Stran 1 od 2
Blokada diferenciala - se splaca?
Objavljeno: Če jan 13, 2005 8:47 am
Napisal/-a Gigen
V bistvu moram samo fiksirat (zavarit) tista dva modra zobnika na sliki.
Zdej pa nevem ce se mi to splaca. Ce ne bom zadovoljen bom mogu novega kupit
Je kdo ki ima slabe izkusnje pri voznji z zaporo dif.?
Pa se to je kasna boljsa varjanta kot varit neke zobnike?

Objavljeno: Če jan 13, 2005 8:53 am
Napisal/-a Žune
Če boš imel avto samo za na Mobikrog potem naredi, čeprav priznam, da ne vem kakšne so prednosti tega pri FWD. Pri RWD se da veliko lepše driftat, za normalno vožnjo pa jeneprimerno, ker nos preveč sili iz ovinka. Je pa tako dif zelo obremenjen in ne vem koliko časa bo zdržal. Po moje se za na cesto ne splača.
Lp!
Objavljeno: Če jan 13, 2005 9:26 am
Napisal/-a nebivedu
Če misliš to delat se vprašaj za kaj boš mel avto.
- offroad - ni problema naredi, samo ne se po asfaltu vozit, ker boš polosovine lomu za šalo.
- mobikrog - moral bi met delno zaporo in ne 100% ki jo ti hočeš narest - 100% zapora pomeni tut da se obe kolesi enako hitro vrtita, kar pomeni da to dela tudi v ovinku, kjer bi moralo eno notranje kolo počasneje in zunanje kolo hitreje vrteti.
- navadna vožnja po cestah - se ne splača
Najbolje je če kupiš delno zaporo, ki ti delno zapre diferencial, ali pa če imaš takega z reduktorjem.
Objavljeno: Če jan 13, 2005 9:38 am
Napisal/-a Spyker
Nisem hotel odpirati nove teme o diferencialu in teh zadevah (nebivedu je še reduktor nekaj omenjal) pa sem tukaj omenil in me zanima če se je na forumu že pisalo kaj podrobneje kako deluje difrencial, čemu je namenjen in nasploh o tem, enako me zanima za reduktor in kakšno vlogo ima pri diferencialu.
Sem že iskal na search pa nisem našel nič konkretnega

Objavljeno: Če jan 13, 2005 10:12 am
Napisal/-a lublancan
Demo je napisal/-a:Nisem hotel odpirati nove teme o diferencialu in teh zadevah (nebivedu je še reduktor nekaj omenjal) pa sem tukaj omenil in me zanima če se je na forumu že pisalo kaj podrobneje kako deluje difrencial, čemu je namenjen in nasploh o tem, enako me zanima za reduktor in kakšno vlogo ima pri diferencialu.
Sem že iskal na search pa nisem našel nič konkretnega

diferncial omogoča da se kolesi (na isiti osi) vrtita različno hitro
torej če greš v ovink, je zunanje kolo hitrejše kot notranje
za po cest popolne zapore ne rabš, ker boš težko vozu ovinke
če maš popolno zaporo pomen, da se kolesi vrtita enako hitro - maximalni oprijem, za driftanje offroad itd
Objavljeno: Če jan 13, 2005 10:17 am
Napisal/-a Mate
Demo je napisal/-a:Sem že iskal na search pa nisem našel nič konkretnega

Poskusi tole:
http://auto.howstuffworks.com/differential.htm
Cisto na kratko: diferencial omogoca, da se eno kolo vrti hitreje kot drugo. Ce enega ustavis, se bo drugo vrtelo z dvakratno hitrostjo. Ce mas kaksne legotechnik si tam poglej, pa ti bo prec jasno. Reduktor pa spremeni prenos, tako da se kolesa ob enaki hitrosti masine pocasneje vrtijo. Zarad tega je tud vecji navor na kolesa in rezultat je, da prides v hujsi klanc.
Ce mene vprasas, zavarti diferencial ni pametno. Sploh ne, ce mas tak avto za vsakodnevno voznjo. Avto ti bo silil iz ovinka, gume bos lahko menjaval po tekocem traku, vec ti bo kuril, pa se kaj se bo polomilo. Edino, kjer bi blo smiselno je, kakor je nebivedu napisu za offroad, kjer ni tok mocnga stika med kolesi in podlago. Tud za mobikrog dvomim, da bi dosegel boljsi cas. Iz ovinka bi ze hitreje pospesil, a bi ga tudi speljal pocasneje.
Objavljeno: Če jan 13, 2005 10:18 am
Napisal/-a Spyker
Torej imajo vsi avtomobili diferencial, le da imajo nekateri možnost 100% zapore (kolesi na isti osi se vrtita popolnoma enako hitro) ali pa delno zaporo (da se eno kolo vrti malo hitreje kot drugo).
Se pravi vsak avtomobil, brez kakršnekoli zapore diferenciala, ko se pelje v ovinek, se mu kolesi na isti osi vrtita vedno eno hitreje eno pa počasneje. Ampak če pomislm se mi zdi da če imaš recimo 100% zaporo diferenciala potem ko greš v ovinek ti prednji del avtomobila vleče navznoter (tako pri prednjemu pogonu kot pri zadnjemu in navsezadnje enako pri 4x4?).
Objavljeno: Če jan 13, 2005 10:31 am
Napisal/-a Misak
Demo je napisal/-a:Se pravi vsak avtomobil, brez kakršnekoli zapore diferenciala, ko se pelje v ovinek, se mu kolesi na isti osi vrtita vedno eno hitreje eno pa počasneje. Ampak če pomislm se mi zdi da če imaš recimo 100% zaporo diferenciala potem ko greš v ovinek ti prednji del avtomobila vleče navznoter (tako pri prednjemu pogonu kot pri zadnjemu in navsezadnje enako pri 4x4?).
Jah vsi avtomobili imajo diferencial! Zakaj? Enostaven prikaz in upam da bos zastopil...
/ /
/ /
/ /
| |
Ce so zgornje crtice sprednje gume, ki zavijajo in imas FWD, ti bo avto hotel slediti smeri gum in ne smeri zavoja, ki ga narekujejo zadnje gume. ? Razumes? Isto je pri zadnjem pogonu, kjer pa zadnje gume vztrajno rinejo avto naprej, mimo linije, ki jo hoces. Zato diferencial.
Objavljeno: Če jan 13, 2005 10:52 am
Napisal/-a Blinder
Ze ki smo tu naj nekdo pove kaj pomeni npr. 50% zapora pri pospesevanju in 30% pri zaviranju.
btw gokart nima diferenciala

Objavljeno: Če jan 13, 2005 4:23 pm
Napisal/-a Mick Jerry
Er...
Pri gokartu nimaš 300 KM.
Diferenical rabiš ker se ti notranje kolo rado vrti v prazno in pride do izgube moči. Ko se ti vklopi diferencial se notranje kolo "zavre" torej se ne vrti več v prazno in se več moči prenese na zunaje kolo ki lažje prenaša moč in se ne vrti v prazno.
Tudi če imaš na desnem kolesu recimo led in na levem asfalt se ti bo desno kolo vtrelo v prazno in moč bo šla v nič. Če pa maš zaporo dif. pa se desno kolo "zavre" moč se prenes na levo kolo in ti se kolikor toliko izstreliš z mesta. Tako nekako...
vsi WRC imajo zapore le da so tam aktivni dif. to pomen da ti elektronka prilagja stopnjo zapore al pa uravnaš sam. Zato imajo tudi sredinski dif. aktiven da razporejajo moč med sprednjo in zadnjo osjo.
Upam da nism nikjer preveč v temo brcnu.

Objavljeno: Če jan 13, 2005 8:45 pm
Napisal/-a Gigen
Sem pa mislil da ma prednost ta blokada glede na to da majo nekateri sportniki recimo Integra ze serijsko.
Objavljeno: Če jan 13, 2005 9:00 pm
Napisal/-a mrt
Mick Jerry je napisal/-a:Er...
Pri gokartu nimaš 300 KM.
Diferenical rabiš ker se ti notranje kolo rado vrti v prazno in pride do izgube moči. Ko se ti vklopi diferencial se notranje kolo "zavre" torej se ne vrti več v prazno in se več moči prenese na zunaje kolo ki lažje prenaša moč in se ne vrti v prazno.
Tudi če imaš na desnem kolesu recimo led in na levem asfalt se ti bo desno kolo vtrelo v prazno in moč bo šla v nič. Če pa maš zaporo dif. pa se desno kolo "zavre" moč se prenes na levo kolo in ti se kolikor toliko izstreliš z mesta. Tako nekako...
vsi WRC imajo zapore le da so tam aktivni dif. to pomen da ti elektronka prilagja stopnjo zapore al pa uravnaš sam. Zato imajo tudi sredinski dif. aktiven da razporejajo moč med sprednjo in zadnjo osjo.
Upam da nism nikjer preveč v temo brcnu.

Pri gokartu je stvar drugačna.

Res je da nima diferenciala,vendar je pa podvozje tako narejeno,da ko greš v ovinek se ti zadnja notrnja guma dvigne od tal,tako da se vrti v prazno z isto hitrostjo kot zunanja guma,katera dela ˝daljšo˝pot.

Objavljeno: Če jan 13, 2005 9:13 pm
Napisal/-a TITan
FWD + zablokiran diferencial = bolši štart (super za drag), sam zavijat pa raj ne probat (avto gre pač naravnost)...
Objavljeno: Pe jan 14, 2005 12:58 pm
Napisal/-a Mate
Mckn bom popravu
Mick Jerry je napisal/-a:ZAPORO Diferenicala rabiš ker se ti notranje kolo, zaradi diferenciala rado vrti v prazno in pride do izgube moči. Ko se ti vklopi ZAPORA diferenciala se notranje kolo "zavre" torej se ne vrti več v prazno in se več moči prenese na zunaje kolo ki lažje prenaša moč in se ne vrti v prazno.
Gigen je napisal/-a: Sem pa mislil da ma prednost ta blokada glede na to da majo nekateri sportniki recimo Integra ze serijsko.
Saj ima blokada diferenciala veliko prednosti. Samo mora se vklopit samo takrat, ko je to potrebno/zahtevano. Ob normalni voznji diferencial ne sme biti blokiran. Za primer. Zapelji avto z izklopljeno/brez blokade diferenciala z enim kolesom na led. Presneto tezko bos avto preprical, da se bo kam premaknil, ker se bo vedno vrtelo samo kolo na ledu, tisto na boljsi podlagi pa bo pri miru - ce mal pretiravam. Zato je blokada zelo dobra stvar.
Objavljeno: Pe jan 14, 2005 1:47 pm
Napisal/-a nebivedu
Mate je napisal/-a:Mckn bom popravu

Mick Jerry je napisal/-a:ZAPORO Diferenicala rabiš ker se ti notranje kolo, zaradi diferenciala rado vrti v prazno in pride do izgube moči. Ko se ti vklopi ZAPORA diferenciala se notranje kolo "zavre" torej se ne vrti več v prazno in se več moči prenese na zunaje kolo ki lažje prenaša moč in se ne vrti v prazno.
Gigen je napisal/-a: Sem pa mislil da ma prednost ta blokada glede na to da majo nekateri sportniki recimo Integra ze serijsko.
Saj ima blokada diferenciala veliko prednosti. Samo mora se vklopit samo takrat, ko je to potrebno/zahtevano. Ob normalni voznji diferencial ne sme biti blokiran. Za primer. Zapelji avto z izklopljeno/brez blokade diferenciala z enim kolesom na led. Presneto tezko bos avto preprical, da se bo kam premaknil, ker se bo vedno vrtelo samo kolo na ledu, tisto na boljsi podlagi pa bo pri miru - ce mal pretiravam. Zato je blokada zelo dobra stvar.
Za te stvari je pa najboljši LSD - limited slip differential - omogoča, da se ko ti zapelješ z eno gumo na led ti na vsakih 5 obratov gume v prazno obrne enkrat tisto na trdi podlagi - tko da se ti lepo še vedno premikaš in ne lomiš diferenciala pa polosovin, ker ti povem iz izkušenj da 100% zapora za na delno trdo podlago in delno mehko lomi podvozje za šalo. Če maš eno gumo na asfaltu in eno na ledu pa 100% zaporo boš hitr odlomu polosovino tistega kolesa, ki je na asfaltu - terenci že na mehki podlagi (blato) lomijo pri 100% zapori polosovine, kaj bi delal šele na asfaltu.
Objavljeno: Pe jan 14, 2005 9:30 pm
Napisal/-a Mick Jerry
No sej ja...
Nek sm zgrešu ma bo pribžino razumel. Sicr pa to menda "lomi" roke na WRC-ju in kakšnih drugih rally avtih.
Objavljeno: Pe feb 04, 2005 7:38 pm
Napisal/-a ferrarist
nebivedu je napisal/-a:Mate je napisal/-a:Mckn bom popravu

Mick Jerry je napisal/-a:ZAPORO Diferenicala rabiš ker se ti notranje kolo, zaradi diferenciala rado vrti v prazno in pride do izgube moči. Ko se ti vklopi ZAPORA diferenciala se notranje kolo "zavre" torej se ne vrti več v prazno in se več moči prenese na zunaje kolo ki lažje prenaša moč in se ne vrti v prazno.
Gigen je napisal/-a: Sem pa mislil da ma prednost ta blokada glede na to da majo nekateri sportniki recimo Integra ze serijsko.
Saj ima blokada diferenciala veliko prednosti. Samo mora se vklopit samo takrat, ko je to potrebno/zahtevano. Ob normalni voznji diferencial ne sme biti blokiran. Za primer. Zapelji avto z izklopljeno/brez blokade diferenciala z enim kolesom na led. Presneto tezko bos avto preprical, da se bo kam premaknil, ker se bo vedno vrtelo samo kolo na ledu, tisto na boljsi podlagi pa bo pri miru - ce mal pretiravam. Zato je blokada zelo dobra stvar.
Za te stvari je pa najboljši LSD - limited slip differential - omogoča, da se ko ti zapelješ z eno gumo na led ti na vsakih 5 obratov gume v prazno obrne enkrat tisto na trdi podlagi - tko da se ti lepo še vedno premikaš in ne lomiš diferenciala pa polosovin, ker ti povem iz izkušenj da 100% zapora za na delno trdo podlago in delno mehko lomi podvozje za šalo. Če maš eno gumo na asfaltu in eno na ledu pa 100% zaporo boš hitr odlomu polosovino tistega kolesa, ki je na asfaltu - terenci že na mehki podlagi (blato) lomijo pri 100% zapori polosovine, kaj bi delal šele na asfaltu.
WTF???
kdo ti je pa reku,da če se eno 5x,se drugo 1x???
če bi mel 100% zaporo,bi v ovinku potgal polosi,znalo pa bi se zgoditi tudi,da bi se prevrnil,saj prične notranje pogonsko kolo nevarno poskakovati v ovinku...
za navaden avto je primeren t.i. PHANTOM GRIP...to je blokada diferenciala,ki jo uporabljajo tudi v yugičih za dirkat...zdej nimam cajta,bom napisu potem kukr se gre...zna se tud kaka slikca najdit kje...
LP Ferrarist
Objavljeno: Pe feb 04, 2005 7:49 pm
Napisal/-a WhiteCell
nebivedu je napisal/-a:Mate je napisal/-a:Mckn bom popravu

Mick Jerry je napisal/-a:ZAPORO Diferenicala rabiš ker se ti notranje kolo, zaradi diferenciala rado vrti v prazno in pride do izgube moči. Ko se ti vklopi ZAPORA diferenciala se notranje kolo "zavre" torej se ne vrti več v prazno in se več moči prenese na zunaje kolo ki lažje prenaša moč in se ne vrti v prazno.
Gigen je napisal/-a: Sem pa mislil da ma prednost ta blokada glede na to da majo nekateri sportniki recimo Integra ze serijsko.
Saj ima blokada diferenciala veliko prednosti. Samo mora se vklopit samo takrat, ko je to potrebno/zahtevano. Ob normalni voznji diferencial ne sme biti blokiran. Za primer. Zapelji avto z izklopljeno/brez blokade diferenciala z enim kolesom na led. Presneto tezko bos avto preprical, da se bo kam premaknil, ker se bo vedno vrtelo samo kolo na ledu, tisto na boljsi podlagi pa bo pri miru - ce mal pretiravam. Zato je blokada zelo dobra stvar.
Za te stvari je pa najboljši LSD - limited slip differential - omogoča, da se ko ti zapelješ z eno gumo na led ti na vsakih 5 obratov gume v prazno obrne enkrat tisto na trdi podlagi - tko da se ti lepo še vedno premikaš in ne lomiš diferenciala pa polosovin, ker ti povem iz izkušenj da 100% zapora za na delno trdo podlago in delno mehko lomi podvozje za šalo. Če maš eno gumo na asfaltu in eno na ledu pa 100% zaporo boš hitr odlomu polosovino tistega kolesa, ki je na asfaltu - terenci že na mehki podlagi (blato) lomijo pri 100% zapori polosovine, kaj bi delal šele na asfaltu.
a mi lahko razložiš sredinsko zaporo diferenciala
in pa el. zaporo diferenciala mam namrec oboje...
Objavljeno: Pe feb 04, 2005 8:12 pm
Napisal/-a Žune
Objavljeno: Pe feb 04, 2005 9:10 pm
Napisal/-a Mate
TechnoBoy je napisal/-a:a mi lahko razložiš sredinsko zaporo diferenciala
in pa el. zaporo diferenciala mam namrec oboje...
Ker imas pogon na vsa stiri kolesa moras imeti tri diferenciale, ker se vsako kolo vrti z drugacno hitrostjo. Eden je med zadnjima kolesoma, eden med sprednjima, eden pa med sprednjo in zadnjo osjo - ce prav razumem osnove 4wd
Sredinska zapora diferenciala je verjetno zapora sredinskega diferenciala, da se obrati motorja prenasajo na obe osi enako - tista, ki ima bljsi stik s podlago pac bolj grabi, druga manj.
Elektronska blokada diferenciala pa je pogruntavscina, ki tisto kolo, ki se vrti v prazno zavre z zavorami, da se bolj zavrti drugo kolo, ki ima ocitno boljsi oprijem. Pri mojem golfu se ta blokada slisi podobno kot delovanje ABSa.