Nasveti in napotki ter povpraševanja...
 
Badzo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 581
Pridružen: Če jan 27, 2011 6:17 pm

Vztrajnik

Napisal/-a Badzo Ne jan 06, 2013 11:40 am

Pozdravljeni!

Ne vem če sem prav objavil temo - če nisem jo prestavite.

Torej zanimata me dve stvari glede tehnike in sicer:
1. Vztrajnik:
-kaj sploh vztrajnik dela, čemu je namenjen? Ga imajo vsi avti? Sprašujem ker slišim/berem samo o dizlih da imajo problem z vztrajniki!?
-kakšni so znaki okvare vztrajnika?
-se da prepoznat kdaj je vztrajnik na koncu oz se bo počasi poslovil?

2. Kako ugotvit če je v avto kdaj bil tankan kurilc? Se to sploh da ugotovit?

Hvala za pomoč in lp
 
Uporabniški avatar
zlica22
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1676
Pridružen: To nov 30, 2010 10:02 pm
Kraj: Šk. L.

Re: Vztrajnik

Napisal/-a zlica22 Ne jan 06, 2013 11:51 am

Nekaj o vztrajniku... http://sl.wikipedia.org/wiki/Vztrajnik Lepše je že težko razložiti. S tem da je pri avtu nanj pritrjena še sklopka, ki služi za prenos vrtilnega momenta z motorja na menjalnik... In pa ozobje, za vžig motorja. Imajo jih vsi avti. Obraba in znaki odpovedi so ponavadi ropot, tresenje itd...
Glede kurilca....težko. :) Spet odvisno, če govorimo o dizelskem ali bencinskem motorju...
 
Badzo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 581
Pridružen: Če jan 27, 2011 6:17 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a Badzo Ne jan 06, 2013 12:07 pm

Eeee, to sem rabil :) To da je na sklopko vezano sem vedel, edino ni mi jasno zakaj se vedno vztrajnike omenja pri dizlih, ker nisem še slišal za primer pri bencinarju da bi šel vztrajnik - je to povezano kaj z navorom ali pa izkoristkom?
Recimo če avto pri vžihanju ali ugašanju zelo strese je lahko vztrajnik? Ali pa med vožnjo če v prostem teku potresava je tudi lahko vztrajnik?

Kaj pa privede do odpovedi vztrajnika? Samo kilometrina oz starost ali lahko mi z načinom kako vplivamo da hitreje/počasneje uničujemo vztrajnik?

Za kurilca je mišljeno za dizla ;)
 
Uporabniški avatar
bedolin
Novinec
 
Prispevkov: 133
Pridružen: Sr feb 01, 2012 3:16 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a bedolin Ne jan 06, 2013 12:25 pm

Bencinarji imajo načeloma enomasne vztrajnike, ki so praktično neuničljivi. Če bi imela oba avtomobila dvomasnega, bi pri bencinarju (če bi imel manj navora) zdržal dlje kot pri dizelskem motorju (z več navora).

Lahko so tudi nosilci motorja.

Lahko z načinom vožje prispevamo k hitrejši zamenjavi. Avto, ki je vozil večinoma na daljše relacije v 6 prestavi s tempomatom, bo sigurno dlje časa obdržal dvomasni vztrajnik, kot tisti ki je dirkal vsak dan med semaforji.

Po postopku kot ga opravlja carina ob cesti. Se pravi z odvzemom vzorca. To je spet odvisno kolk časa je ta avtomobil laufal na kurilca...
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a TrijoAdijo Ne jan 06, 2013 5:41 pm

Badzo je napisal/-a:Eeee, to sem rabil :) To da je na sklopko vezano sem vedel, edino ni mi jasno zakaj se vedno vztrajnike omenja pri dizlih, ker nisem še slišal za primer pri bencinarju da bi šel vztrajnik - je to povezano kaj z navorom ali pa izkoristkom?
Recimo če avto pri vžihanju ali ugašanju zelo strese je lahko vztrajnik? Ali pa med vožnjo če v prostem teku potresava je tudi lahko vztrajnik?

Kaj pa privede do odpovedi vztrajnika? Samo kilometrina oz starost ali lahko mi z načinom kako vplivamo da hitreje/počasneje uničujemo vztrajnik?

Za kurilca je mišljeno za dizla ;)


Tudi bencinarji imajo dvomasni vztrajnik....recimo fordov 3.0 V6 (mondeo mk3 st220).

Ni mus da je vtrajnik. kot je bilo že omenjeno,so lahko tudi nosilci motorja švoh.

Kaj privede do odpovedi? Marsikaj...v največji meri pa sam način vožnje. Imaš talente,ki vztrajnik uničijo v 40kkm, in imaš talente,ki pri 300kkm še ne pipajo originalnega vztrajnika.
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a peroRS Ne jan 06, 2013 5:55 pm

TrijoAdijo je napisal/-a:Imaš talente,ki vztrajnik uničijo v 40kkm


Imaš talente, ki v 10.000km v garanciji uničijo 2 vztrajnika oops
Naslednjega, ki ga morajo plačati sami pa presenetljivo zdrži 200.000+ :mrgreen:
 
Badzo
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 581
Pridružen: Če jan 27, 2011 6:17 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a Badzo Ne jan 06, 2013 9:43 pm

Niti ne sprašujem konkretno za noben avto, bolj iz firbca :) stvari so mi zdaj popolnoma jasne edino ena stvar mi ni najbolj še jasna.

Kaj konkretno uničuje vztrajnik? Nekdo je napisal da bo zdržal recimo nekomu ki se vozi pretežno po AC dlje kot nekomu ki dirka od semaforja do semaforja - ga samo to uničuje, ali lahko tudi voznik pripomore s čim (npr. s sunkovitim speljevanje ali pa kaj podobnega)?
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Vztrajnik

Napisal/-a nebivedu Ne jan 06, 2013 10:21 pm

Enomasni vztrajnik:
vztrajnik, nanj je pritrjena košara sklopke, v njej je lamela, ki ima vzmeti, da kompenzira in potem imaš potisni ležaj.

Dvomasni vztrajnik:
vztrajnik, v katerem so fedri za kompenzacijo, nanj je pritrjena košara sklopke, v njej je toga lamela in potem še potisni ležaj.

Okvare vztrajnika - Fedri ne zdržijo več kot 200.000km in na tok naj bi se tak vztrajnik tudi menjal.
Malo slkc kaj se naredi s takim dvomasnim vztrajnikom:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
ESX
Uporabnik
 
Prispevkov: 834
Pridružen: To mar 08, 2011 11:40 am

Re: Vztrajnik

Napisal/-a ESX Ne jan 06, 2013 11:11 pm

nebivedu je napisal/-a:Enomasni vztrajnik:
vztrajnik, nanj je pritrjena košara sklopke, v njej je lamela, ki ima vzmeti, da kompenzira in potem imaš potisni ležaj.

Dvomasni vztrajnik:
vztrajnik, v katerem so fedri za kompenzacijo, nanj je pritrjena košara sklopke, v njej je toga lamela in potem še potisni ležaj.

Okvare vztrajnika - Fedri ne zdržijo več kot 200.000km in na tok naj bi se tak vztrajnik tudi menjal.
Malo slkc kaj se naredi s takim dvomasnim vztrajnikom:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika


To je pa subaru power :lol:
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a peroRS Po jan 07, 2013 9:28 am

nebivedu je napisal/-a:Okvare vztrajnika - Fedri ne zdržijo več kot 200.000km in na tok naj bi se tak vztrajnik tudi menjal.


Haha, kaj naj potem naredim na avtu z 290.000km in še prvim dvomasnim vztrajnikom?
Menjam, ker bo morda crknil že jutri :mrgreen:
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1293
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a J.McLane Po jan 07, 2013 11:38 am

Vztrajnik konkretno uničujejo neenakomerni sunki moči (navor), ki pridejo iz motorja, ti sunki so seveda najbolj močni/neenakomerni pri nizkih vrtljajih in veliki moči motorja. Ker če pomisliš kako deluje 4. taktni motor, posamezni valj prispeva vso svojo moč samo malo časa (1/4) in tudi v tem ciklu moč ne servira čisto zvezno. Zato imamo tudi po večini 4 valjne motorje, ker če jih je manj so tresljaji večji in motor zahteva še večji vztrajnik in še kaj drugega.

Vztrajnik verjetno najbolj trpi v dizlu v previsoki prestavi (nizki vrtljaji) in gasom do konca, torej tisti, ki se mu ne da prestaviti nižje, ali misli da bo tako privarčeval na gorivu. Nobenega problema pa ne vidim, če se pelješ 50 km/h po ravnini v 5. prestavi (seveda odvisno od avta), saj v teh pogojih rabiš res malo moči od motorja, ko je konec naselja pa prestaviš v 4. ali celo 3. da pospešiš na 90 km/h.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
buhti
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 662
Pridružen: Sr jan 19, 2011 10:28 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a buhti Po jan 07, 2013 2:33 pm

Da nebom odpiral nove teme me samo zanimo kaj pravite na vztrajnik LUK

http://www.bolha.com/nadomestni-deli/av ... 1347877696

Je proti sachsu in valeotu to dosti slabše? Ker cene so kar različne. Od sachsa me pride komplet najceneje okol 550€
Slika
 
Uporabniški avatar
TrijoAdijo
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4159
Pridružen: Če jun 10, 2004 10:06 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a TrijoAdijo Po jan 07, 2013 2:36 pm

Po mojih izkušnjah, je LuK nekje na sredini. Sachs je pa the top, je pa tudi cena temu primerna. Valeo....jest to ne bi montiral več v noben avto...
Italijani izdelujejo testenine, francozi parfume, nemci pivo, azijci riž, američani pa avtomobile.
 
buhti
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 662
Pridružen: Sr jan 19, 2011 10:28 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a buhti Po jan 07, 2013 3:43 pm

Gre se zato, ker moram vztrajnik menjati pred čipanjem in načeloma rabim kvaliteto, samo sem pač omejen z financam ane. Za sachs vem, da je Top med temi konkurencami. Bom pa še itak malo pogooglav.

lp
Slika
 
peroRS
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5601
Pridružen: To apr 21, 2009 3:28 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a peroRS Po jan 07, 2013 4:30 pm

buhti je napisal/-a:Gre se zato, ker moram vztrajnik menjati pred čipanjem in načeloma rabim kvaliteto, samo sem pač omejen z financam ane. Za sachs vem, da je Top med temi konkurencami. Bom pa še itak malo pogooglav.

lp


Ne da pametujem, ampak jaz bi na tvojem mestu dal kvalitetnejši vztrajnik notr (tudi če je dražji), pa pol raje čipaš avto čez nekaj časa ko boš spet imel kaj keša viška. ;)
Saj nimaš ravno švoh avta original, boš že potrpel s temi "ubogimi" 330Nm navora :mrgreen:
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vztrajnik

Napisal/-a joztom Po jan 07, 2013 5:15 pm

Za čipanje pa obvezno enomasni vztrajnik.
 
buhti
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 662
Pridružen: Sr jan 19, 2011 10:28 pm

Re: Vztrajnik

Napisal/-a buhti Po jan 07, 2013 5:19 pm

Ne, sej bom dal verjetno notri kvaliteto. Sam se pozna da je tudi pri meni kriza treuntno oops (šparam na avtu :roll: )

Jah veš kako je, meni nikoli ni dovolj. Pogrešam Cuprine čase, sva skupaj preživela premalo časa, haha :D. Pač pogrešam tiste čase ko je vedo 2. in 3. prestava kopala..oz. še 4. če je bila malo mastna cesta :twisted: :twisted:

Tako, da obvezno čipanje!

joztom je napisal/-a:Za čipanje pa obvezno enomasni vztrajnik.

Samo v sanjah, bo vse skupaj odtrgalo pri 200hp ;)

lp
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Vztrajnik

Napisal/-a nebivedu Po jan 07, 2013 7:13 pm

peroRS je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Okvare vztrajnika - Fedri ne zdržijo več kot 200.000km in na tok naj bi se tak vztrajnik tudi menjal.


Haha, kaj naj potem naredim na avtu z 290.000km in še prvim dvomasnim vztrajnikom?
Menjam, ker bo morda crknil že jutri :mrgreen:


Sam sem ga zamenjal, ker se je oglašal, pa ne pri 290.00, ampak pri 360.000. Pa tale na slikah jih je imel tufdi krepko čez 400.000.

Velika večina jih pa menja že pri 200.000 (70%)
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Romzis
Novinec
 
Prispevkov: 206
Pridružen: Sr maj 06, 2009 8:35 am
Kraj: okolica LJ

Re: Vztrajnik

Napisal/-a Romzis To jan 08, 2013 6:33 am

TrijoAdijo je napisal/-a:Po mojih izkušnjah, je LuK nekje na sredini. Sachs je pa the top, je pa tudi cena temu primerna. Valeo....jest to ne bi montiral več v noben avto...

k*** pa Sachs. Jaz pa ravno z njim nisem zadovoljen in bi prej rekel LuK (ponavadi prepakiran Valeo, vsaj za francoze).
-----------------------
Romzis
 
Uporabniški avatar
joztom
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3149
Pridružen: To jul 25, 2006 3:04 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Vztrajnik

Napisal/-a joztom To jan 08, 2013 9:22 am

Točno tako, sem zahteval v Eurotonu, da naročijo LUK za PSA, pa je prispel material v original škatli LUK in nalepka pa čez Valeo kodo. Enako Sachs pri AC je imel notri Valeo material. Saj se ne splača vsakemu vse delat. Kvaliteta je ponavadi enakovredna, ne govorite. Pri dvomasnih je pa sistem različen, tu je res LUK najslabši, vsaj zame. V življenju se ne pritaknem več dvomasnih j**c. Vsi nasedajo oni predstavitvi na YouTubu, kako se kompenzirajo vibracije, telički. To velja za novo robo na testni mizi. Naj pokažejo po enem ali dveh letih obratovanja, ko je na pol pokvarjeno in tolerance ravno na robu prživetja. VWju lomi gredi v menjalniku, posebej na Transporterju, Renaultu ojnične ležaje, nehajte.
Vrni se na Popravila in okvare na vozilih

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 62 gostov