Modifikacije motorja, izpuha, podvozje, turbine, N2O vbrizgovanje, menjalniki, itd...
 
ZEeMF
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: Ne jan 25, 2004 7:45 pm

Napisal/-a ZEeMF To feb 10, 2004 5:35 pm

ej folk kaj vam ni jasen? a vi vete da gre zrak iz turbine in v mašino pri približno 100oC. če bi it uspešno naredil to stvar bi ti riblna pumpa, ker če maš hladnejš zrak, loh daš več benza zraven. in kaj maš prot turbinam tok sej poraba bo ista k pr turbo, mal preračunaj to. gostota zraka pr 20oC pa pr 100oC. kokšna bo poraba (tut pr 0.5 bar) drgač ma pa alfa q4 155 mislm da je ene 0,6 bar tko da bi bolel če bi ti uspel mrzel zrak not spravt pr 0,5 bar. PA ma alfa prbližen ene 40 km več od turbota. to pomen da bi pr 20oC pr tem pritisku mogl bit po toriji vsaj še enkrat več turbo busta. sam ga ni (zarad izgub). uglavnem govorite loh kok bi to mel pa kok montirate to not ampak, GARANTIRANO BO AVTU SKRAJŠAL ŽIVOT vsaj za enkrat, brez dodatne ojačitve, zato raje uporabljajte že preizkušene sistem. ( če mate pa tdi ste pa v kurcu tko in drgač ker dizel pač ne more tok hitr dobit obratov ker pač ne more).

p.s. če sem kakšen podatek narobe navedel mi sporočite, ker se največ naučimo na lastnih napakah. drgač pa bite me :P

ZEeMF
 
Uporabniški avatar
TOYOTA
Uporabnik
 
Prispevkov: 1167
Pridružen: Če feb 13, 2003 4:20 pm

Napisal/-a TOYOTA To feb 10, 2004 5:49 pm

...bravo končno ...tacga nesmisla pa še nisem bral......
 
ZEeMF
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: Ne jan 25, 2004 7:45 pm

Napisal/-a ZEeMF To feb 10, 2004 5:51 pm

bog me je uslišal končno se en strinja z mano. :P :twisted: :-P
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky To feb 10, 2004 7:19 pm

ZEeMF.......nisem razumel besede tistega kar si napisal..........kakšen topel zrak...tega turbina sploh ne bo vidla..........

Počasi ti bom še enkrat zadevo razložil (škoda, da se ne da tega narisat)

bat ko gre dol(sesalni takt) ustvari določen podtlak (-1bar) in ko se ventil zapre je dejansko v zgorevalnem prostoru podtlak, ker pač sesalni kanal nima take prepustnosti kot ga ima cilinder. Z povečanjem tlaka v sesalnem kolektorju, (ki je še vedno negativen pri sesanju) samo zmanjšaš ta podtlak ki se ustvari v zgorevalni komori, ko je bat v spodnji mrtvi točki.
Ko se pa začne kompresiski takt se pa predhodno zmanjšanje podtlaka tukaj izrazi kot večji tlak ko je bat v zgornji mrtvi točki. V bistvu bi dosegel isti efekt, kot če bi nižal glavo ampak to samo takrat, ko bi pač turbina delovala.

Če ti še kaj ni jasno sem tukaj!
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Napisal/-a ule To feb 10, 2004 9:43 pm

ZEeMF tukaj mislim da teče debata o malo drugačni turbini ne pa o tisti na izpušne pline. Tako kot je lucky napisal; kje se bo zrak segrel na 100 stopinj?
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko To feb 10, 2004 10:21 pm

Hja jaz sem dans uspel "turbino" spacat skupi in nardit poskus. In sicer nardil sem pred ventilator lepo en lijak da mi iz ventillatorja lepo piha u cev to cev pa sem napelu u filter.Med "turbino" in pa filtrom pa sem na cev nardil luknjo. Tko sem sprobu če daje "turbina" dovolj zraka/pritiska sploh pod prostim tekom. In glej ga zlomka zrak je silil ven pri luknji, se pravi da "turbina" daje dost lufta ko je motor pod prostim tekom ( dober začetek :wink: ) No pol pa sem obrate motorja poviševal in ko sem prišel nekje do polovice gasa je pri luknjici nehal zrak uhajat ( se pravi pri približno 300o vrtljajev morja "turbina ni zmožna več dovolj hitr dovajat zraka)
pol pa sem poskus ponovil brez "turbine" in rezultat je bil da se je motor krepko hitreje zavrtel u višje obrate s "turbino" kot pa brez. Se pravi en mal pomaga. Škoda edin da nisem mogu to probat med vožnjo da bi videl razlike u pospeških.
No zdej rešujem nasljednji problem......... keri motor uporabit da bom zvišu št. vrtljajev "turbine" , ker sam tko bom ustvaru dovolj pritiska po celem delovnem območju motorja.Pol pa mam namen ( seveda če se bo to obneslo) nardit še eno elektro vezje ki bo nadzorovalo obrate "turbine" tko da se bom izognu zagonskemu toku pa še turbine bo zvezno z obrati motorja vedn bolj polnila.
Pa če lahk kdo kje dobi elektromotor 12V pa okol 300W pa ene 10.000 RPM bi se priporočal:) pa po možnosti kr zadost majhen.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky Sr feb 11, 2004 12:27 am

Sej nekoliko pomaga samo zaradi tega čer poveča oz. zmanjša podtlak v sesalnem kolektorju......se pravi, da bat ko posesa zrak v sesalni kolektor ima manj dela, ker ta prihaja prisilno v sesalni kolektor........

Kar tako naprej lisko.........pa sporoči ko boš zadevo preizkusil med vožnjo....
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr feb 11, 2004 1:11 am

lucky je napisal/-a:Sej nekoliko pomaga samo zaradi tega čer poveča oz. zmanjša podtlak v sesalnem kolektorju......se pravi, da bat ko posesa zrak v sesalni kolektor ima manj dela, ker ta prihaja prisilno v sesalni kolektor........

Kar tako naprej lisko.........pa sporoči ko boš zadevo preizkusil med vožnjo....


Ja sej to je fora turbine a ne? :D :lol:
Itak da bom sporoču ker mislim id do konca pa če mi mašino nekam požene:))
Emm sam fora je da ma za filtrom ( pred sesalnim kolektorjem) še ogromno zalogo zraka in prvo je treba tam not zrak nabit pol pa šele pride u clinder....... tko da turbina bi mogla delat mal prej ko pa bi dejansk moč hotu koristit
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
swiftrider
Novinec
 
Prispevkov: 446
Pridružen: Če dec 04, 2003 2:02 am
Kraj: črnuče

Napisal/-a swiftrider Sr feb 11, 2004 1:35 am

Zemf dej drugič celo temo preber, sej to je turbina v narekovaju, ker je el.komp., nč ne segreva, 1000C, sej ne bo 300bar pritiska, no...
Glede intercoolerja, shladit ga je treba kr se stisne. Moja napaka, za turbino.

Hehe lucky mal smešn si napisu -1bar.
Vem, mislu si -1bar glede na zunanji tlak, drgač je to 0bar (vakum) - pri popolnem tesnenju, kr -1bar ne obstaja.

To ne pišem tok teb, kr vem kaj si mislu, sam bl tistim k začnejo zarad takih stvari najedat :evil:
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Sr feb 11, 2004 1:39 am

Lisko!
Ce si za grema turbino do max 0.5bara na mojo 60ko narest!
DAm masino da probama!
itak mislim komplet masino menjat, tak da tudi ce se zjebe nem se tolk sekiral! Za nekaj delov pa se bo zmer ostala! :D
Aja elektomotor pa je bistveno presfoh za mojga ce je ze za tvojega dizlam ker ko se motor obrne na 8k spije tak zraka da se joces :P
LP
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr feb 11, 2004 1:51 am

monster_d 0.6 bara........ pa z nekim plastičnim ventilatorejm........ tega ne bo vidu :shock: :lol: :o :D
Ti bi edin lahk razmišljal o mehanskem kompresorju gnanim z jermenom pa da tizga gor zmontirama pa sprobama kok so dejansk motorji od jugiča močni:))
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Sr feb 11, 2004 2:08 am

lisko1 je napisal/-a:monster_d 0.6 bara........ pa z nekim plastičnim ventilatorejm........ tega ne bo vidu :shock: :lol: :o :D
Ti bi edin lahk razmišljal o mehanskem kompresorju gnanim z jermenom pa da tizga gor zmontirama pa sprobama kok so dejansk motorji od jugiča močni:))


Em se pravi pol je edina varianta da dobima kompresor!
Se bom pozanimal pa ce ga kje pocen ubavim, naredima stih probo :D
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr feb 11, 2004 8:44 am

En elektromotorček sem nekoč videl za poganjat en modelarski modelček in ta motorček je bil na 12V in moč je imel 450W, ter vrtel se je do 27.000 obratov - prodajal pa so ga pred kakimi 5-imi leti v CONRADU - ampak ne pri nas - v Nemčiji.
Tak motorček bi bil hud za te stvari. Bom se mal pozanimal, al pa če ima kdo kej časa, da bi skoču do konrada tuki v LJ al pa u idriji.

Če bo kdo šu tuki v LJ v konrada dopoldne, nej pa PM pošlje pa se kje na kaki pijači dobimo.

LP
Nebivedu
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky Sr feb 11, 2004 8:54 am

Swiftrider.....vem ja.....daje to v bistvo 0 bara samo hotel sem ponazorit zadevo tako, da bodo tudi drugi razumeli, da se podtlak ustvarja.........sej, roko na srce, če bi napisal tako kot si me ti popravil dvomim, da bi še kdo razumel zakaj se gre, samo še bolj bi zadevo zmešal.

je pa prav, da se tudi to pojasni, torej 0bara!
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr feb 11, 2004 1:56 pm

nebivedu, sej točno tak motorček iščem........... ker mislim da ene 300W+ bi zadostovalo za pogon moje "turbine". zdej ta motor ko je gor ma porabo pičle 4A to se pravi okol 50W kar pa je krepko premal.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
red_mamba
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 545
Pridružen: To jul 02, 2002 7:36 pm

Napisal/-a red_mamba Sr feb 11, 2004 6:23 pm

Jaz sem že enkrat odprl podobno temo pa so mi takrat pravli da to brez veze ker nebom nič pridobil s tem.
Tko da sm presenečen nad tokratnim optimizmom :D

OK še par besed iz moje strani, moje ideja takrat je bila da bi uporabil brushless elektro motor ki ga uporabljajo modelarji za pogon elektro modelov čolnov/letal. Ti motorji se danes vrtijo tudi do 50000RPM, dobijo se izvedbe ki so posebaj namenjene gnanju letalske eklektro turbine. Moči so različne in sežejo do nekaj 100W. Po moje bi delo zmogel motor moči 200W-300W. Cena motorjev je veliko bolj sprejemljiva kot je bila nekaj let nazaj. A še vedno je za tak motor potrebno odšteti nekaj 10kSIT. Pri 12V bi dobil brez problema 30000RPM, ker gnanje takega "fena" ne predstavlja velikega upora in obremenitve se bi lahko uproabil kakšen prenos ki bi povečal obrate, hkrati pa bi zmanjšal porabo motorja.

Nazivni tok motorja pri štartu je lahko tudi do 5x večji od delovnega, kar pomeni 100A konico ob štartu če motor vleče 20A pri delovanju (20A vlečejo ponavad obremenjeni motorji, v praznem teku je 4x manj). En mali problem pri teh motorjih je regulacija, saj je to 3 fazni motor in rabi "komplicirano" elektroniko, zagonski tok pa se da zmanjšat z "soft startom", torej motorju pri štartu postopno večaš napetost, da ne potegne tako velikega toka.

Če bi koga zanimalo lahko malo pobrskam za dimenzijami in cenami kakšnih takšnih motorjev. Če boste rabli kako pomoč pri elektronski regulaciji obratov vam lahko brez problema pomagam. Mam z podobnimi rečmi že veliko izkušenj.
 
Uporabniški avatar
AleX_79
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 45
Pridružen: To jul 15, 2003 5:56 pm
Kraj: Lucija

Napisal/-a AleX_79 Sr feb 11, 2004 6:33 pm

red_mamba:

Hja, ...samo jaz menim, da tuki ni problem v "soft startu", saj ko bos ti pritisnil na plin bos rabil v hipu vso moc motorja,.... ne pa da bos cakal se 5 sekund da se "fen" zalaufa :wink:

Za zagonski tok pa si jaz nebi tolko obremenjeval tuki, saj ne vidim v temu problem! ... zaganjaci ti v trenutku pokurijo do 600 A

Sicer pa jaz nisem zasledil, da se "brushless" motorji uporabljajo v modelarstvu. Taki motorji delajo na izmenicno napetost (3 fazno), obrate tega motorja pa doloca frekvenca napajalne napetosti (pa tudi polovi pari...itd itd... bolje da ne utrujam s tem :P ) .... z visanjem frekvence pa jih lahko zalaufas do zlo visokih obratov.... dokler ga ne razleti.... :P

Za taksen motor poganjat na enosmerni tok bi rabil DC/AC pretvornik + frekvencnik.
Sm pa siguren da se take zadeve da tudi dobit, samo se jih posteno placa
 
ZEeMF
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: Ne jan 25, 2004 7:45 pm

Napisal/-a ZEeMF Sr feb 11, 2004 7:16 pm

ja model ti si pa res polpismen da mene ne razumeš. jaz sem reku da, to k vi hočte (mrzel zrak pod pritiskom), ni dobro za mašino, ti tega ne razumeš zgleda, ker še veš ne kako dela trubina navadna. mal si preber neb ti škodl. pa sem prebral čist cel topic btw. sej zamisel ni slaba sam kaj boš dobil s tem
dej mi povej no k me res zanima. sej ti veš da je mrzel zrak gostejši ne. če ti bo ratal ustavrt nadtlak pr tem ele. turbo, se ti nov dobr končal. to ti jaz hočem povedat. ne da e mi pa razlagat zakaj, ampak tko je.


AMPAK U BISTVU MI TI POVEJ KAJ HOČEŠ DOBIT S TEM K TO GOR DEVAŠ. KER ISTI EFEKT MA NAVADNA TURBINA ČE HOČEŠ VEČ KONJEV.
 
Uporabniški avatar
red_mamba
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 545
Pridružen: To jul 02, 2002 7:36 pm

Napisal/-a red_mamba Sr feb 11, 2004 8:13 pm

zemf ti si preber da u bistvu ne gre za pravo turbino, pol pa utruji z nasveti :D

brushless motorji se uporabljajo v modelarstvu, res pa je da si jih ne more vsak privoščit. Obrati so odvisni od napetosti ne od frekvence, to sa so 3 fazni sem pa že sam napisal. Krmiljenje ni tako težko, sam vedet morš kaj delaš.
 
lucky
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 500
Pridružen: Pe feb 07, 2003 4:22 pm

Napisal/-a lucky Sr feb 11, 2004 8:54 pm

Zemf........po tvoje, če bi vsi turbaši dali dol intercoolerje bi šli avtomobili boljše??????? kaj si konstruktorji ne belijo glave glih s tem, da ustvarijo čim večjo razliko med temperaturo motorja in vstopnega zraka....saj samo tako lahko izkoristek mašine povečaš..
Pa tudi 300 barov ne mislim noter šopat......

ok, še enkrat: ŽELEL BI POVEČATI GLIH TOLIKO KOMPRESIJO S TEM, DA DOBIM EFEKT NIŽANE GLAVE!!!!!! V BISTVU BO TURBINA DELALA NA NITI POLOVICI SVOJE ZMOGLJIVOSTI!!!!!!!

Pa še to: TURBINA, KI NI GNANA OZ. ODVISNA OD OBRATOV MOTORJA JE DOSTI BOLJ ELASTIČNA, SAJ LAHKO DELA 100% ŽE PRI 1000 OBR/MIN MAŠINE!!!!!!

Alex.....obstajajo ja, oz so ena zmes med takim motorjem kot ga ti opisuješ in klasičnim, fora je samo v tem, da se čimbolj zmanjša trenje, ščetke so, samo se ne dotikajo rotorja........pa ne me vprašat kako to zgleda (oz. imajo not neko elektroniko).
Vrni se na Tuning

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 30 gostov