Stran 1 od 4

Bmw 1987 e30 swap, etc.

Objavljeno: Po jan 26, 2009 11:04 pm
Napisal/-a overman2
Pozdrav,

Ker je ze precej pozno, ucenja mam za danes dovolj, sem se odlocil da vam predstavim ze svojo drugo e30-ko. Avto je v moji lasti slabo leto, cez zimo pociva v avtosalonu :)

Tako sem avto kupil:

-m98 (m10) 1.6l , 75KM, fergi
-125000km prevozenih (glede na ohranjenost ter servisno knjigo-liste so 99% realni)
-weinrot zunanjost, beige notranjost
-elektricno nastavljivo voznikovo vzratno ogledalo, rocno desno vzratno ogledalo
-vlecna kljuka
-komplet rostfrei izpuh od kolektorja naprej
-original BMW Bavaria Business C RDS kasetar
-velika ura
-14" platisca z original bmw pokrovi
-nadknadno vgrajeno daljinsko centralno zaklepnje z alarmom

Prvo kar sem naredil:

-rastavil, ocistil, sestavil zavore (avto je zadnja leta bil vozen ljubiteljsko in je veliko stal - v zraku)
-zamenjal akustiko (original shranil), Kenwood mp3, GZ 13ke spredaj, Pioneer ovalci zadaj
-podmazal x delov saj so zaradi neuporabe spucali cudne zvoke (npr. pokrov prtljaznika, kljucavnice, etc.)
-dodani BMWslo nalepki :P

Nekaj casa sem se pac lepo prevazal kot penzinist, ampak tudi pri tej najsibkejsi verziji e30-ke dozivljal "Freude am Fahren" :D Zacele so se pojavljat razlicne zelje, ki so se spremenile v en grob plan:

-kompletna ponovna zascita podvozja, da bo ostal tako lep se veliko let
-vgradnja stresnega okna (to idejo sem ze opustil-skoda strehe)
-popravilo pikic od kamenckov, etc
-vgradnja monroe sensor amontizerjev
-zamenjava prednji zavor z prisilno hlajenimi (od 325)
-swap na m10b18
-home made short shifter
-v kolikor dobim kje ugodno: vgradnja stabilizatorjev (trenutno: obvezna vgradnja zadnjega stabilizatorja)
-temeljito/globinsko ciscenje notranjosti
-predzimska politura (zima bo pocasi momo.... torej predpoletna politura) :P

Tako je avto zgledal po kaksnem mescu v moji lasti:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

....se nadaljuje....

Objavljeno: Po jan 26, 2009 11:12 pm
Napisal/-a overman2
....hm... kje sem ze ostal? Aha, ker sem zelel da avto ostane se dolgo tako lep, sem se odlocil dodatno zascitit koloteke. Za vse 4 koloteke porabil skoraj dve piksni 3M zascite (izbral po nasvetu prodajalke), liter bencina ter pol litra sampona da sem se vse ocistil.

Najprej sem avto postavil na moje profesionalno stojalo, odstanil obe kolesi terga malo namocil:

Slika

Sledilo je pranje kolotekov z visokotlacnim cistilcem, po domace KÄRCHER :-P

Slika

Slika

Odstranil sem se vse zascitne plastike, jih opral, se enkrat ocistil koloteke ter pocakal da se posusijo:

Slika

3M je zakon!

Slika

Zascito sem nanasal z copicem, 2 plasti (30min razlike)..... Zascitil sem samo tam kjer je potrebno, ker nocem da so vsi vijaki ter cevke, fedre, roke popacane s to zadevo :?

Zascitne plastike sem namestil naslednji dan, ko je bil premaz suh:

Slika

Slika

.....koloteki reseni, v naslednjih treh tednih se bo na novo nanesla se zascita pragov ter zadnje vezne stene.

Objavljeno: Po jan 26, 2009 11:27 pm
Napisal/-a error 90
Uuu ohranjen pa je ja :shock: :-P
Lep je čuvaj ga ;)

Objavljeno: Po jan 26, 2009 11:32 pm
Napisal/-a nightmare
Wow,nostalgija.Ful je lep.Kir letnik je?Mi smo mel 10 let nazaj 325ko 170km l.86 živa raketa.Sam pozim pa nis meu it kam brez dveh žaklou cementa v prtlažniku. :lol: Kako si ti rešu ta problem al čez zimo počiva?
No kr lepo ga čuvej pa da bo še dolgo ostau tako lep.

Lp

Objavljeno: Po jan 26, 2009 11:33 pm
Napisal/-a nightmare
O pardon,vidu da je letnik v naslovu. :oops:

Re: Bmw 1987 e30 swap, etc.

Objavljeno: Po jan 26, 2009 11:35 pm
Napisal/-a error 90
overman2 je napisal/-a: cez zimo pociva v avtosalonu :)

Objavljeno: Po jan 26, 2009 11:36 pm
Napisal/-a overman2
Kot ze omenjeno, mi je avto kljub 75 konjem nudil obilo uzitkov, zal se je veselje vedno koncalo na crpalki-ob nepazljivi voznji se je le ta z lahkoto povzpela na 9 litrov. Resitev bi bila v nastavitvi ter morebitni obnovi fergazerja in se kaj.
Tako sem se odlocil, da v avto vgradim m10b18 motor, ki je v osnovi enak a nudi ob manjsi porabi 30 konjev vec :twisted: . Ti motorji so znani kot neunicljivi (enak blok je bmw uporabil v takratni f1), enostavni za vzdrzevanje, precej tuning potenciala (z precej denarja :? ). Vecji je hod batov (posledicno tudi prostornina: iz 1.6l na 1.8l), drug sistem dovoda goriva (elektronski vbrizg). Razen menjave motorja je bilo treba dodat se racunalnik (krmiljenje dovoda goriva), elektricno crpalko goriva v rezervarju, povraten vod in veliko drobnarij (te zadeve pozrejo najvec casa-zivcev).
Preko bmw foruma sem opazil oglas za zeljen motor. Tako sem se odpravil v blizino celja, zadevo preizkusil (motor je bil se v avtu)... cez tri ure sva v dvoje motor spravila na prikolico in srecen sem se odpravil domov :D .
Pred vgradnjo sem na motorju naredil se malo generalko. Zamenjal sem cisto vsa tesnila, razstavil ter na novo sestavil glavo motorja, menjan je bil napenjalec verige, vodna crpalka, termostat, vsi deli ocisceni...

Copy/paste iz bmw foruma:

Slika

Danes sem uspel odstranit komplet zgornji del motorja, pa se ta glavne vecje stvari. Delal sem lepo pocasi, vijake sistematicno pospravljal v skatlicem in pripisoval od kod so. To je prvic da sam razdiram motor, tako da se nocem prevec mudit. Se nekaj slikic:

Slika

Slika

Slika

Slika

Motor mi zaenkrat zgleda vredu, tudi glava nebi smela bit slaba. Original tesnilo glave je bilo prav tako se v dobrem stanju.

Ta teden sem se posvetil bloku, s katerega sem odstranil vse zunanje komponente. Nato sem ocistil bate ter razmastil celoten blok. Delo je bilo zelo dolgocasno, ampak sedaj ko gledam vse skupaj je trud povrnjen
Tako zgleda delno zasciten ter grobo razmascen blok:

Slika

Nato sem ga zbrusil ter se temeljito obrisal z razrecilom. Veliko casa je mi je vzela natancna zascita nebarvanih delov. Sledilo je barvanje na prostem:

Slika

Zacetek odstranjevanja zascite ...

Slika

Namestitev novega napenjalca in pa vodila verige:

Slika

Slika

Pocasi se zadeva sestavlja... namescena veriga, pokrov verige, zgornji karter ter nova crpalka.... tudi vsa tesnila ter semeringi so novi:

Slika

Slika

Tako pa se ze bliza ura za v posteljo.... ko bo cas spet kaj dodam, drugace pa je motor ze avtu in ima prevozenih kaksnih 1000km :)

Objavljeno: Po jan 26, 2009 11:43 pm
Napisal/-a snikerson
meni eden imzed lepših avtov(ta generacija 3jke), lepo ohranjen zgleda, kot iz salona, ene felgne na rob, pa u podn, pa si končal :D :D

Objavljeno: To jan 27, 2009 7:52 am
Napisal/-a Pravi_Diablo
uf , res lepo in natančno... respekt

Objavljeno: To jan 27, 2009 8:59 am
Napisal/-a Gobavc
Lepo da ga počasi rihtaš in ne plastificiraš z odvečno kramo. Veliko varnih kilometrov ;)

Objavljeno: To jan 27, 2009 9:09 am
Napisal/-a Bordo
Res krasen je... sam ne kašnih litih platišč dajat gor (moje mnenje) jaz bi ga pustil z obutvijo in višino tko kot je....

Objavljeno: To jan 27, 2009 1:14 pm
Napisal/-a overman2
Hvala na komentarjih, mogoce bo koga zanima se moja prva e30-ak.. predstavljena tukaj: http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?t=61435&start=0

Pa da se nadaljujem z copy/paste:

Po tednu morja zadeva spet konstano napreduje... vecinoma seveda ciscenje.
Posvetil sem se sesalnemu kolektorju ter vsem napeljavam ki so povezane z njim. Ze prej sem bil opozorjen da se sesalna loputa rada zapacka.... pa poglejmo:

Vse skupaj se neocisceno ter sestavljeno:

Slika

Lobuta... neokusno :? :

Slika

Na grobo ociscena:

Slika

Slika

namescena na sesalni kolektor:

Slika

Potem sem ocistil se sesalni kolektor, vssako cevko posebej sem snel, pregledal, ocistil in namazal.... gumijaste cevi pri sistemu za dovod goriva sem zamenjal z novimi. Zal nobene slike :?

Tudi glava je razdrta in ponosno lahko povem da sem jo ob nasvetih ter krajsih demonstracijah mojstra Borisa (@bojek), razstavil v glavnem sam Pravkar sem jo tudi ocistil... na ciscenje cakajo se vsi sestavni deli glave, potem pa sestava.

Slika

Slika

Da nebom dolgotvezil.. avto brni! In sicer se je zacelo vse skupaj v sredo ko sem zacel koncno sestavljat motor:

Ker ga se nekaj casa ne mislim razdirat sem nabavil kar original bmw tesnilo glave (20eu z popustom) Ocisceni bati ter namesceno tesnilo:

Slika

Sestavljena glava z novimi "tefloni", ociscena ter na novo spolirani ventili v lezisca:

Slika

Potem sem pozabil slikat in v cetrtek se je zacela demontaza vgrajenega motorja. Vse sem delal doma, demontazo sem opravil popolnoma sam:

Pacient dvignjen, da se lahko odpusti kardan, izpuh, nosilci menjalnika, etc:

Slika

Se poslednji pogled na fergazer :-P

Slika

Motor na vislicah (se dobro da je ogrodje nadstreska iz predimenzioniranih zeleznih tramov):

Slika

Opran motorni prostor::

Slika

Naredil se je tudi short shifter.... prestavljanje je postalo uzitek, le zgornji del rocke morem se malo skrajsat:

Slika

V sredo sem se namestil sklopko na "nov" motor ter menjalnik iz starega motorja. V bistvu sta oba menjalnika identicna, ampak ker sem preprican v ohranjenost ze vgrajenega, sem ga premestil na "nov" motor. Namen sem imel menjat se olje v menjalniku, a zal nimam dovolj velikega imbus kljuca... se bo naredilo v kratkem. In tako je v petek motor cakal na vgradnjo:

Slika

Slika

Zal slikic vgrajenega motorja nimam.. cisto pozabil poslikat. Potrebno se je do konca porihtat elektriko (zdaj morem rocno vklapljat crpalko ter racunalnik), zmontirat nosilec zracnega filtra ter kaksne malenkosti. Cez kaksnih 500-1000km pa se bo se natacno nastavil vzig ter ventili. Avto gre lepo, tudi potegne precej bolj, deluje kar tiho (glede na to da je v izpousnem sistemu ena mala luknjica ), predvsem pa nebi smel bit tako zejen kot fergi Pa se en abolj brezvezna slikica iz sobotnega srecanja v MS:

Slika

.....

Objavljeno: To jan 27, 2009 1:48 pm
Napisal/-a overman2
... in tako so se napovedi moje punce zacele uresnicevat (sam sem trdil, da avto ostane kot je medtem ko je ona trdila nasprotno: nizje, sirse, hitreje,...).
Prispel paket iz nemcije:

Slika

Slika

H&R -35mm, za 4-cilindrase :P Malo sem razocaran, saj so na ebay-u na vseh slikah bile crne (manj vpadljivo), ampak tako pac so simbolicne slike (sicer pa se lepo podajo k rdecemu avtomobilu). Se dve sliki iz prvega srecanja (copyright: Miha Horvat):

Slika

Slika

Po dolgem casu se spet javljam.. studij pa ostale stvari povezane z ponovno selitvijo v graz mi pac ne puscajo veliko casa Prejsno nedeljo sem zamenjal fedre ter amontizerje (monroe sensor), seveda se je vse skupaj zakompliciralo. Zadnji del ter prednji levi sem menjal v dveh urah, nakar se mi je pri prvem desnem zacel vrtet volanski koncnik. Kriv sem seveda jaz, ker sem na hitro hotel odpustit zadevo in se je matica "napolnila" z rjo..... zadeva je tako zagrabila da ni sla niti zategnit, kaj sele odtegnit. Na koncu sem koncnik odrezal in letel v GMT po novega (dobro da poznam sefa, ker bi drugace moral ostat doma-zamudil bi predavanja v ponedeljek zjutraj). Avto je sedaj nizji, na pogled se mi zdi precej vec kot 35mm Pa se ena slikica sveze opranega v soboto:

Slika

Ko bo moznost ga poslikam od strani. Avto bo se max. 1 mesec na cesti, potem pa temeljito ciscenje in v salon-hvala Boris-u, ki je res dobra dusa!
Glede voznih lastnosti pa lahko povem, da je avto na normalni cesti skoraj enako udoben kot prej, v ovinkih pa je razlika ogromna Zdaj manjkajo le se kaksne 15-ke (redno gledam ebay), ker se vcasih bojim, da se bodo trenutni baloni v ovinku sneli iz platisca :twisted:

....

Vsak vikend se nekaj dela, ceprav pocasi Prodal sem odlicne zimske gume, ki so bile na 14" jeklenih platiscih, zato je avto trenutno na Borisovih (@bojek), Borbet A (malo reklame: borbetke se prodajajo-glej oglasi) Seveda je takoj po montazi sledila testna voznja.... prvic z H&R-Monroe kombinacijo ter 16" platisci. Avto je dobil popolnoma drug karakter, ceste pa se drzi kot na tirnicah.... tisti pravi e30-gokart obcutek. Freude am Fahren :D

Slika

Tukaj so vidne nalepke, ki zakrivajo luknjice na pokrovu prtljaznika (od neoriginalnega spojlera), dveh vdrtin od toce (nastale letos) se ne vidi. Pokrov se bo popravil ter na novo pobarval. Vlecna kljuka gre stran, manjka mi se en nosilec odbijaca:

Slika

Na zgornji sliki je vidno tudi eno platisce kakrsna bodo na avtu... potrebno je se spolirat robove, sredino na novo pobarvat (crna), drugace pa so to Remotec 16" 7,5J, gume pridejo gor te iz borbetk (215/40 16).

Slika

Tudi elektrika v motornem prostoru je ze komplet urejena (dodatna varovalka za bencinsko crpalko, napajnje racunalnika ter crpalke). Manjka se nosilec zracnega ter bencinskega filtra, ki sta ze na spisku narocil (trenutno ze doma).

Slika

"Nov" volan m-tech I ter original tepihi z pritrdilnimi cepki:

Slika

Slika

Ko bo cas, bom menjal tudi peno v sedalnem delu voznikovega sedeza (donatorja-zdrav sedez, ze imam):

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Tak pa je avtu tudi danes, ko se lepo pociva v salonu. Naslednji teden se zacnejo 3-tedenske semestralne pocitnice v katerih se bo zagotovo marsikaj dogajalo :)

lp,
aljaz

Objavljeno: To jan 27, 2009 2:03 pm
Napisal/-a ManIAK
Nenormalno mu pašejo ta platišča.

Sploh nebi blo slabo, če bi jih kar ti obdržal.

Drugač pa zelo lepo izpeljana zadeva... 8)

Objavljeno: To jan 27, 2009 2:07 pm
Napisal/-a dgreso
odlično!!! kapo dol ;)

Objavljeno: To jan 27, 2009 2:26 pm
Napisal/-a tdk
lepo!
Se veliko uspesnih km ti zelim!

Lp tdk

p.s.Prve slike so narejene pri stadionu Mure...a ne?

Objavljeno: To jan 27, 2009 3:55 pm
Napisal/-a overman2
tdk je napisal/-a:lepo!
Se veliko uspesnih km ti zelim!

Lp tdk

p.s.Prve slike so narejene pri stadionu Mure...a ne?


Hvala, drugace pa imas prav: slikano v "domaci soboti" :D V moji zadnji objavi je se najmanj ena napaka.. in sicer bodo platisca remotec kreuzspeiche 16" 8J (zna bit kar tesno pri kolotekih) :twisted:

lp

Objavljeno: To jan 27, 2009 4:50 pm
Napisal/-a Slicker
ta avto je še v original barvi? ker ne vem če sem že kdaj videl tok star avto v takem stanju. drgač pa kapo dol za vse, zunanjost bo pa tut fenomenalna. le redno nas obveščaj o napredku!

Objavljeno: To jan 27, 2009 5:19 pm
Napisal/-a AudiBoy
Ja, res je ohranjen... cuvaj ga.

Objavljeno: To jan 27, 2009 6:51 pm
Napisal/-a Caby
Odlična stvarca, btw: kaj je s prejšnim? Vidim da si ga prodajal...