"Glasen" avto
Objavljeno: Ne feb 19, 2023 9:09 pm
Temo sem umestil v tale podforum; čeprav je vprašanje bolj hipotetično, gre na koncu za nek tuning.
Imam soseda, ki pogosto menja avte in so med njimi kar večkrat kakšni s 6 ali več valjnim motorjem, tako da kljub temu da res nisem kak avto poznavalec, jasno ločim tisti zvok od večjih motorjev od "navadnih" 4-vajnih motorjev, kakršne ima večina avtomobilov. No, zdaj je pa na avtomobilizem.com članek o Kodiaqu RS, ki ima "samo" 4-valjni motor - ampak tudi tega sem imel priložnost slišati, pa je zadeva vsaj v prostem teku slišati precej bolj kot kak motor z več valji (mene spominja na ameriške V8), očitno je torej iz 4-valjnika mogoče čisto legalno (tako da se tak avto prodaja in registrira za vožnjo v cestnem prometu) izvleči drugačen, precej glasnejši zvok ... in od tukaj izvirajo moja vprašanja:
1: Kakšne spremembe so vse potrebne, da dobiš zvok, ki je bolj podoben večjim motorjem? Izpuh - to razumem, je potem še kaj drugega ali kakšna omejitev, kot npr. da je to možno samo pri motorjih nad določeno prostornino, oziroma samo z mehanskimi spremembami prav v motorju? Zelo banalen primer: a se da nek Clio 2 ali pa kak moderni 1-litrski trivaljni mlinček legalno pripraviti do tega, da bi imel zvok, ki je bolj podoben precej večjim motorjem, s 6 ali več valji, da ni ravno slišat kot Yugo s prerjavetim loncem?
2: Kakšen tip motorja (prostornina, način vbrizgavanja goriva, atmosferski/turbo, bencinar/dizel, itd.) je najbolj primeren za take predelave, če namen ni večja hitrost/moč, ampak samo čim glasnejši zvok, pa da je možno to predelavo normalno homologirati in potem brez zapletov spraviti čez tehnični tudi čez nekaj časa?
3: Kakšen je približno cenovni rang tovrstnih predelav (deli, material, mehanik), najbrž je kdo še šel skozi to in ima realno predstavo?
Imam soseda, ki pogosto menja avte in so med njimi kar večkrat kakšni s 6 ali več valjnim motorjem, tako da kljub temu da res nisem kak avto poznavalec, jasno ločim tisti zvok od večjih motorjev od "navadnih" 4-vajnih motorjev, kakršne ima večina avtomobilov. No, zdaj je pa na avtomobilizem.com članek o Kodiaqu RS, ki ima "samo" 4-valjni motor - ampak tudi tega sem imel priložnost slišati, pa je zadeva vsaj v prostem teku slišati precej bolj kot kak motor z več valji (mene spominja na ameriške V8), očitno je torej iz 4-valjnika mogoče čisto legalno (tako da se tak avto prodaja in registrira za vožnjo v cestnem prometu) izvleči drugačen, precej glasnejši zvok ... in od tukaj izvirajo moja vprašanja:
1: Kakšne spremembe so vse potrebne, da dobiš zvok, ki je bolj podoben večjim motorjem? Izpuh - to razumem, je potem še kaj drugega ali kakšna omejitev, kot npr. da je to možno samo pri motorjih nad določeno prostornino, oziroma samo z mehanskimi spremembami prav v motorju? Zelo banalen primer: a se da nek Clio 2 ali pa kak moderni 1-litrski trivaljni mlinček legalno pripraviti do tega, da bi imel zvok, ki je bolj podoben precej večjim motorjem, s 6 ali več valji, da ni ravno slišat kot Yugo s prerjavetim loncem?
2: Kakšen tip motorja (prostornina, način vbrizgavanja goriva, atmosferski/turbo, bencinar/dizel, itd.) je najbolj primeren za take predelave, če namen ni večja hitrost/moč, ampak samo čim glasnejši zvok, pa da je možno to predelavo normalno homologirati in potem brez zapletov spraviti čez tehnični tudi čez nekaj časa?
3: Kakšen je približno cenovni rang tovrstnih predelav (deli, material, mehanik), najbrž je kdo še šel skozi to in ima realno predstavo?