Stran 1 od 2

Fedri in amortizerji

Objavljeno: Če sep 22, 2005 1:32 pm
Napisal/-a Golden eye
Zanima me čemu služi amortizer in čemu fedri.PA še to, če je recmo zanič amortizer kako so to opazi na avtu. In kako se opazi na avtu, če so slabi oz. počeni fedri??

Objavljeno: Če sep 22, 2005 1:35 pm
Napisal/-a maky
načeloma feder služi višini, amortizer pa povrnitvi v prvotni položaj vozila

amortizer vidiš da je hin če rabi predolgo da se povrne v mirujoče stanje potem je že zanič.

fedre pa vidiš če so zanič če je avto preveč poseden...

Objavljeno: Če sep 22, 2005 2:29 pm
Napisal/-a Cross
kokr jz vem je vse to narobe. kot prvo je amorizer sestavljen iz fedra in blažilca. amortizer je celotna stvar. vsaj tko sm se jz pouču iz temu namenjenih virov. odgovor na tvoje vprašanje pa je da feder je res namenjen za držanje višine in tudi blaženju sunkov. blažilec pa tudi blaži sunke in duši nihanje amortizerja. dober amortizer ima pravilno kombinacijo obeh. če so slabi fedri se ponavad avto preveč usede, stisnejo se preveč, to se hitr lahk zgodi če montiraš nižje fedre na premehke blažilce, ki so običajno standardni na avtih. če so počeni pa avto kr "pade" na tistmu delu med zavijanjem, spusti se čist preveč, sm že doživu in je prov hecn filing.

Objavljeno: Če sep 22, 2005 4:04 pm
Napisal/-a monster_d
hm...
fedra je fedra amortizer pa je amortizer.
Ce je amortizer oljni se lepo vidi kako je masen, ker olje skoz tesnilo poriva.
Sicr pa probas na rob blatnika stisnit in vidis kak se avto poda, ce se fejst zaziba je amortizer.
Mislim da je ze maky razlozo poanto.
lp

Re: Fedri in amortizerji

Objavljeno: Če sep 22, 2005 4:43 pm
Napisal/-a TwingoO
Golden eye je napisal/-a:Zanima me čemu služi amortizer in čemu fedri.PA še to, če je recmo zanič amortizer kako so to opazi na avtu. In kako se opazi na avtu, če so slabi oz. počeni fedri??


Prvo: amortizer ti služi za lepšo ter ugodno vožnjo po cesti.Opaziš pa kar hitro če je pokvarjen(trdo nabijanje čez manjše luknje,avto rabi dlje časa za povrnitev v prvotno stanja v fazi zibanja)Pri oljnih boš takoj opazil da je pokvarjen saj olje steče iz amortizeja ter je lepo viden na samem amortizerju.

Drugo: Feder pa je le feder ,ki drži avto na določeni višini,zato se pri znižanjuu avta menja le fedra ter ne amortizer(nekateri še ne vejo!!)Priporočljivo pa jih je menjat saj avto ob menjavi feder postane malce trši ter zgubi svojo ugodje pri nadaljni vožnji.Pri izrabi oz. pokvarjenem fedru pa se takoj opazi ta napaka saj je avto bistveno bolj povešen od originala.

V bistvu so pa ti vsi drugi pred mano že kr razumljivo napisali!

Objavljeno: Če sep 22, 2005 7:32 pm
Napisal/-a Mick Jerry
maky je napisal/-a:načeloma feder služi višini, amortizer pa povrnitvi v prvotni položaj vozila

amortizer vidiš da je hin če rabi predolgo da se povrne v mirujoče stanje potem je že zanič.

fedre pa vidiš če so zanič če je avto preveč poseden...


Lol. Ne.

Amortizer služi temu, da ublaži sunke ki jih povzorčajo luknje/grbine. Seveda mora tut umirit avto(z umirjanjem je mišljeno umirjanje nihanja avta gor-dol), ki ga zazibajo že omenjene luknje/grbine.

Feder oz. vzmet služi temu, da amortizer povrne v prvotno lego.

Če je amortizer zanič probaš tako, da odpreš havbo(no, ni nujno, je pa najlažje) in se z vso težo obesiš nekam na sprednji blatnik(pazi da ne "vdreš" kakega pleha ali kaj polomiš). Potem se avto močno posede, ti takrat umakni roke in avto se bo začel vračat v prvotno višino. NUJNO je da gre avto samo GOR in ne več nazaj dol, torej ne sme zanihat(gor-dol). Če zaniha malo sicer ni panike, lahko je tut tako nastavljen amortizer(torej bolj na počasnejše dušenje), ne sme se pa "guncat".

Kdor ne verjame "teoriji" o amortizerju, fedru in njuni nalogi naj proba sledeče: samo amortizer(oz blažilec), torej brez namontiranega fedra, naj vzame v roke in ga stisne. Če se bo sam vrnil v prvotno lego, dam za pir.

Objavljeno: Če sep 22, 2005 7:38 pm
Napisal/-a black
Mick Jerry je napisal/-a:Če se bo sam vrnil v prvotno lego, dam za pir.


daš za pir :twisted:
plinski amortizer (blažilec) se dvigne do konca če ga stisneš :D

Objavljeno: Če sep 22, 2005 9:02 pm
Napisal/-a Mick Jerry
Huh mogoče sm se pa res zaj#bal. Morm še enkrat probat, sam sm skor zihr da se ne. Plin namreč nima funkcije raztegovanja amortizerja(no, to pride kot stranski efekt, ampak je malenkosten).

Bemtiš, upam da bo kmal kdo amortizerje menal, da probam pol...

Objavljeno: Če sep 22, 2005 9:28 pm
Napisal/-a Golden eye
bom vrheten kar menjal amortizerje+fedre! Kako se vam zdi znamka WEITEC?
Kaj se mi pa splača uzet za avto Golf 3 vr6! Nočem preveč preveč dragih varjant pa uni ki so pocen pa tud ne. Iščem čim bolj športne in da so za po luknjah nisto preveč trdi! Mislim pa dat okolk 100k za komplet

Objavljeno: Če sep 22, 2005 9:51 pm
Napisal/-a maky
emmm mick mal narobe si tole povedu...
mal razmisli o sledeči stvari : kaj se lažje raztegne in skrči... amortizer ali feder? ko to odgovoriš se še vpraši kaj pol bolje drži višino...

sicer pa dobr amortizer se sam povrne v pravo višino...

Objavljeno: Če sep 22, 2005 10:56 pm
Napisal/-a Symon
A ti imaš VR6ko? Pa z zjebanimi amortizerji se podiš naokoli?
Buh nam pumagej... :roll:
Mater kako eni razlagajo tole o fedrih in amortizerjih...
Amortizerji ti ublažijo (amortizirajo?) grbine in neravnine torej so kot nekakšna guma. Da se lepo vrnejo v prvotni položaj pa poskrbi fedr. Če bi imel samo fedre bi naprimer avto plaval bolj kot kakšna katrca. Če bi imel samo amortizerje bi bil pa avto že preveč trd.
Kako preveriš, če je amortizer zjeban so ti pa že drugje povedali.
Kaj kupit?
Hja za Weitec ne bi vedel (znana mi je ampak kako dobri so pa ne vem) Drugače pa: Baje dobri fedri so KW, Eibach (Amortizer d.o.o.), H&R... Amortiterji pa KW (nastavljiva višina ;) ), KYB (plinski- te bi/bom mogoć jaz kupil). Za KW ne vem kje se dobi ampak za KYB pa ima Olef zelo ugodne cene http://www.olef-sp.si/KAYABA.htm

Objavljeno: So sep 24, 2005 9:54 pm
Napisal/-a robertos_664
mislim da ima mick prav. če bi amortizer brez fedre stisnil se ne bi povrnil v prvotni položaj, ker gre v amortizerju samo za pretakanje olja iz ene v drugo komoro. ker če bi se vrnil sam v prvoten položaj bi bila fedra brezveze. najboljše da pokličete Vugo pa preverite :lol: on bo ziher vedo.

Objavljeno: Po sep 26, 2005 3:36 pm
Napisal/-a Golden eye
ok. še neki me mot! Avto mi je zdej glih prow visok! Zato sprašujem, kaj če bi zamenjal sam amortizerje fedre pa pustil iste?

Objavljeno: Po sep 26, 2005 3:58 pm
Napisal/-a Liquid
Avto bo obdržal višino.Amortizerje daš pa npr. trše in avto bo trši na isti višini ;)

Objavljeno: Po sep 26, 2005 4:02 pm
Napisal/-a maky
robertos_664 je napisal/-a:mislim da ima mick prav. če bi amortizer brez fedre stisnil se ne bi povrnil v prvotni položaj, ker gre v amortizerju samo za pretakanje olja iz ene v drugo komoro. ker če bi se vrnil sam v prvoten položaj bi bila fedra brezveze. najboljše da pokličete Vugo pa preverite :lol: on bo ziher vedo.

še vedno trdim da ne.... po tej logiki je amorizer brez veze... če ga feder nazaj povrne...

še enkrat : en brez druga ne morta bit... če je samo feder bo višina kul ampak bo pa poskakoval ko pri norcih. če bo pa samo amortizer bo pa avto na tleh. sicer bo tud kle poskakoval ker ne more amortizer sam grbin izničit... tako da dobro vzmetenje deluje le v kombinaciji obeh...

Objavljeno: Po sep 26, 2005 8:12 pm
Napisal/-a Golden eye
kaj a mogoče ve, a bi blo prenisk če bi dal 60/40 na golf III VR6? A mogoče kdo koga pozna k bi mel na golfu 3 znižan na 60/40??? slikce?

Objavljeno: Sr jan 11, 2006 10:05 pm
Napisal/-a For
Ker mi je glih sinoč počila vzmet, malo brskam....
Zanimivo, vsi ste to lepo razložili, vsak na svoj način.....jaz mislim da je blažilnik zato da avto (kolesa) pritiska proti tlom, ker drugač bi poskakoval kot žoga.... ;)

Objavljeno: Sr jan 11, 2006 10:18 pm
Napisal/-a Lesane Parish Crooks
Cross je napisal/-a:kokr jz vem je vse to narobe. kot prvo je amorizer sestavljen iz fedra in blažilca. amortizer je celotna stvar. vsaj tko sm se jz pouču iz temu namenjenih virov. odgovor na tvoje vprašanje pa je da feder je res namenjen za držanje višine in tudi blaženju sunkov. blažilec pa tudi blaži sunke in duši nihanje amortizerja. dober amortizer ima pravilno kombinacijo obeh. če so slabi fedri se ponavad avto preveč usede, stisnejo se preveč, to se hitr lahk zgodi če montiraš nižje fedre na premehke blažilce, ki so običajno standardni na avtih. če so počeni pa avto kr "pade" na tistmu delu med zavijanjem, spusti se čist preveč, sm že doživu in je prov hecn filing.


Kje pa ti Živiš? :lol: vsaj za določen del tvoja posta

Objavljeno: Sr jan 11, 2006 10:36 pm
Napisal/-a For
Tale je pomoje "najboljša"....... :noro
Cross je napisal/-a: blažilec pa tudi blaži sunke in duši nihanje amortizerja.

Objavljeno: Če jan 12, 2006 11:31 am
Napisal/-a xyxyxy
Vzmet ublaži sunke, ki so posledica neravnega cestišča oziroma absorbira energijo, ki se pri tem ustvarja. Amortizer blaži nihanje vozila, ki jo zaradi svoje narave delovanja povzroče vzmet. Energijo shranjeno v vzmeti spreminja v toplotno.
Višina vozila pa je odvisna od dimenzije in trdote vzmeti