Stran 1 od 2
Zadeve za tunanje turbo motorjev
Objavljeno: Ne okt 24, 2004 10:34 pm
Napisal/-a monster_d
Torej preiskal iskanje pa nic kaj koristnega o tem nasel
Kaj je oz kako dela
-blow off
-Bust control
-wastegate
-trotle valve
itd...
Se da komu na kratko razlozit delovanje tega?
lp
Re: Zadeve za tunanje turbo motorjev
Objavljeno: Ne okt 24, 2004 10:37 pm
Napisal/-a D.J.
monster_d je napisal/-a:-blow off
Bruuuuum, bruuuum, pssst, bruuuuum, bruuuuum, pssssst, bruuum,...
Spušča odvečen zrak iz turbine (med šaltanjem). Bo kdo bolj natančno povedal.
Objavljeno: Ne okt 24, 2004 10:43 pm
Napisal/-a Pugi
Torej, ker se nasim strokovnjakom ne da 5x pisat eno in isto se opravicujem za malcek nespodoben link
Vglavnem - kle mate tud opisan f*** off ventil pa odpadne gate...
LINK
LP

Re: Zadeve za tunanje turbo motorjev
Objavljeno: Ne okt 24, 2004 10:47 pm
Napisal/-a 1.8T
monster_d je napisal/-a:Torej preiskal iskanje pa nic kaj koristnega o tem nasel
Kaj je oz kako dela
-blow off
-Bust control
-wastegate
itd...
Se da komu na kratko razlozit delovanje tega?
lp
Na kratko:
blow-off - ventil, kateri ti ob hitrem spustu pedala za plin odvede odvecen pritisk iz cevi med turbino in loputo za plin, saj bi ta pritisk v nasprotnem primeru butnil nazaj v turbino, ker bi hotel jasno ven, pri tem pa hudo upocasnil turbino. Imas dve vrste, blow-off vrze pritisk v atmosfero, Diverter valve ti jo pa vrze nazaj v sesalni trakt (tik za MAF)... kao bolj ekolosko.
Wastegate: Ventil na izpusnem delu turbine, s katerim krmilis, koliko izpusnih plinov bo slo cez lopatice turbine in koliko mimo. Krmili ga N75 ventil, odpre pa takrat, ko je na komporesorski strani prevelik pritisk in s tem zmanjsa kolicino izpusnega plina, ki vrti turbino.
Boost controller: To pa prikljucis med N75 ventil in wastegate. S tem reguliras pritisk, s katerim se odpira wastegate. Ker mu ne pustis dovolj pritiska, kolikor mu ga N75 polni, ker ga hoce odpret, se wastegate ne odpre in boost v kompresorskem delu turbine naraste zaradi tega. NEvarno pocetje, ce natancno ne ves, kaj pocenjas.
Upam, da sem dovolj na kratko povedal.
/jan
Objavljeno: Ne okt 24, 2004 10:54 pm
Napisal/-a iLLoGiC
wastegate - spušča zrak iz turbine, ko pritisk naraste do določene meje... recimo maš turbino 1.2 bar, ko pride DO te meje, je blow off zaprt... ko pride NAD to, se odpre blow off, da spusti mimo zrak, dokler se pritisk ne naravna na 1.2 bar spet.
blow off - ta pa spušča zrak ki ustvarja backpressure na turbino... v bistvu spusti zrak ki deluje v nasprotno smer od pravilne. ta pritisk se ustvari ko spustiš gas in se zapre loputa sesalnega kolektorja...
no, pa da ti povem še o downpipe-u, tut koristna stvarca, ampak glasna ko pes :P
downpipe - poleg izpuha še ena cev, vezana nanj pred loncem, katalizatorjem, torej direktna pot iz motorja skozi turbino, in potem ven... na "križišču" kjer ena pot vodi po normalni poti čez kat. in lonec, druga pa čez to navadno cev je montirana loputa z elektromotorčkom, da jo odpreš ko hočeš, torej ko hočeš da se tvoj avto dere ko traktor, poleg tega pa se lahko turbina razpiska kolk ji je...
Objavljeno: Po okt 25, 2004 4:06 pm
Napisal/-a monster_d
No hvala usem za odgovore

Objavljeno: Po okt 25, 2004 4:34 pm
Napisal/-a WILLIAMSCAR
no zdej bi pa še jaz nekaj vprtašal,in sicer kaj priporočate:pop off al blow off,in sicer za uno turbo pa kje najcenej dobit
Objavljeno: Po okt 25, 2004 5:53 pm
Napisal/-a 1.8T
WILLIAMSCAR je napisal/-a:no zdej bi pa še jaz nekaj vprtašal,in sicer kaj priporočate:pop off al blow off,in sicer za uno turbo pa kje najcenej dobit
pop off in blow off je ena in ista zadeva, obojno spusti odvecen pritisk v atmosfero.
Recirkulirajoc ventil se pa imenuje Diverter valve in ti odvecen pritisk spusti nazaj v sesalni trakt, tik za MAF oziroma filter.
Fiat uno po mojem spominu z lahkoto prenese blow-off, tako da ce ti je vsec un "pfssssst" med menjanjem prestav, go for it.
Nekdo je razlagal tu na forumu, da se za fiat uno turbo dobro obnese blow-off od firme Bonalume (italija).
Poisci malo, saj bos takoj nasel.
/jan
Objavljeno: Po okt 25, 2004 8:27 pm
Napisal/-a monster_d
WILLIAMSCAR je napisal/-a:no zdej bi pa še jaz nekaj vprtašal,in sicer kaj priporočate:pop off al blow off,in sicer za uno turbo pa kje najcenej dobit
Kolk je kaj cena?
Namrec cez neki mesecev bom isto zadevo kupoval
BTW pipe je pa una zadeva da ostranis katalizator, gor na tisto pride lamda sonda nasraufana, pa navadno je par mm sirsi.
Objavljeno: To okt 26, 2004 9:15 am
Napisal/-a 1.8T
monster_d je napisal/-a:Kolk je kaj cena?
Namrec cez neki mesecev bom isto zadevo kupoval
BTW pipe je pa una zadeva da ostranis katalizator, gor na tisto pride lamda sonda nasraufana, pa navadno je par mm sirsi.
http://www.bonalume.it/
Big Power pop je 217 EUR + davek.
Za ostalo si poglej sam, imajo tudi anglesko verzijo strani.
Kar se pipe tice, nekateri recejo downpipe tudi tistemu dodatnemu izpusnemu izhodu tik za turbino, katerega zaprejo z loputo na motorcek.
Jaz recem downpipe tisti cevi, ki gre iz turbine na katalizator (ali prazen lonec na mestu katalizatorja). Premer mojega downpipe-a je 70mm.
/jan
Objavljeno: Sr nov 03, 2004 12:33 am
Napisal/-a pr0df@n
Kaj pa pomeni overboost? A mogoče to, da odpreš turbino do konca?
Objavljeno: Sr nov 03, 2004 12:53 am
Napisal/-a FireSTORM
pr0df@n je napisal/-a:Kaj pa pomeni overboost? A mogoče to, da odpreš turbino do konca?
ne
to je prevelik pritisk v turbini ki ni dober za njo in se lahko z overboostom pelaš le nekaj sekundic
mislim vsaj, če ne pa me naj kak mojster popravi

ops:

Objavljeno: Sr nov 03, 2004 12:54 am
Napisal/-a pr0df@n
Ja saj, s tem bare povečaš ane?
Objavljeno: Sr nov 03, 2004 12:57 am
Napisal/-a FireSTORM
pritisk ja (bar, psi...katera enoti ti je bol všeč)
Objavljeno: Sr nov 03, 2004 10:01 am
Napisal/-a pr0df@n
tnx

Objavljeno: Sr nov 03, 2004 10:48 am
Napisal/-a 1.8T
pr0df@n je napisal/-a:Kaj pa pomeni overboost? A mogoče to, da odpreš turbino do konca?
Overboost je trenutni povisani pritisk iz turbine, kateri se ponavadi ustvari pri polno pohojenem gasu v nizjih oziroma srednje nizkih obratih. Ustvari se ze dovolj izpusnih plinov, da zavrtijo turbino v primerne obrate, motor pa nima toliko obratov, da bi sproti porabil ves dovajan zrak, hkrati pa je izpusni sistem skoraj prazen (downpipe in prvi lonec).
V trenutku ko ti pohodis, se turbina zavrti, nabije overboost in skoraj takoj pade nazaj na normalno vrednost (v par sekundah), ker se pac izpusni sistem tudi napolni. Takrat zadeva brutalno potegne, samo malo navadit se moras, kako ta pojav sproziti.
/jan
Objavljeno: Sr nov 03, 2004 12:44 pm
Napisal/-a AstonM
Kako se obnašajo in kako je s tuningom mehanskih kompresorjev, naprimer Mercedes ima par motorjev s takimi kompresorji. Ti kompresorji delajo v celem območju , ne samo nad določenimi vrtljaji kot turbo kompresorji.
Objavljeno: Sr nov 03, 2004 2:01 pm
Napisal/-a FireSTORM
AstonM je napisal/-a:Kako se obnašajo in kako je s tuningom mehanskih kompresorjev, naprimer Mercedes ima par motorjev s takimi kompresorji. Ti kompresorji delajo v celem območju , ne samo nad določenimi vrtljaji kot turbo kompresorji.
turbina deluje nad 100.000 obrati na minuto
kompresor samo tam nekje 10.000 obratov na minuto in je gnan preko jermena
torej v niskih obratih pospeši bol, kasneje ko pa je turbina že v ubijalskih vrtlajih pa se kompresor lahko zakoplje v zemljo

Objavljeno: Sr nov 03, 2004 5:21 pm
Napisal/-a pr0df@n
1.8T je napisal/-a:pr0df@n je napisal/-a:Kaj pa pomeni overboost? A mogoče to, da odpreš turbino do konca?
Overboost je trenutni povisani pritisk iz turbine, kateri se ponavadi ustvari pri polno pohojenem gasu v nizjih oziroma srednje nizkih obratih. Ustvari se ze dovolj izpusnih plinov, da zavrtijo turbino v primerne obrate, motor pa nima toliko obratov, da bi sproti porabil ves dovajan zrak, hkrati pa je izpusni sistem skoraj prazen (downpipe in prvi lonec).
V trenutku ko ti pohodis, se turbina zavrti, nabije overboost in skoraj takoj pade nazaj na normalno vrednost (v par sekundah), ker se pac izpusni sistem tudi napolni. Takrat zadeva brutalno potegne, samo malo navadit se moras, kako ta pojav sproziti.
/jan
A ti rabiš pri turbotu(original) samo gas do konca pohodit, ali moraš kaj predelati turbino z drugimi ventili?
Objavljeno: Sr nov 03, 2004 10:02 pm
Napisal/-a 1.8T
pr0df@n je napisal/-a:1.8T je napisal/-a:pr0df@n je napisal/-a:Kaj pa pomeni overboost? A mogoče to, da odpreš turbino do konca?
Overboost je trenutni povisani pritisk iz turbine, kateri se ponavadi ustvari pri polno pohojenem gasu v nizjih oziroma srednje nizkih obratih. Ustvari se ze dovolj izpusnih plinov, da zavrtijo turbino v primerne obrate, motor pa nima toliko obratov, da bi sproti porabil ves dovajan zrak, hkrati pa je izpusni sistem skoraj prazen (downpipe in prvi lonec).
V trenutku ko ti pohodis, se turbina zavrti, nabije overboost in skoraj takoj pade nazaj na normalno vrednost (v par sekundah), ker se pac izpusni sistem tudi napolni. Takrat zadeva brutalno potegne, samo malo navadit se moras, kako ta pojav sproziti.
/jan
A ti rabiš pri turbotu(original) samo gas do konca pohodit, ali moraš kaj predelati turbino z drugimi ventili?
Ce se ne motim, ti originalne mape v ECU-ju ne bodo sprovocirale ravno kaksnega hudega overboosta, saj so tako napisane, da scitijo avto pred tem pojavom. Ce noces spreminjati map v ECU-ju, potem lahko nabavis bolj agresiven pnevmatski ventil (pri VAG T motorjih je to N75 valve), ki modificira ukaze wastegate-u, kdaj naj spusca izpusne pline mimo turbine. Ce pride signal do wastegatea z zakasnitvijo, ti v tem casu turbina nafila kar precej overboosta.
Lahko pa tudi wastegate odklopis. Potem bos pa imel overboosta do nezavesti
/jan