Stran 1 od 1
trubo on demand
Objavljeno: To jul 02, 2002 7:40 pm
Napisal/-a red_mamba
Mene pa zanima če bi se obneslo recimo da bi namesto trubine ali komresorja v avto vgradil elektro turbino/kompresor. Torej da ga nebi gnal izpuh oziroma motor ampak elektromotor. Tko bi lahko izbiral kadar bi nucal bi mel prižgano, ko bi šparal z bencinom bi mel pa izklopleno? Lahko bi potem s pomočjo elektronike tudi meril obrate motorja in bi lahko poljubno določal krivuljo obratov elektro turbine. Ko bom mel svoj avto (še šparam

) bom to ziher sprobal, ka pa vi mislite se bo to obneslo?
Re: trubo on demand
Objavljeno: To jul 02, 2002 9:55 pm
Napisal/-a monster_d
Kolikor vem vsi elektromotorji dajo manjso moc kot masine na benz. Vsekakor pa bi blo vredno probat kaj bi s tega nastalo!!!
Re: trubo on demand
Objavljeno: Sr jul 03, 2002 5:26 am
Napisal/-a vladek
red_mamba: mislim da je nesmiselno, itak v primeru turbine je izkoristek motorja boljsi in ne slabsi, zaradi navora porabi tudi manj in ne vec ... tako da tisto o izklopljeni turbini ne bi slo skozi. Je pa se nekaj, kompesorji imajo veliko manjse obrate kot sama turbina ... turibne se ponavadi vrtijo z zelo visokimi obrati, za tako zadevo bi pa moral imet ze res zelo mocan elektromotor ki bi pokuril kar nekaj moci ...
Re: trubo on demand
Objavljeno: Sr jul 03, 2002 10:05 am
Napisal/-a red_mamba
ja seveda da s takim k je v walkmanu ne boš nč naredil. V mislih sem imel brezkrtačne motorje (ki jih uporabljajo modelarji), ki se vrtijo z 20000RPM in več ter majo krepko moči preko 100W. Seveda bi mogu pol tud močnejši dinamo met. Vrtenje turbine pa ni tako velik napor za motor. To je motor praktično neobremenjen in bi se vrtel z obrati blizu svojemu praznemu teku.
Re: trubo on demand
Objavljeno: Sr jul 03, 2002 12:07 pm
Napisal/-a vladek
moje osebno misljenje je da je to samo kompliciranje

veliko lazje in bolj ekonomicno je porabiti izpusne pline, s tem v bistvu ne obremenjujes motorja prakticno nic...
Re: Re: trubo on demand
Objavljeno: Sr jul 03, 2002 8:00 pm
Napisal/-a MITT
Nic ne bo z elektro motorjem: sicer pa zadeva ze obstaja - mislim, da se imenuje Ram Air nekaj intake... v kompleti s sportnim zracnim filtrom:
http://www.electricsupercharger.com/
AMpak seveda, ce pogledate prirastke moci so minimalni, kot pa samo s sportnim filtrom. Vedt morate se nekaj, pri 6.000rpm+ je sesanje zraka ze precej veliko - tekmovalni MB CLK GTR (ne bi vedel oznake) 300 litrov zraka na sekundo !!!!!?? Najdte mi tak elektricni fen... Ce bi ga ze dobil, bi morala bit moc parkrat vecja od moci avtomobilskega motorja... da o dimenzijah ne bi...
Se druga stvar: TURBINSKI polnilnik IZKORISTI moc izpusnih plinov, ki bi sla drugace ven v izpuh. Tako da sam izkoristek motorja (ne pa poraba bencina) je vecji!
BO treba kr sparat in kupt turbaca...
[Sporočilo uredil/a MITT na dan 03.07.2002 ob 20:02 GMT]
Re: Re: Re: trubo on demand
Objavljeno: Sr jul 03, 2002 9:56 pm
Napisal/-a dobek
MITT pravi:
AMpak seveda, ce pogledate prirastke moci so minimalni, kot pa samo s sportnim filtrom. Vedt morate se nekaj, pri 6.000rpm+ je sesanje zraka ze precej veliko - tekmovalni MB CLK GTR (ne bi vedel oznake) 300 litrov zraka na sekundo !!!!!?? Najdte mi tak elektricni fen...
[Sporočilo uredil/a MITT na dan 03.07.2002 ob 20:02 GMT]
ce se dobro spomnim enih podatkov ma najmocnejso serijsko klimo alfda 166, ki precrpa 270l zraka na minuto...ne sekundo
btw...pri taki porabi zraka pravzaprav ne upam/nocem poznat porabe bencina (sicer pa je tako ali tako dirkalni:D)
Re: trubo on demand
Objavljeno: Ne avg 04, 2002 4:14 pm
Napisal/-a ferrarist
ej,nvem zakaj bi uklaplju in sklaplju turbino,k itak motorja ne obremeni-prakticno nic(ce jo poganja izpuh)...poraba goriva pa je tko al tko ista s turbino alpa brez-se prav da je najbolse ce kupis avto s turbo motorjem original(vw golf gti 1,8 turbo-180 hp,stunas ga lohko na 220 hp)
Re: trubo on demand
Objavljeno: Ne avg 04, 2002 6:13 pm
Napisal/-a din
pa še en majhen problem je da so turbo motorji kondtrukcijsko popolnoma različni od navadnih motorjev. Na zunaj se zdijo enaki znotraj pa je vse drugačno. Drugače pa tehnologija za vklop in izklop turbo polnilca ali v bistvu kompresorja že obstaja z elektro sklopko, ki vkljapla ali izklaplja polnilec (primer si lahko pogledaš v filmu Mad Max). Podobno tehniko pa uporablja v današnjem času tudi mercedes pri svojih Kompresorskih motorjih.
Re: trubo on demand
Objavljeno: Ne avg 04, 2002 9:23 pm
Napisal/-a ferrarist
elektro sklopki je bolje rect elektro ventil,ki naredi bypass mimo turbine(mi je povedu stric k je tehnik ekspert za honda+citroen):-B)
Re: trubo on demand
Objavljeno: Ne avg 04, 2002 10:07 pm
Napisal/-a din
Imaš v osnovi dve varianti prisilnega polnjenja zraka v sesalni prostor motorja. Eden je Turbo LADER, ki dobiva pogon od izpušnih plinov. Ta drugi pa je Turbo KOMPRESOR, ki dobiva pogon direktno od motorja preko zobatega jermena, kot sem že prej omenil uporablja to tehniko mercedes, bolj razširjeno pa se da videt pr tractor pullingu. Tam je ta pogon stalen obstaja pa možnost vklopa z elektro sklopko podobno kot pri klima napravi, simple as that

Re: trubo on demand
Objavljeno: Po avg 05, 2002 6:21 pm
Napisal/-a ferrarist
ja,ja,mas prou,sam sm hotu povedat da v vecini primerov dela turbina brez sklopke...
turbina dela cel cas,sam je zravn elektro magnetni ventil,ki odpira oz. zapira bypass,ki je speljan mimo turbine-ce je bypass odprt,turbina ne bo ustvarjala pritiska v uplinjacu,v nasprotnem primeru pa ga bo.
mislm,da je najbolse,ce turbino poganja izpuh,ker se jo da lazje kontrolirat(avto ne cuka,ker ni takojsnjega povecanja moci,ampak turbina vlece nekoliko ze pri nizkem pretoku zraka(delno odprt uplinjac),zato se tisti sunki precej ublazijo)