Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
aereo132
Novinec
 
Prispevkov: 243
Pridružen: Sr feb 15, 2012 6:05 pm

jermen

Napisal/-a aereo132 Sr apr 25, 2012 2:02 pm

Pozdrav.

Mene zanima koliko se napne zobati jermen in kako to lahko naredim(s čim)?
je kje na youtube ali kje druge ali kje druge video postopek kako se zamenja jermen?

Hvala za odgovore.
 
Uporabniški avatar
ESX
Uporabnik
 
Prispevkov: 834
Pridružen: To mar 08, 2011 11:40 am

Re: jermen

Napisal/-a ESX Sr apr 25, 2012 2:15 pm

btw stvar spet ni tako zelo enostavna

če boš falil fazo se zna zgodit katastrofa

maš pa drugač na torrentih DVDje kjer nek tip lepo razloži vse od začetka do konca cca 1,5h traja
 
Uporabniški avatar
TOYOTA
Uporabnik
 
Prispevkov: 1167
Pridružen: Če feb 13, 2003 4:20 pm

Re: jermen

Napisal/-a TOYOTA Sr apr 25, 2012 2:16 pm

mogoče bi ti marsikdo odgovoril, če bi le vedeli za katero vozilo se gre!
In USA you drive car.
In Soviet Russia car drives you.
In Japan car BREAKS you.
 
aereo132
Novinec
 
Prispevkov: 243
Pridružen: Sr feb 15, 2012 6:05 pm

Re: jermen

Napisal/-a aereo132 Sr apr 25, 2012 2:54 pm

sem mislil na splosno vem da je za razlicne znamke avtomobilov drugacno.samo nevem ce je kakšno posebno orodje in koliko se napne vem za tisti kos zeleza ki se avto postavi v fazo

koliko je treba ta vijak obrnit(zatisnit) ki je na sliki

Hvala.
Priponke
1.jpg
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: jermen

Napisal/-a abbe Sr apr 25, 2012 3:34 pm

loool kera tema.clovek ej ce neves poj brezveze sprasevat.
ce ne znas poj pust komu drugmu da dela.
drgac pa mas tm perescek ki ga je treba postavit na doloceno mesto.poglej navodila ki si jih dobil zraven...pa tole ni v fazi zko k si ti nastimalkaj ko bos dal dol jermen kako bos vedu da se nic ni zamaknilo.
glavna jermenica ma spodaj cahn.odmično se da v fazo tko da das dol pokrov ventilou pa na koncu odmične utaknes kos zeleza.
pumpo se pa da v fazo tut z svedrom...
Ni vse res kar napišem
 
aereo132
Novinec
 
Prispevkov: 243
Pridružen: Sr feb 15, 2012 6:05 pm

Re: jermen

Napisal/-a aereo132 Sr apr 25, 2012 3:44 pm

hvala.nebom vec nic spraseval se bom ze znasel
 
valvoline
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 616
Pridružen: Sr jul 23, 2008 7:36 am

Re: jermen

Napisal/-a valvoline Sr apr 25, 2012 5:21 pm

TOYOTA je napisal/-a:mogoče bi ti marsikdo odgovoril, če bi le vedeli za katero vozilo se gre!

to je verjetno 4ka tdi
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: jermen

Napisal/-a zlica22 Sr apr 25, 2012 5:22 pm

Napenjalec ima ponavadi oznake, oz. jeziček za mero koliko zategniti. Staro pravilo pa pravi, da naj bo toliko zategnjen, da ga lahko na najdaljši prosti veji primeš z dvema prstoma in zasukaš za 90° (ampak to ne drži vedno). Orodje si lahko napraviš sam, si pomagaš s "špiccangami" ali pač kako drugače improviziraš... Za vijak napenjalca nevem iz glave... cca 30Nm, sicer pa poglej v autodata ali kaj podobnega.
Glede na oznake ti odsvetujem menjavo jermena, saj si se očitno premalo pozanimal kako se stvari streže. Če boš vseeno nadaljeval, ga vsaj spravi na tovarniške oznake in zablokiraj...
 
čare
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6375
Pridružen: Po dec 12, 2005 10:40 pm

Re: jermen

Napisal/-a čare Sr apr 25, 2012 5:31 pm

Če je tista slika tvoja si si pa res dobro pocahnal.Celo po 3 cahne imaš.Ampak na jermenu ti nič ne pomagajo ker ga boš vrgel dol pa se ti bo kaj obrnilo in adijo faza.Pocahna se jermenica in ohišje in glej fantje ti nočejo nič hudega sam OK se boš znašel,kaj pa če ti bo jermen snelo pa povilo ventile??Ti bo pa prekleto žal da nisi nekomu dal tistih 100€ da ti zamenja ampak boš raje dal 500 za glavo rihtat.
 
aereo132
Novinec
 
Prispevkov: 243
Pridružen: Sr feb 15, 2012 6:05 pm

Re: jermen

Napisal/-a aereo132 Sr apr 25, 2012 6:41 pm

Hvala vsem za odgovore.vsaj nekaj sem se naucil iz tega bom peljal kaksnemu mehaniku in gotovo

in slika ni moja mam pa golf 4 tdi ki je isto tako kot na sliki
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: jermen

Napisal/-a abbe Sr apr 25, 2012 8:10 pm

aereo132 je napisal/-a:Hvala vsem za odgovore.vsaj nekaj sem se naucil iz tega bom peljal kaksnemu mehaniku in gotovo

in slika ni moja mam pa golf 4 tdi ki je isto tako kot na sliki

edino pametno.
pa brez zamere nocem bit zaljiv ali pameten,sam ne mores se kr lotit menjave zobatega jermena ce nimas niti osnovnega znanja,ker ce bos kle zajebal bos pokrivil ventile in bos mel memgrede stroskou za 300-500 eurou.ni to glih hec zamenjat.
drgac pa mas v setu navodila kjer pise kako se kaj postavi v fazo pa na kok nm se kaj zategne...sam to je tko tko.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
lancia hf
Uporabnik
 
Prispevkov: 4669
Pridružen: Ne jun 29, 2008 11:17 am

Re: jermen

Napisal/-a lancia hf Sr apr 25, 2012 8:17 pm

abbe je napisal/-a:
aereo132 je napisal/-a:Hvala vsem za odgovore.vsaj nekaj sem se naucil iz tega bom peljal kaksnemu mehaniku in gotovo

in slika ni moja mam pa golf 4 tdi ki je isto tako kot na sliki

edino pametno.
pa brez zamere nocem bit zaljiv ali pameten,sam ne mores se kr lotit menjave zobatega jermena ce nimas niti osnovnega znanja,ker ce bos kle zajebal bos pokrivil ventile in bos mel memgrede stroskou za 300-500 eurou.ni to glih hec zamenjat.
drgac pa mas v setu navodila kjer pise kako se kaj postavi v fazo pa na kok nm se kaj zategne...sam to je tko tko.


2X Saj teoretično izgleda precej enostavno vendar praktično je pa precej zahtevno in natančno.
SlikaSlikaSlikaSlikaSlika
 
valvoline
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 616
Pridružen: Sr jul 23, 2008 7:36 am

Re: jermen

Napisal/-a valvoline Sr apr 25, 2012 9:36 pm

Eh,sej ni neka filozofija,zategnes pac z obcutkom,ce ga prevec naspanas pa bo itak zacel tulit pa mal spustis. Za zategovanje rabis specijalne klesce-spicangle pod kotom. Neki tazga,sam tote so predebele.
http://www.conrad.si/KLESCE-ZA-VAROVALK ... &pi=814100
Lahko uporabis tut 2 zeblja in neki vmes za naspanat,daljsi debelejsi zebl al kej podobnega,sam rabis mal spretnosti. Najboljse je vsekakor z unimi klescami pod kotom ce jih mas ali lahko nabavis.
Pr 4kicah je jeba ku morš še nosilc motorja dol snet,pa neki podložit spodaj da mašino drži na mestu.
 
Uporabniški avatar
DrinY
Novinec
 
Prispevkov: 192
Pridružen: Če dec 02, 2010 6:09 pm
Kraj: Dravograd

Re: jermen

Napisal/-a DrinY Sr apr 25, 2012 10:10 pm

čare je napisal/-a:Če je tista slika tvoja si si pa res dobro pocahnal.Celo po 3 cahne imaš.Ampak na jermenu ti nič ne pomagajo ker ga boš vrgel dol pa se ti bo kaj obrnilo in adijo faza.Pocahna se jermenica in ohišje in glej fantje ti nočejo nič hudega sam OK se boš znašel,kaj pa če ti bo jermen snelo pa povilo ventile??Ti bo pa prekleto žal da nisi nekomu dal tistih 100€ da ti zamenja ampak boš raje dal 500 za glavo rihtat.


Ti cahni so kar uporabni, pa kolker vidim je narisana tudi puščica. Nevem zakaj so trije, mogoče bilo cel obolje če bi bil samo eden. Glede cahnov:
Označiš odmično, glavno gred, D-tlačilko(če jo mamo, oz 2 odmični), eno oznako naredimo na jermen, drugo na jermenice, oznake z starega jermena prenesemo na nove pa ni :twisted: da ne štima! Pa puščico, ker če je jermen obrnjen oznake nebodo štimale.

Nekateri jermeni pa imajo te oznake(imajo črtico čez cel jermen) že tovarniško.

Glede špananja pa avtodata kaže da ma španar puščico kolko more bit našpanan. Samo vse kaže nekam čudno.... Mogoče je kriva že bol pozna ura =P

Res bolje da avto pelješ nekomu ki to obvlada oz. te vsaj nadzira in ti pomaga nastavit fazo in španat jermen.
Priponke
spaner gofj.jpg
Kar je čvavek naredo, vahko čvavek popraji!
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: jermen

Napisal/-a abbe Če apr 26, 2012 7:37 am

DrinY je napisal/-a:
čare je napisal/-a:Če je tista slika tvoja si si pa res dobro pocahnal.Celo po 3 cahne imaš.Ampak na jermenu ti nič ne pomagajo ker ga boš vrgel dol pa se ti bo kaj obrnilo in adijo faza.Pocahna se jermenica in ohišje in glej fantje ti nočejo nič hudega sam OK se boš znašel,kaj pa če ti bo jermen snelo pa povilo ventile??Ti bo pa prekleto žal da nisi nekomu dal tistih 100€ da ti zamenja ampak boš raje dal 500 za glavo rihtat.


Ti cahni so kar uporabni, pa kolker vidim je narisana tudi puščica. Nevem zakaj so trije, mogoče bilo cel obolje če bi bil samo eden. Glede cahnov:
Označiš odmično, glavno gred, D-tlačilko(če jo mamo, oz 2 odmični), eno oznako naredimo na jermen, drugo na jermenice, oznake z starega jermena prenesemo na nove pa ni :twisted: da ne štima! Pa puščico, ker če je jermen obrnjen oznake nebodo štimale.

Nekateri jermeni pa imajo te oznake(imajo črtico čez cel jermen) že tovarniško.

Glede špananja pa avtodata kaže da ma španar puščico kolko more bit našpanan. Samo vse kaže nekam čudno.... Mogoče je kriva že bol pozna ura =P

Res bolje da avto pelješ nekomu ki to obvlada oz. te vsaj nadzira in ti pomaga nastavit fazo in španat jermen.


kva ti pišeš človek.dj ne bod pametn.cahni ki so na sliki so čisto neuporabni,nevem kdo te je ućil menjat zobati jermen sam tole je pa res obup kar si napisal.iz jermeena preneseš na novi jermen.
praviloma se uporablja specialno oroddje da se zakajla odmično,glavno gred,pa da se zakajla opumpo maš tut orodje.
če nimaš orodje daš motor v fazo pa pocahneš jermenice pa ohišje motorja(ne pa jermen)ali pa si nardiš orodje (svedr 6mm) al pa ploščica za odmično gred.
in toj to.
ne paa da jermen cahneš pa smer vrtenja.kaj pa še se ti odmična pa pumpa za 1 zob premakneta?kaj poj.oznake na jermenu bojo že štimale sam nebota v fazi z glavno gredjo in poj maš lom..
kar se pa šponarja tiče je pa inbus 5 oz 6 se vtakne notr pa se ga našpona....
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
ESX
Uporabnik
 
Prispevkov: 834
Pridružen: To mar 08, 2011 11:40 am
 
Uporabniški avatar
DrinY
Novinec
 
Prispevkov: 192
Pridružen: Če dec 02, 2010 6:09 pm
Kraj: Dravograd

Re: jermen

Napisal/-a DrinY Če apr 26, 2012 12:18 pm

abbe je napisal/-a:
DrinY je napisal/-a:
čare je napisal/-a:Če je tista slika tvoja si si pa res dobro pocahnal.Celo po 3 cahne imaš.Ampak na jermenu ti nič ne pomagajo ker ga boš vrgel dol pa se ti bo kaj obrnilo in adijo faza.Pocahna se jermenica in ohišje in glej fantje ti nočejo nič hudega sam OK se boš znašel,kaj pa če ti bo jermen snelo pa povilo ventile??Ti bo pa prekleto žal da nisi nekomu dal tistih 100€ da ti zamenja ampak boš raje dal 500 za glavo rihtat.


Ti cahni so kar uporabni, pa kolker vidim je narisana tudi puščica. Nevem zakaj so trije, mogoče bilo cel obolje če bi bil samo eden. Glede cahnov:
Označiš odmično, glavno gred, D-tlačilko(če jo mamo, oz 2 odmični), eno oznako naredimo na jermen, drugo na jermenice, oznake z starega jermena prenesemo na nove pa ni :twisted: da ne štima! Pa puščico, ker če je jermen obrnjen oznake nebodo štimale.

Nekateri jermeni pa imajo te oznake(imajo črtico čez cel jermen) že tovarniško.

Glede špananja pa avtodata kaže da ma španar puščico kolko more bit našpanan. Samo vse kaže nekam čudno.... Mogoče je kriva že bol pozna ura =P

Res bolje da avto pelješ nekomu ki to obvlada oz. te vsaj nadzira in ti pomaga nastavit fazo in španat jermen.


kva ti pišeš človek.dj ne bod pametn.cahni ki so na sliki so čisto neuporabni,nevem kdo te je ućil menjat zobati jermen sam tole je pa res obup kar si napisal.iz jermeena preneseš na novi jermen.
praviloma se uporablja specialno oroddje da se zakajla odmično,glavno gred,pa da se zakajla opumpo maš tut orodje.
če nimaš orodje daš motor v fazo pa pocahneš jermenice pa ohišje motorja(ne pa jermen)ali pa si nardiš orodje (svedr 6mm) al pa ploščica za odmično gred.
in toj to.
ne paa da jermen cahneš pa smer vrtenja.kaj pa še se ti odmična pa pumpa za 1 zob premakneta?kaj poj.oznake na jermenu bojo že štimale sam nebota v fazi z glavno gredjo in poj maš lom..
kar se pa šponarja tiče je pa inbus 5 oz 6 se vtakne notr pa se ga našpona....



Kot je napisano označiš tudi glavno gred, pa mora štimat. Vse 3 nastaviš na cajhne ki jih maš, pa to štima. po pravilih se seveda dela z specialnim orodjem(ki ga marsikdo nima), seveda se da tudi tako kot si napisal, v večini pimerov so cajhni na jermenicah in ohišjo že tak tovarniško. v primeru kot sem ga opisal #ziher štima#, v primeru kjer so cajhni na jermenici in ohišju, pa lahko začetnike zavede. Nastaviš na cajhne, jermen našpanaš, se ti odmična oz. pumpa malenkost prestavi pol pa človeh ni ziher a je kot bi moglo bit ali ni...



P.S.
Pri renaultovih dizlih(nekaterih), ko odviješ jermenico mikro jermena, sejermenica zobatega jermena prosto vrti(nekatri imajo kelo, nekateri nimajo), tam je res najbolje imeti specialno orodje, vsaj štift za glavo gred.
Obenem sprašujem vas, ki imate več izkušenj z menjavo jermenov na različnih znamkah, ali se jermenica prosto vrti še pri kateri drugi znamki?
Kar je čvavek naredo, vahko čvavek popraji!
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: jermen

Napisal/-a TrijoAdijo Če apr 26, 2012 12:46 pm

To cahnanje jermenic,jermena in bloka je en drek vredno. To je treba blokirat kar je za blokirat, pa šele potem razkopavat. Recimo pri vseh fordovih 1.8 dizlih nimaš kaj cahnat. Tam moraš preprosto odmično gred blokirat, losat jermenico odmične gredi, nataknt zobati jermen, nataknt šponer, ga našpanat in potem jermenico odmične zategnt.Edino tako je zobati jermen pravilno našponan. Vse drugo...je eno samo opletanje.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
kesneberg
Novinec
 
Prispevkov: 129
Pridružen: Pe mar 02, 2012 9:41 pm
Kraj: Do Grosuplja

Re: jermen

Napisal/-a kesneberg Če apr 26, 2012 8:40 pm

TrijoAdijo je napisal/-a:To cahnanje jermenic,jermena in bloka je en drek vredno. To je treba blokirat kar je za blokirat, pa šele potem razkopavat. Recimo pri vseh fordovih 1.8 dizlih nimaš kaj cahnat. Tam moraš preprosto odmično gred blokirat, losat jermenico odmične gredi, nataknt zobati jermen, nataknt šponer, ga našpanat in potem jermenico odmične zategnt.Edino tako je zobati jermen pravilno našponan. Vse drugo...je eno samo opletanje.


Se strinjam. Ne moreš odtegnit jermenice na glavni gredi če ne blokiraš glavne gredi, Moj nima nobenih cagnov na jermenicah samo s "specialnim orodjem" blokiraš jermenico odmične (sveder fi8), vstrajnik s posebnik štiftom pri starterju, črpalke za gorivo pa ni treba. Sem pa vseno naredil cahne - potem ko sem vse blokiral na vseh zobnikih - za kontrolo če se vse postavi na cahne ko zamenaš jermen in parkrat obrneš cel cikel.

Mam pa vprašanje:
menjal oba jermena, z vsemi napenjalci in vodilnimi kolesi, vodno črpalko, a mi pri štartu hladnega motorja še vedno zacvili. Cvili par sekund potem pa neha. Nikol pa ne zacvil pri ponovnem štartu če je motor vsaj malo topel.
Sem šel delat velik servis ravno zaradi tega cviljenja in pa 180K po 1 velikem servisu.
Sumim da je :
-ležaj alternatorja
-kompresor sklopka v blokadi ko je motorni prostor hladen (klima mi ne dela že cca 1let, tuljava ne dobi signala za vklop sklopke, na servisu pa ne raziskujeo so samo ponudil nov kompresor za 800€, tako da imam klimo na oken)
-črpalka za gorivo upam da ne, je pa par opilkov v filtru za nafto vsakič ko ga menjam. Prvič sem opazil pri 200kkm.
-mislim da pa turbina ni
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: jermen

Napisal/-a TrijoAdijo Če apr 26, 2012 10:47 pm

Cvili ti mikrojermen. To imaš ali gates ali conti....To dvoje nekaj časa rado cvili pri hladnih štartih. Sčasoma bo nehalo...
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 121 gostov