Stran 1 od 3
Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 7:22 am
Napisal/-a randomX
Pozdravljeni vsi skupaj, na Audiju A4 1.6 (ADP motor) letnik 1995 s 325000 km imam čuden problem, ki si ga nikakor ne znam razložiti.
Opazil sem, da mi pušča kompresija v hladilno tekočino, zaradi povečanega tlaka je tekočina uhajala izpod pokrovčka na ekspanzijski posodi. Klasika-počeno tesnilo glave. Zamenjali smo tesnilo glave, opravili brušenje glave, zamenjali tesnila ventilov, vijake glave, semering na odmični gredi, tesnilo pokrova glave ter vžigalne svečke. Po tem puščanja v hladilno tekočino ni bilo več, se je pa pojavil problem VELIKE porabe olja; kak dober liter na 700 km. Tudi na izpuho so vidne saje, česar prej ni bilo. PRED tem posegom tem je bila poraba olja kak liter na polovico intervala menjave (7500 km).
Ugotovil sem, da se olje "kuri" na tretjem valju. Svečka je bila tam namreč poplnoma črna in zamaščnena, na ostali valjih so bile OK. Primerjal sem jih tudi s starimi svečkami, ki so bile zamenjane ob menjavi tesnila glave. Stare svečke so naredile okrog 80000 km in na njih ni bilo nobenih znakov "kurjenja" olja.
Opravil sem še test kompresije, razlike med valji so bile manj kot 0,1 BAR in so se vrtele okrog 10,8 bar. Prišli smo do zaključka, da je najbrž nekaj narobe s tesnili ventilov. Kupil sem original tesnila ventilov (draginja

) ter jih zamenjal. Problem še vedno ostaja...
Pred menjavo tesnil ventilov smo z majhno kamero pogledali v glavo motorja in sicer tako, da smo odstranili izpušni kolektor in porinili kamero v v glavo motorja. Na izpušnem ventilu tretjega-problematičnega valja je bilo možno videti sledi olja. Na drugih ventilih v ostalih valjih tega ni bilo moč videti; glej slike.
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 12:26 pm
Napisal/-a zlica22
Očitno ste nekaj narobe naredili/spregledali... Ko ste sneli glavo, ste dobro pregledali, da ni kje počena? Pa obrabljenost ventilov? Pa sama montaža, je bila dovolj "strokovna"?
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 1:29 pm
Napisal/-a čare
Pri teh kilometrih bi bilo pametno pomenjati tudi vodila ventilov.Če je vodilo zluftano ti teflon nič ne pomaga ker ventil skače po vodilu...
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 2:02 pm
Napisal/-a randomX
Glavo smo vizualno pregledali, nikjer ni bilo znakov kakih razpok. Delo pa je opravil mehanik z izkušnjami.... rekel je, da ventili niso bili dosti obrabljeni.
Se pa strinjam s tem, da bi bilo dobro pri teh KM zamenjati vodila ventilov. Ne more biti pa to vzrok za "kurjenje" olja, saj je bilo pred menjavo tesnila vse OK...
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 4:54 pm
Napisal/-a čare
Pred menjavo je bilo vse zabasano z umazanijo potem pa se je podrta glava oprala in evo ti rezultata.
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 5:39 pm
Napisal/-a zlica22
čare je napisal/-a:Pred menjavo je bilo vse zabasano z umazanijo potem pa se je podrta glava oprala in evo ti rezultata.
Ravno taka je ta stvar... In pa seveda, se ob demontaži sprosti marsikatera stvar, ki je prej še za silo držala...
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 10:33 pm
Napisal/-a Fan
zlica22 je napisal/-a:čare je napisal/-a:Pred menjavo je bilo vse zabasano z umazanijo potem pa se je podrta glava oprala in evo ti rezultata.
Ravno taka je ta stvar... In pa seveda, se ob demontaži sprosti marsikatera stvar, ki je prej še za silo držala...
Pozdravljeni
X2
Lahko pa se je enostavno pri motaži malo premaknilo tesnilo .................. posledica je "preščipljeno" tesnilo na oljnem kanalu - olje sesa v valj, kjer lepo izgori. Ali pa se je narobe ( vrstni red vijakov ) zategovalo motorno glavo ................. Nekako imam občutek, da bo potrebno še enkrat snemati glavo motorja
In ja, sama nabava teflonov, ni ogrozila družinskega proračuna - "bagatela", vse ostalo je bilo veliko dražje, kakor to, kar sledi sedaj
Lep pozdrav
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Sr jul 24, 2013 12:21 pm
Napisal/-a randomX
Pozdravljeni,
hvala za odgovore. Možno je, da se je pri menjavi malo premaknilo tesnilo, čeprav smo res zelo pazili. Vijaki so bili pravilno zategnjeni v pravilnem vrsntem redu (podatki iz Autodate). Naredil sem tudi test "puščanja" (leak down test po angleško) in med valji ni razlike med rezultati.
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Sr jul 24, 2013 1:52 pm
Napisal/-a čare
Tesnilo sede na štifte tako da se ne more premaknit.
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Če jul 25, 2013 6:24 am
Napisal/-a valvoline
Klasična napaka pr 1.6 motorjih , papca olja čeprav ma kompresijo. Razlog: kompresijski obročki so v redu oljni obročki so zaštekani ali obrabljeni ter posledično spustijo preveč olja na steno cilindra. Ker spustijo malo več olja se lahko zarad tega poveča tudi sama kompresija. Zdravilo: zamenjava obročk,škoda da niste jih zamenjal ku je bla glava vun,obročki stanejo 50-60 evrov,ležaji tudi 30-50 evrov(če so v redu ni potrebe menjat).
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Če jul 25, 2013 6:35 am
Napisal/-a randomX
Hvala za odgovor! Glede na to, da je bilo menjano vse ostalo in opravljeni vsi možni testi, druge možnosti tudi skoraj ni več. Zanimivo bi bilo vedeti le, zakaj ta problem pred menjavo tesnila glave ni bil niti približno tako izrazit....
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Če jul 25, 2013 2:11 pm
Napisal/-a lisko
Prek 300 tisoc...motor narazen pa se ne menja obrockov in lezajev... In pol se men cudijo,ko obnovim pumpo in sobe pri 200 tisoc in spotoma nardim generalko.
Je pa neka logika....motor se je skupno obrabljal...tako obrocki kot vrntili...kompresija mu je padala....sedaj pa je delo polovicarsko...obnovljen zgorni del motorja, spodnji del pa se je predal. Ker sedaj ventili tesnijo kot morajo pac pritisk porine mimo obrockov. Seveda so to verjetno desetinke bara....a pri miljontih obratih pac pozere liter olja.
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Če jul 25, 2013 7:38 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
lisko je napisal/-a:Prek 300 tisoc...motor narazen pa se ne menja obrockov in lezajev... In pol se men cudijo,ko obnovim pumpo in sobe pri 200 tisoc in spotoma nardim generalko.
Je pa neka logika....motor se je skupno obrabljal...tako obrocki kot vrntili...kompresija mu je padala....sedaj pa je delo polovicarsko...obnovljen zgorni del motorja, spodnji del pa se je predal. Ker sedaj ventili tesnijo kot morajo pac pritisk porine mimo obrockov. Seveda so to verjetno desetinke bara....a pri miljontih obratih pac pozere liter olja.
x2.
Velikokrat se je zgodilo ravno to kar si opisal. Glava se je podihtala, kevder pa je prepihalo....
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Če jul 25, 2013 9:51 pm
Napisal/-a ojnica
Pred rihtanjem glave je bila tud poraba olja ?
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Če jul 25, 2013 10:27 pm
Napisal/-a RedBull™
Ti ojnca, dej začni brati, je v prvem postu človek lepo napisu kako in kaj..
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Če jul 25, 2013 10:33 pm
Napisal/-a ojnica
aha
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Pe jul 26, 2013 7:02 am
Napisal/-a randomX
TrijoAdijo je napisal/-a:lisko je napisal/-a:Prek 300 tisoc...motor narazen pa se ne menja obrockov in lezajev... In pol se men cudijo,ko obnovim pumpo in sobe pri 200 tisoc in spotoma nardim generalko.
Je pa neka logika....motor se je skupno obrabljal...tako obrocki kot vrntili...kompresija mu je padala....sedaj pa je delo polovicarsko...obnovljen zgorni del motorja, spodnji del pa se je predal. Ker sedaj ventili tesnijo kot morajo pac pritisk porine mimo obrockov. Seveda so to verjetno desetinke bara....a pri miljontih obratih pac pozere liter olja.
x2.
Velikokrat se je zgodilo ravno to kar si opisal. Glava se je podihtala, kevder pa je prepihalo....
Bo verjetno kar držalo. Pozabil sem omeniti da smo ob menjavi glave z brusno pasto tudi pobrusili ležišča ventilov, avto ima po tem za odtenek več moči (boljša kompresija), pa tudi povprečna poraba goriva je padla. "Kevder" pa je je ostal tak kot je

. Sem tud govoril še z enim mehanikom in je potrdil, da je to klasičen problem pri 1.6 motorjih z veliko kilometri iz VW grupe...
Po dopustih bomo naredili generalko pa sporočim rezultate sem za "bodoče generacije".
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Pe jul 26, 2013 7:59 am
Napisal/-a valvoline
Predno gres zopet razdirat motor jaz bi probal zadevo porihtat z kšnim dodatkom za olje. Še najprej pa poskusit n nafto v oljem za vsak primer,če so mogoče oljni obročji zaštekani lahka spustijo. V motorju pustiš 1l olja ostalo vun,ter nafilaj še 2 l nafte,in ga tako z mešanco pust naj laufa ksne pol 15-20 minut v prostem teku. Pol pa spusti to vse ven,nafilaj spet z oljem in mu daj dodatek za olje noter,jaz redno uporabljam dodatek cyclo oil treatment pr vsako menjavo olja,avto gre vedno bolje in bolje. Zamenjal že 5-6 avtov in vam povem da je dodatek cyclo res zakon.
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Pe jul 26, 2013 8:50 am
Napisal/-a randomX
Kateri Cyclo dodatek točno pa uporabljaš? Sem gledal po njihovi spletni strani in jih je kar nekaj...
Re: Povečana poraba olja po zamenjavi tesnila glave
Objavljeno: Pe jul 26, 2013 10:00 am
Napisal/-a valvoline