Stran 1 od 3
\"Športne\" svečke
Objavljeno: Po maj 13, 2002 4:48 pm
Napisal/-a bravura
Ima mogoče kdo izkušnje z vgradnjo športnih svečk namesto originalnih
recimo: Brisk, Torquemaster, Splitfire....
V It. reviji sem bral test, baje da prinesejo tja do 5 KM ?
Sem pa prei mehaniku vprašal pa mi je odsvetoval vgradnjo bilokaterih drugih svečk, saj baje lahko naredijo kar precejšnjo škodo.
Pa še eno "mimo" vprašanje: Lahko točim 98 oktanski bencin v avto? Se bi to poznalo kaj? Razen na računu
[Sporočilo uredil/a bravura na dan 13.05.2002 ob 16:49 GMT]
[Sporočilo uredil/a bravura na dan 13.05.2002 ob 16:50 GMT]
Re:
Objavljeno: Po maj 13, 2002 5:54 pm
Napisal/-a EZOP
Lahko, da bi se poznalo na računu v pozitivnem smislu. Boljše ko je gorivo manjša je poraba. Jaz imam skoraj 0,5 l/100 km manjšo porabo.
Z tankom do rezerve naredim 780-800 KM torej prišparam skoraj 4 litre. Če je cena v razliki približno toliko koliko stane 4 litra potem se matematika izide. Za nagrado še motor lepše "teče".
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: Po maj 13, 2002 7:34 pm
Napisal/-a Sale
Za svečke težko verjamem, da lahko nardijo kakšno blazno škodo, no ja mogoče na dolgi rok. Pa tut težko verjamem, da lohk prnesejo do 5 konjev, še enga ne vem če. Sicer je pa tko, da majo npr. dirkalne svečke tut svoje slabosti, avto npr. teži vžge če je dalj časa stal, pa več časa rabjo, da se segrejejo na delovno temp., ...
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: Pe maj 17, 2002 4:37 pm
Napisal/-a G-4S
Na zahtevo uporabnika smo prispevek izbrisali.
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: Pe maj 17, 2002 5:26 pm
Napisal/-a eclipse
Vse športne svečke, kabli, čudni difuzorji, in ostale malenkosti
so brezvezne oz. nimajo nobenega učinka. Če bi rad imel kaj pametnega poglej malo stvari od HKS, APEXI, G-RADY,....
LP eclipse
Re: Športne svečke
Objavljeno: Pe maj 17, 2002 6:37 pm
Napisal/-a Sale
No ja, saj kej učinka bi te stvari že lohk imele, je pa res da najbrž za nas zanemarljivga ( vsi bi radi vsaj par konjev več za vsako najmanjšo predelavico)

. Če bi meril na čas bi se pa kakšno stotinko že poznal.
[Sporočilo uredil/a 4Sale na dan 17.05.2002 ob 18:39 GMT]
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: To avg 13, 2002 12:21 pm
Napisal/-a suse72
Mislim, da ni čisto tako, da špotne svečke, twin spark, dobri kabli in ostalo nima vpliva.
Pravzaprav sem prepričan, da to prinese več k dobremu delovanju avta kot bilokateri športni izpuh ( razen direktnih, brez katalizatorja).
Še zdaleč ni vseeno, kako poteka izgorevanje ob iskri. Sem študiral elektrotehniko (res da že 8 let nazaj) ampak ukvarjal sem se prav v eni
seminarski s to tematiko in seveda prebral precej strokovne literature o tem. Karakteristika iskre je pomembna, da zmes v komori zgori čimprej.
Toyota je imela Lean-burn tehnlogijo, s katero je razmerje kisika in goriva bilo odvisno od vrtljajev in hitrosti avta. zmes je bila neenakomerno bogata (namerno) v izgorevalnem prostoru in je bilo od svečke precej odvisno, ali bo tehnologija delala ali ne. Pri višjih vrtljajih je bilo spet drugače. Da bi zadostila takim zahtevam , je bila nujna posebna izvedba svečke. Svečka je bila visokoenergijska, da je lahko dobro izkoristila revno zmes. Za pravilno izgorevanje 1 grama bencina je potrebo 14,7 grama kisika, da je to doseženo, računalnik prilagaja vbrizg goriva.
Pri velikih prostorninah motorjev je nastal med drugim tudi problem oddaljenosti svečke od centra izgorevalnega prostora, kar je ALFA, pa tudi Mercedes, popravila s TWINSPARK tehnologijo. Velika specifična moč motorja pač zahteva ustrezno svečko. Da bi ta delovala, rabi precej energije impulzni tokovi v primarju vžigalne tuljave so lahko tudi 20 in več amperov. Za tak tok so potrebni posebni kabli. V sekundarju je napetost nekaj KV in spet so dobri kabli pogoj, da energija pride do konice svečke. Nekateri motorji imajo za vsak cilinder svojo vžigalno tuljavo in elektroniko. Kontakti med kabli in svečko ter kabli in razdelilnikom vžiga so lahko vzrok tudi do 50% izgube impulza na svečki, če je vlažno in so slabi kabli, pa še več. 10 kilovoltov na vžigalni tuljavi še ne zagotavlja, da bo tudi na elektrodi svečke toliko. Zato stanejo dobri kabli tudi 10000 in več sit. Slabi pa 800 sit.
Motor tako dosega svoje maksimalne vrtljaje hitreje, poraba je zaradi večjega izkoristka manjša, svečke trajajo dlje, ubežni tokovi ne povzročajo RFI motenj...
Jaz torej pravim-športne svečke (kvalitetne) -da.
Nenazadnje, meni so trajale BOSCH svečke s 4 elekrodami tudi do 50.000 km brez vidnih znakov obrabe, medtem ko sem navadne, tovarniške ( NGK), moral menjati že po 15000 km. Elektrode so bile povsem zažgane, zaradi vožnje pri višjih vrtljajih. Avto je bil Citroen XM 2.0i.
Sedaj vozim Fiat Croma-niti pod razno ne bi več dal navadnih sveč v motor.
Re: Športne svečke
Objavljeno: To avg 13, 2002 3:24 pm
Napisal/-a Sale
Uh, to je pa blo poučno (čist res, se ne zafrkavam)

.
To mi je všeč pr forumih k kontaktiraš z ljudmi, ki se res spoznajo na določena področja.
Sam nekak ne morem iz svoje kože in se mi zdi, da efekt ni glih gate trgajoč (časovno zlo majčken). Smo pri dirkalnih avtih testiral nešteto vrst svečk (in podobnega materijala) - razlike so seveda bile, samo ne ful drastične.
BTW..še eno vprašanje, a obratomer je "vezan" na vžigalno tuljavo (seveda če je to kar jst mislim - nism glih avtomehanik

) al kako že?
[Sporočilo uredil/a 4Sale na dan 13.08.2002 ob 15:26 GMT]
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: To avg 13, 2002 6:20 pm
Napisal/-a din
Smo rihtali alfo gulio ker nikam ni šla. Je tip reko da je vse menjal platine, svečke, filtre .... in ravno menjava svečk je bila kriva za izredno slabo moč motorja, ker niso bile tiste ki jih predpisuje proizvajalec, tak da čist nedolžne tudi niso. Ampak se tudi jaz strinjam da če imaš pravilne svečke in pol not daš ustrezne hig tech svečke, nevem če bo se kaj dost poznalo pri KM.
Obratomer je povezan z tuljavo, kabel platine/tuljava.
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: Sr avg 14, 2002 7:30 am
Napisal/-a Pero
Z svečkam se lahko pridobi nekaj na moči! Ampak ne na način da jih prišravfaš pa je. Če ne veš kaj delaš ali nebo nobenega prirastka ali pa lahko uničiš motor.
Originalne svečke so prilagojene povprečnemu načinu vožnje. Ena od zahtev za pravilno delovanje pa je pravilno odvajanje toplote, torej pretopla ali prehladna svečka ni v redu. Glede na način vožnje so različne temperature...
Pri svečkah je zelo pomembna tudi kvaliteta izdelave in uporabljeni materiali. Samo ime proizvajalca ni dovolj ker imajo marsikateri več tovarn po svetu kaj pa pride v Slovenijo...
Nebi tudi svetoval nakup svečk na več elektrod če vžigalni sistem ni temu prilagojen. Morda je pri nekaterem avtu to bolje delovalo, ampak na avtih ki sem (smo) jih sprobal ni bilo nobene razlike ali je pa avto slabše deloval (manj moči).
Tudi ne svetujem da podaljšujete intervale menjave če želite imeti 100% moč. Ni samo v obrabi elektrod. Pri daljši uporabi se med centralno elektrodo in izolatorjem začnejo nabirati saje ki v končni fazi lahko prepuščajo elektriko = ispuščanje vžigov.
Vžigalni kabli so tudi zelo zelo pomemben del motorja. Obremenitve za izolacijo so zelo hude in se z časom obrabijo. Taki kabli lahko spuščajo ogromno elektrike in v končni fazi lahko privedejo do totalnega ispada motorja.
Drug problem pri kablih so zahteve za zmanjšanje RF motenj, kar se najlažje odpravi z zadušitvijo dela energije ki naj bi jo kabli spravili na svečke = bolj švoh iskra = slabše zgorevanje = manj moči.
Koliko se pridobi na svečkah in kablih ? Teško rečt; pri nekaterih avtih 0 pri starih avtih pa lahko ogromno v primerjavi z dejanskim stanjem.
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: Sr avg 14, 2002 7:32 am
Napisal/-a Pero
Pri starejših vozilih je bil obratomer povezan za platinami, pri novejših gre elektronsko, signal ponavadi dobijo iz senzorja pri vztrajniku.
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: Sr avg 14, 2002 10:16 am
Napisal/-a suse72
Se strinjam z zgoraj navedenim. Dražji kabli imajo oklep za RFI motnje vezan na maso. Tako je vsaj pri mojih (Magneti Marelli sport ignition kit)
Strinjam se tudi, da toplotna vrednost svečke MORA biti taka, kot jo predpisuje proizvajalec. Je pa kar velika razlika med nominalnimi parametri in dejanskimi pri svečki npr. Super Bosna za 700 sit, ali pa pri svečki NGK ali podobni za 2500 sit.
Se tudi popolnima strinjam, da kakšen star jugec z dobro svečko in boljšim kablom gotovo manj cuka med vožnjo in tudi platine dalj zdržijo.
Čudeža pa sigurno ne bo z nobeno svečko.
Če bi jaz rabil več moči, bi pač namesto Fiat Croma 2.0i.e. s 120 KM
kupil drug poceni avto z serijsko močnejšim motorjem ( Citroen XM Turbo, Alfa 155 V6, Peugeot 405 2.0 16V, Xantia 2.0, ...)
Torej kdor ima Avto tipa R5, Clio, Yugo, Uno, ipd. naj rajši denar vloži kam drugam kot v športne svečke, ker sicer imajo vpliv, vendar ne posebno velikega. Tudi znižan jugec 55 s športnim izpuhom in temnimi stekli je še vedno jugec...
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: Sr avg 14, 2002 10:34 am
Napisal/-a Pero
Pri zjebanem vžigalnem sistemu se lahko zgubi 10-30 ali še več % moči, torej so novi kabli in dobre svečke super naložba.
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: Če avg 15, 2002 11:31 pm
Napisal/-a bravura
Pa lahko neprave svečke poškodujejo motor? Slišal sem že ene par lovskih na ta račun, pa bi rad resnico vedel... Kako naj vem, da so svečke katere kupujem pač prave, da prodajalec le ne naklada :
"ja to so svečke za vse vrste fiatovih motorjev.....tralala....."
Kje pri nas pa se da dobit te svečke ( Brisk, Splitfire, nad Bosh super 4 nisem ravno navdušen) in pripadajoče kable?
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: Pe avg 16, 2002 6:50 am
Napisal/-a Pero
JA! Napačne svečke lahko poškodujejo motor!
Je pa tudi res da so svečke dokaj univerzalne tako da en model ustreza veliki večini motorjev enega proizvajalca.
Re: Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: Po avg 19, 2002 12:45 pm
Napisal/-a nodes
[quote]Pero pravi:
JA! Napačne svečke lahko poškodujejo motor!
Ja zdej me pa res zanima, kakšna je lahko konkretna okvara motorja in Zakaj?
[Sporočilo uredil/a nodes na dan 19.08.2002 ob 12:47 GMT]
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: Po avg 19, 2002 5:30 pm
Napisal/-a din
Če si npr. profalo toplotno vrednost svečke ti poči keramični izolator in pade v zgorevalni prostor. Če imaš srečo ti ga vrže hitro ven mimo izpušnega ventila. Če ne pa lahko v najslabšem primeru ojnica ven pokuka.
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: Po avg 19, 2002 10:31 pm
Napisal/-a bravura
Sliši se grozljivo....

Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: To avg 20, 2002 8:28 am
Napisal/-a VTI
Ne da se samo slisi je tudi videt (racun) servisa GROZLJIV potem!:))))LOL
Re: \"Športne\" svečke
Objavljeno: To avg 20, 2002 9:20 am
Napisal/-a Sale
bravura pravi:
Sliši se grozljivo....

Sliši se pa nekako takole: klenk, klonk, klink, hrsk, tresk, prrrrr, KABOOOOM - WTF #!$fuc..&%!!#$

, ueeeee, smrk smrk

[Sporočilo uredil/a 4Sale na dan 20.08.2002 ob 09:25 GMT]