Stran 1 od 1

Lučka za ročno zavoro

Objavljeno: To nov 19, 2013 9:53 pm
Napisal/-a Misija
Mojim tezavam s kombijem ni videti konca ne kraja, komaj dam popravit kaksno stvar ali jo odpravim sam z vaso pomocjo, ze naletim na kaksno drugo. Sem preletel forum in se malce pogooglal in videl, da ima podobne tezave marsikdo, ampak vseeno, glede na to da je nivo zavorne tekocine krepko nad minimalnim, ne vem kaj bi druga kot stikalo lahko bilo.

Torej, danes zjutraj ko sem se vsedel v kombi, je na kontrolni plosci svetila lucka za rocno zavoro - ZNAK (!) . Kombi znaka (P) nima, torej sklepam, da je znak (!) misljen kot opozorilo za zategnjeno rocno ali premajhen nivo tekocine. Na plosci je prisoten se znak (P)! , ki pa nikoli ni svetil, tudi ko je rocna zategnjena, tako da sklepam, da je namenjen kaksni resnejsi okvari zavor. Ker je veni ze zelo mrzlo, sem sklepal, da me zafrkava stikalo pod rocno (kar se mi je dogajalo ze prejsnjo zimo, ko je kombi zjutraj stal veni in se je lucka ugasnila sele potem, ko je posijalo sonce in se je ozracje segrelo, to je znalo trajati tudi 2 urci, dokler ni postalo topleje) in sem se peljal na šiht. Sem mislil da bo kasneje boljse, dan je bil mrzel, na poti iz šihta vidim, da lucka se naprej gori. Doma pogledam na forum in vidim, da ima ocitno ta znak dva pomena. Pred slabo urco sem sel preverit nivo azvorne tekocine, zaradi teme zunaj, sem si lahko pomagal samo s svetilko in na grobo videl, da je tekocina se krepko nad minimalno. Nisem pa uspel videt do kje se nahaja napram maksimumu.

Kaj bi torej lahko bilo, je mozno, da zaradi mraza zafrkava senzor, ali je na splosno tezava samo v senzorju ne glede na mraz? Zavorna tekocina je malo verjetno da bi bila krivec, ker je bila menjana pred dobrimi 3 meseci ob moji prejsnji tezavi z zavorami, pa tudi dovolj je je noter (ko sem posvetil v posodico pod pokrovom, bi morda lahko nalil notri se samo slaba 2 centimetra tekocine.

Re: Lučka za ročno zavoro

Objavljeno: To nov 19, 2013 10:16 pm
Napisal/-a zlica22
Potrebno bi bilo vsaj pregledati zavore. Če vse izgleda ok, pa hop k testerju.

Re: Lučka za ročno zavoro

Objavljeno: To nov 19, 2013 10:24 pm
Napisal/-a Misija
Ja, ampak, ce bi kaj bilo z zavorami (obraba), bi se prizgala druga lucka (krogec z prekinjenimi crtami na straneh). Ali ni tale znak (!) namenjen samo rocni zavori in nivoju azvorne tekocine (ce gre za samo en znak) ?

Re: Lučka za ročno zavoro

Objavljeno: To nov 19, 2013 11:39 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

NE NI!!
Sama opozorilna lučka lahko pomeni več napak. Me pa čudi, da ste samo pogledali nivo zavorne tekočine, niste jo niti poskušali doliti do max. ( 2cm je že veliko ), pa vendar vas opozorilna lučka skrbi. Samo pisanje jo ne bo ugasnilo. Ni pravilo, da je potrebno počakati do min. tekočin in jih šele nato nalivati - ceneje je, če se to sproti doliva. Sama zavorna tekočina se ne obrablja in v koliko jo ni na max. je nekam odšla. Predvidevam, da ste jo pri zadnjem servisiranju ( ki je bilo pred kratkim ) dolili do max. Se motim?? Zavorna tekočina se lahko izgubi samo v zavornih cilindrih z obrabo zavornih elementov.
Zjutraj, preden se odpeljete ( zavore znajo zagreniti življenje, vam ali tistemu, ki ga povozite ), preverite:
- dolijte zavorno tekočino do max.
- preverite debelino/obrabljenost zavornih elementov - po potrebi se jih menja

Lep pozdrav

Re: Lučka za ročno zavoro

Objavljeno: Sr nov 20, 2013 1:42 pm
Napisal/-a Misija
Zavorna tekocina je bila prej malce pod maksimumom (ob servisu), vceraj zaradi teme nisem dobro videl nivoja, zato tudi nisem tocno vedel. Danes zjutraj pod svetlobo sem videl, da je bilo tekocine kar krepko premalo (luknjice v posodici, ki omogocajo pretok po celi posodici, so bile krepko nad tekocino. Tako sem po nasvetu kupil zavorno olje in ga dolil v posodico. Najprej je lucka se gorela, po kaksnih 2 kilometrih voznje pa je ugasnila, sem zelo vesel za minimalni strosek 4 eure :) FAN hvala ti!

Pa se eno vprasanje ob koncu - na plocevinki tekocine za zavore pise, da je namenjena samo enkratni uporabi. Kaj to pomeni, da jo moram sedaj, ceprav je na pol polna, vrzti vstran? Ali jo lahko shranim in uporabim se kasneje?

Re: Lučka za ročno zavoro

Objavljeno: Sr nov 20, 2013 2:11 pm
Napisal/-a no-body
poišči vzrok zakaj ti je izginla zav.tekočina...ali ti spušča ali pa imaš tako zrabljene ploščice

Re: Lučka za ročno zavoro

Objavljeno: Sr nov 20, 2013 2:44 pm
Napisal/-a RedBaron
Zavorno olje veže vlago na sebe in zaradi tega moraš vedno nalit novo, original zaprto tekočino, da ni nasičena z vlago.

Saj če boš dolival čez 3 tedni ni panike, ne boš zdaj stran metal, čez 5 let pa bolje novo :)


Sicer če realno pogledaš, manj kot je tekočine v flaši, več je zraka v njej in več vlage lahko potegne iz zraka (tistega ki je v flaši). Ampak neke grozne kolilčine vlage pa tudi ne more bit... proizvajalec tekočine ima pa tudi interes, da proda čimveč tekočine .... :)

Re: Lučka za ročno zavoro

Objavljeno: Sr nov 20, 2013 3:12 pm
Napisal/-a Misija
@ no-body: Ja, zadnje zavore so ze malce obrabljene, v kratkem jih moram zamenjati, tako da bo verjetno to kar to, sej bom sproti preverjal nivo, da vidim ce kje resnicno zelo odteka.

@ RedBaron: Hvala za odgovor ;) sem malce ze sam sklepal, da je to delno tudi marketinski trik proizvajalca, ker pise tako, kot da bi moral odvecno sedaj odvreci vstran. Bom uposteval tvoje napisano in imel shranjeno se kak mesec, za ziher, potem pa bo romalo na mesto ki mu pripada :)

Re: Lučka za ročno zavoro

Objavljeno: Sr nov 20, 2013 6:51 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

Embalažo zaprite in jo postavite na suho mesto. Uporabno je še kakšne 3-4 mesece, potem pa .......................
Preverite ali kje ne poušča, zelo nerodno bi bilo, če vam med vožnjo kaj odpove - bo trdo ustavljanje.

Lep pozdrav

Re: Lučka za ročno zavoro

Objavljeno: Če nov 21, 2013 5:38 am
Napisal/-a Misija
Hvala FAN ;) potem bo uporabna se kar nekaj casa!

Re: Lučka za ročno zavoro

Objavljeno: Če nov 21, 2013 10:03 am
Napisal/-a Scorp84
Ce je sklopka hidravlicna, ti lahko tudi tam na kaksnem cilindru pusca. Obcutek je podoben kot pri zavori, ko se stopalka kar sesede in postane cisto mehka, ob naslednjem pritisku spet normalno deluje, dokler spet ne popusti. Ko pa spusti, zna kar dosti olja odtect. Zdaj eni avtomobili (verjetno pri kombiju ni cisto drugace) imajo cisto lahko sklopko, da ce nisi pozoren, niti ne opazis. Cilinder tudi ce spusca olje, bo se vedno znal opravljati svojo nalogo, le tresenje bi moral zaznati ob speljevanju. Ni pa nujno.