tehnologije v sodobnih dizelskih in bencinskih motorjih...
Objavljeno: Po jul 19, 2004 7:38 pm
mal sem prebiral članek o sodobnih dizlih v reviji življenje in tehnika in sem zvedel tole: Sodobni dizelski motorji imajo vbrizgavanje goriva pod visokimi pritiski (do 2000 bar) skozi 5 - 6 šob premera 0,12 mm. vbrizgnejo do 250.000 kapljic z hitrostjo 1800 km/h. nekateri uporabljajo tehnologijo skupnega voda (common rail), nekateri pa unit injector. sledeči sistem ima za vsak cilinder svojo črpalko ki poganja gorivo do željenih tlakov, za razliko od skupnega voda kjer je ena skupna črpalka. Unit injector ima to prednost da sta črpalka in igla injektorja skupaj, torej odpadjo nepotrebne cevi, ki se pri tako visokih tlakih raztezajo, zaradi česar pride do upada tlaka. Za pravilen čas odpiranja in pravilno količino goriva skrbi elektronika, tehnologija odpiranja pa temelji na hitrih elekto-magnetnih ventilih ali hidravličnih. elektronika stalno nadzira delovanje motorja in prilagaja program vbrizgavanja. Vrizgavanje sestoji iz predčasnega in zgodnjega vbrizga, kjer majhna količina goriva poskrbi da kapljice v kasnejšem glavnem vbrizgu lažje in enakomerneje izgorijo, sledi pa še pozen in nadknaden vbrizg, ki poskrbi za čistejši izpuh.
torej dizel potrebuje le še mehanske ventile za dovod zraka in odvod izpušnih plinov.
sedaj pa vprašanje. Zanima me kako je to rešeno pri sodobnih bencinskih motorjih. Imajo bencinski motorji tudi elektomagnetne injektorje (saj vem da gorivo pri bencinskem motorju v valj vleče podtlak ki ga naredi bat v sesalnem taktu), pa vendar ali imajo vbriz goriva prek injektorjev direktno v cilinder podobno kot dizli le da so pritiski občutno manjši ali imajo vbrizg goriva prek injektorjev v sesalni kolektor kjer se mešata bencin in zrak ter tvorita mešanico ki potem prek sesalnega kolektorja vstopa v cilinder mimo navadnih mehanskih ventilih. če je slednje dejstvo ali imajo vsaj poleg omenjenega vbrizga tudi dodatne injektorje, ki v kritičnih trenutkih (pospeševanje) pomagajo pri vbrizgu goriva.
Hvala za STROKOVNE odgovore!
torej dizel potrebuje le še mehanske ventile za dovod zraka in odvod izpušnih plinov.
sedaj pa vprašanje. Zanima me kako je to rešeno pri sodobnih bencinskih motorjih. Imajo bencinski motorji tudi elektomagnetne injektorje (saj vem da gorivo pri bencinskem motorju v valj vleče podtlak ki ga naredi bat v sesalnem taktu), pa vendar ali imajo vbriz goriva prek injektorjev direktno v cilinder podobno kot dizli le da so pritiski občutno manjši ali imajo vbrizg goriva prek injektorjev v sesalni kolektor kjer se mešata bencin in zrak ter tvorita mešanico ki potem prek sesalnega kolektorja vstopa v cilinder mimo navadnih mehanskih ventilih. če je slednje dejstvo ali imajo vsaj poleg omenjenega vbrizga tudi dodatne injektorje, ki v kritičnih trenutkih (pospeševanje) pomagajo pri vbrizgu goriva.
Hvala za STROKOVNE odgovore!