Stran 1 od 2
Boljši oprijem v zavojih?
Objavljeno: Ne apr 25, 2004 11:10 am
Napisal/-a tristan01
Lep pozdrav vsem na tem forumu. Na mojem Cliu DCI (80KM), bi rad izboljšal lego na cesti. Na splošno sem zadovoljen z obnašanjem avtomobila, saj ostaja dolgo časa stabilen v zavoju, ob pretiravanju pa se tudi odziva brez presenečenj. Najbolj me moti da ob nekoliko hitrejši vožnji skozi ostre zavoje notranje kolo izgubi oprijem. Ali bi trše vzmetenje kaj pomagalo? V mislih imam menjavo vzmeti in amortizerjev za športne. Kaj priporočate? Kako je z vpisom homologacije?...
Lp Tristan01
Objavljeno: Ne apr 25, 2004 11:22 am
Napisal/-a maky
bi pomagalo.... koliko pa imaš široke gume? širše gume namreč zelo pomagajo pri legi skozi ovinke

Objavljeno: Ne apr 25, 2004 11:38 am
Napisal/-a NeRo
Notranje kolo spredaj ali zadaj? Pri tršem vzmetenju bi ti notranje kolo zadaj bilo dosti več v zraku. To je stvar blažilnikov potem.
Objavljeno: Ne apr 25, 2004 12:47 pm
Napisal/-a monster_d
-DAj ene orng valarje gor 195 -205
-Precke cez amortizerje
-sportni amortizerji oz daj trsat amortizerje
-Sportne fedre
To je nahitro povedano

Objavljeno: Ne apr 25, 2004 1:04 pm
Napisal/-a medo2
ne zdej to tko čist za "granted" vzet sam se mi zdi da lega na cesti ni povsem povezana s širino gum, ker če pogledamo čist teoretično je sila trenja (tist ki drži avto na cesti)=sila podlage*koeficient trenja, kar pomeni da tukaj ni nobena velikost podlage upoštevana.
Je pa za zihr res to, da širše gume pomenijo manjšo obrabo pri hitri vožnji.
Tist kar se lege tiče pa kot sem rekel, ne jemati kot 100% res, sam se mi zdi da je tako.
Objavljeno: Ne apr 25, 2004 1:18 pm
Napisal/-a X-Hair
Vse zgoraj napisanemu bi jaz dodal se ene kvalitetne gume ala Potenza in to je to. ( pa da ne boste sedaj zacel nabijat da so pa druge gume se boljse. Trenutno imam izkusnje s temi gumami in dosedaj jih je se vsak pohvalil

:P )
Objavljeno: Ne apr 25, 2004 2:16 pm
Napisal/-a Hoyt
medo2 je napisal/-a:ne zdej to tko čist za "granted" vzet sam se mi zdi da lega na cesti ni povsem povezana s širino gum, ker če pogledamo čist teoretično je sila trenja (tist ki drži avto na cesti)=sila podlage*koeficient trenja, kar pomeni da tukaj ni nobena velikost podlage upoštevana.
Je pa za zihr res to, da širše gume pomenijo manjšo obrabo pri hitri vožnji.
Tist kar se lege tiče pa kot sem rekel, ne jemati kot 100% res, sam se mi zdi da je tako.
od česa je pa koeficient trenja odvisen

tudi od velikosti površine, ki se dotika tal
Objavljeno: Ne apr 25, 2004 3:16 pm
Napisal/-a klemen
Re: Boljši oprijem v zavojih?
Objavljeno: Ne apr 25, 2004 3:48 pm
Napisal/-a CarInvent
tristan01 je napisal/-a:Lep pozdrav vsem na tem forumu. Na mojem Cliu DCI (80KM), bi rad izboljšal lego na cesti. Na splošno sem zadovoljen z obnašanjem avtomobila, saj ostaja dolgo časa stabilen v zavoju, ob pretiravanju pa se tudi odziva brez presenečenj. Najbolj me moti da ob nekoliko hitrejši vožnji skozi ostre zavoje notranje kolo izgubi oprijem. Ali bi trše vzmetenje kaj pomagalo? V mislih imam menjavo vzmeti in amortizerjev za športne. Kaj priporočate? Kako je z vpisom homologacije?...
Lp Tristan01
katere gume imaš gor sedaj?
jaz ko grem iz zimskih 165/65/14 na letne 185/55/15, je avto BISTVENO bolj stabilen. če ne bo problemov z garancijo vozila vzem 195/50/15 ki so zelo poceni al pa celo 16" vendar jih moraš homoogirat
z pravimi gumami boš že ogromno naredil.
ostalo bo pa precej $$ in trpelo bo udobje. odvisno kolk misliš investirat.
Objavljeno: Ne apr 25, 2004 7:29 pm
Napisal/-a tristan01
O.K. se opravičuje, na dimenzijo gum sem pozabil. Trenutno so na avtomobilu gume175/65 R 14, tovarniške Continentall. Z gumami nisem preveč zadovoljen saj je oprijem povprečen, pa še na malo bolj grobem asfaltu so zelo glasne, ampak jih iz finančnih razlogov trenutno ne morem zamenjati. Ampak mislim da tudi širše gume ne bodo rešile težav z zdrsom, saj ne povzroča zdrsa prevelika hitrost v zavoju temveč veliko navora (mislim da cca 180Nm po tovarniških podatkih).
Pa še nekaj nekdo je spraševal katero kolo zgublja stik s podlago. Odgovor prednje notranje kolo, ko pospešuješ iz zavoja.
Trenutno se nagibam k predelavi vzmetenja, zato mi prosim svetujte katere vzmeti in blažilci (v kompletu) so primerni in ne preveč dragi. Pa da ne pozabim po zamenjavi želim da bo avto vozen tudi na slovenskih cestah (da ne bo moj sedalni organ občutil vsake luknjice na cesti)
Lp Tristan01
Objavljeno: Ne apr 25, 2004 7:42 pm
Napisal/-a monster_d
Dejstvo je da udobje in sportnost negre skupi!
V vsakem primeru bos izgubo na udobju, obcuto vec ali manj usako neravnino na cesti itd...
Tak pac je!
Najboljse so gewinde, nastavljivo podvozje po trdoti in visini... Sam tudi fajn drage pa se neudobne... Ce pa hoces sportnost pa je to stevilka 1 ce hoces dodelat podvozje!
LP
Objavljeno: Ne apr 25, 2004 7:48 pm
Napisal/-a CarInvent
če mene vprašaš, se zapelji s kom, ki ima 15" vsaj 185, boš presenečen. govorim iz svojih izkušenj na istem avtu.
kot je že eden rekel, športnost in udobje ne gresta dobr skupej, z tako gumo pa boš dobil na legi in oprijemu, in nič izgubil na udobnosti
Objavljeno: Ne apr 25, 2004 7:55 pm
Napisal/-a medo2
Hoyt je napisal/-a:medo2 je napisal/-a:ne zdej to tko čist za "granted" vzet sam se mi zdi da lega na cesti ni povsem povezana s širino gum, ker če pogledamo čist teoretično je sila trenja (tist ki drži avto na cesti)=sila podlage*koeficient trenja, kar pomeni da tukaj ni nobena velikost podlage upoštevana.
Je pa za zihr res to, da širše gume pomenijo manjšo obrabo pri hitri vožnji.
Tist kar se lege tiče pa kot sem rekel, ne jemati kot 100% res, sam se mi zdi da je tako.
od česa je pa koeficient trenja odvisen

tudi od velikosti površine, ki se dotika tal
Zdej pa tko!
Koeficient trenja je v "fizikalnem" svetu opredeljen kot tangens kota pri katerem neha delovati sila lepenja in deluje sila trenja (to pomeni, da se telo začne premikati). Kar pomeni, da tu ne najdemo nobene opredelitve velikosti podlage.
Če se pa pozanimamo od česa je pa v "cestnem svetu" odvisen koeficient trenja pa ugotovimo, da od:
- materiala podlage
- materiala telesa
- hrapavosti podlage in telesa
- stanja površine (blago, listje, ...)
- temperature
Torej zopet nobene opredelitve podlage.
PS: viri so preverjeni

Objavljeno: Ne apr 25, 2004 8:59 pm
Napisal/-a tristan01
O.K. CarInvent ima res dober predlog. Ali ima kdo takšnega Clia, na 15" platiščih in bi bil pripravljen zapeljati me kakšen km da vifim kakšna je razlika? Po možnosti iz Ce ali MB. Hvala
Lp Tristan01
Objavljeno: Ne apr 25, 2004 11:25 pm
Napisal/-a Hoyt
če te j**e, da se ti vrti samo eno kolo v prazno, si boš moral omisliti zaporo diferenciala (Quaife, Peloquin). cena: za 1000 € dobiš kar dobro stvar
Objavljeno: Po apr 26, 2004 1:03 am
Napisal/-a lisko
medo2 je napisal/-a:Hoyt je napisal/-a:medo2 je napisal/-a:ne zdej to tko čist za "granted" vzet sam se mi zdi da lega na cesti ni povsem povezana s širino gum, ker če pogledamo čist teoretično je sila trenja (tist ki drži avto na cesti)=sila podlage*koeficient trenja, kar pomeni da tukaj ni nobena velikost podlage upoštevana.
Je pa za zihr res to, da širše gume pomenijo manjšo obrabo pri hitri vožnji.
Tist kar se lege tiče pa kot sem rekel, ne jemati kot 100% res, sam se mi zdi da je tako.
od česa je pa koeficient trenja odvisen

tudi od velikosti površine, ki se dotika tal
Zdej pa tko!
Koeficient trenja je v "fizikalnem" svetu opredeljen kot tangens kota pri katerem neha delovati sila lepenja in deluje sila trenja (to pomeni, da se telo začne premikati). Kar pomeni, da tu ne najdemo nobene opredelitve velikosti podlage.
Če se pa pozanimamo od česa je pa v "cestnem svetu" odvisen koeficient trenja pa ugotovimo, da od:
- materiala podlage
- materiala telesa
- hrapavosti podlage in telesa
- stanja površine (blago, listje, ...)
- temperature
Torej zopet nobene opredelitve podlage.
PS: viri so preverjeni

U "fizikalnem" svetu je res tko ja. V avtomobilističnem svetu pa žal ni tko.
P.S. viri so preverjeni

Objavljeno: Po apr 26, 2004 7:31 am
Napisal/-a lucky
Tristan, stvar je kaj bi želel doseči in v kaki meri. po moje, če ne misliš dirkat ti je dovolj, da daš res ene boljše gume gor, pa ni nujno, da so širše, dovolj je, da imajo ojačane robe, drugače pa greš res lahko naprej v predelavo podvozja se pravi amortizerji pa fedri in še kej bi se lahko našlo zraven....
na papirju je res tako, da trenje ni odvisno od površine, v praksi, pa je treba upoštevat še ogromno drugih dejavnikov, ki na to vplivajo glavni dejavnik pri avtomobilizmu je stabilnost gume, kot sem zgoraj omenil pomembno je, prej kot širina, stabilnost gume oz koliko se ta odkloni, ko začne nanjo delovat bočna sila, se pravi ko gre vozilo v ovinek....dejstvo je, da je širša guma bolje narejena in seveda trša ter temu tudi primerno dražja.......samo zato širše gume boljše držijo cesto in ne zaradi večje površine, ta pa pride v poštev pri pospeševanju in delno tudi pri zaviranju.
p.s. širša guma pomeni drastičen padec končne hitrosti.......
Objavljeno: Po apr 26, 2004 10:51 am
Napisal/-a gre_up
preden začneš z predelavami poizkusi z spremebo/nastavitvijo optike, ki pa ni nujno da je po tovarniških predpisih
pa dobre gume sigurno ne bodo škodile
LP
G
Objavljeno: Po apr 26, 2004 10:59 am
Napisal/-a Yacksy
Mislim, ste pa res fiziki tle. V ovinku vta na cesti ne "drži" sila trenja, temveč sila LEPENJA!!!. Sila trenja pride v poštev takrat, ko avto zdrsne.
Saj vem, da sem malo pikolovski, sam če se tle neki z deficijami ubadate, naprej vsaj pojme pošlihtajte.
Pa čist tko by the mimo, sili se izračunata po isti formuli, samo da je pri trenju količnik trenja, pri lepenju pa količnik lepenja. Pa količnik lepenja je vedno malo večji od količnika trenja!!
Dejstvo pa je tut da se teorij pa praksa laho včasih zelo razlikujeta in da se nekih takih zadev za katere izdelovalci avtomobililov porabijo težke denarce ne more razložit z srednješolsko fiziko. Zmeri bo tko, da se bo avto bolj držal ceste s širšo gumo kot pa z ožjo.
Objavljeno: Po apr 26, 2004 11:05 am
Napisal/-a Symon
lucky je napisal/-a:p.s. širša guma pomeni drastičen padec končne hitrosti.......
No pri meni pa to ne drži. Prej je šel max 155 z gumami 155/70 R13, sedaj, ko imam 175/60 R13 pa mi gre števec tut čez 160 km/h.

Je pa res, da imajo gume sedaj manjši obrat in mi števec laže za kakšen procent. :P
Drugače pa:
Kakšne dobre gume ti ne bodo škodile. Potem pa se šele loti spuščanja. tršanja... Samo vedi, da udobnost in športna lega ne gresta skupaj.
