Stran 1 od 1
Usedanje pedala in mastno kolo
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 7:33 pm
Napisal/-a Misija
Pozdravljeni.
Do sedaj se nikoli nisem koristil vasega foruma za direktno vprasanje, bolj za napotke in pomoc na ze obstojecih temah. Ker podobne se nisem nasel, sem se odlocil, da objavim svojo. Torej k problemu.
Gre za kombi Citroen Jumper 2.8 HDi (letnik 2006). Pred slabim tednom sem opazil, da se pedalo zavore pogreza. Takrat se se to ni dogajalo hitro in med voznjo sem ga lahko se "napumpal" in je prijelo v zgornji poziciji, vsak dan pa je bilo slabse. Do vceraj, ko je pedal pogreznjen prakticno do konca in pumpanje ne deluje vec (razen ko je avto ugasnjen), pedal se ugrezne v par sekundah, ce pa bolj sunkovito stisnem, pa se hitreje. Glede na prebrano po forumu sem takoj posumil GLAVNI CILINDER ZAVORE. Do danes, ko sem cisto slucajno pogledal pod kolesa in na sprednjem desnem nasel ogromno mastne tekocine, pospricane po notranji strani kolesa, po manšeti, po stabilizatorju, po cilindru zavore direktno na kolesu itd. Prakticno je vse pomazano z mastjo. In to me je presneto zmedlo, namrec, zavorna tekocina je zelo tekoca, oranzne barve, ta mastna tekocina, pa je bila zeleno-rjava in dokaj gosta.
Dodam se tole:
1) Nivo zavorne tekocine z mojim laicnim znanjem ni upadlo, oziroma ce je, zelo malo.
2) Ob ugasnjenem motorju je pedalo trdo, ce ga pumpam gre cisto do vrha in ne upade niti malo
3) Zavore delujejo tudi ko je pedal do konca noter, ampak zelo slabo
Ali je mozno, da bi ta mastna snov bila zavorna tekocina pomesana s prahom, umazanijo in ostalim kar se nahaja na podvozju? Namrec, zdaj me je se bolj strah, saj ne vem, ali je unicen samo glavni cilinder zavore, ali pa se kaj druga pod kolesom. Manšeta je videti cela (laicni pregled), nikjer strgana. Res mi ni jasno, kaj bi se lahko teklo in tako špricalo na tistem mestu. Prosim za pomoc, vse bo dobrodoslo. K mehaniku grem v ponedeljek, prej me ni mogel uzeti, ampak raje bi ze zdaj vedel, kaj lahko pricakujem, koliko me bo stalo :/
Prilagam sliko, ko pridem na svoj domac racunalnik
Re: Usedanje pedala in mastno kolo
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 8:21 pm
Napisal/-a Mgajvr
poskusi počistit okolico manšete in kar je mastno, potem boš lažje našel krivca.
Re: Usedanje pedala in mastno kolo
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 8:33 pm
Napisal/-a lisko
Pritiski v zavornem sistemu so zelo visoki ob zelo mali kolicini premakjenega olja...tako da tudi uhajanje zelo malo tekocine pomeni ugrezjen pedal oz ugrezanje... Pedal ob izklopljenem motorju je trd , ker takrat ne zmores takega pritiska ( ni servo ojacevalca) in cilinder tesni. Ko pa motor tece pa servo deluje....ustvari se dost vecji pritisk in tako popusti...olja pa ne rab bit dovolj pa je vse mastno....do konca se pa ne pogrezne ker je sistem dvokrozni....in ce en odpove drugi se vedno deluje
Re: Usedanje pedala in mastno kolo
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 9:20 pm
Napisal/-a Misija
@Mgajvr: Sem ze z vecjega, za bolj fino bi moral kombi dvignit z dvigalom visje, tega pa na zalost ne morem. Niti nimam nekih opcij ker sem otrok betona

(beri: zivim v bloku in ne hisi) manseta je videt Ok, ni strgana, lepo se drzi na mestu. Razen ce lahko vseeno kje stece ven, na to pa se ne spoznam.
@ lisko: Hvala za pojasnilo

se pravi, naceloma mi zavore ne smejo popolnoma popustit, ce te pravilno razumem (dvokrozni sistem)? Cudno bi mi bilo, da bi mi v roku enega tedna odpovedali 2 stvari, ki sta nekako povezani. Pedal mi pada navzdol, kar bi lahko bila posledica puscanja zavornega olja, na drugi strani pa vsa ta mast. Nekako mora biti povezano, drugace je res cudno cudno nakljuce da bi sli rakom zvizgat 2 stvari v enem tednu. Naj dodam se to, da sem pred cca. 10 dnevi imel se servis pri mehaniku in ta bi zagotovo videl, ce bi ze takrat kaj bilo narobe z manseto. Najbolj cudna mi je ta barva masti, saj je zavorno olje oranzne barve (najblizje temu), ta mast pa zelenkasto-rjave.
PS: *** DODAJAM SLIKI, ce se bo kaj vidlo iz vsega tega. Ce ne druga se vidi barva masti

Re: Usedanje pedala in mastno kolo
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 9:55 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
To ni nič drugega kot mast zgloba. Zgleda da je manšeta šla pa-pa.Na eni strani je počena.
Re: Usedanje pedala in mastno kolo
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 10:15 pm
Napisal/-a Misija
Tega sem se bal. Se pravi imam zdaj ne samo en problem, pac pa dva. Spet bodo leteli dinarcki! Katastrofa kaj vse gre vsak mesec v kombi :/
Re: Usedanje pedala in mastno kolo
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 10:19 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
X2
Ja, manšeta homokinetičnega zgloba se je poslovila, mast je zmetalo ven, potrebno bo menjati manšeto in ponovno namazati zglob - priporočam, da se ga prej opere ( prah, pesek............ ) in šele nato namaže, bo daljša življenska doba zgloba.
Kar se tiče zavor, po opisu bi lahko bilo ( za 100% diagnozo pa je potreben fizični pregled ):
- obrabljena/počena tesnila v glavnem zavornem cilindru / menja se tesnila
- okvarjen enosmerni ventil na ojačevalcu zavor / pomerite podtlak ( "vakum meter" )
- zablokirano vodilo zavornega cilindra / čiščenje, mazanje in po potrebi menjati tesnilo vodila
- zablokirana zavorna ploščica v vodilu / čiščenje in mazanje ( samo kjer teče v vodilu )
Lep pozdrav
PS
Ja, ni kaj, za vaše vozilo je dražje vzdrževanje, kar je normalno.........................
Re: Usedanje pedala in mastno kolo
Objavljeno: Pe jul 19, 2013 11:58 pm
Napisal/-a Misija
@Fan: Ravno tebe sem cakal, vedno napises ogromno koristnega, hvala ti!
Te lahko se prosim, tako "od oke" kaksni so kaj stroski tega? Se pravi menjava mansete + delo (povprecno) in za vse te posamezne sklope, ki si jih navedel. Tako okvirno.
Pa se eno vprasanje. Ce je sel rakom zvizgat glavni cilinder zavor, se ga da popravit oz. ali je ceneje zamenjat tisto kar je v njem unicenega, ali kupiti nov cilinder? (vem da je cena glavnega zavornega cilindra za moj kombi cca. 100 eurov, ce se ne motim. Videl ap sem, da so za nekatere avtomobile te cene celo preko 300 eurov :O )
Re: Usedanje pedala in mastno kolo
Objavljeno: So jul 20, 2013 8:35 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni
Hmmmmmm .................. oceniti delo nekoga drugega, je tako, tako ................. cene so od delavnice do delavnice različne. Je pametno prej preveriti, pri tistemu, ki bo to servisiral. Sama menjava manšete se lahko izvaja na dva načina:
1. demontira se homokinetični zglob stran od polosi, staro manšeto se potegne dol, obriše polos, navleče novo manšeto, opere se zglob, namaže se ga in vgradi nazaj na polos
2. delavnica ima orodje za vgradnjo manšet ................. odreže se staro manšeto dol, polos in zglob se opere, z orodjem se vgradi novo manšeto, namaže in sestavi
Pri slednjem je veliko manj dela - posledično tudi strošek menjave manjši.
Kar se tiče ostalih možnih okvar, se lahko strošek popravila ocenjuje, ko se točno ve, kaj se bo delalo/popravljalo/menjalo. Osebno nikoli ne ugibam koliko bo strošek popravila, temveč najprej pregledam vozilo, ko vem kaj se bo delalo, pa lahko povem točen znesek. Torej stranka zmeraj pred popravilom ve, kaj jo čaka.
Na vašem mestu bi odšel do izbranega mehanika/mojstra/popldanca, naj pregleda vozilo in poda strošek servisa, če vam bo cena ustrezala .................. mu pustite vozilo, da ga popravi.
Ja, v glavnem zavornem cilindru se lahko menja samo tesnila in spolira stene cilindra ( obnovljen cilinder je enakovreden po kvaliteti, novemu originalnemu rezervnemu delu ). Je pa potrebno vedeti katera tesnila so v cilindru ( mere in oblika ) in koliko je nov cilinder od konkurence ....................... za veliko vozil je lahko sama obnova dražja, kot nabaviti rezervni del od konkurence.
Lep pozdrav
Re: Usedanje pedala in mastno kolo
Objavljeno: So jul 20, 2013 8:57 pm
Napisal/-a Misija
Ja sej zato sem mislil okvirno strosek, strosek dela sem pomotoma dodal zraven. Predvsem me zanima kaksna bo priblizna cena mansete in kaksna v primeru, da bo treba menjat celoten glavni zavorni cilinder. Tega zadnjega se se najbolj bojim. Mehanika ze imam, dober mojster, ki dela tako kot vi, najprej pregleda, nato pa me poklice in mi javi kaj vse mora menjati ter koliko me bo stalo. Potem pa nadaljuje. Posteni mojstri vedno delajo tako, vidim da tudi vi spadate mednje. Vem da sem enkrat davno nazaj imel izkusnjo, kjer mi je nek mehanik, h kateremu sem sel prvic, brez da bi mi javil okvirno ceno in ostalo, kar na svojo roko zamenjal vse mozno. Naj dodam, da mi na koncu polovico menjanih stvari ni pokazal (dele ki jih je zmetal ven). Katastrofa skratka. Mislim da so taksni kot ste vi, bolj redkost, na zalost!
Zdaj me je presinilo se nekaj, kar sem ze v startu pozabil dodati. Mogoce je to normalno, ali pa tudi ne, ker se ne spoznam. Mogoce pa bo povedalo kaj vec o mojem vgrezajocem pedalu zavore. Gre pa takole:
Ce recimo hitro stisnem oziroma stiksam pedalo zavore, se slisi taksen zvok, kot da nekaj piha ven. Se pravi, kot da bi pumpal in zrak uhaja izpod pedala ven. Kot nekaksen zvok uhajanja zraka, tako kot da stiskal rocno pumpo za polnjenje zračnice kolesa (bicikla po domace) in tisti piš ki uhaja iz cevi, to je to. Taksen je zvok ko stiskam pedal zavore. Je to mogoce kaksen znak da je kaj druga narobe, kot pa samo unicen glavni cilinder zavore?
Re: Usedanje pedala in mastno kolo
Objavljeno: So jul 20, 2013 9:12 pm
Napisal/-a Fan
Misija je napisal/-a: Gre pa takole:
Ce recimo hitro stisnem oziroma stiksam pedalo zavore, se slisi taksen zvok, kot da nekaj piha ven. Se pravi, kot da bi pumpal in zrak uhaja izpod pedala ven. Kot nekaksen zvok uhajanja zraka, tako kot da stiskal rocno pumpo za polnjenje zračnice kolesa (bicikla po domace) in tisti piš ki uhaja iz cevi, to je to. Taksen je zvok ko stiskam pedal zavore. Je to mogoce kaksen znak da je kaj druga narobe, kot pa samo unicen glavni cilinder zavore?
Pozdravljeni
Izogibajte se takšnim pritiskom na zavorno stopalko - s tem se uničuje ojačevalec zavor ........................ kar pa se ne da popraviti in ga je potrebno menjati ( nehumano drag ). Samo odlašanje popravila vozila tudi nič ne pomaga, potrebno je vedeti, da se napaka samo širi ( kakor tudi strošek popravila ).
Osebno bi na vašem mestu nehal uporabljati vozilo, dokler ni popravljen. Ker če bo odpovedal sodelovanje ojačevalec zavor ................ po zgornjem opisu, namreč to namerava ..................... bo samo nabava ojačevalca, več, kot pa servisiranje težave iz prvega posta.
Lep pozdrav
Re: Usedanje pedala in mastno kolo
Objavljeno: So jul 20, 2013 10:43 pm
Napisal/-a Misija
Uf, jaz pa sem mislil, da je to normalen pojav oziroma da je to morda povezano z usedanjem pedala zavore. Kombi ze 2 dni stoji na mestu in caka ponedeljek, tako da upam, da bo ta strosek human, ter da ne odpove se ojacevalec zavor. Res pa, da sem to "pihanje" slisal ze pred tezavo z upadanjem pedala, kar bi verjetno pomenilo, da se ojacevalcu zavor bliza konec, ali pac?

Re: Usedanje pedala in mastno kolo
Objavljeno: Če sep 05, 2013 10:24 pm
Napisal/-a Misija
Navajam epilog tezave, ceprav je ze kar nekaj casa od tega, torej, potrebna je bila menjava glavnega zavornega cilindra!