Stran 1 od 1

Večna dilema okoli hladilne tekočine

Objavljeno: So jul 13, 2013 1:57 pm
Napisal/-a ESX
Dejmo enlrat za vedno razčistit okoli hladilne tekočine, ker okoli tega pa vsak pravi po svoje.

Ali se jih lahko loči po barvi ? (menda ne)

Če se jih ne loči po barvi, kako pol veš katera je primerna za kater avto ? Večinoma se danes prodajajo roza (G12), modre, zelene ter rumene.

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Objavljeno: So jul 13, 2013 2:19 pm
Napisal/-a zlica22
Kopiram iz drugega foruma, kjer je to nekdo prav lepo napisal. Upam, da avtor nima nič proti, če to bere...

OdgovorNapisal/-a M38885 » 25.11.2011 11:23
Barve hladilnih tekocin niso nakljucne. Imajo ze svoj smisel.
V osnovi: Rdec vsebuje silikon, Moder vsebuje silikat.
Ostale barve oznacujejo razlicne alkohole v tekocini.
V glavnem pri nakupu laho diferinzirate med BASF Gysantin in cenejsim Ethandiol.
G05, G11 je primeren za litozelezne bloke motorja
G12, G30 je primeren za aluminijaste bloke motorja
G48 pa nekako lahko vlivate v vse motorje

V nadaljevanju pa postane stvar malo komplicirana:
Moder in rumeni se preneseta in Rdeci in violet se preneseta, nikakor pa medsabo.
G11 in G12 se nikakor ne preneseta, vendar G11 z G12+ ali zG12plus.
Paradox:
G11 je lahko rumen, moder ali zelen v osnovi.
G12 je lahko lila ali roza.
G30 BMW ne priporoca
G11 priporoca Renault

Cez dve ali tri leta je tako ali tako hladilna tekocina umazana, da se ne da definitivno dolociti le po barvi.
Zato ni priporocljivo dolivati hladilne tekocine, temvec jo menjati. To je zanemarljiv strosek v primerjavi z ostalimi stroski.
Za zakljucek se sledece:
Ce se mesa hladilna tekocina med seboj, se ne unici motorja ali hladilnega systema. Unici se hladilna lastnost tehocine.
Malo teorije: vrelisce vode je 99.97°C , hladilne tekocine imajo vrelisce 106°C – 135°C. Talisce je pri vodi 0°C pri hladilnih tekocinah pa nekje -58°C.
Pri tem ima hladilna tekocina to lastnost, da je pri ca.-70°C se vedno v "kasasti" obliki in ni nevarnosti poskodb motornega bloka ob morebitni zamrzitvi.
V srednji evropi zadostuje mesalno razmerje 60:40.
Koncentrirana hladilna tekocina v motorju ni priporocljiva, ker je specificna lastnost transporta toplote pri vodi ca.4,70 KJ/Kg, hladilna tekocina le ca.2,6KJ/Kg.
Upam, da sem se v zadnjem stavku pravilno izrazil.
Se to, katero vodo urorabiti: tukaj si se strokovnjaki / industrija ni edina.
Nekateri priporocajo pitno, nekateri destilirano, trteti precisceno dezevnico.
Destilirana voda ni “uravnovesena” , pitna je lahko zelo “trda” (kalk), dezevnica naj bi bila idealna.

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Objavljeno: So jul 13, 2013 2:59 pm
Napisal/-a pskoda
Pol je pa še G12++, ki ga proizvaja oz prodaja GM za ople in je v rdeči barvi

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Objavljeno: So jul 13, 2013 3:18 pm
Napisal/-a yashica
pskoda je napisal/-a:Pol je pa še G12++, ki ga proizvaja oz prodaja GM za ople in je v rdeči barvi


Pozabil si še na vagovo hladilno G13, ki mimogrede prihaja v sodih iz Kitajske.. če komu to kaj pomeni ;)

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Objavljeno: So jul 13, 2013 3:38 pm
Napisal/-a matey18
Jst mam pri fiat roza pri renault rumen.

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Objavljeno: So jul 13, 2013 9:35 pm
Napisal/-a joztom
Po mnenju vseh kolegov, je vsak antifriz O.K. v pravem razmerju. Res pa je, da je, pri nas najbolj uporabljan, rdeči Kemikal G12 najbolj reaktiven in dostikrat solzi ob ceveh. Rumeni Kemikal za francoske avte je nekako bolj prijazen.

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Objavljeno: So jul 13, 2013 9:49 pm
Napisal/-a sablač
dobra tema

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Objavljeno: So jul 13, 2013 10:14 pm
Napisal/-a tom2
Na koliko časa je priporočljivo zamenjat hladilno tekočino?

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Objavljeno: Ne jul 14, 2013 10:53 am
Napisal/-a Atrox
Tako kot piše v knjigi od avtomobila. Običajno pa so intervali predpisani na 5,8 in 10 let. Ne poslušaj razne "mojstre", ki pravijo, da se hladilna tekočina ne menja. Taki tudi pravijo, da se olje v menjalniku nikoli ne menja..

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Objavljeno: Po jul 15, 2013 1:01 pm
Napisal/-a Energetik81
Kar se mene tiče in kar sem preštudiral glede tekočin, so praktično vse primerne za sodobne avte, še posebno če se jih menja na 2 leti. Med sabo pa jih ni dobro mešati. Torej če cel sistem izpereš z vodo, naj bi lahko nalil notri kar češ.
Sicer pa se razlikujejo praktično samo v dodatkih - ene imajo silikate, ene fosfate, druge pa OAT (organic acid).
Recimo Korejci uporabljajo HOAT dodatke, torej organske kisline in fosfate.
Korozivne ali agresivne pa niso nobene, saj imajo vsebovane dodatke ravno proti koroziji. Ne vem od kje ta miselnost, da bi bil antifriz koroziven.

Recimo tukaj je lepo razloženo.

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Objavljeno: Po jul 15, 2013 1:35 pm
Napisal/-a lisko
Energetik polij ga po haubi pust da se posusi pa potem sporoc, ce je koroziven al ne...
Iz izkusenj....pri petki mi je po malem teklo iz expanzije tocno po sankah motorja spodaj.... V enem letu so ble sanke pregnite do kraja. Pa samo tam kjer je kapljal antifriz...torej?

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Objavljeno: Po jul 15, 2013 2:02 pm
Napisal/-a Energetik81
Le kako, da potem motorji ne razpadejo po 2 letih.
Pregnito si imel, ker je bilo tam ves čas vlažno in je pač zarjavelo.

Re: Večna dilema okoli hladilne tekočine

Objavljeno: To jul 16, 2013 10:35 am
Napisal/-a hippo
pskoda je napisal/-a:Pol je pa še G12++, ki ga proizvaja oz prodaja GM za ople in je v rdeči barvi

Tudi v novejše VAG-e dajejo notri ++.