Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a TrijoAdijo Pe jan 11, 2013 3:09 pm

Ne vem,kaj je narobe s tem, če človek slikovno pokaže, da mu je debata zanimiva????
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
buhti
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 662
Pridružen: Sr jan 19, 2011 10:28 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a buhti Pe jan 11, 2013 3:30 pm

TrijoAdijo je napisal/-a:Ne vem,kaj je narobe s tem, če človek slikovno pokaže, da mu je debata zanimiva????

Nekateri ne razumejo takih slik ;)

Tudi sam točn takole kot si dal sliko, spremljam tole temo! :-P
Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vztrajnik

Napisal/-a Energetik81 Pe jan 11, 2013 3:31 pm

TrijoAdijo je napisal/-a:Ne vem,kaj je narobe s tem, če človek slikovno pokaže, da mu je debata zanimiva????
Če je bilo tako mišljeno, potem se opravičujem. :)
Ponavadi pomeni nekaj drugega...
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a TrijoAdijo Pe jan 11, 2013 3:36 pm

Energetik81 je napisal/-a:
TrijoAdijo je napisal/-a:Ne vem,kaj je narobe s tem, če človek slikovno pokaže, da mu je debata zanimiva????
Če je bilo tako mišljeno, potem se opravičujem. :)
Ponavadi pomeni nekaj drugega...


Ni panike.
Končno ena argumentirana debata :bow :pivo
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Vztrajnik

Napisal/-a nebivedu Pe jan 11, 2013 3:39 pm

~toMmy~ je napisal/-a:
Energetik81 je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a: Ali pa recimo v tretji greš proti vrhu klanca, ti ne bodo z lažjim nekoliko prej padli obrati ipd.?
Ja, če boš gas pritiskal enako kot prej, potem ti bodo v klanec obrati padali malce počasneje s težjim vztrajnikom. Vendar ima to veze morda pri zelo kratkih klancih, ki jih prevoziš v rangu recimo 1-2 sekund (energija, shranjena v vztrajniku ni prav velika). Pri daljših klancih boš moral itak pri obeh vztrajnikih dodati gas, da boš ohranil hitrost.


Vem, da ni neke blazne razlike, si je pa lažje predstavljat, kaj se v praksi dogaja, če razliko v teži navidezno povečaš. Izhajam predvsem iz tiste trditve, da naj bi z enomasnim pridobil 25 KM, naj bi avto občutno hitreje pospeševal ipd. A ni v praksi največja razlika v sami odzivnosti, ko gas pritisneš/spustiš in ne v tem, koliko bo v končni fazi avto dal od sebe pri normalni vožnji?

@nebivedu piše kot da težji vztrajnik povzroča hude izgube (ker mora gred vrtet še dodatno težo), ampak bistvo je, da se ustvari zaloga energije, ki se "sprosti" npr. ko spustiš gas.

Razlagam pa bolj po "kmečko", ker očitno govorite eni mimo drugih.


Saj sem napisal, da sem se motil. na 4.5KG je približno 1KM. To sem ti tudi napisal, pa zelo zelo površno bereš.

Pa gremo še enkrat:
Motor da od sebe recimo 100KM. Nekaj jih pobere vztrajnik (recimo da ima 10kg za lažji prikaz), nekaj menjalnik in nekaj diferenciali, nekaj težka kolesa, ki jih mora vrteti. V končni fazi pride na kolesa recimo 90KM.
Sedaj pa dam v avto 5kg težak vztrajnik. Motor še vedno daje ven 100km, menjalnik in ostalo jih pobere še vedno enako, le vztrajnik je sedaj pol lažji. In ker je 10lbs približno 1KM, 10 lbs je pa 4.5kg, bo v končni fazi iz tega motorja prišel 1KM na kolesa več, kot z pol težjim vztrajnikom. Jasno pa da govorimo pa za pospeševanje, ker tam je moč pomembna, ko se ti že konstantno voziš je to itak brezpredmetno, u bistvu bi ti takrat prišel prav še 2x težji vztrajnik, da bi še z manj moči motor lahko vzdrževal konstantno hitrost.
Se s tem strinjaš, ali ne? Pa zakaj ne?
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Vztrajnik

Napisal/-a ~toMmy~ Pe jan 11, 2013 4:35 pm

Nisem zasledil popravka. To je že bolj realno, je pa fora v tem, da ti zaradi dodatne teže vztrajnika ne izgubljaš kaj dosti energije, ker se vložen "trud" delno povrne, ko recimo zmanjšaš pritisk na gas. V glavnem se pa razumemo. ;)
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vztrajnik

Napisal/-a joztom Pe jan 11, 2013 4:58 pm

Lažji vztrajnik popolnoma nič ne pripomore h prirastku KS, se pa hitreje motor zavrti, kar se uporablja na dirkah pri motorjih, ki imajo uporabni navor dosti višje. Zato je za cestno vožnjo to nepomembno, nestabilno in škodljivo, ker nimate motorjev, ki bi lahko hipno prešli v iberture brez škode.
 
buhti
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 662
Pridružen: Sr jan 19, 2011 10:28 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a buhti Pe jan 11, 2013 5:44 pm

Čeprou ne maram fizike, AMPAK v teh primerih je bla pa kr fajn. No vidte, če je tuki gor kšn profesor! Tkole nas morte učit fiziko, ne pa samo enačbe pol se pa je*i sam naprej :mrgreen:

Se je bilo lepo naučit neki pametnega, sigurno mi bo tole koristilo ;)

Lp
Slika
 
Uporabniški avatar
Romzis
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Sr maj 06, 2009 8:35 am
Kraj: okolica LJ

Re: Vztrajnik

Napisal/-a Romzis So jan 12, 2013 9:13 am

WTF in kaj si se nauču? @nebivedu tako vtrajno tumba svoje, da bo še kdo verjel da ima prav. Tisto kar je napisal Joztom drži, za vsakodneven avtmobile pa lajšanje vzrtajnika nima smisla. Še manj ma pa to veze z DMF ali navadnimi vztrajniki.
-----------------------
Romzis
 
buhti
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 662
Pridružen: Sr jan 19, 2011 10:28 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a buhti So jan 12, 2013 11:30 am

Romzis je napisal/-a:WTF in kaj si se nauču? @nebivedu tako vtrajno tumba svoje, da bo še kdo verjel da ima prav. Tisto kar je napisal Joztom drži, za vsakodneven avtmobile pa lajšanje vzrtajnika nima smisla. Še manj ma pa to veze z DMF ali navadnimi vztrajniki.

:roll:
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Vztrajnik

Napisal/-a nebivedu So jan 12, 2013 12:43 pm

Romzis je napisal/-a:WTF in kaj si se nauču? @nebivedu tako vtrajno tumba svoje, da bo še kdo verjel da ima prav. Tisto kar je napisal Joztom drži, za vsakodneven avtmobile pa lajšanje vzrtajnika nima smisla. Še manj ma pa to veze z DMF ali navadnimi vztrajniki.



Očitno še en ki ne razume tegale.

nebivedu je napisal/-a:Pa gremo še enkrat:
Motor da od sebe recimo 100KM. Nekaj jih pobere vztrajnik (recimo da ima 10kg za lažji prikaz), nekaj menjalnik in nekaj diferenciali, nekaj težka kolesa, ki jih mora vrteti. V končni fazi pride na kolesa recimo 90KM.
Sedaj pa dam v avto 5kg težak vztrajnik. Motor še vedno daje ven 100km, menjalnik in ostalo jih pobere še vedno enako, le vztrajnik je sedaj pol lažji. In ker je 10lbs približno 1KM, 10 lbs je pa 4.5kg, bo v končni fazi iz tega motorja prišel 1KM na kolesa več, kot z pol težjim vztrajnikom. Jasno pa da govorimo pa za pospeševanje, ker tam je moč pomembna, ko se ti že konstantno voziš je to itak brezpredmetno, u bistvu bi ti takrat prišel prav še 2x težji vztrajnik, da bi še z manj moči motor lahko vzdrževal konstantno hitrost.
Se s tem strinjaš, ali ne? Pa zakaj ne?
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a TrijoAdijo So jan 12, 2013 8:32 pm

Se spomnem, da so včasih vaški dirkači jugece predelovali in dajali vztrajnike lajšat, da naj bi se motor lažje zavrtel. Spomnim se tut, da so govoril, da se vztrajnika ne sme preveč lajšat, ker je pol avto v nižjih obratih za en klinac vozen.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Vztrajnik

Napisal/-a nebivedu So jan 12, 2013 9:07 pm

Sam sem dal 3.5kg lažjega. (12kg dvomasni, 8,5kg enomasni), pa je v nizkih obratih (do 1500 obratov) nevozen.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a TrijoAdijo So jan 12, 2013 9:09 pm

Čist tko za info me zanima: Kak pa se obnaša do 1500 rpm,da je nevozen?
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vztrajnik

Napisal/-a joztom So jan 12, 2013 9:35 pm

Pri meni sta bila oba skoraj 16 kil (stari DMF in novi SMF), pri vožnji z enomasnim zdaj ni popolnoma nobene težave, le mirno in tiho teče in ne bojim se ga. S težo vztrajnika je tako, toliko sile, kot jo potrebuješ, da ga zagoniš v vrtljaje, toliko ima potem vztrajnosti in pomaga motorju v vzdrževanju obratov, vložena energija je enaka potem oddani, kar se izide. Če je lažji, naj bo navrtan ali aluminijast z oblogo, je pa za namen hitrega pridobivanja obratov v ovinku pri nametavanju navzdol in vzdrževanju obratov za zagotavljanje navora v idealnem območju, pa za štart pod obrati, skratka pripomore h hitremu kurjenju sklopke na dirkah in za cestno vožnjo ni resno uporaben. Imate na YouTube polno razlag, kako jih lajšajo in zakaj. Na samo točko vžiga res ne vpliva, če je prelahek pa bi znal nagajati dieselnu, ki rabi veliko inercije čez mrtvo točko. Vagano je komplet s košaro in lamelo, logično.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Vztrajnik

Napisal/-a nebivedu Ne jan 13, 2013 2:59 pm

TrijoAdijo je napisal/-a:Čist tko za info me zanima: Kak pa se obnaša do 1500 rpm,da je nevozen?


V prvi in drugi ni problemov, pojavljat se začnejo z višjimi prestavami in vožnjo po dolgih mestnih ulicah, ko recimo hočeš pri v peti pri 1500 obratih vozit 50km/h. Dokler je bil normalen vztrajnik je bilo to nekaj čisto običajnega, sedaj moraš za kaj takega šaltat prestavo nižje in to delat v četrti pri 2000 obratih. (obnaša se recimo tako kot da bi z normalnim avtom dal v peto prestavo pri 25 ali 30km/h in se probal vozit.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Romzis
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Sr maj 06, 2009 8:35 am
Kraj: okolica LJ

Re: Vztrajnik

Napisal/-a Romzis Ne jan 13, 2013 3:38 pm

nebivedu je napisal/-a:
Romzis je napisal/-a:WTF in kaj si se nauču? @nebivedu tako vtrajno tumba svoje, da bo še kdo verjel da ima prav. Tisto kar je napisal Joztom drži, za vsakodneven avtmobile pa lajšanje vzrtajnika nima smisla. Še manj ma pa to veze z DMF ali navadnimi vztrajniki.



Očitno še en ki ne razume tegale.

nebivedu je napisal/-a:Pa gremo še enkrat:
Motor da od sebe recimo 100KM. Nekaj jih pobere vztrajnik (recimo da ima 10kg za lažji prikaz), nekaj menjalnik in nekaj diferenciali, nekaj težka kolesa, ki jih mora vrteti. V končni fazi pride na kolesa recimo 90KM.
Sedaj pa dam v avto 5kg težak vztrajnik. Motor še vedno daje ven 100km, menjalnik in ostalo jih pobere še vedno enako, le vztrajnik je sedaj pol lažji. In ker je 10lbs približno 1KM, 10 lbs je pa 4.5kg, bo v končni fazi iz tega motorja prišel 1KM na kolesa več, kot z pol težjim vztrajnikom. Jasno pa da govorimo pa za pospeševanje, ker tam je moč pomembna, ko se ti že konstantno voziš je to itak brezpredmetno, u bistvu bi ti takrat prišel prav še 2x težji vztrajnik, da bi še z manj moči motor lahko vzdrževal konstantno hitrost.
Se s tem strinjaš, ali ne? Pa zakaj ne?

Lej, enih par ti je že napisalo da nimaš prav, ti tumbaš naprej. Uživaj v svojih konjih.
Over&out.
-----------------------
Romzis
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Vztrajnik

Napisal/-a nebivedu Ne jan 13, 2013 5:07 pm

Romzis
Prosim preberi še ene parkrat, da boš razumel, kaj pišem, ker očitno ne. Tisto kar piše strojnik velja za konstantno vožnjo, tam se tudi 100kg težak vztrajnik ne pozna. Sam pa pišem za pospeševanje.
Sicer si pa sam napisal, da se mašina prej zvrti. Zakaj neki, če pa po tvoje in strojnikovo ni nič prirastka?


Zame je to čista matematika ali pa fizika; motor(recimo 100KM) = konji na kolesih(recimo 90KM) + izgube na prenosih in pogonih(del tega je tudi vztrajnik in tukaj recmo da se izgubi 10km). In če v taki formuli zmanjšaš izgube, boš dobil več na kolesih. Torej če predstavlja 10lbs(4.5kg) pobranih iz vztrajnika približno 1KM, to pomeni, da bo motor imel še vedno 100KM, vendar pa bodo prenosi pobrali 1KM manj, torej 9KM in bo za na kolesa ostalo še 91KM.

Kaj je tukaj tisto, kar ti in ostali trdite, da je narobe?

P.S.: Govorimo izključno za pospeševanje, ne za konstantno vožnjo.
Old subarus never die, they just get faster!
 
muc397
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 13
Pridružen: Ne jan 13, 2013 5:41 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a muc397 Ne jan 13, 2013 5:46 pm

Berem tale forum, pa me zanima, če v mojem touranu 2.0 tdi letnik 2003 tudi lahko menjam z enomasnim vztrajnikom? Sedanji je pri 176tkm že bolj pri koncu. Hvala za odgovor!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Vztrajnik

Napisal/-a nebivedu Ne jan 13, 2013 6:31 pm

Na vsakem avtu se da dvomasni vztrajnik zamenjat z enomasnim.
Old subarus never die, they just get faster!
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 128 gostov