Stran 1 od 1

5w30 vs 5w40

Objavljeno: So mar 23, 2013 5:23 pm
Napisal/-a fare
Kaj če namesto "predpisanega" 5w30 olja tankaš 5w40?
Pa recimo da gre za olje enakega proizvajalca s podobnimi lastnostmi oz sestavo.
lp.

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: So mar 23, 2013 6:06 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

Na kratki rok nič .................. dolgoročna pa ................... se ne izplača prihraniti par evrov pri olju

Lep pozdrav

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: So mar 23, 2013 8:04 pm
Napisal/-a bizi10
Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Na kratki rok nič .................. dolgoročna pa ................... se ne izplača prihraniti par evrov pri olju

Lep pozdrav


5W40 olje ni nič slabše kot 5W30 če sta oba isti kvalitetni razred in izpolnjujeta enake standarde (A3/B3).

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: So mar 23, 2013 8:13 pm
Napisal/-a Gricko
Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Na kratki rok nič .................. dolgoročna pa ................... se ne izplača prihraniti par evrov pri olju

Lep pozdrav

razloži prosim.

kaj ni 40 "bolje" kot 30? torej da zdrži več preganjanja (pregrevanja olja)

seveda pod pogojem, da zadostuje še ostalim zahtevam ( čistost, ......)

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: So mar 23, 2013 8:15 pm
Napisal/-a Templar
bizi10 je napisal/-a:
Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Na kratki rok nič .................. dolgoročna pa ................... se ne izplača prihraniti par evrov pri olju

Lep pozdrav


5W40 olje ni nič slabše kot 5W30 če sta oba isti kvalitetni razred in izpolnjujeta enake standarde (A3/B3).


Načeloma sta 5w30 in 5w40 v kolikor izpolnjujeta iste ACEA standarde zamenljiva, vendar pa vseeno preverit ali je to kosher z navodili proizvajalca. Praviloma večina 5w30 in 5w40 izpolnjuje A3/B4 standarde, težava pa nastane pri višjih A5/B5 in pa C1/2/3/4/5 razredih, ki se zahtevajo za turbo dizle s filtrom trdih delcev.

Najlažje je preverit katerega od konfiguratorjev olj, ki jih ima večin proizvajalcev olj in pri nekaterih imaš tako "standard" kot tudi "premium" izbiro glede na navodila proizvajalca.

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: So mar 23, 2013 8:45 pm
Napisal/-a fare
Templar je napisal/-a:
bizi10 je napisal/-a:
Fan je napisal/-a:Pozdravljeni

Na kratki rok nič .................. dolgoročna pa ................... se ne izplača prihraniti par evrov pri olju

Lep pozdrav


5W40 olje ni nič slabše kot 5W30 če sta oba isti kvalitetni razred in izpolnjujeta enake standarde (A3/B3).


Načeloma sta 5w30 in 5w40 v kolikor izpolnjujeta iste ACEA standarde zamenljiva, vendar pa vseeno preverit ali je to kosher z navodili proizvajalca. Praviloma večina 5w30 in 5w40 izpolnjuje A3/B4 standarde, težava pa nastane pri višjih A5/B5 in pa C1/2/3/4/5 razredih, ki se zahtevajo za turbo dizle s filtrom trdih delcev.

Najlažje je preverit katerega od konfiguratorjev olj, ki jih ima večin proizvajalcev olj in pri nekaterih imaš tako "standard" kot tudi "premium" izbiro glede na navodila proizvajalca.
Ma ne gre za dizla. 2.0i 16v 108kw Mazdin motor. Na konfiguratorju mi od letnika 2002-2007 pravi da je 5w-40 ok. Potem pa 2007 naprej pa prešalta pri "enakem" motorju na 5w-30.
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 5&brand=45
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... 5&brand=45
in zadeva je v tem da jaz imam avto letnik 2006 ampak z oznako motorja (LF) tako da nisem full ziher v to ali je 5w-40 še vedno ustrezno za moja mašina.
lp.

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: So mar 23, 2013 9:36 pm
Napisal/-a ejsim
Pri teh bencinarjih je 5W-40 najbolj univerzalno olje. 30 je pa res "prešvoh" za tak avtomobil. x-30 je za dizle z DPF filtrom. Pa proizvajalci dajejo tudi v sodobne bencinarje, da znižajo kak mililiter porabe. No vsaj jaz bi dal 5W-40.

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: So mar 23, 2013 11:05 pm
Napisal/-a bizi10
ejsim je napisal/-a:Pri teh bencinarjih je 5W-40 najbolj univerzalno olje. 30 je pa res "prešvoh" za tak avtomobil. x-30 je za dizle z DPF filtrom. Pa proizvajalci dajejo tudi v sodobne bencinarje, da znižajo kak mililiter porabe. No vsaj jaz bi dal 5W-40.


Tako nekako. 5W30 je za dizle z FAP filtrom. Drugače je pa boljše met 5W40 notri bolje maže, ampak bi FAP filter prej zapacal. Torej če nimaš FAP filtra go for 5W40.

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: Ne mar 24, 2013 11:30 am
Napisal/-a Gricko
kaj pa ima veze fap / dpf z oljem ali je 30 ali 40??? NIČ!

Ima pa veze čistost olja in da je olje low ash......

Če se kaj zastopim je 40 olje boljše kot 30......30 ima prednost le glede manjše porabe goriva

in po mojem je olje 5-40 boljše kot 5-30.....seveda če ustrezata še ostalim pogojem in neglede na vrsto motorja.

res pa je, da 5-30 jih veliko zadostuje/ izpolnjuje pogoje, ki jih mašina rabi, 5-40 pa so ponavadi hitro preveč "svinska" za DPF filtre.....

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: Po mar 25, 2013 1:02 pm
Napisal/-a Energetik81
Gricko je napisal/-a:kaj pa ima veze fap / dpf z oljem ali je 30 ali 40??? NIČ!

Ima pa veze čistost olja in da je olje low ash......

Če se kaj zastopim je 40 olje boljše kot 30......30 ima prednost le glede manjše porabe goriva

in po mojem je olje 5-40 boljše kot 5-30.....seveda če ustrezata še ostalim pogojem in neglede na vrsto motorja.

res pa je, da 5-30 jih veliko zadostuje/ izpolnjuje pogoje, ki jih mašina rabi, 5-40 pa so ponavadi hitro preveč "svinska" za DPF filtre.....
Točno tako. Če dobiš 5W-40, ki ustreza standardu čistosti za DPF, ga komot natankaš, seveda če proizvajalec ne navaja točno dovoljene gradacije.
40 je boljše za dolga tiščanja po AC v vročem vremenu.
Recimo tale Castrol ustreza standardu ACEA C3, torej je namenjen dizlom s DPFjem.

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: Po mar 25, 2013 1:15 pm
Napisal/-a fare
Energetik81 je napisal/-a:
Gricko je napisal/-a:kaj pa ima veze fap / dpf z oljem ali je 30 ali 40??? NIČ!

Ima pa veze čistost olja in da je olje low ash......

Če se kaj zastopim je 40 olje boljše kot 30......30 ima prednost le glede manjše porabe goriva

in po mojem je olje 5-40 boljše kot 5-30.....seveda če ustrezata še ostalim pogojem in neglede na vrsto motorja.

res pa je, da 5-30 jih veliko zadostuje/ izpolnjuje pogoje, ki jih mašina rabi, 5-40 pa so ponavadi hitro preveč "svinska" za DPF filtre.....
Točno tako. Če dobiš 5W-40, ki ustreza standardu čistosti za DPF, ga komot natankaš, seveda če proizvajalec ne navaja točno dovoljene gradacije.
40 je boljše za dolga tiščanja po AC v vročem vremenu.
Recimo tale Castrol ustreza standardu ACEA C3, torej je namenjen dizlom s DPFjem.

Ma ne gre za dizla! Benzinc, 2.0i 16v 108kw Mazdin motor.

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: Po mar 25, 2013 1:18 pm
Napisal/-a Energetik81
Sej vem! Ravno zato lahko še toliko bolj na komot natankaš 5W-40.

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: Po mar 25, 2013 1:27 pm
Napisal/-a fare
Energetik81 je napisal/-a:Sej vem! Ravno zato lahko še toliko bolj na komot natankaš 5W-40.
ql,tnx.

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: Po mar 25, 2013 9:10 pm
Napisal/-a hippo
Templar je napisal/-a:Praviloma večina 5w30 in 5w40 izpolnjuje A3/B4 standarde, težava pa nastane pri višjih A5/B5 in pa C1/2/3/4/5 razredih, ki se zahtevajo za turbo dizle s filtrom trdih delcev.

A1/B1 in A5/B5 sta nižja razreda kot A3/B4. A1/B1 in A5/B5 se uporabljata predvsem pri 5W-30 oljih.
C1/2/3 so pa za DPF filtre.

bizi10 je napisal/-a:Tako nekako. 5W30 je za dizle z FAP filtrom. Drugače je pa boljše met 5W40 notri bolje maže, ampak bi FAP filter prej zapacal. Torej če nimaš FAP filtra go for 5W40.

Gradacija nima veze ali je za FAP/DPF ali ne. Tu je predvsem važen C1/2/3 razred. C3 uporablja VAG koncern, ostali pa C1 in C2.

Gricko je napisal/-a:kaj pa ima veze fap / dpf z oljem ali je 30 ali 40??? NIČ!
Ima pa veze čistost olja in da je olje low ash......
Če se kaj zastopim je 40 olje boljše kot 30......30 ima prednost le glede manjše porabe goriva
in po mojem je olje 5-40 boljše kot 5-30.....seveda če ustrezata še ostalim pogojem in neglede na vrsto motorja.
res pa je, da 5-30 jih veliko zadostuje/ izpolnjuje pogoje, ki jih mašina rabi, 5-40 pa so ponavadi hitro preveč "svinska" za DPF filtre.....

Prvi stavek drži.
Kar se tiče low ash nima veze gradacija ampak zopet ACEA standardi. Low ash sta A1/B1 in A5/B5. Res pa je, da je večina low ash olj gradacije 5W-30.
5W-30 olja dajejo predvsem zaradi malce nižje porabe goriva, ostalo nima veze.
5W-40 olje ni preveč svinsko za DPF filtre, ker ni to odvisno od gradacije ampak spet od ACEA standarda - recimo novi Aral HighTronic 5W-40 izpolnjuje ACEA A3/B4/C3, kar pomeni, da ga lahko komot tankaš v Fiate z DPF filtri ali pa Citroene s FAPi. Lahko bi ga tankal tudi v VW Audi koncern, ampak bi potem moral delati servise na 15kkm, ker je drugače za DPF filtre predpisan 507.00 standard, kateremu pa "ustreza" samo 5W-30 LL olje, ki podaljšuje servisne intervale na 30kkm, ampak cena je pa tudi dvakrat višja.

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: Po mar 25, 2013 9:36 pm
Napisal/-a ejsim
Se strinjam, ampak prej so bila večinoma samo 5W-30 olja C3. No, vsaj več jih je bilo, ki so zadovoljevala C3. Vsaj po mojih izkušnjah. Jih pa ogromno "predpisujejo" tudi za bencinarje. Nevem koliko je to dolgoročno gledano pametno. Ampak, kaj češ.

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: Po mar 25, 2013 10:49 pm
Napisal/-a bizi10
hippo je napisal/-a:
bizi10 je napisal/-a:Tako nekako. 5W30 je za dizle z FAP filtrom. Drugače je pa boljše met 5W40 notri bolje maže, ampak bi FAP filter prej zapacal. Torej če nimaš FAP filtra go for 5W40.

Gradacija nima veze ali je za FAP/DPF ali ne. Tu je predvsem važen C1/2/3 razred. C3 uporablja VAG koncern, ostali pa C1 in C2.


Res je gradacija nima veze ali je za FAP/DPF filtre ali ne. Ampak če nimaš FAP filtra je važno samo da je olje A3/B3 Npr: Shell Helix Ultra 5W-40 izpolnjuje API SM/CF; ACEA A3/B3/B4; VW 500.00/502.00/505.00; MB 229.5; BMW LL01; Porsche A40; Saab, Rover, Renault RN 0700/0710; Peugeot-Citroen PSA E-98 podaljšan interval (nivo 2); Fiat 9.55535Z2;
Takšno olje lahko komot tankaš v katerikoli avto ki nima FAP/DPF filtra in bo bolj blagodejen za motor kot pa 5W30 olje.

Drugače oznake pomenijo:
A1 Fuel economy petrol
A2 Standard performance level (now obsolete)
A3 High performance and/or extended drain
A4 Reserved for future use in certain direct injection engines
A5 Combines A1 fuel economy with A3 performance

B1 Fuel economy diesel
B2 Standard performance level (now obsolete)
B3 High performance and/or extended drain
B4 For direct injection car diesel engines
B5 Combines B1 fuel economy with B3/B4 performance

C1-04 Petrol and Light duty Diesel engines, based on A5/B5-04 low SAPS, two way catalyst compatible.
C2-04 Petrol and light duty Diesel engines, based on A5/B5-04 mid SAPS, two way catalyst compatible.
C3-04 Petrol and light duty Diesel engines, based on A5/B5-04 mid SAPS, two way catalyst compatible, Higher performance levels due to higher HTHS.

Note: SAPS = Sulphated Ash, Phosphorous and Sulphur.

Put simply, A3/B3, A5/B5 and C3 oils are the better quality, stay in grade performance oils.

Re: 5w30 vs 5w40

Objavljeno: Po mar 25, 2013 10:58 pm
Napisal/-a fare
bizi10 je napisal/-a:
hippo je napisal/-a:
bizi10 je napisal/-a:Tako nekako. 5W30 je za dizle z FAP filtrom. Drugače je pa boljše met 5W40 notri bolje maže, ampak bi FAP filter prej zapacal. Torej če nimaš FAP filtra go for 5W40.

Gradacija nima veze ali je za FAP/DPF ali ne. Tu je predvsem važen C1/2/3 razred. C3 uporablja VAG koncern, ostali pa C1 in C2.


Res je gradacija nima veze ali je za FAP/DPF filtre ali ne. Ampak če nimaš FAP filtra je važno samo da je olje A3/B3 Npr: Shell Helix Ultra 5W-40 izpolnjuje API SM/CF; ACEA A3/B3/B4; VW 500.00/502.00/505.00; MB 229.5; BMW LL01; Porsche A40; Saab, Rover, Renault RN 0700/0710; Peugeot-Citroen PSA E-98 podaljšan interval (nivo 2); Fiat 9.55535Z2;
Takšno olje lahko komot tankaš v katerikoli avto ki nima FAP/DPF filtra in bo bolj blagodejen za motor kot pa 5W30 olje.

Drugače oznake pomenijo:
A1 Fuel economy petrol
A2 Standard performance level (now obsolete)
A3 High performance and/or extended drain
A4 Reserved for future use in certain direct injection engines
A5 Combines A1 fuel economy with A3 performance

B1 Fuel economy diesel
B2 Standard performance level (now obsolete)
B3 High performance and/or extended drain
B4 For direct injection car diesel engines
B5 Combines B1 fuel economy with B3/B4 performance

C1-04 Petrol and Light duty Diesel engines, based on A5/B5-04 low SAPS, two way catalyst compatible.
C2-04 Petrol and light duty Diesel engines, based on A5/B5-04 mid SAPS, two way catalyst compatible.
C3-04 Petrol and light duty Diesel engines, based on A5/B5-04 mid SAPS, two way catalyst compatible, Higher performance levels due to higher HTHS.

Note: SAPS = Sulphated Ash, Phosphorous and Sulphur.

Put simply, A3/B3, A5/B5 and C3 oils are the better quality, stay in grade performance oils.
:bow