Stran 1 od 2

pregrevanje motorja - novo Anketa

Objavljeno: So avg 03, 2013 5:02 pm
Napisal/-a sare
Imam en problemček.Sedaj ko so tako velike zunanje tem.Ko zaženem avto in pride na normalno delavno tem.se mi pri večji obremenitvi-predvsm vožnji v klanec naenkrat tem.hladilne tekočine dvigne na 120 stopinj,nato počakam in tem.pade takoj na normalo ventlator normalno vklaplja.Če se peljem po ravnini in po klancu navzdol teh problemov ni,razen če ga po ravnini tišim kakih 140 km/h se mi to spet pojavi,kot bi hotel zakuhat-pogledal sem tudi hladilno tekočino pri nastali napaki ampak sploh ni bila nevem kakao vroča.(sumim na stikalo termostata),a je mogoče že imel kdo slični problrm,avto je ford focus 2005 tdci.lp

Re: pregrevanje motorje

Objavljeno: So avg 03, 2013 11:13 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

Dobro bi bilo zmeriti dejansko temperaturo motorja in hladilne tekočine ( termometer ), v koliko je motor dejansko vroč, hladilna tekočina pa ne ................. nagaja termostat - če se odločite menjati termostat, obvezno uporabite ORIGINALNI REZERVNI DEL.
V primeru, da vaš izbrani mehanik/mojster/popoldanec nima termometra in vam Ljubljana/Vič ni predaleč, se oglasite pri meni in bova izmerila

Lep pozdrav

Re: pregrevanje motorja

Objavljeno: Ne avg 04, 2013 11:55 am
Napisal/-a sare
termostat je bil zamenjan lani(mi je že lani to mal nagajal ampak letos pa še veliko bolj)aja pa voda ima tam okrog 90 al pa kako manj ko mi kazalec tem.kr vže na 120.lp

Re: pregrevanje motorja

Objavljeno: Ne avg 04, 2013 12:48 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
Eden je enkrat imel en tak problem.Vzrok je bil usran hladilnik iz zunanje strani.
A lani si dal notri original termostat?

Re: pregrevanje motorja

Objavljeno: Ne avg 04, 2013 12:55 pm
Napisal/-a gusti85
Se strinjam z tem da je treba dat originalni termostat. Aftermarket termostat je lahko fuč tudi že po dveh tednih, vsaj tako je bilo pri meni. Original pa drži par let.

Re: pregrevanje motorja

Objavljeno: Ne avg 04, 2013 2:41 pm
Napisal/-a sare
ja dal original in seveda zamenjal antifriz.Pa če mam klimo vklopleno pol pa še hitreje vrže tem na 120,

Re: pregrevanje motorja

Objavljeno: Ne avg 04, 2013 4:00 pm
Napisal/-a esem
Ker klima pobira vroč zunanji zrak, znotraj se sicer ohladi, a dodatno segreje zrak, taisti zrak pa - torej še bolj vročega - delno butne na motorni hladilnik. V "normalnem" vremenu običajno avtomatično vklop klime vklopi tudi motorni ventilator (preventivno - ravno zaradi prej povedanega) in to pamaga dovolj mot. hladilniku, v taki vročini pa to ne pomaga in hlajenje motorja potegne še krajšo. Bo treba počakat na petek, ko bo vročinski val minil. So možnosti za zakuhanje v takem vremenu.

Re: pregrevanje motorja

Objavljeno: Ne avg 04, 2013 9:23 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
Tu je treba preverit pravilno delovanje senzorja temperature, termostata, pretočnosti hladilnega sistema, čistosti hladilnih reber,delovanje ventilatorja na 1. in 2. stopnji (zna se zgodit, da ena stopnja ne pali).

Re: pregrevanje motorja

Objavljeno: Po avg 05, 2013 8:43 am
Napisal/-a Energetik81
esem je napisal/-a:Ker klima pobira vroč zunanji zrak, znotraj se sicer ohladi, a dodatno segreje zrak, taisti zrak pa - torej še bolj vročega - delno butne na motorni hladilnik. V "normalnem" vremenu običajno avtomatično vklop klime vklopi tudi motorni ventilator (preventivno - ravno zaradi prej povedanega) in to pamaga dovolj mot. hladilniku, v taki vročini pa to ne pomaga in hlajenje motorja potegne še krajšo. Bo treba počakat na petek, ko bo vročinski val minil. So možnosti za zakuhanje v takem vremenu.
Tudi v takem vročinskem valu mora motor normalno delati, vključno s klimo. Zadnjič sem stal na mestu 10min (nobenega pretoka zraka), obrnjen proti soncu, 38°, seveda nažgana klima - pa je bil kazalec za temperaturo vode kot pribit tam kjer mora bit. Ko sem šel nekaj v prtljažnik iskat, je bil okoli avta pravi pekel, ko so ventilatorji šopali pregret zrak iz motornega prostora.

OP mora imeti v okvari ali termostat, ali pa senzor temperature.

Re: pregrevanje motorja

Objavljeno: Po avg 05, 2013 12:09 pm
Napisal/-a esem
Seveda bi moral "normalno" delovat, je pa avto namenjen Z Evropi in ne Sahari, zato pri nekaterih avtih v tej vročini vsaka malenkost lahko postane "velika" oz nastane problem. Treba je pregledat sistematično po poti, ki jo je predlagal TrijoAdijo. Pa še to ni nujno, da vedno pomaga (pri 40+ na soncu, verjetno še več, saj zrak puhti od razgretega asfalta). Eni imajo hladilni sistem skoraj brez rezerve (hlajenja). Žal je tako. Več gledat na temp. kazalec, morda v daljši klanec začasno izklopit klimo ipd.

In ne vozit pri nizkih vrtljajih v klanec, vodna črpalka ima manj obratov in voda počasneje kroži (hladi)!

Re: pregrevanje motorja

Objavljeno: Po avg 05, 2013 12:41 pm
Napisal/-a Energetik81
Jah, vprašanje za kakšne temperature okolice so namenjeni običajni osebni avti. Na razgretem asfaltu pri stanju v koloni temperature vstopnega zraka hitro presežejo 40°, morda celo 50. Je pa res, da je takrat odpadne toplote malo, saj motor ni obremenjen. Kakor hitro pa se premikaš, je vstopni zrak že malo hladnejši. Najhujši je seveda zelo strm klanec in zelo pocasna vožnja.

Re: pregrevanje motorja

Objavljeno: Po avg 05, 2013 1:28 pm
Napisal/-a TrijoAdijo
Zato so ventilatorji na hladilniku. Ventilator klime non-stop laufa vsaj na 1. stopnji in s tem šiba zrak čez oba hladilnika in s tem se hladilta oba sistema, ventilator motorja pa se prižiga po potrebi ali na 1. ali pa na 2. stopnji.. Torej, če pumpa dela, če je hladilne tekočine dost, če termostat dela in če ventilatorji laufajo brezhibno, potem nekih drastičnih nihanj temperature motorja ne bo.Pa je zunaj lahko 40+ in vožnja v klanec.

Re: pregrevanje motorja - novo Anketa

Objavljeno: Po avg 05, 2013 2:38 pm
Napisal/-a esem
Sem dodal anketo, da vidimo, koliko voznikov ima (občasne) težave s hlajenjem zaradi vročine. Upam, da avtor teme ne zameri. ;)

Možnih je več odgovorov (5), lahko se jih kasneje spreminja.

Re: pregrevanje motorja - novo Anketa

Objavljeno: Po avg 05, 2013 2:45 pm
Napisal/-a Energetik81
Sigurno obstaja neka temperatura zraka, ko se motor+klima ne moreta več zadovoljivo hladiti niti pri polni moči ventilatorjev ali pri vožnji po AC.
Ampak mislim, da je to bolj pri temperaturah 50°+.
V naših krajih je po mojem nemogoče pregreti normalno delujoč sodoben motor, razen v primeru kakšnega ritja po blatu s polno močjo, ko hkrati ni zadostnega pretoka zraka. Ali pa kakšnem driftanju.
No vsaj jaz od časov Yugota še nisem opazil, da bi se mi kadarkoli kazalec temperature premaknil proti rdečemu polju, niti malo.

Re: pregrevanje motorja - novo Anketa

Objavljeno: Po avg 05, 2013 2:48 pm
Napisal/-a esem
Pa vožnjo v rikverc si pozabil ;)

V bistvu bo iz ankete bolj razvidno, v kakšnem stanju so avti, kot pa samo delovanje hlajenja. Lahko bi dal v anketo tudi to, a bi bila že preobsežna.

Re: pregrevanje motorja - novo Anketa

Objavljeno: Po avg 05, 2013 2:54 pm
Napisal/-a abbe
jst sm sicer odkljukal prvi odgovor ker kazalec tko kaže. sam tisti ki mamo mal izkušenj z določenimi znamkami vemo da majo nekaeri avti tut ko je voda na 100 ali na 110 kažejo še vedno 90 stopinj.
to pa zato da nebi vozniki paničarili po nepotrebnem da se je temperatura dvignla na 100 da zj že kuha,ker pol folka ne ve da če je voda pod pritiskom zavre pri višji temperaturi.

Re: pregrevanje motorja - novo Anketa

Objavljeno: Po avg 05, 2013 3:44 pm
Napisal/-a luxxx7
Osebno sem obkljukal 2. odgovor, saj pri Peugeotu 207 1.4 se kazalec za temperaturo vode dvigne takoj ko je malo bolj obremenjen(vožnja v klanec ali tiščanje), kar pa ni opaziti na Passatu 1.9 TDI, kjer še nisem opazil, da bi se kazalec ko je ogret premaknil višje...

Re: pregrevanje motorja - novo Anketa

Objavljeno: To avg 06, 2013 6:29 pm
Napisal/-a sare
No na servisu so rekli da imam zapacan hladilnik-paME ZANIMA KAKO TO NAJBOLJE NAREDITI,KER NA SERVISU BI MI KR KILER ZAMENJALI(BEDAKI)

Re: pregrevanje motorja - novo Anketa

Objavljeno: To avg 06, 2013 8:29 pm
Napisal/-a uros11
T vode je vedno na 90 stopinj, verjetno res zaradi paničarjenja. T olja pa niha tudi proti 109 do 112 stopinj v kakšen klanec (recimo Nanos), običajno okrog 100 ali manj.

Re: pregrevanje motorja - novo Anketa

Objavljeno: To avg 06, 2013 8:40 pm
Napisal/-a lisko
uros11 je napisal/-a:T vode je vedno na 90 stopinj, verjetno res zaradi paničarjenja. T olja pa niha tudi proti 109 do 112 stopinj v kakšen klanec (recimo Nanos), običajno okrog 100 ali manj.



Olje zna prit tud do 150 stopinj če je treba....Voda pa do 115.

Kot zanimivost. Jeep ima visko pogon ventilatorja in mu temp. vode ne pride preko 82 stopinj(niha pa od 72 do 82)(original termostat, original pumpa in original visko in očiščen hladilnik). Lahko delaš z njim kar hočeš.....A kakor hitro z njim potegneš na AC do daske se pregereje v cca. 3 kilometrih....ni važna zunanja temparatura....lahko je sredi zime.

Clio 1.9D ne pride nikoli prek 93. Niha med 81 in 93 odvisno od stila vožnje.

R5 1.6D je bila zanimivost...normalna vožnja od 85 do 96....teranje u brag pa do 110 stopinj.

R5 1.4 bencinar pa ni prišel prek 85 z izjemo na mestu.

Meritve so z zunanjim posebnim termometrom.