Stran 1 od 3

Vročina vs.moč motorja

Objavljeno: Ne jul 23, 2006 9:39 pm
Napisal/-a seat
Fantje zanima me,če je že kdo računal oz. če obstaja kaka formula za računanje izgube moči pri dandanašnjih vročih dneh,Oz. po domače povedano koliko moči zgubi avto pri vročini 30 stopinj in več.
Vsi vemo,da je hladnejši uzrak gostejši in psledično bolj exploziven kot vroč zrak,mam pa občutek,da tudi pri turbinskih motorjih intercooler ne more preveč ohladit vroč zrak.In opažam,da poleti pač avto precej slabše vleče kot pozimi,zdaj je razlika že zjutraj/popoldne.Torej pustimo dejstvo,da zdaj poleti mamo večinoma vklopljene klime in podobno ampak se vročina dejansko pozna pri sami moči motorja.

Objavljeno: Ne jul 23, 2006 9:45 pm
Napisal/-a kopron
Ni zrak bolj exploziven, ampak je bistvo učinek boljšega polnenja na prostornino, ker je hladnejši zrak tudi gostejši ker se skrči , tako dobimo večjo moč .

Re: Vročina vs.moč motorja

Objavljeno: Ne jul 23, 2006 10:45 pm
Napisal/-a Black Jack
seat je napisal/-a:Fantje zanima me,če je že kdo računal oz. če obstaja kaka formula za računanje izgube moči pri dandanašnjih vročih dneh,Oz. po domače povedano koliko moči zgubi avto pri vročini 30 stopinj in več.
Vsi vemo,da je hladnejši uzrak gostejši in psledično bolj exploziven kot vroč zrak,mam pa občutek,da tudi pri turbinskih motorjih intercooler ne more preveč ohladit vroč zrak.In opažam,da poleti pač avto precej slabše vleče kot pozimi,zdaj je razlika že zjutraj/popoldne.Torej pustimo dejstvo,da zdaj poleti mamo večinoma vklopljene klime in podobno ampak se vročina dejansko pozna pri sami moči motorja.



Seat....pa kaj se sekiraš itak maš VW TDI mašino tko da maš intercooler in skos isto moč.....

Objavljeno: Ne jul 23, 2006 10:58 pm
Napisal/-a CupraR
O ja, tut zunanji zrak lepo vpliva na moč....

Objavljeno: Po jul 24, 2006 10:30 am
Napisal/-a kopron
CupraR je napisal/-a:O ja, tut zunanji zrak lepo vpliva na moč....
Sigurno, včasih še preveč, kot opažam pri mojem Tractor Pullingu .

Re: Vročina vs.moč motorja

Objavljeno: Po jul 24, 2006 11:51 am
Napisal/-a Bor
Black Jack je napisal/-a:
seat je napisal/-a:Fantje zanima me,če je že kdo računal oz. če obstaja kaka formula za računanje izgube moči pri dandanašnjih vročih dneh,Oz. po domače povedano koliko moči zgubi avto pri vročini 30 stopinj in več.
Vsi vemo,da je hladnejši uzrak gostejši in psledično bolj exploziven kot vroč zrak,mam pa občutek,da tudi pri turbinskih motorjih intercooler ne more preveč ohladit vroč zrak.In opažam,da poleti pač avto precej slabše vleče kot pozimi,zdaj je razlika že zjutraj/popoldne.Torej pustimo dejstvo,da zdaj poleti mamo večinoma vklopljene klime in podobno ampak se vročina dejansko pozna pri sami moči motorja.



Seat....pa kaj se sekiraš itak maš VW TDI mašino tko da maš intercooler in skos isto moč.....


Haha. A če maš pa intercooler maš pa skos 0°C zrak, ki pride v mašino.
A se ti ne zdi , da pri 30°C manj ohladi zrak kot pa pozimi pri -10°C.

Re: Vročina vs.moč motorja

Objavljeno: Po jul 24, 2006 1:05 pm
Napisal/-a ShineR
Black Jack je napisal/-a:Seat....pa kaj se sekiraš itak maš VW TDI mašino tko da maš intercooler in skos isto moč.....


bravo :)

Re: Vročina vs.moč motorja

Objavljeno: Po jul 24, 2006 1:08 pm
Napisal/-a Cicero
Black Jack je napisal/-a:
seat je napisal/-a:Fantje zanima me,če je že kdo računal oz. če obstaja kaka formula za računanje izgube moči pri dandanašnjih vročih dneh,Oz. po domače povedano koliko moči zgubi avto pri vročini 30 stopinj in več.
Vsi vemo,da je hladnejši uzrak gostejši in psledično bolj exploziven kot vroč zrak,mam pa občutek,da tudi pri turbinskih motorjih intercooler ne more preveč ohladit vroč zrak.In opažam,da poleti pač avto precej slabše vleče kot pozimi,zdaj je razlika že zjutraj/popoldne.Torej pustimo dejstvo,da zdaj poleti mamo večinoma vklopljene klime in podobno ampak se vročina dejansko pozna pri sami moči motorja.



Seat....pa kaj se sekiraš itak maš VW TDI mašino tko da maš intercooler in skos isto moč.....


Ravno turbo avti so najbolj ubčutljivi na tem. spremembe.

Objavljeno: Po jul 24, 2006 1:37 pm
Napisal/-a seat
No recimo jst zdaj poleti opazim kr neki razlike med vožnjo proti vožnji recimo pozimi.
Tut intercooler ti definitivno nea more tok ohldit zraka to je dejatvo sam vseeno me zanima ali obstaja recimo kaka enačba oz. formula ki bi lepo pokazala kakšen vpliv ima vroč zrak na samo moč in posledično na delobvanje motorja.
Zdaj bom pa vprašal še naslednje,koliko pa sploh ohladi oz. zgosti zrak intercoler pri recimo enem stock avtomobilu.Izključimo zdaj extremne predelave

Objavljeno: Po jul 24, 2006 2:01 pm
Napisal/-a Cicero
seat je napisal/-a:No recimo jst zdaj poleti opazim kr neki razlike med vožnjo proti vožnji recimo pozimi.
Tut intercooler ti definitivno nea more tok ohldit zraka to je dejatvo sam vseeno me zanima ali obstaja recimo kaka enačba oz. formula ki bi lepo pokazala kakšen vpliv ima vroč zrak na samo moč in posledično na delobvanje motorja.
Zdaj bom pa vprašal še naslednje,koliko pa sploh ohladi oz. zgosti zrak intercoler pri recimo enem stock avtomobilu.Izključimo zdaj extremne predelave



Ne spomnim se točno, kje sem enkrat bral o tem, vendar če me spomin ne vara, je 1°C = 1 KM. Avti imajo deklarirano moč pri 20°C. Bolj kot ta raste manj je KM.
Kako efektivn pa je intercooler pa je seveda odvisno od zelo veliko dejavnikov, tako da je nesmiselno zdaj govorit o tem, kako kateri intercooler ohladi zrak.
Vse kar je 30°C nad okolico zraka, je že kriza oz. intercooler ni efektiven!

Objavljeno: Po jul 24, 2006 2:19 pm
Napisal/-a Symon
Cicero je napisal/-a:Vse kar je 30°C nad okolico zraka, je že kriza oz. intercooler ni efektiven!

Zakaj ne? Intercooler hladi ko se ti pelješ in piha. Intercooler je torej vedno aktiven, kvečjemu kakšno stopinjo ohladi. :roll: Je pa razlika pri merjenju moči na dynu, če vanj piha zrak ali ne. ;) :idea:

Objavljeno: Po jul 24, 2006 2:30 pm
Napisal/-a Cicero
Symon je napisal/-a:
Cicero je napisal/-a:Vse kar je 30°C nad okolico zraka, je že kriza oz. intercooler ni efektiven!

Zakaj ne? Intercooler hladi ko se ti pelješ in piha. Intercooler je torej vedno aktiven, kvečjemu kakšno stopinjo ohladi. :roll: Je pa razlika pri merjenju moči na dynu, če vanj piha zrak ali ne. ;) :idea:



Ločiš med pojmoma " aktiven " in " efektiven " ?? Če ne, je debata med name nesmiselna!

Objavljeno: Po jul 24, 2006 3:24 pm
Napisal/-a |kr_en|
ja pomoje se tut more kr poznas...sploh pri turbincih. ze sam lahka nardis poskus:

prazno plastenko zapres ko je najbolj vroce, jo postavis v senco pa pocakas do zjutri. pšol se pa sam cudis kuk je luft skupi potegnal.

isto se pa dogaja z zrakom ki turbina fila v masino. v tej vrocini ti tut intercooler ne ohladi kej dost zraka, oziroma ti temperaturo prbliza na zunanjo. se prav ce je zuni 35, pol ti ohladi na ene 37 do 40.

razn ce mas narjen tk ko ma impreza sti ko intercooler lahk poskropis z vodo. voda izhlapeva iz intercoolerja, posledicno pa tut vlece toploto iz njega in ga hladi, da lahk bols ohlaja zrak.

za formulo ki bi ti pa povedla kuk je dejanske izgube pa ne vem. pomoje bi ti pa znal kak fizikfrik zracunat.

Objavljeno: Po jul 24, 2006 3:51 pm
Napisal/-a eclipse_R
Cicero je napisal/-a:
seat je napisal/-a:No recimo jst zdaj poleti opazim kr neki razlike med vožnjo proti vožnji recimo pozimi.
Tut intercooler ti definitivno nea more tok ohldit zraka to je dejatvo sam vseeno me zanima ali obstaja recimo kaka enačba oz. formula ki bi lepo pokazala kakšen vpliv ima vroč zrak na samo moč in posledično na delobvanje motorja.
Zdaj bom pa vprašal še naslednje,koliko pa sploh ohladi oz. zgosti zrak intercoler pri recimo enem stock avtomobilu.Izključimo zdaj extremne predelave



Ne spomnim se točno, kje sem enkrat bral o tem, vendar če me spomin ne vara, je 1°C = 1 KM. Avti imajo deklarirano moč pri 20°C. Bolj kot ta raste manj je KM.
Kako efektivn pa je intercooler pa je seveda odvisno od zelo veliko dejavnikov, tako da je nesmiselno zdaj govorit o tem, kako kateri intercooler ohladi zrak.
Vse kar je 30°C nad okolico zraka, je že kriza oz. intercooler ni efektiven!


a če je pod 20°C sklepam, da tut naraste pol kej moč? sicer nejbrž ne 1° = 1 KM, ker pol bi pr -15 biu moj avto že kr raketa :D al je 20° tista optimalna temperatura?

lp

Objavljeno: Po jul 24, 2006 4:19 pm
Napisal/-a Symon
Cicero je napisal/-a:Zakaj ne? Intercooler hladi ko se ti pelješ in piha. Intercooler je torej vedno aktiven, kvečjemu kakšno stopinjo ohladi. :roll: Je pa razlika pri merjenju moči na dynu, če vanj piha zrak ali ne. ;) :idea:


Ločiš med pojmoma " aktiven " in " efektiven " ??[/quote]
Ločim! :lol: (prej sem zadevo na hitro prebral in potem tudi napisal) Ampak, če piha recimo na AC bo pri isti zunanji temperaturi še vseeno bolj efektiven kot v mestu. Skratka intercooler je vedno efektiven le, da je kdaj malo manj. ;)
To sem hotel povedati. :P
Če ne, je debata med name nesmiselna!

OK pa ne debatirajva. :roll:

Objavljeno: Po jul 24, 2006 4:38 pm
Napisal/-a Cicero
Symon je napisal/-a:
Cicero je napisal/-a:Zakaj ne? Intercooler hladi ko se ti pelješ in piha. Intercooler je torej vedno aktiven, kvečjemu kakšno stopinjo ohladi. :roll: Je pa razlika pri merjenju moči na dynu, če vanj piha zrak ali ne. ;) :idea:


Ločiš med pojmoma " aktiven " in " efektiven " ??

Ločim! :lol: (prej sem zadevo na hitro prebral in potem tudi napisal) Ampak, če piha recimo na AC bo pri isti zunanji temperaturi še vseeno bolj efektiven kot v mestu. Skratka intercooler je vedno efektiven le, da je kdaj malo manj. ;)
To sem hotel povedati. :P
Če ne, je debata med name nesmiselna!

OK pa ne debatirajva. :roll:[/quote]

Hotel sem povedati, da je težko posploševat, koliko kateri intercooler ohladi zrak, ker je tukaj več dejavnikov. No ti jih bom na hitro povedal:
- velikost intercoolerja
- efektivnost reber intercoolerja
- postavitev intercoolerja

Potem pa so tukaj še dejavniki, katere povzroča sam motor....

Gre se zato, da intercooler pač do neke mere lahko ohladi zrak, potem pa več ne, in na to zelo vpliva tudi zunanja temperatura. Razlika je če ti po interoolerju piha zrak -15°C ali pa poleti, ko je zunaj 35°C torej tik nad asfaltom čez 40°C!
Torej se mora sam intercooler bistveno več trudit, da zrak ohladi.

Kot sem že rekel, moč avtomobila je deklarirana pri 20°C... torej če ima avto 200 KM jih ima pri 20°C. Če je zunaj -15°C se to pri turbo avtu zelo pozna, prav tako se pozna če je temperatura čez 30°C. Kako to procentualno vpliva na moč, se točno ne spomnim, spomnim se samo da je pisalo, da je ca. 1°C = 1 KM.
Pri NA motorjih ta razlika ni tako opazna.

Objavljeno: Po jul 24, 2006 6:27 pm
Napisal/-a Symon
Cicero je napisal/-a:Gre se zato, da intercooler pač do neke mere lahko ohladi zrak, potem pa več ne, in na to zelo vpliva tudi zunanja temperatura. Razlika je če ti po interoolerju piha zrak -15°C ali pa poleti, ko je zunaj 35°C torej tik nad asfaltom čez 40°C!
Torej se mora sam intercooler bistveno več trudit, da zrak ohladi.

Kot sem že rekel, moč avtomobila je deklarirana pri 20°C... torej če ima avto 200 KM jih ima pri 20°C. Če je zunaj -15°C se to pri turbo avtu zelo pozna, prav tako se pozna če je temperatura čez 30°C. Kako to procentualno vpliva na moč, se točno ne spomnim, spomnim se samo da je pisalo, da je ca. 1°C = 1 KM.
Pri NA motorjih ta razlika ni tako opazna.

V bistvu sva našla skupni jezik. :P Se popolnoma strinjam. ;)

Objavljeno: Po jul 24, 2006 7:06 pm
Napisal/-a seat
No sej jst sem pač samo vprašal kaj in kako je pa bistvenega pomena kje stoji intercooler in kako je do njega napeljan dovod zraka.Me je pa sam tko informativno zanimalo kolk lahko na recimo stock Leonu pač ohladi zrak navaden intercooler in če bi teoretično kaj pridobil,če bi mu recimo povečal dovod zraka in pa če bi menjal sam intercooler z malo večjim.To pravim samo tko teoretično,ker baje tut intercooler ne sme bit prevelik oz. mora bit prilagojen samim motornim sklopom.Popravte me če se motim.
No rečmo pri NA motorjih je že razlika kako maš narejen dotok svežega zraka,ker vroč zrak pač ne more prekosit hladnega.

Objavljeno: Po jul 24, 2006 7:26 pm
Napisal/-a Cicero
seat je napisal/-a:No sej jst sem pač samo vprašal kaj in kako je pa bistvenega pomena kje stoji intercooler in kako je do njega napeljan dovod zraka.Me je pa sam tko informativno zanimalo kolk lahko na recimo stock Leonu pač ohladi zrak navaden intercooler in če bi teoretično kaj pridobil,če bi mu recimo povečal dovod zraka in pa če bi menjal sam intercooler z malo večjim.To pravim samo tko teoretično,ker baje tut intercooler ne sme bit prevelik oz. mora bit prilagojen samim motornim sklopom.Popravte me če se motim.
No rečmo pri NA motorjih je že razlika kako maš narejen dotok svežega zraka,ker vroč zrak pač ne more prekosit hladnega.



Za primerjavo ti povem, da npr. 130 TDI ima stranskega malega, medtem ko 150 TDI že ima FMIC in to zelo velik. Lahko poslikam če želiš.
Da o tem kakega ima Ibiza Cupra TDI z 160 KM raje ne govorim.
Torej že more bit razlika, če je tovarna za 20KM več, zamenjala intercooler.
Povem ti, da je serijski od 130 KM proti 150 KM prava igračka.

Objavljeno: Po jul 24, 2006 8:11 pm
Napisal/-a Symon
Jup je razlika. Zato vsi pravi tunerji dajo večji intercooler spredaj. Torej FMIC (front mounted intercooler). Recimo Nissan 200 SX ima serijski intercooler skrit nekje med odbijačem in levo gumo. Zadeva je skrita tako, da skoraj ne dobi kaj dosti hladnega zraka. No in zato dajejo ljudje FMIC. Isto ga recimo dajejo celo na Impreze in Sunnye GTi-R.
Skratka bi se poznalo. Sicer pa ti je Cicero konkretno napisal primer zate kaj bi se dalo narediti. ;) Pa hitro k kakšnemu RSR in juhuhu konji so tu. :P