Stran 1 od 3

Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Ne maj 15, 2016 5:46 pm
Napisal/-a yashica
Golfu 6 se je pridružil italijanski predstavnik Fiat Uno 1.0 "FIRE", letnik 2000, s prevoženimi 23.OOO km in brez rje, kar je že prava redkost. Motor ima prostornino 999 cm3 in premore 34kW, ter nosi kodno oznako 146D8000 (156A2246), avto pa prihaja s poljskih proizvodnih trakov. Oprema je osnovna base -česar nima, ne more odpovedati :lol:
Avto je vsaj kar se nerjavenja tiče res top (brez rje na podvozju in karoseriji, izpušnem sistemu, še blok motorja je večinsko v tovarniški barvi) in to je tudi bistvo, ki mi je pri nakupu tudi največ pomenilo, temu lahko dodam še to, da je avto po kilometrih skoraj nov (vožen na obali).

Splošno ohranjenost zunanjosti bi ocenil za povprečno. Bil je že nekaj barvan in spredaj rahlo naslonjen, vendar vezna stena ni trpela, ravno tako je precej manjših in globljih prask, ki jih bom v nadaljevanju skušal odstraniti z vodnim brušenjem in retuširanjem, na koncu pa se bo avto še detaljno strojno spoliralo.


Razen motornega olja in oljnega filtra na vozilu še ni bilo drugega posega s strani prvega lastnika (prvi zračni filter, bencinski filter, zavorno olje - krepko čez 4% vlage, prvi jermeni, vodna črpalka, ploščice...), tako da najprej sledi konkreten servisni poseg in menjava zobatega jermena, vodne črpalke, termostata, hladilne tekočine, menjava tesnila pokrova ventilov, podrlo se bo zavore in pomenjalo vsa tesnila in ploščice (zavorne klešče so še vedno tovarniške barve :lol: )

Takoj po nakupu sem zamenjal: olje + oljni filter in dosedanjega Castrola 15w-40 menjal za meni ljubši Motul (tokrat synergie + 10W-40), bencinski filter, zračni filter....avto res prede kot mucek :D
Sledi nakup novih gum, ker te so po letih res katastrofa, potem je na vrsti vse zgoraj našteto, nato pa se bo avto podrl in temeljito protikorozijsko zaščitil.

Do sedaj sem slišal precej nasprotujočih mnenj, da se mi je zmešalo, da grem kupit ta star italijansko-poljski klump pa do tega, da me je končno srečala pamet in si kupil avto, ki bo brez problemov nabiral kilometre in ne vw-ja :mrgreen: No, kakorkoli , pri hiši bosta ostala oba =P

Če sem odkrit, me je mali "italijanček" navdušil in upam, da tako tudi ostane ;)

Za začetek še nekaj slik:

Slika

Slika

Slika


Motorni prostor, ki mu ne bi presodil 16 let nad seboj (nič pran!):

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Še nekaj hitrih slik podvozja:
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika


Zaenkrat je to - to.....

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Ne maj 15, 2016 5:57 pm
Napisal/-a maniaxxx
super avto, če nima rje je praktično večen :D

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Ne maj 15, 2016 6:06 pm
Napisal/-a dzuro.na.izi
Lepa najdba 8)

Probi mal slikovno po-dokumentirat brušenje in poliranje. Me zanima kako bo izpadu...sem pa prepričan da čudovito :!:

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Ne maj 15, 2016 6:13 pm
Napisal/-a nejc1
Super taka zadevca kot drugi avto... Koliko € pride zavarovanje?
Pa srečno vožnjo z njim 8)

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Ne maj 15, 2016 6:59 pm
Napisal/-a BlackGuard
Tudi meni je všeč :-D

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Po maj 16, 2016 12:25 pm
Napisal/-a yashica
nejc1 je napisal/-a:Koliko € pride zavarovanje?


Z novimi reg. tablicami vred sem odštel okrog 250€. Samo zavarovanje pride 137€.



Danes sem skočil po nekaj materiala, da se bo lahko delalo naprej, ko bo več časa ( set zobatega jermena z vodno črpalko, termostat, jermen alternatorja, hladilna tekočina- koncentrat, tesnilo pokrova ventilov, svečke):
Slika

Ker so ploščice še prve in se bo sistem podrl, sem nabavil nove in zraven še nove diske, ter zavorno tekočino (nakup zadnjih oblog , ter ostale pariferije še sledi, bobne bom pa najverjetneje speskal in prebarval ):
Slika

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Po maj 16, 2016 2:36 pm
Napisal/-a RedBaron
Lepo ohranjen UNO! Koliko pa si odštel, če ni skrivnost?

Pomoje je menjava ploščic in diskov pri teh km, metanje denarja skozi okno... :ue

Mene osebno pri takem avtu odbija, da je varnost (žal) zelo vprašljiva... (že punto L97 je bil slab, tole je ziher se slabše...)
http://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/fiat/punto/15461

Srečno vožnjo in naj ti služi :vrum

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Po maj 16, 2016 3:47 pm
Napisal/-a Ivan36
Fala bfogu, da ni YUGO! Tega kar rihtej, da bo vsaj en prestal požrtijo rje :DDD :mrgreen: Glede kake varnosti se tu nima kaj meniti, ded za volanom mora biti ABS in ASR pa še ESP :lol: Važno je, da ima NOV vagn vsaj 11 Airbagov not pa celo abecedo kratic ... za 18k€ .... Ta teh 300€ se noben nebo šel zaletavat. 8)

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Po maj 16, 2016 10:56 pm
Napisal/-a xxl
Deli so itak smešno poceni.Imel sem podobno ohranjen Punto 75,nekaj let nazaj je imel 62000km,ampak,kljub temu je zahteval skoz neka vlaganja,pa se ni veliko uporabljal (tipično-pečka je spustila,mehanizem brisalcev) ,ko se je začel ugašat med vožnjo in nikakor nismo ugotovili zakaj,je šel od hiše.Novi lastnik je bil seznanjen s tem,kako je to rešil,ne vem,vidim,da se še pelje.Srečno rihtaj. :D

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Ne maj 22, 2016 6:57 pm
Napisal/-a yashica
Počasi napredujemo....

Ker odbijača nista v zavidljivem stanju (predvsem prednji -odrgnjen in na enem mestu počen) je padla odločitev, da se kupita nova in ostaneta v črni barvi kar je bilo tudi v originalu. Originala ni mogoče več dobiti, tako da sta se naročila bolj kvalitetna aftermarket približka, ki sta že doma in zapakirana čakata na montažo. Cena, nekaj čez 70€ za oba. Tako pač je, če se proizvajalec zaveže, da garantira 12 let za dobavo "genuine", potem pa kakor pri kateri stvari oziroma znajdi se :)

Obenem sem na pooblaščencu kupil še levo plastično obrobo zadnjega koloteka in set 6-tih novih pritrdil, ker je ta na avtu počena, varjenje pa glede na končni rezultat ne kaj bistveno cenejše oziroma bi bilo potrebno kitat in prebarvat kar je na koncu dražje od nove ;)
Slika

Menjalo se je tudi olje v menjalniku, če temu kar je priteklo ven, sploh lahko rečemo olje :shock:
Prvotno je bil namen naliti v menjalnik fiatovo olje Tutela zc90 (80w-90) pa so na servisu kjer sem naročeval nekaj pobrkal in mi namesto tega dobavili w90, ki ga pa ni nikjer na listi. Ker je bilo olje pripravljeno v škatli, sem napako opazil šele doma, sicer sem klical nazaj in so rekli, da je to olje pravo, ker pa te potrditve nisem našel je ostalo nedotaknjeno. Sledil je skok do najbližje trgovine I.S.T. in nakup olja Rowe topgear 80w-90. Bom videl kako se bo obneslo, v vsakem primeru je pa boljše od tistega kar se je mlelo (stalo) 16 let.

Naročene imam še nove zaščitne kape sprednjih amortizerjev (desna strgana) in udarnih gumic kar predvidoma dobim v torek.

Danes sem si vzel čas in zamenjal tesnilo pokrova ventilov, tako je motorček dobil novo Elringovo tesnilo:
Slika

Ter obenem saniral še zlomljeno ročico regulatorja vstopnega zraka v ohišju zračnega filtra, ki sem jo skušal pretekli dan nekaj lepit z ostankom epoksi lepila za aluminij kar je bilo pa že vnaprej obsojeno na neuspeh.

Slika

Ker se mi je po garaži valjala priročna veterna zatikalna paličica je prišla ideja v sekundi :lol:

Slika

Akcija! Rezanje in brušenje z Dremelom, ter vrezovanje navoja M4 in nastalo je to:
Slika
Slika

Ker je nameščanje težavno, sem nosilec odstranil (povrtal kovice), namestil regulator, zmontiral na mesto in na novo zakovičil, gibljive dele pa obenem namazal s temp. obstojno silikonsko mastjo - do 250 stopinj:
Slika
Slika

Odstrani sem še sprednji odbijač, da vidim kakšno je stanje pod njim in razen na šlampasto (ne)saniranje poškodbe je ostalo na nivoju celote in brez gnilobe :D

Profesionalci "a je to" na delu, takih "maharjev"si res nihče ne želi :twisted: OK, gre za nevidni predel, ki ga bom obdelal, grundiral in zaščitil, tako da ni panike. Je nekaj rjavine, vendar ta ni izrazita oziroma problematična. Na prvi sliki se tudi lepo vidi, da je avto v določeni meri voskan (levo vidne tri sledi stekanja voska):
Slika
Slika

Nekaj rjavine je tudi na mestih kjer je odbijač privit na karoserijo, še posebej zadaj kar je pričakovano ni pa problematično oziroma je vse skupaj omejeno na oba "repka" (koloteki in rob so brez rje). Ta mesta bom v finišu še posebej obdelal z gumi tesnilno maso.
Slika



Zaenkrat toliko.....

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Ne maj 29, 2016 9:34 pm
Napisal/-a yashica
Ta vikend je avto pristal na " klocnah" za potrebe menjave zavor, manšet volana in udarnih gumic, ter zaščitnih kap sprednjih amortizerjev.

Začel sem pri zadnjih zavorah in po odstranitvi zavornega bobna, ki je bila tudi prva demontaža v 16-tih letih, se je pokazalo tako stanje:
Slika

Razen v nekaj malega nabranega zavornega prahu, ni nobenih vidnih posebnosti in vsaj na pogled je stanje skoraj kot novo. Tudi debelina zavornih oblog prvovgradnje je skoraj tovarniška:

Slika
Slika
Slika
Slika

Še njagrši je pogled na zarjavela zavorna bobna, ki sta tudi daleč najbolj rjasta predela celotnega vozila.
Ker rje nimam namena gledati, je bilo potrebno nekaj storiti. Na srečo imam mali tlačni peskalnik, ki je z uporabo mineralnega peska Garnet 80 poskrbel, da sta se bobna iz tega:
Slika

..... spremenila v to:
Slika
Slika

Ker pa je železo pametno zaščititi pred rjavenjem, sem se odločil, da to storim s temperaturno odpornim cink temeljem, ter končnim temperaturno odpornim lakom, odpornim na vremenske vplive, sol.....

Slika
Slika

Medtem, ko sta se barvana zavorna bobna sušila, sem se lotil menjave zavornih cilindrov, ter oblog, sčistil naležno površino pesta, vse skupaj sestavil in podmazal s keramično mastjo:
Slika

Končni izgled je pa tak:
Slika



Nekaj se je delalo tudi na sprednjih zavorah. Odstranil sem stare ploščice in diska, očistil ostanke zavornega prahu in pripravil naležno površino pesta:
Slika



Poleg naštetega se je menjal tudi zadnji izpušni lonec in namesto dosednjega originala, ki je bil še prvi, je sedaj na avtu Novakov za ceno dobrih 20€.
Pri tem sem snel celoten izpušni sistem in stike, ter navoje vijakov namazal z bakreno mastjo.


Sledi odstranjevanje in poliranje zavornih batov, menjava tesnila bata in protiprašne gumice, ter montaža nekoliko večjih Brembo diskov (sprememba plana) in seveda menjava zavorne tekočine, ter odzračevanje.

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: To maj 31, 2016 9:54 pm
Napisal/-a Twin-cam
Super projekt, uno pa je res ohranjen v nulo za svoja leta, kr tako naprej :D

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Sr jun 01, 2016 5:50 pm
Napisal/-a radar
Težko verjamem, da se še najde tako ohranjen uno, sploh pa s tako kilometrino - kr veselo naprej z njim....
Ali lahko poveš kaj več o Garnet 80?

lp

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Pe jun 03, 2016 12:12 pm
Napisal/-a grega983
Tale 1.0 mlinček je ravno za premikat po parkirišču. Jz osebno bi zložil skupaj 1.4 ali 1.6 moped iz iste hiše. Bi potem rekel da se peljem :)
Če ne to pa 1.5 motor. Pa seveda normalne zavore :)

Ampak to je samo moja ideja :mrgreen:

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Pe jun 03, 2016 12:47 pm
Napisal/-a yashica
V "nulo" ohranjen ravno ni, bom pa poskrbel, da to ohranjenost še dobi ;)

Avto ima precej prask, udrtin in vseh ostalih pridobitev večletne (ne) uporabe, predvsem parkirišč. Vodilo je bilo kupiti na pločevini čim bolj "zdrav" primerek, brez gnilobe na predelih, ki značilno rjavijo in jih sprehod okoli vozila niti ne razkrije. Je sicer nekaj malega rje, vendar je ta povsem površinska in " obvladljiva" ;)

Do sedaj se je dokončalo še prednje zavore, vendar slik nimam, ker se je mudilo pri sestavi. Poleg menjave tesnila in protiprašne gumice zavornega bata (leva /desna stran) sem menjal še gumi zavorne cevi.
Razlog v hitenju je bil odhod Fiata na lepotne popravke: izvleko udrtin od parkinga in predvsem na odpravo posledic zapiranja pokrova motorja s pritiskanjem in ne spuščanjem z višine :evil: Pokrov motorja jer imel po sprednjem robu nekaj konkretnih lukenj od rok in sem moral pred poliranjem najprej sanirati ta del ( " žličkar" Žan mi drugi teden odhaja v tujino, tako da je bila to nuja).

Sem pa pri urejanju zavor opazil, da nekoliko masti zadnji desni amortizer in je takoj padla odločitev o nakupu novih amortizerjev, ker pa ne maram nekaj na pol, sem se "stegnil"in kupil še sprednje, ki jih moram tako ali tako podreti zaradi menjave zaščitnih kap in udarnih gumic. Uno tako dobi nove Monroe ORIGINAL, ki že čakajo na vgradnjo (upam, da bom menjavo izvedel ta vikend) :)

Potem pa končno odstranjevanje odbijačev, oblog i.t.d., temeljito pranje, sušenje, konkretna protikorozijska zaščita in končno poliranje, da se avto zasveti v vsem sijaju :D Dela je še oho veliko....

Za piko na "i" bom v črno teksturno folijo oblekel še okvirje vrat, tako kot imajo to novejša vozila. Hexis folija mi leži doma in nekam jo pač moram nalepit, po testnem vzorcu se bo tudi tem malčku lepo podala.

@radar: Garnet 80 mesh je v osnovi avstralski pesek mineralnega izvora, ki se za razliko od kremena (ga ne uporabljam!) ne praši toliko (skorajda nič), omogoča večkratno uporabo, pod pogojem, da ga zajameš in preseješ. 80 je granulacija in ta je v več verzijah (20/40, 30/60, ...), odvisno od namena uporabe.
Cena za 25 kg 80 mesh je pa cirka 15 €.


@ grega983: Saj ravno zato sem ga tudi kupil :D Želja je bila nakup 1.0 i.e fire in nič več, za premikanje imam pa tako turbobencinarja ;)
Za vožnjo po omejitvah sta oba več kot primerna, želje po :arrow: "čem več" pa tako ni =P

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Ne jun 05, 2016 8:50 pm
Napisal/-a ojnica
Ja fajn, vidt kot da bi bil včeraj kupljen iz trgovine.
Za mojga accenta 1997 tud olja ne bom nikol več menjal, nima smisla, čeprav pride kanta olja 20 evrov in filtr 5 evrov, ma cel avto je vreden 40 evrov.
Delča ko švicarska urca, se dobro pelje, 121000km.

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Po jun 06, 2016 9:25 pm
Napisal/-a yashica
Malce z zamikom se je danes menjalo zadnja amortizerja z nosilcema vred. Za menjavo prednjih dveh je zmanjkalo časa pa še dež je dodal svoje.
Upam, da se bo jutri vse poklopilo in končno menjalo še spredaj + zraven še volanski manšeti, potem pa na optiko ;)

Slika

Medtem sem pri csf-ju naročil čistilo Power to the max, ki bi moralo zadostovati za temeljito čiščenje in pripravo površine na voskanje. Če to ne bo uspešno mi preostane samo še "hard" verzija v obliki dvokomponentnega čistila za tovorni program.

Naročena je bila tudi protikorozijska zaščita Dinitrol, a se je zalomilo, ker voska 3125 pri nas še vedno ni za dobiti, tako da se bom prilagajal in malega Fiata zaščitil z oljem ML (vsebuje inhibitorje -zaviralce rje), voskoma 77b, ter 4941/car.

3125 mi je uvoznik pripravljen dobaviti, čeprav ga pri nas še nikoli ni imel na voljo (premajhen trg). Sem ga sicer naročil, a točnega datuma dobave mi ne morejo povedati. Z "Naj bi prišel tega in tega" si pač ne morem pomagati.

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: Po jun 06, 2016 9:37 pm
Napisal/-a čare
Originalne amortizerje spravi! Ne sprašuj zakaj ampak jih samo pospravi.

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: To jun 07, 2016 7:11 am
Napisal/-a dzuro.na.izi
Namesto Dinitrol-a 3125 lahko pri CSF-u kupiš Bilt hamber Dynax UC ki ima isti namen. Je pa res da ni stalna zaščita in se ga da odstranit z razmaščevalcem.

Druge variante so 3M Dynatron, 3M rubber undercoating, Plasti dip, Impa avtozaščita v Mavrici ki deluje tudi protihrupno. Tudi 2k prozorni lak je ena rešitev na konc koncev.

Re: Fiat Uno 1.0 i.e

Objavljeno: To jun 07, 2016 9:06 am
Napisal/-a primozek68
yashica je napisal/-a:Če to ne bo uspešno mi preostane samo še "hard" verzija v obliki dvokomponentnega čistila za tovorni program.


Če se le da ne. Ti zna fleke naredit, al pa zmatirat barvo, kljub močnemu redčenju.