mimixtz je napisal/-a:Ti pa nisi najbolj blestel pri kemiji in biologiji ne?
Res ne. Ampak definitivno imam vsaj delno ali pa po večini prav.
Sploh pri tem, ko pravim, da katalizatorji so koncentrati strupov. Ki pa nastanejo pri vožnji za avtom.In če ti briljiraš pri kemiji, pa povej, kaj se z njimi zgodi? Najbrž so kemijski geniji izumili čarobni prašek, ki jih spremeni v rožice, ne?

:)
Še enkrat poudarjam da želim povedati le to, da imajo morda nekateri pojma še manj kot jaz, ko mislijo, da če imajo kat gor, da jim pa potem rožice čez izpuh letijo?
Bil sem pa že priča temu, kako je nekdo, ki je imel ODSTRANJEN katalizator in res dobro nastavljen motor, novo lambdo, pa je šel čez tehničnega. Res da je bilo vse v zgornjih mejah, a je šlo. Namesto katalizatorja je imel samo ohišje, v katerem je bila samo cev. Avto je bil Renault starejšega letnika.
Mogoče fenomen, mogoče napake na merinih napravah ali pa je mogoče le bolj bistvena sama zasnova in nastavitev motorja in da katalizator le nekoliko pripomore k čistejšim plinom?
Glej katalizator je naprava, ki povzroči oksidacijo izpušnih plinov. In to le oksidacijo in nič drugega. Torej je nekakšen vmesnik, ne? Vsebuje snov, ki sproži kemično reakcijo, ne da bi se pri tem sama spremenila. (katalizator bi moral ob idealnem zgorevanju v motorju v teoriji delovati neomejeno, ker se ne obrablja, ampak v praksi proces zgorevanja ni idealen, velikokrat je v izpušnih plinih še bencin ki v katalizatorju zgori in ga poškoduje, enako olje).
Katalizator v avtomobilizmu je sestavljen iz keramičnega nosilnega telesa, vmes je nosilna plast aluminijevega oksida, vrhnja plast pa je katalitično aktivna snovi.
Keramično nosilno telo je iz aluminijevega silikata. Prerez je običajno ovalen z velikim številom drobnih luknjic, ki predstavljajo drobne kanale, skozi katere tečejo izpušni plini. Ti kanali so prevlečeni z vmesno nosilno plastjo, ki je zelo porozna, kar pomeni, da se površina kanalov še zelo poveča. Na to vmesno nosilno plast je nanesena katalitično aktivna plast. Katalitična plast je sestavljena iz kristalov platine, ki omogočajo kemično reakcijo in je je okoli 2 grama. Vse skupaj je obdano s toplotno odporno mrežasto tkanino in vstavljeno v jekleno ohišje.
In sedaj kaj se v katalizatorju sploh dogaja? V katalizatorju ogljikov monoksid oksidira v dioksid, dušikovi oksidi se reducirajo v dušik in spojine ogljikovodikov zgorijo v ogljikov dioksid in vodno paro.
Pri redukciji dušika se sprošča kisik, ki mora zadostovati za oksidacijo monoksida in ostalih ogljikovodikov, kar se doseže s pravilnim relativnim razmerjem med količino goriva in zraka.
Da pa ni vse tako idealno (beri prejšni odstavek):
Če je delež kisika večji, torej ko je zmes revnejša , se večja količina ogljikovega monoksida pretvori v ogljikov dioksid. Tako ne ostane dovolj ogljikovega monoksida za reakcijo z dušikovimi oksidi, zato ti ostajajo v izpušnem plinu.
Če pa je kisika premalo, torej ko je zmes bogatejša, pa reagirata ogljikov monoksid in dušikov oksid in v izpušnem plinu ostane preostali ogljikov monoksid ter in ogljikovodiki.
To v neki meri uravnava lambda sonda (regulira količino O2 v izpušnih plinih)
. Optimalno področje delovne temperature se giblje med 400 C in 800 C. Če se temperatura veča, se začne aktivna plast starati. Če je T nižja ne deluje vredu oz je procent škodljivih plinov večji.
OK?