Stran 1 od 1

Water/Methanol injection

Objavljeno: Po feb 02, 2004 1:51 pm
Napisal/-a 1.8T
Lude ideje segajo ze v cas 2 svetovne vojne, ko so s sistemom
hlajenja vhodnega zraka z pod pritiskom razbito mesanico vode in metanola
letalom Messerschmidt povecali moc iz 1700 na 2400 konjev.

Ideja se vraca v avtomobile, pa se poceni je...

http://www.snowperformance.net/faq.htm

Torej, forum, kaj menite o teh zadevah, ima kdo kaj "first-hand" izkusenj,
kako to vpliva na motor (ok, sile so vecje, mene zanima korozije in ostale neprijetnosti).
Ce bi se odlocal, bi verjetno vzel stage 2 kit, s kontinuiranim kontrolerjem vbrizga relativen na RPM/boost :)

Nekaj podobnega imajo Impreze wrx sti ze serijsko, ce se ne motim...

Predvsem pa, kje pri nas kupiti Metanol?

Jan

Objavljeno: Po feb 02, 2004 1:54 pm
Napisal/-a nebivedu
To dajejo američani že nekaj časa v svoje kombije in pickupe, ker se mašine pregrevajo in jih voda(para) ki pride zraven mešanice zraka in bencina hladi, hkrati pa povečuje pritisk in daje moč avtomobilom. Nekateri športniki imajo to že vgrajeno - pa tut sam sem mel namen nekaj podobnega narest na turbaku - cena je pa od 400 dolarjev naprej bila pred tremi leti.
Zadosti uporabna stvar.

LP
Nebivedu

Objavljeno: Po feb 02, 2004 1:57 pm
Napisal/-a nebivedu
Aja pa še tole - podatki za tisti model, ki sem ga sam hotel kupiti so bili takile, vendar mislim, da je bilo to pretiravanje.
- Do 10% manjša poraba, ker je izgorevanje boljše(v vodi je tudi zadosti kisika in še čisti ti bate taka mešanica.
- do 50% večja moč avtomobila
- do 20% bolj hladna mašina - para je hladnejša od notranjega izgorevanja bencina in kisika - se pravi tudi manjša obraba in manj verjetnosti za poškodbe.

LP
Nebivedu

Objavljeno: Po feb 02, 2004 2:04 pm
Napisal/-a HMX
Men tu nekaj ni energetsko jasno. :?

Da vodo razbijes na kisik in vodik, porabis ravno toliko energije,
kot je potem dobis z zgorevanjem kisika in vodika v vodo nazaj :?:

Zakaj bi to potem bilo boljse?

Druga stvar, ki mi ni jasna, je pa to, da ce je motor hladnejsi, ima po
pravilu manjsi izkoristek, saj je izkoristek idealnega toplotnega
stroja
1-T_zunanja/T_notranja. Torej, ce notranjo temperaturo
zmanjsamo, potem je izkoristek manjsi.

Lahko pa da je bolj komplicirano in se ne da enostavno razumet...

Objavljeno: Po feb 02, 2004 2:10 pm
Napisal/-a lucky
Messershmiti in WF-ji z JUMO motorji, kasneje pa tudi BMW motorji so imeli to ne zaradi hlajenja, tega je bilo na višini še preveč ampak zato, da so dovajali kisik v motorje. Ta sistem so imeli samo višinski lovci, kjer jim celo dve zaporedno vgrajene turbine niso bile dovolj.

Objavljeno: Po feb 02, 2004 2:23 pm
Napisal/-a 1.8T
HMX je napisal/-a:Men tu nekaj ni energetsko jasno. :?

Da vodo razbijes na kisik in vodik, porabis ravno toliko energije,
kot je potem dobis z zgorevanjem kisika in vodika v vodo nazaj :?:

Zakaj bi to potem bilo boljse?


Kolikor razumem ta hec, ti ne razbijes molekul na atome, ampak samo
pod pritiskom razbijes tekocino na zelo majhne delce, kateri potem
zelo hitro izparijo, posebej se, ce je zraven del metana.
Z izparevanjem se po zakonih fizike energija oz okolice porablja in s tem
dosezemo ohlajevanje zraka, iz katerega edinega lahko proces izparevanja
potegne potrebno energijo v obliki toplotne enrgije...

A nisi nikoli sredi poletja v najvecji vrocini na plazi z mokro crno cunjo,
katero si sproti polival, ohladil piva do ugodne hladnosti? :)

Jan

Objavljeno: Po feb 02, 2004 2:28 pm
Napisal/-a lucky
pri 12.000 m višine je -40 stopinj.....kako hlajenje, celo dodatno so greli motorje, da se nebi na frgazerjih led naredil.

Objavljeno: Po feb 02, 2004 2:34 pm
Napisal/-a HMX
1.8T je napisal/-a:Kolikor razumem ta hec, ti ne razbijes molekul na atome, ampak samo
pod pritiskom razbijes tekocino na zelo majhne delce, kateri potem
zelo hitro izparijo, posebej se, ce je zraven del metana.
Z izparevanjem se po zakonih fizike energija oz okolice porablja in s tem
dosezemo ohlajevanje zraka, iz katerega edinega lahko proces izparevanja
potegne potrebno energijo v obliki toplotne enrgije...

A nisi nikoli sredi poletja v najvecji vrocini na plazi z mokro crno cunjo,
katero si sproti polival, ohladil piva do ugodne hladnosti? :)

Jan


Aha... To je smiselno. Torej ideja je povečati gostoto zraka, ki
pride v motor in s tem povečati količino kisika za izgorevanje.
Potem moreš verjetno še tudi povečati količino goriva, da ima vse skupaj smisel?

Vsekakor se mi to zdi zanimiva ideja. Taka v smislu enostavna + učinkovira!

Glede piva pa morm priznat, de ne poznam te fore?
A nebi bila mokra bela cunja še boljša.?
Zdaj jemlje voda za izparevanje energijo od sonca in od piva,
če bi pa imel belo cunjo, bi pa samo od piva.
Hm... Te toplote nikoli nisem dobro razumel...

Objavljeno: Po feb 02, 2004 2:38 pm
Napisal/-a 1.8T
HMX je napisal/-a:Glede piva pa morm priznat, de ne poznam te fore?
A nebi bila mokra bela cunja še boljša.?
Zdaj jemlje voda za izparevanje energijo od sonca in od piva,
če bi pa imel belo cunjo, bi pa samo od piva.
Hm... Te toplote nikoli nisem dobro razumel...


Hja, crna cunja se preverjeno hitreje segreva in s tem pospesuje proces
izparevanja ter s tem odvzemanja energije pivi...

Hint: Nikoli, ampak nikoli ne pozabi redno zmocit cunjo, ker ce ne
bos prisiljen piti toplo pivo :twisted:

My 2 cents :)

Jan

Objavljeno: Po feb 02, 2004 2:53 pm
Napisal/-a HMX
Toplo pivo ... Slika

Objavljeno: Po feb 02, 2004 3:41 pm
Napisal/-a HMX
Sem vedel, da je nekaj z molekulami in atomi (baba čula baba rekla...)

Let us take a quick look at ignition. Those who have a Heywood can look it up
- mines on loan so going by memory. The first thing that happens is a plasma
cloud is formed by the arc consisting of super heated electron stripped atoms.
When this cloud "explodes" a ball of high energy particles is shot outward.

The highest energy particles are the hydrogen atoms - and they penetrate the
charge about 5 times as far as the rest of the particles. As they lose energy
and return to normal temps - about 5000 k - they begin to react chemically
with any surrounding fuel and oxygen particles. The effectiveness of spark
ignition is directly related to the availability of free hydrogen. Molecules
containing tightly bound hydrogen such as methanol, nitromethane, and methane
are far more difficult to ignite than those with less bonds.

During combustion - water - H2O ( present and formed ) is extremely active in
the oxidation of the hydrocarbon. The predominate reaction is the following:

OH + H ==> H2O
H2O + O ==> H2O2
H2O2 ==> OH + OH
Loop to top and repeat.

The OH radical is the most effective at stripping hydrogen from the HC
molecule in most ranges of combustion temperature.

Another predominate process is the HOO radical. It is more active at lower
temperatures and is competitive with the H2O2 at higher temps.

OO + H ==> HOO
HOO + H ==> H2O2
H2O2 ==> OH + OH

This mechanism is very active at both stripping hydrogen from the HC and for
getting O2 into usable combustion reactions.

Next consider the combustion of CO. Virtually no C ==> CO2. Its a two step
process. C+O ==> CO. CO virtually drops out of early mid combustion as the O
H reactions are significantly faster and effectively compete for the available
oxygen.

Then consider that pure CO and pure O2 burns very slowly if at all. Virtually
the only mechanism to complete the oxidization ( Glassman - Combustion Third
Edition ) of CO ==> CO2 is the "water method".

CO + OH ==> CO2 + H
H + OH ==> H20
H2O + O ==> H2O2
H2O2 ==> OH + OH
goto to top and repeat.

This simple reaction accounts for 99% + of the conversion of CO to CO2. It is
important in that fully two thirds of the energy of carbon combustion is
released in the CO ==> CO2 process and that this process occurs slow and late
in the combustion of the fuel. Excess water can and does speed this
conversion - by actively entering into the conversion process thru the above
mechanism.

The peak flame temperature is determined by three factors alone - the energy
present and released, the total atomic mass, and the atomic ratio - commonly
called CHON for Carbon, Hydrogen, Oxygen, and Nitrogen. The chemical
reactions in combustion leading to peak temperature are supremely indifferent
to pressure. The temperatures and rates of normal IC combustion are
sufficient to cause most of the fuel and water present to be dissociated and
enter into the flame.

As can be seen above, water is most definitily not only not inert but is a
very active and important player in the combustion of hydrocarbon fuel.
Ricardo and others have documented that under certain conditions ( normally
supercharged ) water can replace fuel up to about 50% and develop the same
power output, or that the power output can be increased by up to 50% addition
of water. This conditions were investigated by NACA and others for piston
aircraft engines. It is important to note that these improvements came at the
upper end of the power range where sufficient fuel and air was available to
have an excess of energy that could not be converted to usable pressure in a
timely manner.

Objavljeno: Po feb 02, 2004 4:29 pm
Napisal/-a Fast-B
Tuki se pa eni hudi kemiki zbirajo zadnje čase, kar tak naprej :wink:

Objavljeno: Po feb 02, 2004 4:39 pm
Napisal/-a darwin
Metanol kupiš v lekarni. Sam po moje ti ga naujo hotl prodt, k boš pršu pa reku: "10 l metanola, prosim." :lol: :lol: :lol:

Objavljeno: Po feb 02, 2004 4:47 pm
Napisal/-a Blue Bug
Če hočeš o tej temi kaj več zvedet povprašaj malo na Fakulteto za Strojništvo v Mariboru. Tam je bila ena diploma narejena na temo vbrizgavanje vode v motor.
Lp

Objavljeno: Po feb 02, 2004 4:49 pm
Napisal/-a lucky
blue bug...nebi bil toliko prijazen in jo gor stipkal....... :D

Objavljeno: Po feb 02, 2004 4:49 pm
Napisal/-a HMX
Darwin, če pa lahko prideš pa rečeš 1l vodikovega peroxida 30% in 1l acetona,
pa ti ga brez besed dajo, čeprav...

p.s. Pa da niti slučajno nebi kdo poizkušal. Ključno sestavino sem itak zamolčal! :ne :ne :ne

Objavljeno: Po feb 02, 2004 10:15 pm
Napisal/-a Blue Bug
Te diplome nisem jaz delal. Ta je bila narejena približno 4-5 let pred mojo. To da je bila narejena je 100%, edino ne vem, kdo jo je delal. Pojdi na faks pa vprašaj. Najbolj simpl.

Objavljeno: To feb 03, 2004 9:21 am
Napisal/-a 1.8T
Zdej smo ugotovili kako zadeva deluje... krasno....

Ampak mene se vedno matra, kaj se z motorjem in avtomobilom
dogaja po 10kKm, 50kKm, 100kKm...

A ti tole res "opere" cilindre in zazge tesnila, kako vedeti, kdaj prevec noter
spricas, a sploh kdo to ima v realni uporabi tu pri nas, kaj bi na tehnicnem
pregledu rekli, ce bi to noter zagledali...

Zanimiva debata o teh zadevah je na

http://www.dodgedakotas.com/boards/per/7755.html

Tu se gre za velike ameriske masine, ki verjetno zdrzijo precej vec kot tile nasi mlincki,
zato sem malenkost skepticen...

Jan

Objavljeno: To feb 03, 2004 12:14 pm
Napisal/-a HMX
Če prav zastopim, samo vbrizgavanje vode/metanola ne bo dovolj. Potrebno bo še
spremeniti timing dovajanja goriva, da se bo efekt poznal. Tako da to se mi zdi kar grob
poseg v motor.

Lahko vprašam kolega, ki se ukvarja z konstruiranjem letalskih motorjev, če
slučajno ve, kakšen je bil efekt takrat na messerschmitte