Stran 1 od 6

Vztrajnik

Objavljeno: Ne jan 06, 2013 11:40 am
Napisal/-a Badzo
Pozdravljeni!

Ne vem če sem prav objavil temo - če nisem jo prestavite.

Torej zanimata me dve stvari glede tehnike in sicer:
1. Vztrajnik:
-kaj sploh vztrajnik dela, čemu je namenjen? Ga imajo vsi avti? Sprašujem ker slišim/berem samo o dizlih da imajo problem z vztrajniki!?
-kakšni so znaki okvare vztrajnika?
-se da prepoznat kdaj je vztrajnik na koncu oz se bo počasi poslovil?

2. Kako ugotvit če je v avto kdaj bil tankan kurilc? Se to sploh da ugotovit?

Hvala za pomoč in lp

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Ne jan 06, 2013 11:51 am
Napisal/-a zlica22
Nekaj o vztrajniku... http://sl.wikipedia.org/wiki/Vztrajnik Lepše je že težko razložiti. S tem da je pri avtu nanj pritrjena še sklopka, ki služi za prenos vrtilnega momenta z motorja na menjalnik... In pa ozobje, za vžig motorja. Imajo jih vsi avti. Obraba in znaki odpovedi so ponavadi ropot, tresenje itd...
Glede kurilca....težko. :) Spet odvisno, če govorimo o dizelskem ali bencinskem motorju...

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Ne jan 06, 2013 12:07 pm
Napisal/-a Badzo
Eeee, to sem rabil :) To da je na sklopko vezano sem vedel, edino ni mi jasno zakaj se vedno vztrajnike omenja pri dizlih, ker nisem še slišal za primer pri bencinarju da bi šel vztrajnik - je to povezano kaj z navorom ali pa izkoristkom?
Recimo če avto pri vžihanju ali ugašanju zelo strese je lahko vztrajnik? Ali pa med vožnjo če v prostem teku potresava je tudi lahko vztrajnik?

Kaj pa privede do odpovedi vztrajnika? Samo kilometrina oz starost ali lahko mi z načinom kako vplivamo da hitreje/počasneje uničujemo vztrajnik?

Za kurilca je mišljeno za dizla ;)

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Ne jan 06, 2013 12:25 pm
Napisal/-a bedolin
Bencinarji imajo načeloma enomasne vztrajnike, ki so praktično neuničljivi. Če bi imela oba avtomobila dvomasnega, bi pri bencinarju (če bi imel manj navora) zdržal dlje kot pri dizelskem motorju (z več navora).

Lahko so tudi nosilci motorja.

Lahko z načinom vožje prispevamo k hitrejši zamenjavi. Avto, ki je vozil večinoma na daljše relacije v 6 prestavi s tempomatom, bo sigurno dlje časa obdržal dvomasni vztrajnik, kot tisti ki je dirkal vsak dan med semaforji.

Po postopku kot ga opravlja carina ob cesti. Se pravi z odvzemom vzorca. To je spet odvisno kolk časa je ta avtomobil laufal na kurilca...

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Ne jan 06, 2013 5:41 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
Badzo je napisal/-a:Eeee, to sem rabil :) To da je na sklopko vezano sem vedel, edino ni mi jasno zakaj se vedno vztrajnike omenja pri dizlih, ker nisem še slišal za primer pri bencinarju da bi šel vztrajnik - je to povezano kaj z navorom ali pa izkoristkom?
Recimo če avto pri vžihanju ali ugašanju zelo strese je lahko vztrajnik? Ali pa med vožnjo če v prostem teku potresava je tudi lahko vztrajnik?

Kaj pa privede do odpovedi vztrajnika? Samo kilometrina oz starost ali lahko mi z načinom kako vplivamo da hitreje/počasneje uničujemo vztrajnik?

Za kurilca je mišljeno za dizla ;)


Tudi bencinarji imajo dvomasni vztrajnik....recimo fordov 3.0 V6 (mondeo mk3 st220).

Ni mus da je vtrajnik. kot je bilo že omenjeno,so lahko tudi nosilci motorja švoh.

Kaj privede do odpovedi? Marsikaj...v največji meri pa sam način vožnje. Imaš talente,ki vztrajnik uničijo v 40kkm, in imaš talente,ki pri 300kkm še ne pipajo originalnega vztrajnika.

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Ne jan 06, 2013 5:55 pm
Napisal/-a peroRS
TrijoAdijo je napisal/-a:Imaš talente,ki vztrajnik uničijo v 40kkm


Imaš talente, ki v 10.000km v garanciji uničijo 2 vztrajnika oops
Naslednjega, ki ga morajo plačati sami pa presenetljivo zdrži 200.000+ :mrgreen:

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Ne jan 06, 2013 9:43 pm
Napisal/-a Badzo
Niti ne sprašujem konkretno za noben avto, bolj iz firbca :) stvari so mi zdaj popolnoma jasne edino ena stvar mi ni najbolj še jasna.

Kaj konkretno uničuje vztrajnik? Nekdo je napisal da bo zdržal recimo nekomu ki se vozi pretežno po AC dlje kot nekomu ki dirka od semaforja do semaforja - ga samo to uničuje, ali lahko tudi voznik pripomore s čim (npr. s sunkovitim speljevanje ali pa kaj podobnega)?

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Ne jan 06, 2013 10:21 pm
Napisal/-a nebivedu
Enomasni vztrajnik:
vztrajnik, nanj je pritrjena košara sklopke, v njej je lamela, ki ima vzmeti, da kompenzira in potem imaš potisni ležaj.

Dvomasni vztrajnik:
vztrajnik, v katerem so fedri za kompenzacijo, nanj je pritrjena košara sklopke, v njej je toga lamela in potem še potisni ležaj.

Okvare vztrajnika - Fedri ne zdržijo več kot 200.000km in na tok naj bi se tak vztrajnik tudi menjal.
Malo slkc kaj se naredi s takim dvomasnim vztrajnikom:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Ne jan 06, 2013 11:11 pm
Napisal/-a ESX
nebivedu je napisal/-a:Enomasni vztrajnik:
vztrajnik, nanj je pritrjena košara sklopke, v njej je lamela, ki ima vzmeti, da kompenzira in potem imaš potisni ležaj.

Dvomasni vztrajnik:
vztrajnik, v katerem so fedri za kompenzacijo, nanj je pritrjena košara sklopke, v njej je toga lamela in potem še potisni ležaj.

Okvare vztrajnika - Fedri ne zdržijo več kot 200.000km in na tok naj bi se tak vztrajnik tudi menjal.
Malo slkc kaj se naredi s takim dvomasnim vztrajnikom:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika


To je pa subaru power :lol:

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Po jan 07, 2013 9:28 am
Napisal/-a peroRS
nebivedu je napisal/-a:Okvare vztrajnika - Fedri ne zdržijo več kot 200.000km in na tok naj bi se tak vztrajnik tudi menjal.


Haha, kaj naj potem naredim na avtu z 290.000km in še prvim dvomasnim vztrajnikom?
Menjam, ker bo morda crknil že jutri :mrgreen:

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Po jan 07, 2013 11:38 am
Napisal/-a J.McLane
Vztrajnik konkretno uničujejo neenakomerni sunki moči (navor), ki pridejo iz motorja, ti sunki so seveda najbolj močni/neenakomerni pri nizkih vrtljajih in veliki moči motorja. Ker če pomisliš kako deluje 4. taktni motor, posamezni valj prispeva vso svojo moč samo malo časa (1/4) in tudi v tem ciklu moč ne servira čisto zvezno. Zato imamo tudi po večini 4 valjne motorje, ker če jih je manj so tresljaji večji in motor zahteva še večji vztrajnik in še kaj drugega.

Vztrajnik verjetno najbolj trpi v dizlu v previsoki prestavi (nizki vrtljaji) in gasom do konca, torej tisti, ki se mu ne da prestaviti nižje, ali misli da bo tako privarčeval na gorivu. Nobenega problema pa ne vidim, če se pelješ 50 km/h po ravnini v 5. prestavi (seveda odvisno od avta), saj v teh pogojih rabiš res malo moči od motorja, ko je konec naselja pa prestaviš v 4. ali celo 3. da pospešiš na 90 km/h.

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Po jan 07, 2013 2:33 pm
Napisal/-a buhti
Da nebom odpiral nove teme me samo zanimo kaj pravite na vztrajnik LUK

http://www.bolha.com/nadomestni-deli/av ... 1347877696

Je proti sachsu in valeotu to dosti slabše? Ker cene so kar različne. Od sachsa me pride komplet najceneje okol 550€

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Po jan 07, 2013 2:36 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
Po mojih izkušnjah, je LuK nekje na sredini. Sachs je pa the top, je pa tudi cena temu primerna. Valeo....jest to ne bi montiral več v noben avto...

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Po jan 07, 2013 3:43 pm
Napisal/-a buhti
Gre se zato, ker moram vztrajnik menjati pred čipanjem in načeloma rabim kvaliteto, samo sem pač omejen z financam ane. Za sachs vem, da je Top med temi konkurencami. Bom pa še itak malo pogooglav.

lp

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Po jan 07, 2013 4:30 pm
Napisal/-a peroRS
buhti je napisal/-a:Gre se zato, ker moram vztrajnik menjati pred čipanjem in načeloma rabim kvaliteto, samo sem pač omejen z financam ane. Za sachs vem, da je Top med temi konkurencami. Bom pa še itak malo pogooglav.

lp


Ne da pametujem, ampak jaz bi na tvojem mestu dal kvalitetnejši vztrajnik notr (tudi če je dražji), pa pol raje čipaš avto čez nekaj časa ko boš spet imel kaj keša viška. ;)
Saj nimaš ravno švoh avta original, boš že potrpel s temi "ubogimi" 330Nm navora :mrgreen:

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Po jan 07, 2013 5:15 pm
Napisal/-a joztom
Za čipanje pa obvezno enomasni vztrajnik.

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Po jan 07, 2013 5:19 pm
Napisal/-a buhti
Ne, sej bom dal verjetno notri kvaliteto. Sam se pozna da je tudi pri meni kriza treuntno oops (šparam na avtu :roll: )

Jah veš kako je, meni nikoli ni dovolj. Pogrešam Cuprine čase, sva skupaj preživela premalo časa, haha :D. Pač pogrešam tiste čase ko je vedo 2. in 3. prestava kopala..oz. še 4. če je bila malo mastna cesta :twisted: :twisted:

Tako, da obvezno čipanje!

joztom je napisal/-a:Za čipanje pa obvezno enomasni vztrajnik.

Samo v sanjah, bo vse skupaj odtrgalo pri 200hp ;)

lp

Re: Vztrajnik

Objavljeno: Po jan 07, 2013 7:13 pm
Napisal/-a nebivedu
peroRS je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Okvare vztrajnika - Fedri ne zdržijo več kot 200.000km in na tok naj bi se tak vztrajnik tudi menjal.


Haha, kaj naj potem naredim na avtu z 290.000km in še prvim dvomasnim vztrajnikom?
Menjam, ker bo morda crknil že jutri :mrgreen:


Sam sem ga zamenjal, ker se je oglašal, pa ne pri 290.00, ampak pri 360.000. Pa tale na slikah jih je imel tufdi krepko čez 400.000.

Velika večina jih pa menja že pri 200.000 (70%)

Re: Vztrajnik

Objavljeno: To jan 08, 2013 6:33 am
Napisal/-a Romzis
TrijoAdijo je napisal/-a:Po mojih izkušnjah, je LuK nekje na sredini. Sachs je pa the top, je pa tudi cena temu primerna. Valeo....jest to ne bi montiral več v noben avto...

k*** pa Sachs. Jaz pa ravno z njim nisem zadovoljen in bi prej rekel LuK (ponavadi prepakiran Valeo, vsaj za francoze).

Re: Vztrajnik

Objavljeno: To jan 08, 2013 9:22 am
Napisal/-a joztom
Točno tako, sem zahteval v Eurotonu, da naročijo LUK za PSA, pa je prispel material v original škatli LUK in nalepka pa čez Valeo kodo. Enako Sachs pri AC je imel notri Valeo material. Saj se ne splača vsakemu vse delat. Kvaliteta je ponavadi enakovredna, ne govorite. Pri dvomasnih je pa sistem različen, tu je res LUK najslabši, vsaj zame. V življenju se ne pritaknem več dvomasnih j**c. Vsi nasedajo oni predstavitvi na YouTubu, kako se kompenzirajo vibracije, telički. To velja za novo robo na testni mizi. Naj pokažejo po enem ali dveh letih obratovanja, ko je na pol pokvarjeno in tolerance ravno na robu prživetja. VWju lomi gredi v menjalniku, posebej na Transporterju, Renaultu ojnične ležaje, nehajte.