Stran 1 od 1

Mal razmišljanja...

Objavljeno: Ne avg 03, 2014 9:20 pm
Napisal/-a lisko
Je že kdo probaval ali celo nardil glavno jermenico s sklopko od kompresorja klime? Da bi res dobil vso moč iz motorja? Vodno pumpo žene zobati jermen....alternatorja pa tud ne rabiš za tistih par minut...

Oz. še razmišljanje dalje....računalnik avta je dovolj pameten da ob izgubi napajanja (alternator) izklopi "nenujne" porabnike (ABS,servo..) in tako špara z energijo

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Ne avg 03, 2014 9:35 pm
Napisal/-a Bat_zajla
Altenator se izklaplja, kompresor se izklaplja, servo volan je električen. Kaj bi ti še izklopiu? Vodne pumpe se pač nesme izklopit, lahko pa bi bila notri še ena električna, da bi ob polnem akumulatorju zamenjala tisto, ki jo poganja jermen.

Ali to misliš, kot predelavo za stare avtomobile, da bi imel večjo moč/manjšo porabo?

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Ne avg 03, 2014 10:05 pm
Napisal/-a lisko
Od kdaj se alternator izklpalja če potrebuje za delovanje? Za tistih par minut bi ga lahk popolnoma izklopu....tud jermen jemlje kr lepo moč za vrtenje....

Konstruktivna debata pač.

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Po avg 04, 2014 6:51 am
Napisal/-a tristan01
Če že razmišljaš v tej smeri, mislim, da je na mestu vprašanje, kako bi tak poseg vplival na power/weight razmerje.

Na eni strani bi bilo potrebno predelat jermenico na glavni gredi, dodati večji (beri težji) akumolator.... Torej hitro pridobiš 10kg dodatne teže, narediš sistem, ki je bolj pokvarljiv od sedanjega, zato da pridobiš kakšnih 5-10 konjev..

Že pri tvojem cliu (75km) prirastek moči ni velik. V končni fazi, če samo izklopiš klimo, ugasneš luči in ostale nepotrebne porabnike, si dosegel skoraj isto.

Če že iščeš boljši performance motorja, bi bilo bolj smiselno olajšati pretok zraka in izpušnih plinov skozi motor. Obenem pa se znebiti nepotrebne teže v vozilu. Razmerje power/weight bo ugodnejše.

Lp Tristan01

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Po avg 04, 2014 1:19 pm
Napisal/-a general
Evo, tako malo brskanja po netu:

1. Tensioner: ~0 kW
2. AC: 4kW (5hp)
3. Alternator: 5-6kW (7-8hp)
4. Water Pump: 6-10kW (13hp)
5. Power Steering: 2-4kW (3-5hp)

Seveda je to čisto tako vse bolj na oko. Se pa vidi da se kar nekaj moči izgubi na teh enotah.
Sem pa našel tole: http://www.daviescraig.com.au/ - električna vodna pumpa.

Še en video, ki lepo predstavi porabo z vsemi grafi itd.
https://www.youtube.com/watch?v=nrfux_-6RVw

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Po avg 04, 2014 1:33 pm
Napisal/-a nebivedu
Električno vodno pumpo ima kar nekaj avtomobilov v offroadu, ker rabijo velik pretok, medtem ko se avto praktično ne premika in se ne more voda toliko hladiti. Te pumpe poberejo kar nekaj elektrike. (za V8 motor ima pretoka 280 litrov na minuto, kar je ogromno.

Ko priklopiš dodaten električni porabnik, alternator dela več in dobiš še več izgube na glavni gredi in si izgubil še malo konjev. Seveda je to lahko manj izgube, kot jo prinese odstranitev vodne pumpe gnane preko jermena.

Samo za primer;
Zadnjič se vozim pod nizkimi obrati in avto ne gre nikamor in cuka, potegnem čez 1800 obratov in avto poskoči ter začne delat normalno. SPet spustim na nekje 1500 obratov in izklopim luči pa avto spet deluje normalno.
Priklopim terster in mi pokaže da do 1800 obratov alternator ne fila. Očitno je pod 1800 obrati alternator sicer delal in obremenjeval mašino, polnil pa ni. Ampak to obremenjevanje je bilo tako, da se je fino čutilo, kako avto nima nobene moči in cuka.

Torej če boš dal močno pumpo in jo obesil na aletrantor lahko pričakuješ, da bo zaradi tega alternator povlekel malo moči iz mašine.


Pomoje se nabolj splača:
- lajšat vztrajnik (100g na vztrajniku manj je 1HP na izhodu iz motorja več). Seveda do neke mere, ker če ga preveč, potem...
- posamezne dele plehnate karoserije zamenjat s plastičnimi ali karbonskimi (prednja havba, zadnja havba, blatniki)
- lažje nosilce motorja in menjalnika

S tem dobiš boljše razmerje med težo in močjo.


Nikakor pa nebi servo volana izklapljal. Med vožnjo po kaki ovinkasti cesti, ko bi ga izklopil, bi hitro lahko naredil kako neumnost.

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Po avg 04, 2014 3:03 pm
Napisal/-a Bat_zajla
lisko je napisal/-a:Od kdaj se alternator izklpalja če potrebuje za delovanje? Za tistih par minut bi ga lahk popolnoma izklopu....tud jermen jemlje kr lepo moč za vrtenje....

Konstruktivna debata pač.


BMWjevi alternatorji se izklaplajo, ko niso potrebni. Vklopi se ob bremzanju in ko se pelješ po klancu navzdol.

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Po avg 04, 2014 4:50 pm
Napisal/-a lisko
Ok razčistimo pojme za začetek....
Vzamimo za primer moj avto da bo debata lažja in ne bomo mešal pojmov med sabo. Je 16 vetilar ( tristan?) in ima 98 konjev. Vodno pumpo žene zobati jermen tko da tukaj se ne da nič nardit.
Servo volan je električni in direktno ne obremenjuje motorja....obremenjuje ga preko alternatorja.
Nebivedu offroad pustimo ob strani...žal nimam več jeepa :P

Tist o 100 gramih in 1 hp je mal bosa....oprost fizika in delovanje motorja? Moč je navor x obrati....navor pa je sila x ročica...
Tukaj vstrajnik nima nobene veze ...vezo ima samo s tem da se bo motor prej zavrtel in s tem prej dosegel večjo moč....z samo izhodno močjo pa nima veze.

tist vse menjat z lažjimi deli ja ok...vse jasno.
Temo sem odprl samo zarad debate , če je že ( zakaj in kako) to izdelal in pa kaj bi bila slabost(izbolšava)

Ne gre pa se zato da bi imel to zdej ne vem za vsakodnevno vožnjo....ampak recimo kot kik down funkcijo....se prav ko pohodiš gas do daske bi sklopka izklopla vse "nenujne" porabnike. Za tistih 10-20 sekund bi zdržal vsak akumulator poganjat električno gnane porabnike.

Seveda najbolj enostavna in elegantna rešitev je pa tole:

Vrsta optimizacije Stage 1
Serijska moč 98 KS / 72 kW
Serijski navor 127 Nm
Optimirana moč 111 KS / 82 kW
Optimiran navor 158 Nm
Cena 420,00 EUR

Kar se mi zdi za serijski motor brez ostalih predelav kr konkreten prirastek moči.

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Po avg 04, 2014 5:36 pm
Napisal/-a nebivedu
Jaz imam tak "turbo" gumb. Stalno vozim s klimo prižgano, ko pa rabim na hitro potegnit, pa klimo izklopim. Se takoj par konjev pozna. :twisted:

To bi bila edina varinata potem nitro na NA motorju. Da bi ti dal šus 20 do 30km in potem spet konec.

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Po avg 04, 2014 6:50 pm
Napisal/-a tr00per
jp, pr nekaterih avtih se klima kr fajn zna poznat, pr bivšem hyundai coupeju jo je bilo nujno treba ugasnit, če se si houtu na hitro mimo koga past :)

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Po avg 04, 2014 6:57 pm
Napisal/-a nebivedu
Lisko
Kar se tiče pa vztrajnika.
100g je 1HP pri pospeševanju, pri konstantni vožnji se pa to ne pozna več.

Ti imaš na izhodu iz motorja recimo 100KM, na kolesih pa samo 95, ker so vmes izgube. In ena izmed stvari, kjer so izgube je vztrajnik. Sploh če hočeš kick start (ti bi pohodil, pa da bi se avto hitreje odpeljal). Če ga olajšaš, se bo motor hitreje zvrtel, torej boš prej prišel do tega kar si želiš. Med samo konstantno vožnjo pa to nima pomena.

Druga varianta zate je pa recimo "low preasure" kompresor, ki ga vklopiš na gumb, pa ti da tistih nekaj konjev

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Po avg 04, 2014 6:59 pm
Napisal/-a general
lisko je napisal/-a:Vodno pumpo žene zobati jermen tko da tukaj se ne da nič nardit.


Pomojem se bi lahko kaj pogruntalo, recimo da pač tisti impeler notri postružiš in je problem rešen.
Oziroma sigurno se bi našla kaka rešitev, če bi že hotel imeti električno pumpo.
Ampak na koncu niti ne vem če bi bil prirastek moči res tako velik.

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Po avg 04, 2014 7:09 pm
Napisal/-a AssKicker
jaz pa razmišljam zakaj ne naredijo oljne pumpe na vztrajnik in pa račno. Torej ko bi avto ugasnil, bi se oljna pumpa še za kratek čas vrtela, kar bi bilo dobro recimo za turbino.

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Po avg 04, 2014 8:32 pm
Napisal/-a Bat_zajla
AssKicker je napisal/-a:jaz pa razmišljam zakaj ne naredijo oljne pumpe na vztrajnik in pa račno. Torej ko bi avto ugasnil, bi se oljna pumpa še za kratek čas vrtela, kar bi bilo dobro recimo za turbino.


Potem bi se morala tudi turbina vrteti, da bi se mazala/hladila.

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Po avg 04, 2014 8:45 pm
Napisal/-a AssKicker
[quote="Bat_zajla"Potem bi se morala tudi turbina vrteti, da bi se mazala/hladila.[/quote]
Sej kakšno sekundo ali dve po izklopu motorja se turbina še vrti.

Re: Mal razmišljanja...

Objavljeno: Po avg 04, 2014 9:33 pm
Napisal/-a Bat_zajla
AssKicker je napisal/-a:Sej kakšno sekundo ali dve po izklopu motorja se turbina še vrti.


Tisto sekundo ali dve, pa ima še vedno dovolj olja, da ne rabi posebne pumpe ;)