Stran 1 od 1

VW VW Polo Variant - previsoki obrati prostega teka

Objavljeno: Ne dec 08, 2013 8:26 pm
Napisal/-a Vum Brum
Moj oče ima VW Polo Variant 1.6, 75 KM in se mu je dogajalo to, da je avto na lepem sredi vožnje crknil ali pa celo ni hotel vžgati ter je trajalo nekaj poskusov, preden je vžig uspel.

Ko sem ga prižgal, je avto takoj sam od sebe najprej nabil obrate do približno 1500 obratov, ko sem pa samo malo tapnil stopalko za gas, se je pa umiril na normalne obrate pri prostem teku. Po parih minutah je pa sam od sebe skoraj crknil, kazalec za obrate je za trenutek šel na hitro proti ničli, ampak se je motor sam od sebe prebudil nazaj na normalne obrate.

Poleg tega je med vožnjo malenkost cukal, prav tako pa tudi crkoval in ob tem se je prižgala lučka za akumulator. V takih primerih še posebej noče vžigati in enkrat, ko sem šel za probo malo peljat, nism naredil niti 2 kilometra, ko mi je sredi vožnje crknil. Ustavil sem ga ob robu ceste in ga prižigal vsaj kakšnih 5 minut, da mi ga je uspelo obuditi.

Oče pravi, da je že bil pri parih mehankarjih, ki pa niso ugotovili, kaj točno bi bilo narobe.

No, proti koncu oktobra je prišel lokalni mehanik zamenjat razdelilno kapo, ki pošilja iskre do svečk in je avto normalno vžigal, še zmeraj pa je crkoval pri padanju obratov (npr. pri zaviranju). Na lastno pest sem z mazilnim sredstvom CRC 5-56 (podobno kot WD-40) očistil loputo za zrak, ki je že bila malce zapacana z umazanijo. Šel sem na kratko testno vožnjo in začuda avto ni crkoval pri zaviranju (tako z nožno kot tudi z ročno zavoro). Se je pa pojavil problem: avto ima malenkost previsoke obrate pri prostem teku. Obrati so tam nekje okoli 1250 obratov, morali pa bi biti okoli 950. Kazalec tudi za malenkost niha in tudi rahlo nihajoč zvok motorja potrjuje to.

Prosti tek se tudi potem, ko se motor ogreje na delovno temperaturo (90°C) ne normalizira. Med iskanjem, kje točno v motorju bi bil, sem za probo izklopil senzor, ki je bil najbližje loputi za zrak in je imel črno plastično ohišje. Ko sem prižgal motor, je začel zelo nihati z obrati, ampak po nekaj sekundah je tudi crknil, tako da sem mislil, da sem našel senzor za prosti tek, samo ga mi ni uspelo povleči ven iz ohišja lopute, ker sem se bal, da bil kaj polomil. Se pa bojim, da sem z vklapljanjem in izklapljanjem senzorja zmedel računalnik in je možno, da je zaradi tega previsok prosti tek.

S prijateljem sva potem odkrila, da je na Polotu v bistvu za loputo motorček prostega teka na vzmet in zobnik ter ugotovila, da je ta motorček morda preveč odprl loputo, ker sva na roko nežno premikala zobnik v smeri zapiranja lopute in se je takoj slišalo, da so se obrati znižali, ampak se je izkazalo, da zobnik tako ne more ostati na tem mestu in je skočil nazaj na prvotni položaj. Mogoče je kriva vzmet.

Pred parimi dnevi sva tudi ugotovila, da je mogoče fuč lambda sonda, kajti kljub izključitvi in ponovni vključitvi ni bilo nobenih sprememb pri teku motorja. Pri vžigu se je parkrat tudi zgodilo, da je motor takoj šel na okoli 2000 obratov za nekaj sekund in potem padel na prosti tek. Prav tako pa iz izpuha prihaja velika količina belega dima. Morda je kje prebita izpušna cev.

Vsakršna pomoč in nasveti so zelo dobrodošli!

Vnaprej hvala!

Re: VW VW Polo Variant - previsoki obrati prostega teka

Objavljeno: Ne dec 08, 2013 8:55 pm
Napisal/-a Fan
Pozdravljeni

Ali menite, da ni čas, da bi vaše vozilo lahko videlo kakšen normalen servis?? Ne pa samo polovičarje, ki so se oklicali za mehanike. Da o vaših idejah, kako se kaj nastavlja, ne izgubljam besed.

Vse vaše težave bi rešil že en sam priklop na VAG-COM ( tester ), torej se bi videlo, ali je potrebno kalibrirati dušilno loputo in ali kakšen senzor nagaja, kakor tudi kakšne podatke pošilja kisikova sonda in ali deluje pravilno.
Kakšno fizično premikanje delov pa dušilni loputi pa odsvetujem - je nova kar draga :(

Lep pozdrav