Stran 1 od 2

športni zračni filti!

Objavljeno: Po maj 31, 2004 3:44 pm
Napisal/-a gape
Športni zračni filtri

Nabava športnega zračnega filtra je vedno pomenila prvi korak pri predelavi avtomobila. To pa zato, ker so filtri zelo preprosti za montažo in niso tako dragi kot ostale tuning komponente.

Verjetno je prvi razlog za nakup športni glas, ki ga ima motor po tem posegu. Obstaja tudi prepričanje, da bomo s montažo športnega filtra pridobili minimalno 5 KM dodatne moči, mogoče še več, in to že ob navadnem motorju.

Toda, če bi rekli, da od športnih filtrov ni druge koristi, kot športen glas, bi verjeli? Vaš odgovor bi bil verjetno "ne". Da, športni filtri res povečajo moč motorja, ampak samo ob upoštevanju določenih pogojev, ki jih bo poskušal razkriti ta članek.

Teorija

Teorija je tukaj v tem, da če dovajamo več zraka motorju, bomo dobili tudi več moči (pogojno rečeno), toda prvo vprašanje je, pod katerimi pogoji zrak bolje doteka in ali športni filtri res dovajajo več zraka motorju?

Aerodinamika, oziroma v tem primeru zračni tok, je zelo kompliciran in zato ne moremo biti nikoli prepričani ali bo zamenjava serijskega filtra s športnim (kot so K&N, Kingdragon ali Green) res omogočila boljši dotok zraka v dovodni sistem motorja.

Zaprta izvedba filtra (v škatli)

Najprej se zadržimo pri zaprti izvedbi filtra. Pri tem posegu samo zamenjamo navaden filter, ki se nahaja v plastični škatli pri motorju s športnim filtrom. Test, s katerim je bil izmerjen zračni upor pri taki izvedbi je pokazal naslednje rezultate:

(100% pomeni maksimalni upor zraka, kar pomeni, da filter ali pa sam dovodni sistem nudita zraku maksimalen upor pri pretoku zraka skozi dovodni sistem do mešalnega prostora. Številke pod 100% pomenijo da je pretok zraka lažji, relativno do maksimalnega upora.)

navadni filter v škatli 100 %
K&N filter v škatli 100 %
K&N filter z navrtano škatlo 56%
zunanji konični filter K&N 44 %
samo glavni dovod 37.5 %

Test je pokazal, da je zamenjava navadnega filtra v škatli s športnim brez pomena, razen če ni tudi škatla predelana. Jasno pa je, da ne moremo voziti brez filtra, zato je najboljša izbira konični filter.

Odprti koničen filter

Test na dinamometru je pokazal, da bomo z montažo koničnega filtra šele izgubili moč, če nanj ne bomo dovajali mrzlega zraku. Navaden filter dobavlja hladen zrak izven motornega območja, medtem ko konični filter dobavlja topel zrak za motornim hladilnikom (z izjemami). Topel zrak je manj gost kot hladen, zato nas lahko to stane dodatnih 6-13 KM. Sami konični filtri kot je K&N povečajo moč samo za kakšnih 0-2 KM pri navadnem motorju, medtem ko pri turbo motorjih povečajo moč za 8-10, odnosno od moči in kubature motorja.

Še ena slabost teh filtrov je, da povečajo moč samo pri višjih vrtljajih motorja, blizu rdečega polja. Pri manjšem številu obratov pride lahko celo do izgube moči. In še to slabost imajo, da prepuščajo znatno več umazanije in prahu v motor (300-500 % več) kot originalni, vendar to ne vpliva bistveno na življenjsko dobo motorja.

Čiščenje filtra

Da bi zadržali dobro filtracijo, je potrebno redno čiščenje in mazanje z oljem. Brez tega bodo zmogljivosti včasih celo slabše kot pri navadnem filtru. Čistilna perioda je odvisna od voznih okoliščin, priporočljiva pa je na vsakih šest mesecev. Čiščenje sestoji iz dveh delov: čiščenje in naoljenje. Pri čiščenju nalijte nekaj bencina v posodo in vanj namočite filter za 1-2 uri. Nato filter posušite in ga naoljite po notranji strani.

Zaključek

Za povečanje moči potrebujete hladen zrak, topel zrak bo zmanjšal učinkovitost. Torej najdite način, kako izolirati filter. Uporabite lahko cev, ki bo pomagala dovajati hladen zrak izven motorja in jo usmerite na filter.
Spremenite način vožnje. Prestavljajte pri malce višjih vrtljajih, ko ima motor več moči.
Redno čistite in naoljite filter, da izboljšate filtracijo in onemogočite finim delcem praha vstop do motorja.
Športni zračni filtri - proizvajalci
Članki

Objavljeno: Po maj 31, 2004 3:48 pm
Napisal/-a Pugi
Uau, tega pa nisn vedu.. Tip je pogruntal celo znanost. Kao.
Dejdej, po stvari mu fali, tole lah napiše vsak ki pet minut bere kerkol forum...

Objavljeno: Po maj 31, 2004 3:48 pm
Napisal/-a RegY
daj še povej kdo je to napisal, da te nebo kdo tožil :D

avtor: vir ;)

ker sem več, kot 200%, da nisi tega ti napisal :P

Objavljeno: Po maj 31, 2004 3:49 pm
Napisal/-a gape
ok dejte pol zaklent da bo mir!!!

Objavljeno: Po maj 31, 2004 3:54 pm
Napisal/-a Pugi
Aja, a to si kao ti napisal? Sori če sm kritiziral, sm mislil, da je to en člank iz nekod... Drgač je pa to kar sm napisal res - ta tema je bla že 100krat predelana...

Eh zakaj bi zaklepali, sj je še polno drugih podobnih tem. Mislm, da ni več kaj za dodati...

Objavljeno: Po maj 31, 2004 7:35 pm
Napisal/-a Yacksy
Ne, to je en članek na netu. Je kar copy/paste. Res je da je malo more takih tem, sam ta ni čist brez veze. Prav lepo razloži par zadev :wink:

Objavljeno: Po maj 31, 2004 8:04 pm
Napisal/-a stilk0
Pa kwa je kšn dobr športn filtr z dobrim glasom z CIA sistemom že zmonteran ?

A je že gdo probavu pri a3m SPEED-PERFORMANCE ?
http://www.a3m.si/home.php?s=catalog&parent=118

Al je boljš uzet K&N filter :?: Nočm da se mi avto dere v prostem teku sam da rohni k stopm po gasu.

Ker filter se mi bl splača uzet?

Objavljeno: Po maj 31, 2004 8:13 pm
Napisal/-a Pugi
LOL, CIA ->CAI... To si morš v glavnem sam narest an... Pri filtrih pa je kr pametno mal več dat, pa enga dobrega vzet, ker če ne je še slabše... Pa mal jih stestirat če se da... Prisegam na Sprintfilter SupeCompetition...

Objavljeno: Po maj 31, 2004 8:17 pm
Napisal/-a lisko
Kaj te z vami je? Vsak drug dan ko pogledam forum je ena nova debata o šp. filtrih..... jao jao kaj res nimajo eni kaj druzga za delat ko pa te filtre bedaste, ki razn zvoka ne dajo nič, pregledovat.....

Objavljeno: Po maj 31, 2004 8:34 pm
Napisal/-a monster_d
lisko je napisal/-a:jao jao kaj res nimajo eni kaj druzga za delat ko pa te filtre bedaste, ki razn zvoka ne dajo nič, pregledovat.....


To pa je sam zato ker si kekci vesijo filtre na vec kot meter dolge cevi in mislijo da so boga za j***a prijeli ce je pac filtr cisto pod masko ko zrak gor piha... :lol: :lol:
Avto se pac bolj dere in pol uf moj pa ma 10km poleg :EE

Po vecini se se zadeva poslabsa... RAje serija, pase poraba po vecini manjsa :D

Objavljeno: Po maj 31, 2004 8:38 pm
Napisal/-a VaLe

ej,,,,,

Objavljeno: Po maj 31, 2004 8:54 pm
Napisal/-a gshock
če si že vse to napisu!?!?! ka pa cene.....!?!?!

Objavljeno: Po maj 31, 2004 9:55 pm
Napisal/-a enarf
Se popolnoma strinjam v zvezi z natepavanjem debat o filtrih. Tega je že toliko, da se človeku niti iskat več ne da...

Kar se pa tiče efektivnosti...trdim, da zmogljivosti SO boljše in hkrati slabše. Tale nonsens naj pokonkretiziram:

Imel sem AX 11TRE s primitivno izvedenim CAI (alu, gibka cev - heh) sistemom in je v tretji prestavi raztural: brez problema sem recimo lovill Oplovo Tigro, vse nekje do 130, 135 km/h. Vrtel se je precej višje + prožnost je bila tam nekje nad 3500 vrtljaji odlična. Hkrati pa je zamrlo precej prožnosti v nižjih vrtljajih, kar je imelo za posledico potrebo po več gasa pri speljevanju. Jaz pa v jok :D .

Objavljeno: Po maj 31, 2004 9:58 pm
Napisal/-a monster_d
Enarf ti si mel nutela tuning ane? :D :D

Objavljeno: Po maj 31, 2004 10:06 pm
Napisal/-a stilk0
Pugi je napisal/-a:LOL, CIA ->CAI... To si morš v glavnem sam narest an... Pri filtrih pa je kr pametno mal več dat, pa enga dobrega vzet, ker če ne je še slabše... Pa mal jih stestirat če se da... Prisegam na Sprintfilter SupeCompetition...
ja CAI ja u službi sm biu pa sm tipku hitr da nebi šef uletu ane :twisted: a si ti probu tale Sprintfilter SupeCompetition ? se fajn dere v prostem teku ?

Kwa pa kšn K&N

Objavljeno: Po maj 31, 2004 10:08 pm
Napisal/-a enarf
Damn right, monster_d...in to dvojni! :lol: Pa ga ni več :cry:

Objavljeno: Po maj 31, 2004 10:11 pm
Napisal/-a enarf
hmmm...da bi se drl v leru? In ravno neobremenjen najmanj glasen? Mislim, do sedaj sem pogruntal, če ima avto filter zgolj med vožnjo...

Objavljeno: Po maj 31, 2004 10:16 pm
Napisal/-a monster_d
V prostem teku je skor isto ce mas filter ali ne, kaj sele da bi se poznala razlika med zvokom v firmi filtra... :D

Objavljeno: Po maj 31, 2004 10:27 pm
Napisal/-a lisko
Ma dej stari...... dej en star hudo ponošen zokn namest filtra al pa ene stare sposrane gate..... veš kak se bo motor drl ko bo mogu te vonjave prenašat.. :shock: :cry

Objavljeno: Po maj 31, 2004 10:29 pm
Napisal/-a monster_d
Lisko a bo cist ok en tedn ponosen zokn???
Bi rad cimbolj poveco moc motorja pa me zanima ce bo ok, al se morem en tedn zokn nosit :lol: :lol: