Stran 1 od 6
kako deluje VTI?
Objavljeno: Če maj 20, 2004 12:33 pm
Napisal/-a bridgestone
a mi zna kdo razložit delovanje VTI motorja pri hondi
Objavljeno: Če maj 20, 2004 12:36 pm
Napisal/-a jky
mislis VTEC?
Objavljeno: Če maj 20, 2004 12:52 pm
Napisal/-a JohnyR
VTEC motor deluje na principu zamikanja "podvojenih" odmičnih gredi.
Fora vsakega motorja je, da imajo narejen nekakšen kompromis glede odpiranja ventilov (globina, krivulja odpiranja in čas odpiranja) glede na obrate. Pri Hondi so ta kompromis nekako razdelili na dva področa obratov samega motorja. Pri niskih obratih se ventili odpirajo nizko, manj ostro in dlje kot pa pri višjih in visokih obratih, ko odmična gred preklopi na "športen" način odpiranja (globlje, bolj ostro in nekoliko krajše) ter s tem optimira pretok plinov skozi motor.
To je podobno, kot bi imel dve mašine eno navadno in eno športno (ki vleče pri visokih obratih) zliti v eno bolj efikasno rešitev. Problem takega sistema je pa zapletena izvedba odmične gredi.
Objavljeno: Če maj 20, 2004 12:57 pm
Napisal/-a JohnyR
Evo še en link do bolj podrobnega opisa skozi generacije VTEC sistemov:
http://www.leecao.com/honda/vtec/
Objavljeno: Če maj 20, 2004 1:05 pm
Napisal/-a Viper123
Objavljeno: Pe maj 21, 2004 9:04 am
Napisal/-a Rx-8
Tole pr Hondi mi je znano, ampak a daluje Mazdin DOHC na enak princip?
ventili
Objavljeno: Pe maj 21, 2004 9:07 am
Napisal/-a 4gti
ej verjetno ti najbolj jasno ce pogledas na :www.howstuffworks.com
tam upisi kr zelis OK
Objavljeno: Pe maj 21, 2004 9:29 am
Napisal/-a JohnyR
Rx-8 je napisal/-a:Tole pr Hondi mi je znano, ampak a daluje Mazdin DOHC na enak princip?
VTEC je nadgradnja DOHC sistema.
DOHC samo pomeni da ima motor dve odmični gredi v glavi motorja.
Objavljeno: Pe maj 21, 2004 9:29 am
Napisal/-a Klausz
Podobn je vanos pr BMW, sam da se tam hitrost odpiranja ventilov prilagaja brezstopenjsko glede na rezim delovanja motorja...
Objavljeno: Pe maj 21, 2004 9:34 am
Napisal/-a JohnyR
Klausz je napisal/-a:Podobn je vanos pr BMW, sam da se tam hitrost odpiranja ventilov prilagaja brezstopenjsko glede na rezim delovanja motorja...
Napaka, pri BMWjevem VANOS sistemu se prilagaja globina odpiranja ventilov in nič drugega. Zato pa pri teh BMW motorjih ni potrebe po loputi za zrak (throttlebody)
Objavljeno: Pe maj 21, 2004 11:30 am
Napisal/-a BaSe
jky je napisal/-a:mislis VTEC?
Ne ne se mi zdi da on misli VTI, kao ko je crx vti...
no jaz ko sem se peljal v crx vti-ju mi je to delovalo kot "neki" turbo, je začelo nad 4500 - 5000 obratov limat v zice
no jaz samo to lahko povem, po izkušnjah, še bojo drugi povedali bol strokovno.
PS: povedano po domače

Objavljeno: Pe maj 21, 2004 12:29 pm
Napisal/-a Viper123
VTi je samo oznaka!
V US je bila oznaka istega modela Si.
Motor je B16A VTEC DOHC 16v.
Ti si čutil delovanje VTECa, ko prestavi na bolj agresivno odpiranje ventilov, pri približno 5500rpm.
LP
Objavljeno: Pe maj 21, 2004 1:39 pm
Napisal/-a CupraR
Tako je VTI je samo oznak opreme: tehnologija se pa imenuje V-TEC. Na kratko: pri nizkih vrtljajih osttane en sesalni ventil zaprt, kar poveča vrtinčenje revne zmesi zraka in goriva-manjša poraba. V praksi pomen da je avto pod 4500 (oz 5500 VTI) dost len

pol se pa začne zabava

Objavljeno: Pe maj 21, 2004 1:44 pm
Napisal/-a JohnyR
CupraR je napisal/-a:Tako je VTI je samo oznak opreme: tehnologija se pa imenuje V-TEC. Na kratko: pri nizkih vrtljajih osttane en sesalni ventil zaprt, kar poveča vrtinčenje revne zmesi zraka in goriva-manjša poraba. V praksi pomen da je avto pod 4500 (oz 5500 VTI) dost len

pol se pa začne zabava

Obstaja več vrst VTEC tehnologije, ker lahko prebereš na linkih podanih v prvih par postih.
Objavljeno: Pe maj 21, 2004 4:35 pm
Napisal/-a Apolan
DOHC - dual overhead camshafts. pomeni da ima dve odmični gredi. ena upravlja z sesalnimi druga pa z izpušnimi ventili. VTEC (in ostale podobne pogruntavščine kot so toyotin VVTI, bmwjev VANOS - ki je večji del itaq od toyote, mitsubishijev MiVEC; tudi mazda ma svojo tehnologijo katere ime sem pozabil; pravtako nissan..). pomeni pa Variable valve timing injection (npr. VVTi). v vseh primerih gre za podobno stvar. sprememba odprtja ventilov, zaradi zmanjšanja porabe bencina in ne povečanja moči kot to nekateri mislijo. je podoben efekt kot bi imel 2 ali 3 sete različnih odmičnih gredi in bi jih menjal glede na režim vožnje..
lp!
Objavljeno: Pe maj 21, 2004 5:53 pm
Napisal/-a hemingway
Hm ja to so od porscheja skopiral tko da...

Objavljeno: Pe maj 21, 2004 6:20 pm
Napisal/-a s.Hio
CupraR je napisal/-a:Tako je VTI je samo oznak opreme: tehnologija se pa imenuje V-TEC. Na kratko: pri nizkih vrtljajih osttane en sesalni ventil zaprt, kar poveča vrtinčenje revne zmesi zraka in goriva-manjša poraba. V praksi pomen da je avto pod 4500 (oz 5500 VTI) dost len

pol se pa začne zabava

zakaj pa ma potem navaden honda 1.6 125KM, VTi pa 150? a mi znas potem razlozit kje se ta oprema pozna? pa oba sta vtec, in oba 1.6. Tistih 25 konjev ne da nalepka zadaj, na kateri pise VTi, tu je razlika v celem vbrizgalnem in izpusnem sistemu, komplet motor bi moral bit drugi.
Objavljeno: Pe maj 21, 2004 6:41 pm
Napisal/-a Viper123
VTi [DOHC] -> 160KM
ESi [SOHC] -> 125KM
LSi [SOHC] -> 115KM
VTEC pri B16A (beri VTi) deluje tako kot je bilo že 211254124x povedano, da pri približno 5500rpm preklopi na drugačne odmičnjake, ki so ostrejši in imajo dalši odpiralni čas. Namen tega je PRIDOBITI MOČ! V nižjih vrtjajih ima tak motor več navor in nekoliko manjšo porabo kot pa če ne bi imel tega VTEC sistema, mad 5500rpm pa VTEC služi čimvečji moči!
VTEC pri D16Z (beri ESi) pa deluje tako kot pri VTi s to razliko, da se spreminjajo samo profili sesalnih gredi.
VTEC-E pri D15Z pa deluje tako kot je napisal že CupraR.
LP
Objavljeno: Pe maj 21, 2004 7:00 pm
Napisal/-a s.Hio
Viper123 je napisal/-a:VTi [DOHC] -> 160KM
ESi [SOHC] -> 125KM
LSi [SOHC] -> 115KM
VTEC pri B16A (beri VTi) deluje tako kot je bilo že 211254124x povedano, da pri približno 5500rpm preklopi na drugačne odmičnjake, ki so ostrejši in imajo dalši odpiralni čas. Namen tega je PRIDOBITI MOČ! V nižjih vrtjajih ima tak motor več navor in nekoliko manjšo porabo kot pa če ne bi imel tega VTEC sistema, mad 5500rpm pa VTEC služi čimvečji moči!
VTEC pri D16Z (beri ESi) pa deluje tako kot pri VTi s to razliko, da se spreminjajo samo profili sesalnih gredi.
VTEC-E pri D15Z pa deluje tako kot je napisal že CupraR.
LP
Vidis, to sem hotel slisat, kar se tice VTi pa imam filmcek in si predstavljam kako deluje.
drgac pa je LSi 1.5 ce se ne motim (ali je 1.4), jaz sem pa esi in vti primerjal. Ker vtec je vtec ampak je VTi nadgradnja LSi in ni samo razlika v opremi (jaz si drugo predstavljam pod oprema - klima, servo,...) ampak tudi v motorju. To pa sem hotel samo povdarit in ne bit samo pameten, ker lahko si potem kdo drugace razlaga in pride do pomot pri napacnem razumevanju.
lp
Objavljeno: Pe maj 21, 2004 7:10 pm
Napisal/-a Haby
s.Hio je napisal/-a:CupraR je napisal/-a:Tako je VTI je samo oznak opreme: tehnologija se pa imenuje V-TEC. Na kratko: pri nizkih vrtljajih osttane en sesalni ventil zaprt, kar poveča vrtinčenje revne zmesi zraka in goriva-manjša poraba. V praksi pomen da je avto pod 4500 (oz 5500 VTI) dost len

pol se pa začne zabava

zakaj pa ma potem navaden honda 1.6 125KM, VTi pa 150? a mi znas potem razlozit kje se ta oprema pozna? pa oba sta vtec, in oba 1.6. Tistih 25 konjev ne da nalepka zadaj, na kateri pise VTi, tu je razlika v celem vbrizgalnem in izpusnem sistemu, komplet motor bi moral bit drugi.
VTi je samo oznaka opreme oz. sportna varianta, ker imas tud 1.8 VTi, 2.2 VTi. Drugi avti imajo pac oznake GT, RS, GTI...