Stran 1 od 4

Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 12:15 pm
Napisal/-a bluedot
Pozdravljeni,

novembra 2011 sem kupil novo Ford Kugo, s pnevmatikami Goodyear Wrangler HP 225/55/17 (guma za vse letne čase - http://www.goodyear.eu/si_si/tires/4x4/ ... l-weather/). Pred približno dvema mesecema sem opazil, da so vse 4 gume na notranjem robu že precej obrabljene (priložena slika - žal ne morem priložiti več slik).

Avto sem peljal na Fordov servis, kjer so zadevo preverili in rekli, da je to "normalna" obraba pri 50.000 km in da nekateri gume že tako ali tako menjavajo po 30.000 km. Prosil sem jih tudi, da opravijo pregled optike in test je pokazal, da jo je bilo treba "popraviti", ker gume niso bile v pravilni liniji s cestiščem. Napako so opravičevali, da je nekdo od nas, ki vozimo ta avto, najverjetneje zapeljal v kakšno večjo luknjo na cesti ali pa je to posledica dolgotrajne vožnje po slabih cestah.

Prepričan sem, da to ne drži, ker ta avto še niti makedama videl ni, uporablja pa se ga za vsakodnevno vožnjo med Lendavo in Ptujem (50 % avtocesta, 50 % lokalne ceste, ki so OK). Poleg tega imam na Astri GTC že 7 let stare letne gume (80.000 km) in profil je skoraj, kot nov. Enkrat sem tudi slučajno zadel v večji robnik na gradbišču (z vsaj 30 km/h), ki mi je presekal gumo in naredil vdolbino v alu platišče in kljub temu se to ni poznalo na optiki (avto sem dal na preventivni pregled in vse je bilo OK).

Na Fordu pravijo, da to ne spada pod garancijo in ne prevzemajo nobene odgovornosti. Jaz pa vem, da ni bilo nobenega udarca, da so ceste, po katerih se ta avto uporablja, dobre in da tlak v gumah redno preverjam. Kaj bi lahko bil vzrok potem? Je možno, da so avto dostavili z že pokvarjeno optiko? Kaj bi vi naredili v tem primeru?

Hvala!

20130422_102030.jpg
Obrabljena guma

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 12:24 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
1. stvar: Je možno,da so ti ga dostavli s sfaljeno optiko. Mislm,da celo PDI predvideva, da je treba optiko naredit oz. pregledat,preden se avto dostavi stranki.
2. stvar: Geometrija podvozja se preverja vsaj 1x na 20.000km,da imaš mir.
3. stvar: na GTC-jki imaš neke normalne dimenzije gum,da ti tulk dolg časa zdržijo. Čim daš ti neki nizkopresečni valjer na avto,ti noben tak valjer ne bo zdržal več kot 40.000km.

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 12:33 pm
Napisal/-a čare
Po 50000 km bi lahko bilo marsikaj in o takih stvareh se z servisom pregovarjat je brezveze,ker oni itak ne bojo prevzeli krivde,bi pa morali na vsakem rednem servisu narediti test zavor in optike česar pa niso in rezultat imaš na obrablejnosti.

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 12:49 pm
Napisal/-a bluedot
TrijoAdijo je napisal/-a:1. stvar: Je možno,da so ti ga dostavli s sfaljeno optiko. Mislm,da celo PDI predvideva, da je treba optiko naredit oz. pregledat,preden se avto dostavi stranki.
2. stvar: Geometrija podvozja se preverja vsaj 1x na 20.000km,da imaš mir.
3. stvar: na GTC-jki imaš neke normalne dimenzije gum,da ti tulk dolg časa zdržijo. Čim daš ti neki nizkopresečni valjer na avto,ti noben tak valjer ne bo zdržal več kot 40.000km.


Hvala za odgovor! Misliš, da lahko poskušam uveljavljati garancijo? Oni sicer pravijo, da ne, vendar to definitivno ni normalno in verjetno spada pod stvarne napake. Takšno napako imam pravico prijaviti do dveh let: http://www.tzslo.si/Splosna-zakonodaja/ ... -garancija Naj se obrnem na tržni inšpektorat za varstvo potrošnikov?

Na GTC-ju imam 225/45/17 - torej še z nekoliko nižjim presekom, kot na Kugi. Gume Prilagam sliko profila in letnika gume (0306). Sicer imam tudi zimske gume, vendar z letnimi je narejenih vsaj 55.000 km. Res pa je, da vozim varčno in tudi porabo imam na 6,2 (pa ni penzionerska vožnja, ampak uporabljam momentum, zaviram malo bolj normalno ipd.).

20130609_133505.jpg
Gume na Astri GTC po približno 55.000 km.

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 12:52 pm
Napisal/-a bluedot
čare je napisal/-a:Po 50000 km bi lahko bilo marsikaj in o takih stvareh se z servisom pregovarjat je brezveze,ker oni itak ne bojo prevzeli krivde,bi pa morali na vsakem rednem servisu narediti test zavor in optike česar pa niso in rezultat imaš na obrablejnosti.


Potem pa bom moral na varstvo potrošnikov, čeprav se mi s tem ne ljubi ukvarjati, ampak kot že rečeno, vem, da je avto vožen izključno na cestah v dobrem stanju, nikoli ni bil udarjen in tlak v pnevmatikah se preverja redno.

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 12:54 pm
Napisal/-a dottore
Tudi te gume na Astri boš moral počasi menjat, ker so že stare ;).

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 12:59 pm
Napisal/-a bluedot
dottore je napisal/-a:Tudi te gume na Astri boš moral počasi menjat, ker so že stare ;).


Saj, tu bom menjal zaradi starosti (v osmem letu so), na Kugi pa so hin po dobrem letu in pol. Jasno je, da je optika kriva, ampak napake nočejo priznati in to me jezi.

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 2:12 pm
Napisal/-a Gricko
če so vse 4 gume podobno obrabljene, definitivno nekaj ne štima z podvozjem, ali je le to zluftano, ali pa optika ni dobra....tako odstopanje, kot je na sliki sigurno ni normalno!

po drugi strani pa 50kkm ni malo ( pa četudi je le leto in pol naokoli) in se podobne gume res menjajo ob taki kilometrini, hkrati pa nej bi bil profil bolj ali manj enakomerno pobran, ne pa da ti na notranjem robu skoraj žice ven gledajo, med tem, ko je zunanji še kar "bogat"



edit:
PS: bolj ko gledam gumo (slikca) bolj se mi zdi, da je guma take sestave, da je notranji rob veliko močnejši in ima veliko manj globokih kanalov in več "mesa", in ko se malo obrabi, zgleda zlizana..... ne vem, ampak desni rob zgleda ful pobran, vzdolžni kanal ob robu pa ima še vedno kar nekaj globine...... saj na slikci tako zgleda

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 2:51 pm
Napisal/-a bluedot
Gricko, hvala za odgovor.

Vse 4 gume so na notranjih robovih enako obrabljene (sprednje bolj, zadnje malenkost manj).

50k res ni malo, vendar bi človek pričakoval enakomerno obrabo. Avte imamo vedno vsaj 10 let, z vsakimi gumami naredimo minimalno 70.000 km in takšne težave do sedaj še ni bilo nikoli.

Originalna guma izgleda tako: http://www.goodyear.eu/si_si/tires/4x4/ ... l-weather/

Do sedaj na nobeni Kugi nisem videl takšne obrabe (te gume so serijsko na vsakem 4x2 modelu). En znanec ima tudi takšen avto, malenkost manj kilometrov, ampak gume se enakomerno obrabljajo.

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 3:08 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
Če so vse štiri kulk-tulk enako pobrane, potem ali je problem v optiki ali pa v gumah samih.In sem nekak ziher, da je blem v optiki,če so jo morali popravljat.In nikoli ne boš z avtom pojahal luknje na cesti tako, da ti bo vse gume začelo po notranjem robu radirat. Imaš izpis iz optike? Če ja, ga dej poslikaj/poskeniraj pa sliko tu gor pripopaj,pa da vidimo to :)

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 3:10 pm
Napisal/-a LukL
ne jambraj pa kupi nove gume, če maš sebe malo rad. Po 50.000 km je normalno da bodo gume za odpis, morda na oko še v redu, vendar ko rabiš stik s podlago na mokrem terenu, te bo pač enega deževnega dne odneslo.

Naredili so ti optiko, kar je seveda bilo potrebno po neenakomerni obrabi. Če bi rad še nove gume se pa lahko na glavo postaviš ko jih ne boš dobil. Lahko se pritožuješ kamorkoli hočeš, greš celo do odvetnikov, varstvo potrošnikov ipd. novih gum ti zagotovo ne bodo dali.
Avto je treba vzdrževati in to spada k vzdrževanju avta, prav tako tudi optika, brisalci, žarnice, zavorni sistem, hladilni sistem, izpušni sistem...
Kaj ko boš imel luknjo na izpušnem loncu, boš želel da ti dajo novega brezplačno, saj imaš garancijo na prerjavenje....

Nekatere stvari je potrebno tudi redno spremljati.

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 3:25 pm
Napisal/-a NoF3ar
LukL je napisal/-a:ne jambraj pa kupi nove gume, če maš sebe malo rad. Po 50.000 km je normalno da bodo gume za odpis, morda na oko še v redu, vendar ko rabiš stik s podlago na mokrem terenu, te bo pač enega deževnega dne odneslo.

Naredili so ti optiko, kar je seveda bilo potrebno po neenakomerni obrabi. Če bi rad še nove gume se pa lahko na glavo postaviš ko jih ne boš dobil. Lahko se pritožuješ kamorkoli hočeš, greš celo do odvetnikov, varstvo potrošnikov ipd. novih gum ti zagotovo ne bodo dali.
Avto je treba vzdrževati in to spada k vzdrževanju avta, prav tako tudi optika, brisalci, žarnice, zavorni sistem, hladilni sistem, izpušni sistem...
Kaj ko boš imel luknjo na izpušnem loncu, boš želel da ti dajo novega brezplačno, saj imaš garancijo na prerjavenje....

Nekatere stvari je potrebno tudi redno spremljati.

Podpis. Ko, boš menjal gume, se lahko zgodi, da ti spet nebo pravilno nastavljena optika, saj so jo sedaj naredili na zanič gume.

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 3:36 pm
Napisal/-a bluedot
TrijoAdijo je napisal/-a:Če so vse štiri kulk-tulk enako pobrane, potem ali je problem v optiki ali pa v gumah samih.In sem nekak ziher, da je blem v optiki,če so jo morali popravljat.In nikoli ne boš z avtom pojahal luknje na cesti tako, da ti bo vse gume začelo po notranjem robu radirat. Imaš izpis iz optike? Če ja, ga dej poslikaj/poskeniraj pa sliko tu gor pripopaj,pa da vidimo to :)


OK, poiščem in zrihtam.

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 3:40 pm
Napisal/-a bluedot
LukL je napisal/-a:ne jambraj pa kupi nove gume, če maš sebe malo rad. Po 50.000 km je normalno da bodo gume za odpis, morda na oko še v redu, vendar ko rabiš stik s podlago na mokrem terenu, te bo pač enega deževnega dne odneslo.

Naredili so ti optiko, kar je seveda bilo potrebno po neenakomerni obrabi. Če bi rad še nove gume se pa lahko na glavo postaviš ko jih ne boš dobil. Lahko se pritožuješ kamorkoli hočeš, greš celo do odvetnikov, varstvo potrošnikov ipd. novih gum ti zagotovo ne bodo dali.
Avto je treba vzdrževati in to spada k vzdrževanju avta, prav tako tudi optika, brisalci, žarnice, zavorni sistem, hladilni sistem, izpušni sistem...
Kaj ko boš imel luknjo na izpušnem loncu, boš želel da ti dajo novega brezplačno, saj imaš garancijo na prerjavenje....

Nekatere stvari je potrebno tudi redno spremljati.


Brez zamere, vendar meni se zdi gume menjavati po 50k kilometrih absurd. Gume so stare malo manj, kot dve leti. Profila je na neobrabljenem delu še več, kot preveč. Če te neenakomerne obrabe zaradi njihove napake ne bi bilo, bi gume, sodeč po sedanjem stanju, zdržale še dve leti.

Razumem, da nekateri morajo menjavati gume zaradi stila vožnje ipd., vendar moja poraba je vedno nižja od tiste, ki je predvidena v knjižici in tudi vse gume smo zvozili na več, kot 70.000 km. Menjavam jih, ko so prestare, ne zaradi profila. Profila še v življenju nisem porabil (glej zgornjo sliko od Astre).

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 3:44 pm
Napisal/-a bluedot
NoF3ar je napisal/-a:
LukL je napisal/-a:Avto je treba vzdrževati in to spada k vzdrževanju avta, prav tako tudi optika, brisalci, žarnice, zavorni sistem, hladilni sistem, izpušni sistem...
Kaj ko boš imel luknjo na izpušnem loncu, boš želel da ti dajo novega brezplačno, saj imaš garancijo na prerjavenje....

Nekatere stvari je potrebno tudi redno spremljati.


Glede vzdrževanja - kot sem že prej napisal, vsak avto imamo nekje 10 let in tudi v tej starosti se vozijo izključno na originalen servis. Noben od avtov neoriginalnega servisa še od daleč videl ni (pa ne, da je kaj z njimi narobe, ampak pač). Tudi rezervni deli so izključno originalni, pa če tudi gre samo za izpušni lonec ...

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 3:58 pm
Napisal/-a bluedot
TrijoAdijo je napisal/-a:Če so vse štiri kulk-tulk enako pobrane, potem ali je problem v optiki ali pa v gumah samih.In sem nekak ziher, da je blem v optiki,če so jo morali popravljat.In nikoli ne boš z avtom pojahal luknje na cesti tako, da ti bo vse gume začelo po notranjem robu radirat. Imaš izpis iz optike? Če ja, ga dej poslikaj/poskeniraj pa sliko tu gor pripopaj,pa da vidimo to :)


OK, tu je optika. Izvajalec je "blurred out", ostali zapis je sam po sebi neki blurred. :)

Žal se v te številke nič ne razumem, tako, da bom hvaležen za kakšno interpretacijo.

Optika.jpg
Analiza optike za Ford Kuga

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 5:04 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
No ja....sej ti jih je lahko popapcalo. Me niti ne čudi glede na to, da je delni stek na zadnji osi desno bil še glih na glih v toleranci.Čeprav vidim,da ti je delni stek kompenziral glede na nagib. Malce so tudi nagibi spremenjeni (tako spredaj kot zadaj),ampak ni panike.
Glede na prednji negativni stek je logično,da so gume po notranjih robovih popapcane.
Glede na zadnji pozitivni stek je tudi logično,da so gume popapcane po notranjih robovih.
In ja, sprednje ti je bolj papcalo kot zadnje. Se vidi po izpisih.
Prednje levo kolo ima lahko stek med 0,2 in 1,3 mm, se pravi, da mora bit špura zaprta, ti pa si imel špuro odprto tako, da je bil delni stek levega kolesa spredaj -1,4mm. Kar pomeni,da je bil delni stek za 1,6mm izven minimalne tolerance.
Podobno je pri desnem kolesu. Ampak razlika je v tem, da si imel delni stek levega kolesa za 0,8mm izven minimalne tolerance. tudi ta špura je bila odprta (odprta pomeni v minus,zaprta pa v plus).

Zadaj levo si sicer špuro mel zaprto (torej v +),ampak še zmeraj za 0,7mm izven minimalne tolerance (ki je 0,9mm v +).Sedaj imaš 1,2mm v +.
Zadaj desno pa mojster ni niti tikal. Namreč imel si in imaš še zmeraj 0,9mm v +.Kar pa je ravno na meji minimalne tolerance.

Tule pa imaš eno sliko, da boš imel vsaj približno predstavo,kako so ti kolesa prej stala in kako ti stojijo sedaj:

http://www.joker.si/slika.php?cid=551&id=1437

Skratka: Skupni stek spredaj je bil zjeban negativno,kar rezultira v pobranih notranjih robovih sprednjih gum. Skupni stek zadaj si sicer imel v pozitivnem,ampak še zmeraj preveč proti negativnem, zato ti je gume po notranjem robu požrlo.

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 5:45 pm
Napisal/-a bluedot
TrijoAdijo je napisal/-a:Tule pa imaš eno sliko, da boš imel vsaj približno predstavo,kako so ti kolesa prej stala in kako ti stojijo sedaj:

http://www.joker.si/slika.php?cid=551&id=1437

Skratka: Skupni stek spredaj je bil zjeban negativno,kar rezultira v pobranih notranjih robovih sprednjih gum. Skupni stek zadaj si sicer imel v pozitivnem,ampak še zmeraj preveč proti negativnem, zato ti je gume po notranjem robu požrlo.


Fuuul ti hvala za to podrobno razlago. Torej tega niso mogle povzročiti grabe na cesti, kot oni trdijo?

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 6:00 pm
Napisal/-a NoF3ar
Optiko, lahko razštelajo lukne, na cesti, pravtako če parkiraš na pločniku (robniki) itd itd

Re: Obrabljene gume na notranjem robu po 50.000 km?

Objavljeno: Ne jun 09, 2013 6:48 pm
Napisal/-a bluedot
To mi je sicer jasno, vendar kot sem že prej napisal, z Astro sem skrušil na nekem gradbišču pri 30 km/h skrušil robnik, posledično presekal gumo, rahlo poškodoval felgo in z optiko ni bilo nič. Astra je bila tudi vožena na makedamu in kaj jaz vem kje v teh sedmih oz. osmih letih, Kuga pa samo na asfaltu, ki je lep in raven. :) Najhujše, kar je Kuga doživela, je bilo nekaj malo vožnje po mehki travici na parceli, kjer kosim travo. :)

Zato me to vse skupaj moti, ker na nobenem avtu nikoli ni bilo niti približno takšnega problema. Pa včasih smo npr. Corso gnali po hudo slabih cestah čez na Madžarskem (takšnih lukenj v asfaltu v SLO enostavno ni) pa tudi nikoli ni bilo nič narobe.

Če se je to res od grabic naredilo (čeprav se noben ni vozil po njih), potem je kvaliteta Kuge zelo, zelo vprašljiva.