo, odvijete vijak na kolesnem ležaju, snamete zavorni boben ( v koliko ne gre .............pustite pri miru in sestavite nazaj ), demontirate zavorne obloge ( zapovnite si kako je setavljeno vzvodje ali slikajte ), demontirate zavorni cilinder - ( potrebujete: 10 ključ ( dva vijaka M6 ) in ključ za zavorne cevi ( 11, 12, 13 odvisno od tipa cevi - z navadnim viličastim ključem se ponavadi uniči matica, in potem je potrebno menjati zavorno cev ) ), nazaj se sestavlja v obratnem vrstnem redu. Ko je zavorni boben pritrjen se skozi luknjo za pritrditev platišča, nastavi še ročna zavora ( zavorne obloge ne smejo zavirati ). Preden privijete kolo, je potrebno prezračiti zadnji zavorni sistem. Zrači se enako kot spredaj - dobro je če sta pri tem dejanju dva. Pazite, da vam ne zmanjka zavorne tekočine!!
V primeru, da se boste vseeno lotili popravila in se vam bo ustavilo ............... me pokličite in bova poskušala po tel. rešiti problem ( samo nastavljanje se ne da učiti po tel., je potrebno imeti "grif" )
V koliko to še niste počeli, je bolje prepustiti nekomu ki ve kaj dela!
Opozorilo: Avtor članka ne odgovarja za morebitne nesreče, poškodbe materiala ali ljudi. Uporabljajte osebna zaščitna sredstva in delajte previdno in natančno! V koliko nimate dovolj znanja o tem, prepustite raje delo strokovno usposobljeni osebi!
Lep pozdrav
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: Pe nov 04, 2011 11:47 pm
Napisal/-a /////ALPINE
Najlepša hvala za tale odgovor in nasvet... zelo mi bo pomagal. Vseeno se bom lotiu sam ker sem trmast in želim čim več stvari rešiti sam in se kaj novega naučiti.
Saj vem da to ni neki denar da peljem mehaniku, samo kot sem omenil si želim čim več stvari naučiti in rešiti sam. Še enkrat hvala lepa za ta odgovor.

Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: So nov 05, 2011 6:15 pm
Napisal/-a /////ALPINE
Danes zadevo uspešno rešil, ampak se mi je useno mal zataknil in sicer naštimal sem use kot je bilo vse kot treba ampak, ko sem zračil bremze sem pritisnil na pedalko in se mi sname skoz dol tisto, ki štelaš ročno. Cilinder stisne pakne in ko spustim bremzo se vse lepo vrne samo da se sname tisti vijak ki ima feder na koncu. Zdaj nwm kaj nej nardim ampak se mi zdi da bom res moral zapeljati do mehanika
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: So nov 05, 2011 9:06 pm
Napisal/-a zlica22
Najbrž si napačno sestavil... Vajencem sem vedno svetoval naj se najprej podre in sestavi ena stran in šele nato druga (če se slučajno pozabi kako stoji skupaj). Lahko poslikaš in prilepiš sem, pa bomo našli rešitev.
Upam da veš, da moraš prezračevati ko je zavorni boben že nataknjen? Da slučajno ne pritiskaš brez in se podira

Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: So nov 05, 2011 9:21 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
Nekateri proizvajalci ( predvsem ponaredki ) izdelujejo namesto 5mm oblog samo 4mm debeline ( ja na majhnih stvareh se pri količini prihrani veliko cekinov ), torej imate 2mm pretanke obloge, če temu prištejemo še obrabljenost zavornega bobna..............................najprej nastavite, nastavitveni vijak in nato prezračite zavorni sistem.
Seveda predvidevam, da ste zapeli nazaj vse vzmeti pravilno!!
lep pozdrav
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: So nov 05, 2011 10:10 pm
Napisal/-a /////ALPINE
Prvo sem razdru eno stran in sestavu. Na drugi strani sem pogledal če je vse lepo in prav in je vse isto OK.
nato sem šeu zmontirat še drugo stran lepo vse naštimal kot je bilo dam boben gor naštelam da je pakna blizu bobna, in potem sem šeu zračit.
No in kle nastane problem ker ko stisnem pedalko se tam ko rihtam pakne kok da so blizu bobna se to sname dol, kot da ga feder ne drži dobro.
Po tem vidim da iz cilindra pri tisti gumici mal olje spušča ko stisnem pedalko, je mogoče da je nov cilinder zanič ??
Juti se bom še malo poigrau pa kakšno sliko bom dou pa označu točno kaj se sname.
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: So nov 05, 2011 11:45 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
Neglede na to, da se vzvodje avtomatske nastavitve snema, vam iz zavornega cilindra ne bi smelo nič puščati!! Torej ali ni pravi zavorni cilinder za vaše vozilo ( prekratek ) ali pa kakšen škart ( cifam, meteli, samko...................da ne govorim o kitajcih ).
Lep pozdrav
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: So nov 05, 2011 11:53 pm
Napisal/-a /////ALPINE
Cilindra sem kupil pri avtodeli potokar, 1 cilinder je biu 13eur. Zdj glede kvalitete pa se ne spoznam.
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: Po nov 07, 2011 6:02 pm
Napisal/-a ESX
kaj pa če ma avto zadaj diske, pa menjaš ploščice, vem da rabiš tisto orodje, da porine in zasuče not batek, samo kako je potem z ročno ?
a samo pobremzaš in se ročna sama nastavi ?
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: Po nov 07, 2011 7:10 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
Ker ne vem za katero vozilo se govori bom odgovoril bol splošno.
V koliko ima vozilo zadaj zavorne diske in parkirno zavoro na zavornem cilindru:
- demontira se cilinder - vijak m8 ključ 13 ali M8/1 12 ključ ali M8 - 7 imbus
- zavorni batek se privije v zavorni cilinder - odvisno od tipa vozila / lahko je desni ali levi navoj
- zavorbi batek mora biti čisto notri in postavljen na "cahen" - odvisno od tipa vozila / črta, dve pike, srčaste olike........... ( takrat je cilinder v " ničelnem položaju" in od tam naprej se sam nastavlja )
- snamete stare ploščice
- ščistite vodila zavornih ploščic / na tenko namažete z mastjo odporno na temperaturo
- odmaknete ščitno/protiprašno gumico na zavornem batku in namažete z Ate zavorno pasto
- potegnete ven vodila zavornih cilindrov, jih ščistite in namažete z mastjo odporno na temperaturo / po potrebi se menja tesnilo vodila
- vstavite nove ploščice
- privijete nazaj zavorni cilinder
- nekateri zavorni cilindri imajo na zunanji strani vzmet - zapnete jo
- pritiskate zavorno stopalko do polovice, dokler ni stopalka visoka
Tako nožna in parkirna je nastavljena............................prvih 300 kilometrov se izogibate naglih zaviranj, da se ploščice uležejo po disku - nato pa "gas"
Nekateri tipi vozil imajo zadaj delovno zavoro zavorni disk in v njem obloge za parkirno zavoro - to pa je bolje pustiti nekomu, ki ve kaj dela - je ceneje
Lep pozdrav
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: To nov 08, 2011 3:21 pm
Napisal/-a ESX
Hvala za super razlago!
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: So maj 12, 2012 9:16 pm
Napisal/-a Nikola_Tesla
Zdravo
Tudi jaz sem se prijavil na forum, ker vidim da "Fan" profi obvlada tehniko.
Napotki za mazanje zavornih cilindorv z ATE in vodil zavornih čeljusti ter ploščic z BAKRENO mastjo so se mi že obrestovali.
Bakreno mast sem vzel v kartuši 0,4kg od proizvajalca FUCHS (MEISSELPASTE) - glej sliko. Gre res za profi zadevo... jo priporočam vsem za preventivno vzdrževanje zavor.
Po občutku bi rekel da je to dobro namazati vsaj 1x letno bolje pa 2x letno saj voda in prah hitro povzročita povečano trenje ploščic v ležišču.
*****************************
Ploščice so mi spredaj drsale po disku in zavore so bile trde. Ploščice v ležišču so bile suhe zablokirane (kot zašvasane) in si moral močno pritisniti,
da je kaj prijelo sedaj pa so zavore po občutku pol mehkejše.
Lahko rečemo da je ena "kapljica" bakrene masti na pravem mestu vredna vsaj 100€
Kot primer: zaradi blokiranja zavor se pri večji hitrosti (najpogosteje na AC) pregrejejo diski in gre še ležaj in imaš čez čas strošek več kot 100€ še posebej pri novejšem večjem vozilu.
Preventiva je vedno cenejša od kurative.
Lp.
Darko
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: To maj 15, 2012 9:38 pm
Napisal/-a joztom
Ko se menja ploščice je potrebno znanje in upasanje le teh, da imajo potrebno zračnost, da se ne zakajlajo in da so sistemi gibljivi, z ročno vred. To je delo za strokovnjaka. Znotraj življenske dobe ene ploščice, pa se jih normalno ne drka po nepotrebnem. Tudi vsaka količkaj vredna ploščica renomiranega proizvakjalca (ATE, Bendix, Ferodo, TRW ali podobno) ima zadaj že teflon in je mazanje s keramično mastjo od Toyote, Kenta ali kakšno bakreno, zdaj brez potrebe.
Re: Menjava zavornih oblog in cilindrov
Objavljeno: Po jun 04, 2012 12:57 pm
Napisal/-a Nikola_Tesla
Zdravo
Jaz bi prosil če bi lahko kdo napisal kateri proizvajalci (nadomestnih) zavornih cilindrov so zaupanja vredni ?
Hvala za informacijo.
Lp.
Darko